Thief: Deadly Shadows - ocena
Razvojni studio Looking Glass Studios je bil ustanovljen že davnega leta 1987, najbolj pa je poznan po serijah System Shock (System Shock EE in System Shock 2) ter Thief. Slednjo so zagnali leta 1998 z naslovom Thief: The Dark Project, ki je bil izjemno dobro sprejet, podobno usodo pa je doživelo nadaljevanje iz leta 2000 imenovano Thief II: The Metal Age. Kljub uspehom je studio (presenetljivo) propadel, zaposleni pa so se razbežali na vse vetrove. Eden izmed njih je bil tudi Warren Spector, ki je prebegnil v Romerotov ION Storm, kjer so zatem ustvarili hit Deus Ex, nato pa tik pred propadom izdali še tretji naslov iz serije o lopovu Garrettu. Thief: Deadly Shadows je izšel leta 2004 in bil presenetljivo dobro sprejet, ni pa bil komercialni uspeh. Tudi mene zaradi tehničnih pomanjkljivosti ni navdušil, a skupnost ljubiteljev ni počivala in dvajset let po izidu lahko rečem, da je s popravkom Sneaky Upgrade igra postala to, kar bi morala biti, več pa izveste v oceni.
Zgodba in igranje
V Thief: Deadly Shadows igrate mojstrskega lopova imenovanega Garrett, ki svoje podvige opravlja v velemestu imenovanem the City. V slednjem je svoje otroštvo preživljal kot sirota na ulici, dokler ga ni pri kraji zasačil član sekte Čuvajev (the Keepers) imenovan Artemus in ga povabil, da se jim pridruži. Tam je zdržal okrog deset let, nato pa se je znova povrnil na stara pota, zaradi katerih je izgubil oko (Thief: The Dark Project). V nadaljevanju (Thief II: The Metal Age) se je spopadel s sekto Mehanistov (Mechanists), nekaj let kasneje pa se že začnejo odvijati dogodki iz trenutnega naslova. Naš junak iz gradu Rutherford ukrade redek dragulj Lorda Juliana imenovan Bloodline Opal, kar v tek spravi dogodke, ki po prerokbah vodijo v Temačna leta (Dark Age). Zgodba je izvrstna, z njo pa se spoznavate preko vmesnih sekvenc, pogovorov in prebranih knjig.
The City je sestavljen iz več sekcij, med seboj povezanih preko redkih prehodov, ki se z napredovanjem skozi zgodbo sproti odklepajo. Po ulicah se sprehajajo meščani, katerim lahko občasno izmaknete kakšno dragocenost, pa tudi stražarji, ki vas bodo najprej strpali v keho, ob ponovnem srečanju z njimi pa vas čaka smrt. Nato so tukaj še Pogani (Pagans) in Kladivarji (Hammerites), ki se jim s krajami pomembnih artefaktov tako zamerite, da vas brez pomisleka napadajo, dokler se jim ne oddolžite preko majhnih uslug. Nelinearno pohajkovanje po ulicah se tako odvija v okrilju senc, ne le da dosežete drugo lokacijo, temveč tudi, da sumljivcem prodate ukradeno robo in si kupite priboljške, ki vam omogočajo lažje preživetje.
Drugi del igre Thief: Deadly Shadows poteka v obliki misij, ki se odvijajo v zaprtih območjih, od koder ni izhoda, dokler ne izpolnite vseh pogojev, ki pa so odvisni od izbrane težavnosti (priporočam igranje na Hard). Ne le, da boste mogli pobrati ključne predmete, ukrasti boste morali še določeno število dragocenosti ter najti enega ali več posebnih predmetov. Čeprav se zdi, kot da gre za manjše predele, so misije pogosto nelinearni labirinti, pri katerih boste še s pomočjo kompasa in preproste shematske mape tenko piskali. Kljub temu gre za pravi raj za ljubitelje raziskovanja in priznam, da sem v potepanju po njih, iskanju dragocenosti in odkrivanju zgodbe preko branja knjig izjemno užival.
Bistvena igralna mehanika v igri Thief: Deadly Shadows je lazenje po sencah, ki jih je obilo, saj se Garrett svojega posla loteva le ponoči, kar nekaj pa je tudi virov svetlobe, ki se jim ni mogoče vedno izogniti ali jih odstraniti. Sveče in zidne plamenice lahko naš junak ugasne s pomočjo vodnih puščic, pri soju električnih luči in svetlobi skozi okna pa je treba pogosto počakati in v zavetje smukniti šele, ko vas nasprotniki ne morejo videti več. Slednji patruljirajo po hodnikih in reagirajo tako na zvok, kot tudi vizualni stik, pozornejši pa postanejo tudi, če se zgodi kaj nenavadnega: npr. ugasne se luč, odprta so vrata, najdejo truplo, itd. Takrat izvlečejo orožje in začnejo z iskanjem, pri katerem se bodrijo in prigovarjajo, preden stopijo na neko mesto, saj si ne želijo najti nič. Tudi civilisti niso tako nedolžni, saj zaženejo preplah in privedejo stražarske okrepitve. Velik izziv predstavljajo tudi baklonosci, ampak so precej redki, kar je škoda. Poudariti je treba, da so pri višji težavnosti nasprotniki pogostejši in pozornejši, zato še enkrat priporočam, da igrate na Hard.
