Deus Ex
Razvojni studio ION Storm je bil ustanovljen leta 1996 s strani dveh bivših članov id Software. John Romero je bil istega leta odpuščen zaradi spora čez igro Quake, pridružil pa se mu je Tom Hall, ki je id zapustil že prej in vmes delal pri Apogee/3D Realms. Kljub impresivnemu naboru iger, na katerih sta delala ustanovitelja, pa sta bila njihova prva naslova poloma (se spomnite Daikatane?). Šele, ko se jim je pridružil Warren Spector iz razpadlega Looking Glass Studios, jim je uspelo ustvariti hit imenovan Deus Ex. Čeprav naj bi Deus Ex izšel že konec leta 1998 pa se je izid (na srečo) zavlekel v leto 2000. V tokratnem opisu bom pod drobnogled vzel različico Game of the Year, ki se jo je dalo do nedavnega še kupiti v trgovinah in to za drobiž!
Zgodba in igranje
Igrate agenta JC Dentona, zaposlenega pri koaliciji UNATCO (United Nations Anti-Terrorist Coalition). Trening končate v obdobju, ko že nekaj časa po svetu pustoši smrtonosna pandemija imenovana Gray Death (siva smrt). Cepivo zanjo se imenuje Ambrosia, a je zaradi njene redkosti na voljo le za svetovno elito. Takšna nepravičnost povzroči vznik številnih (v narekovajih) terorističnih organizacij, med drugim tudi organizacije NSF (National Secessionist Forces). Slednji si prilastijo nekatere pošiljke Ambrosie, vi pa jih morate spet poiskati in vrniti tistim, ki so tega cepiva bolj vredni.
Zgodba naravnost kriči po težkih odločitvah, in res je, ni jih malo. Večji del jih boste sprejeli preko pogovorov, na nekaj njih pa se lahko vpliva tudi z dejanji. Večino je odkrijete preko pogovorov, prisluškovanj ali pa nepooblaščenega branja e-pošte/sporočil. Podrobnosti so dovolj skope, da si med igranjem želiš odkriti vedno več, da bi razumel svet v ozadju Deus Ex-a. Ta je kompleksen prepreden s teorijami zarote: Iluminati, mogočne korporacije, nezemljani, itd. Kot bi gledal Dosjeje X :).
V osnovi gre za igro igranja vlog z elementi streljačine. Na začetku igre dobite zalogo izkustvenih točk, ki jo lahko porazdelite med enajst sposobnosti, od katerih ima vsaka štiri stopnje. Pet sposobnosti pokriva orožja: hladna, pištole, puške, težka orožja in eksplozive. Od stopnje je odvisno npr. kako se vam bo tresla roka med merjenjem in koliko škode boste povzročili. Tri sposobnosti se tičejo vlamljanja v računalnike, v elektronske ključavnice in fizične ključavnice. Z nadgradnjo boste porabili manj časa za vlom, porabili pa boste tudi manj orodij (pozor: nekatere ključavnice so lahko nezlomljive). Preostanek sposobnosti odloča o tem, kako dober plavalec ste, kako dobro nosite oklepe in kako hitro učinkoviti so zdravilni paketi. Ne bom šel v podrobnosti, rad bi le še omenil, da dobivate izkustvene točke za izpolnitev določenih ciljev in tudi za raziskovanje!
Če so sposobnosti pasivne in so neprestano vklopljene, pa obstaja še ena kategorija pripomočkov, s katerimi JC Denton razpolaga. To so vsadki, ki si jih lahko JC vgradi v telo s pomočjo medicinskega robota, in jih nato po potrebi vklaplja/izklaplja. Vsadki omogočajo začasno izboljšanje zmogljivosti, za delovanje pa uporabljajo zalogo bioelektrične energije. Slednja se ne obnavlja samodejno, jo pa lahko obnovite s pomočjo robota ali posebnih bioelektričnih celic, ki jih lahko nosite v inventarju. Večino vsadkov lahko (trajno) nadgradite s pomočjo posebnih nadgraditvenih posod, obstajajo pa vsadki, ki za čas delovanja izboljšajo delovanje vseh ostalih vsadkov.
Čeprav ima JC na voljo številna mesta za vsadke, je slednjih več kot mest, zato boste morali pred vgradnjo premisliti: ta je namreč trajna! Ob vgradnji se vsadek preslika v funkcijsko tipko, s katero ga nato preklapljate, si pa je ne potrebujete zapomniti, ker je ves čas prikazana na zaslonu. Kategorije vsadkov so raznolike: nožni vas bodo pospešili ali pa vam omogočili tih tek, ročni vam bodo omogočili dvigati težke predmete ali pa bolj boleče udariti s krepelom. Izboljšate si lahko tudi vid, ojačate kožo pred zunanjimi nevarnostmi ali pa se skrijete v sence. V trup lahko vgradite največ vsadkov, kar tri, večinoma gre za regeneracijske in zaščitne vsadke.
Za uspešno dokončanje igre morata biti izbor vsadkov in nadgradnja sposobnosti usklajena z vašim načinom igranja. V grobem bi lahko slednjega razdelili na slog tiholaznika in slog Rambota. Pri prvem boste večino časa preživeli v sencah, ročno krepelo in potrpežljivost bosta vaša najboljša prijatelja, morali boste dobro videti vaše nasprotnike in se znati zaščititi pred njihovimi napadi. Ramboti boste morali veliko vložiti v uporabo ščitov in se specializirati za eno vrsto orožja, v kritičnih primerih bo treba vklopiti regeneracijo ali pa jo celo podurhati. Seveda, mogoč je tudi kombiniran pristop, sam pa sem se iz samega užitka odločil za nesmrtonosno tiholazništvo, ki je zelo zahtevno za igranje.
Nabor nasprotnikov, proti katerim se borite, je impresivno številčen. Organski del sovražnikov zapolnjujejo vojaki z različno oborožitvijo in količino ščita, dobermani in divje zveri. Neorganski del sestavljajo večji ali manjši roboti v obliki pajkov, večji in manjši dvonogi roboti in pa strojnice (ki se aktivirajo ob vklopu alarma). Vse neorganske nasprotnike lahko začasno ali trajno pridobite na svojo stran: strojnice s hekanjem, preostanek pa s pomočjo posebnih granat, ki jih začasno zmedejo. Tako pretentani nasprotniki začasno postanejo vaši zavezniki in pobijejo vse, ki so vam sovražni. V presek med tema kategorijama lahko uvrstimo skrivnostne može (in ženske) v črnem, agente ter elitne komandose. Celotna zasedba iz presečne kategorije je še posebej trdovratna in bo tiholaznikom povzročila marsikateri sivi las. Vsake toliko se boste morali boriti tudi proti šefovskim nasprotnikom, a so ti po moji oceni zelo zmernih težavnosti.
Proti sovražnikom boste lahko uporabili zelo obširen arzenal, ki ga boste lahko kadarkoli dopolnili s pobranimi orožji. Med hladnimi orožji boste našli palice, nože, lomilko in meče. V kategoriji pištol boste lahko izbirali med klasično ali utišano pištolo ter izstreljevalcem raznovrstnih puščic. Puške vsebujejo brzostrelko, šibrenice in ostrostrelsko puško. Težka orožja vključujejo plamenometalec, raketomet in dve vrsti plazmatskih pušk. Med eksplozivi boste našli različne vrste granat, ki jih lahko vržete ali nastavite past nasprotnikom (enako lahko oni storijo tudi vam!). Metkov je dosti za tiste, ki niso pretirano razsipni, jih pa lahko naberete le omejeno količino. Za orožja lahko najdete tudi modifikacije, ki jim povečajo natančnost, hitrost polnjenja in streljanja, ipd.
Vsa orožja (poleg drugih predmetov) shranjujete v omejeno velik inventar, ker pa igra ne vsebuje trgovcev, ki stvari odkupujejo, boste morali presežke zavreči. Obstajajo ljudje, od katerih lahko kupujete bolj eksotične predmete, a tistim, ki radi raziskujejo, verjetno ne bo treba seči globoko v mošnjiček, saj lahko ogromno predmetov najdete. Raziskovanje v igri je zelo bogato nagrajeno, mape vsebujejo impresivno število stranpoti. Nekega problema se lahko tako lotite na več načinov, odvisno od tega, kakšne so vaše sposobnosti.
Grafična podoba in zvok
Deus Ex teče na Unrealovem pogonu prve generacije, ki je bil ustvarjen za prvoosebne streljačine, zato morda ni najbolj primeren za igre s tiholazniškimi elementi. Nasprotniki so večinoma precej slepi (razen specifičnih primerov), je pa res, da odlično slišijo. Pogon podpira posebne visokoločljivostne teksture ST3C, ki jih lahko namestite v obliki paketa tekstur Deus Ex: New vision (glejte povezave) in tako dosežete precej boljši izgled igre. Edina šibkost pogona tako ostaja precej nizko število poligonov in dokaj razmazane teksture na 3D modelih, je pa seveda to za tako staro igro pričakovano. Fizikalni pogon je zelo osnoven, kar pomeni, da so telesa popolnoma toga, lahko pa pobirate in mečete določene predmete ter razbijate okna.
Mape so precej raznolike, saj se igra odvija na različnih koncih sveta. Zunanjost je precej pusta, povsem druga pesem pa je notranjost, ki me je s številnimi ventilacijskimi jaški in neživimi nevarnostmi precej spominjala na Half-Life. Velikost map je močno spremenljiva, nekateri odseki so precej majhni. Nalagalne zaslone boste zato gledali relativno pogosto, na srečo pa je nalaganje hitro.
Zvočna podlaga igre je dobra. S poslušanjem okolice in sprememb v glasbi lahko izveste ogromno o dogajanju. Npr. ko vas zasačijo, se ponavadi vklopi t.i. borilna glasba in se spet izklopi, ko vas nasprotniki izgubijo iz vizirja. S pomočjo tega lahko načrtujete premike in ne izgubljate časa z nepotrebnim skrivanjem. Sama glasbena podlaga je drugače dobra, večinoma elektronska, kar nekaj pa je tudi orkestralnih skladb.
Hrošči
Zaključek
Deus Ex je zelo dobra znanstvenofantastična igra igranja vlog s streljaškimi elementi. Ima zelo zanimivo zgodbo, ki jo boste razkrivali okrog 20 ur. Večina situacij ponuja različne pristope k rešitvi problema, vsi ljubitelji raziskovanja pa boste bogato nagrajeni. Elementi igranja vlog so zelo dobri, škoda le, da ni vgrajenih boljših zemljevidov.
Tipkovne bližnjice
- desni klik
- uporabi predmet
- kolešček
- izberi predmet pasu
- ;
- reload orožja
- Num +
- hitro shrani
- Num /
- hitro naloži
Sistemske zahteve
Minimalne
- Operacijski sistem
- Windows 95/98
- Procesor
- 300 Mhz Pentium II ali enakovreden
- Grafična kartica
- z DirectX 7.0a združljiv 3D pospeševalnik
- Pomnilnik RAM
- 64 MB
- Prostor na disku
- 150 MB
Priporočene
- Operacijski sistem
- Windows 95/98
- Procesor
- AMD Athlon ali Intel Pentium III
- Grafična kartica
- 3D pospeševalnik s 16 MB pomnilnika
- Pomnilnik RAM
- 128 MB
- Prostor na disku
- 750 MB
Preigrano na
- Operacijski sistem
- Windows 7 SP1 64-bit
- Procesor
- Intel i3 2120 3.3 GHz
- Grafična kartica
- AMD Radeon RX 460 2 GB
- Pomnilnik RAM
- 12 GB
Igranje na modernejših sistemih
Rešitev za večino težav in tudi način za vklop lepše grafične podobe je namestitev modifikacije Deus Ex: New Vision (med povezavami). Ta modifikacija doda nov izrisovalnik na DX 10, lepše teksture, popravke grafičnega vmesnika in priročen zaganjalnik. V tem zaganjalniku boste lahko popravili tudi hreščanje zvoka med igranjem. Rešitev se skriva v nastavitvi latency, boste pa morali eksperimentirati, da najdete optimalno vrednost.
Povezave
Pojdi na:
Ocena
- + zanimiva zgodba
- + dolžina
- + nelinearnost
- + dodelan sistem sposobnosti/vsadkov
- + napeto vzdušje
- + bogato poplačano raziskovanje
- - prodaja predmetov ni mogoča
- - konfuzni kanali Hong-Konga