Ocena igre Psychonauts

Le kdo ne pozna Tima Schaferja, možakarja, ki je sodeloval pri nekaterih kultnih pustolovščinah, ko je bil še pri Lucas Arts. Govorim seveda o opičjih otočjih po katerih je zganjal norčije Guybrush Threepwood in pa še meni bolj ljubem Grim Fandangu. V času milenijskega hrošča je ustvaril novo razvojno bajto Double Fine Productions, ki je zablestela s fantastično akcijsko 3D ploščadnico, Psychonauts.

Igranje in zgodba

Igrate pobčka imenovanega Razputin (krajše Raz), ki ubeži iz cirkuške družine, da bi postal t.i. psihonavt. Ko se poskuša vtihotapiti v otroški kamp, kjer trenirajo psihonavte, ga odkrijejo, a mu dovolijo ostati, saj so njegove psiho sposobnosti spoštovanja vredne. Eden izmed agentov, Sasha Nein, je navdušen nad Razovimi zmožnostmi in ga povabi, da bi v eksperimentu raziskala njegovo pravo moč. Tukaj pa Raz odkrije strašansko resnico o kampu, ki bo mu kmalu na glavo obrnila celotno življenje. Več zgodbe je škoda podati, saj lahko komu uničim igralno izkušnjo.

V kamp je pred leti trčil meteorit, ki je nosil navidezni element, psitanij, ki lahko ojača psiho sposobnosti vsakega. In katere so te sposobnosti? Energijski streli, nevidnost, energijski ščit, levitacija, telekineza, pirokineza, vsevidnost in sposobnost zmesti nasprotnika. Ker se nobeden ni rodil pameten, mora tudi Razputin te sposobnosti pridobiti skozi trening, ki služi hkrati kot mini vodnik za sposobnost. Te sposobnosti ni mogoče povsem prosto odklepati, ampak so nekatere odvisne od stopnje junaka, druge pa se odklepajo sproti z zgodbo.

Stopnje Raz pridobiva s pomočjo Psi kart, ki so raztresene po kampu in jih lahko sestavi v Psi marker s pomočjo Psi jedra, ki ga kupi v majhni trgovinici. V naravi pa niso skrite le karte, temveč tudi sestavljeni markerji, ki jih je pa ponavadi težje dobiti. Drugi način za pridobivanje stopenj pa se nahaja v Psi svetu, v možganih posameznikov, ki jih Raz srečuje. V njihovo psiho lahko skoči s pomočjo nekakšnih teleportacijskih vrat ali pa čudaške naprave v laboratoriju agenta Nein. Poleg fobij, strahov, bizarnosti se namreč v Psi svetu nahajajo tri sorte predmetov, ki jih je mogoče pobrati in tako pridobiti stopnjo. Figmenti so 2D umetnine, ki prosto plavajo po svetu in predstavljajo nekakšne delčke domišljije, mentalne pajčevine ponekod ovirajo napredovanje ali kaj skrivajo. Poberete jih s pomočjo nekakšne vrste robotske roke priklopljene na vrečo in v skritem podzemlju največjega agenta, Forda Crullerja, pretvorite v Psi karte. Tretja reč pa so travmatični skupki, ki so zapakirani v nekakšne vrste kovčke, katerim mora Raz najti ustrezno oznako, da jih sprosti.

V igri je močan poudarek na raziskovanju, saj se za radovedne povsod skrivajo bogate nagrade, ki močno olajšajo napredovanje v igri. Napredovanje je seveda napredovanje skozi zgodbo, ki je kot že zgoraj omenjena, odlična. Tolčete se skozi odštekane svetove v možganih posameznikov in se tu in tam srečate s šefi, za katere morate ugotoviti njihovo ranljivost. Pogosto je treba biti tudi spreten, saj je na tone spretnostnih preizkušenj in ploščadi. S pomočjo levitacije lahko skačete višje in si na višku odprete padalo, da odlebdite do skritega figmenta ali pa samo napredujete. Nobena izmed sposobnosti ni povsem neuporabna, a bi sam ocenil, da sem v 80% časa uporabljal le energijski strel, lebdenje in energijski ščit. Nekatere preizkušnje sicer vsilijo uporabo določenih sposobnosti, a so te tri omenjene daleč najbolj uporabne.