Garrett proti nasprotnikom ni nemočen, saj ima impresiven arzenal, kar je za takšno vrsto igre morda celo minus, saj promovira precej lažjo nasilno pot do cilja. Najprej je tu kij, ki je tudi moje najljubše orožje, saj lahko z njim nasprotnika pošljete v deželo sanj z enim samim udarcem, ampak samo, če ni razburjen. Potem so tukaj pipec, kopica bomb in min ter lok z zelo raznolikimi puščicami. Z ognjenimi in klasičnimi kovinskimi boste lahko nasprotnika poslali v večna lovišča, preostanek pa je namenjen pomoči pri tiholazništvu: mah zaduši korake, vodna puščica ugasne svetlobni vir, strupena puščica omoti nasprotnika, pokalica pa preusmeri pozornost. S slepilno bombo lahko nasprotnika začasno onesposobite, medtem ko lahko s plinsko to storite trajno. Ostali predmeti so bolj eksotika, a znajo biti v določenih situacijah vseeno uporabni (npr. plezalne rokavice).
Grafična podoba in zvok
Thief: Deadly Shadows teče na Unrealovem pogonu druge generacije, ki je bil uporabljen že v predhodnem naslovu studia Deus Ex: Invisible War, saj studiu ni uspelo zbrati dovolj razvijalcev, ki so delali na Looking Glassovem pogonu Dark Engine. Po eni strani je to najbrž odlično, saj je estetika v igri izvrstna, k čemer najbrž najbolj pripomore dobra arhitektura s spodobnim številom poligonov pomešana z odličnim barvnim kontrastom med osvetljenimi in temačnimi predeli. Dobro, teksture so dokaj motne in jih ne morejo v celoti popraviti niti ljubiteljski popravki (glejte povezave), a so od daleč prizorišča vseeno videti presenetljivo všečna. Tudi sami grafični efekti in fizika so solidni, čeprav se včasih kakšen nezavestnež nenaravno zloži, ob trku v kip pa ta nenavadno poskakuje. Minus pa je v sami velikosti predelov, ki so mikroskopski in brez nameščenega dodatka Sneaky Upgrade boste ogromno časa gledali nalagalne zaslone. Tudi stabilnost je vprašljiva, saj se zna igra brez opozorila sesuti, zato si redno shranjujte. Zelo všeč so mi bile tudi vmesne sekvence, ki so mestoma risane v nekaterih primerih pa ustvarjene s pogonom igre.
Skoraj brezhibna pa je po drugi strani zvočna podlaga, ki v kombinaciji s srhljivo ambientalno glasbo ustvari noro vzdušje, v katerem boste najbolj uživali ob nadetih slušalkah. Všeč so mi bili tudi govorni vložki junaka, da o pogovorih NPC-jev, od katerih lahko občasno slišite kak namig ne govorimo. V igri tudi ne manjka humorja, za katerega so v največji meri odgovorni stražarji.
Hrošči
Zaključek in ocena
Thief: Deadly Shadows je zelo dolga akcijska skrivačina, ki navduši z epsko zgodbo, norim vzdušjem in odlično zvočno podlago. Kljub motnim teksturam je estetika map izvrstna, z ljubiteljskimi popravki pa postane raziskovanje užitek in ne breme zaradi dolgih nalagalnih časov. Res je, da se občasno sesuje in da je pobijanje prelahka pot do cilja, a če igrate kot mirovnik, boste v igri izjemno uživali.
Hvalim
- epska zgodba
- noro vzdušje
- zvočna podlaga
- estetika
- nelinearnost
- skrivnosti
- izjemna dolžina
Grajam
- občasna sesuvanja
- prelahko umrljivi sovražniki
Tipkovne bližnjice
- desni klik
- interakcija z okolico / poberi truplo
- I
- uporabi izbran predmet
- Ctrl
- zelo tiho premikanje
- X
- počep
- R (ob steni)
- prihuli se k steni
- 1 - 8
- hladna orožja, puščice
- F1 - F6
- bombe, zdravilni napoji
- F10
- hitro shrani
- F12
- hitro naloži
- O
- naloge
- M
- zemljevid
Sistemske zahteve
Minimalne
- Operacijski sistem
- Windows 2000/XP
- Procesor
- Intel Pentium IV 1.5 GHz ali enakovreden AMD Athlon XP
- Grafična kartica
- 64 MB pomnilnika na grafični kartici, Direct3D 9.0 in Pixel Shader 1.1
- Pomnilnik RAM
- 256 MB
- Prostor na disku
- 3 GB
Priporočene
- Operacijski sistem
- Windows 2000/XP
- Procesor
- Intel Pentium IV 2.0 GHz ali enakovreden AMD Athlon XP
- Grafična kartica
- 128 MB pomnilnika na grafični kartici, Direct3D 9.0 in Pixel Shader 1.1
- Pomnilnik RAM
- 512 MB
- Prostor na disku
- 3 GB
Preigrano na
- Operacijski sistem
- Windows 10 64-bit
- Procesor
- AMD Ryzen 7 5700G
- Grafična kartica
- AMD Radeon RX 6600 8 GB
- Pomnilnik RAM
- 16 GB