V igri je kar nekaj miselnih ugank, a niso pretirano težke. Večinoma so vezane na psiho sposobnosti Razputina in če imate vsaj kanček iznajdljivosti, bi morali skozi zgodbo kar tako leteti. Tu in tam pa boste morali uporabiti tudi kak predmet, ki ga Raz najde med popotovanjih po mislih drugih.

Grafična podoba in zvok

Čeprav ima igra že častitljivo starost, je zavoljo risankaste grafike še vedno fantastična na pogled. Kamp je prestavljen v divjino in tako boste imeli priložnost občudovati naravo. Vsake misli posameznika imajo svoj svojevrsten slog, ki človeka včasih pusti odprtih ust, ko vanje vstopi. Jap, zasnova stopenj je fenomenalna, svet je skoraj prosto prehoden in odprt. Po kampu se fijakate z vlakcem, če se vam ne da hoditi peš, v mislih posameznikov pa so na voljo nekakšne teleporterske živali. Malo je sicer nalaganja, ampak drugače pa se pogon odlično obnese, brez vsakih posledic preživi tudi Alt+Tab, ki sem ga kar nekajkrat uporabil (ja, zaradi figmentov :P). Vmesne sekvence so narejene s pogonom igre in razkrivajo zgodbo.

Kamera je dovolj ubogljiva za 3D ploščadnico, kjer v junaka zijate v tretjeosebnem pogledu, a zna včasih vseeno biti malo zoprna, še posebej v kakem kotu. Na 3D svet se je treba tudi navaditi in spočetka boste imeli novinci na tem področju kar nekaj težav s skakanjem na prava mesta in lovljenjem figmentov s psiho padalom.

Ni pa le grafika tista, ki navduši, tukaj je še zvok in tudi tukaj je igra prav občudovanja vredna. Glasbena podlaga je spet posebej prilagojena za vsako lokacijo posebej in je zelo poslušljiva. Junak veliko čveka z ostalimi, skoraj kot bi šlo za kakšno avanturo in prav vsi, prav vsi dialogi imajo nekoga od zadaj, ki govori. In ti govorniki so naravnost odlični. Vsako bitje, ki zna govoriti in ga srečate, ima neko svojo osebnost, videz in tudi prilagojen govor.

Še ena izmed odlik iger je humor. Tega je v igri obilo. Nekateri liki so zabavni že sami po sebi, recimo agent Ford, ki ima močno razcepljeno osebnost, drugi pa pogosto kaj takega zinejo, da se boste gromko zakrohotali. Kar nekaj je tudi besednih iger in situacijskega humorja.

Zaključek

Psychonauts je odlična igra, ki navduši z humorjem in neverjetno raznolikimi stopnjami. Igra je dolga 18 ur in v njej boste zares uživali, obstaja pa tudi predelava za Linux. Priporočam!

Hitre tipke

X
pospravi predmet
Levi Shift
zaklene pogled
1, 2
izbor predmeta, psi sposobnost

Sistemske zahteve

Minimalne

Operacijski sistem
Windows 98 SE/2000/XP
Procesor
1 GHz Pentium III ali enakovreden AMD Athlon
Grafična kartica
NVIDIA GeForce 3 ali novejši (z izjemo NVIDIA GeForce 4 MX), ATI Radeon 8500 ali novejši
Pomnilnik RAM
256 MB
Prostor na disku
3.75 GB
Ostalo
DirectX 9.0c

Priporočene

Operacijski sistem
Windows 2000/XP
Procesor
2 GHz Pentium 4 ali enakovreden AMD Athlon
Grafična kartica
NVIDIA GeForce FX 5600 ali ATI Radeon 9500 s 128 MB pomnilnika
Pomnilnik RAM
512 MB
Prostor na disku
3.75 GB
Ostalo
DirectX 9.0c

Preigrano na

Operacijski sistem
Windows 7 SP1 64-bit
Procesor
Intel i3 2120 3.3 GHz
Grafična kartica
AMD Radeon HD 7750 1 GB
Pomnilnik RAM
4 GB

Povezave


Vam je vsebina všeč? Delite jo na: