Opis igre Freedom Force vs. the 3rd Reich

Freedom Force vs. the 3rd Reich je druga igra v seriji, ki ji je bilo namenjeno, da postane triologija, a do tega ni nikoli prišlo. Njeni razvijalci, Irrational Games, so se namreč osredotočili na naslednjo igro v seriji System Shock - Bioshock, načrti za tretji del serije pa so bili pokopani. Freedom Force vs. the Third Reich so splavili tri leta po prvem Freedom Force-u, nekateri kritiki pa so ga označili kar kot razširitev slednjega. Leta 2006 so Irrational Games prešli pod Take-Two Interactive, kasneje pa so se preimenovali v Ghost Story Games.

Igranje in zgodba

Nekaj let pred začetkom zgodbe se na Zemlji, ki se nahaja v alternativnem vesolju, zgodi nekaj posebnega. Nekateri prebivalci Zemlje so deležni sevanja s strani skrivnostne Energije X. Slednja jim da super moči, a upati, da bodo vsi zgolj super junaki je utopično. Ustvaritelj Energije X, vesoljski zlobnež Lord Dominion, jo je namreč želel poslati na Zemljo zgolj zlobnežem, saj je upal, da se bodo Zemljani pobili med sabo. Dobričina imenovana Mentor mu je sklenil prekrižati načrte in ukrasti celotno pošiljko Energije X, da bi jo razdelil med dobrotnike. Njegovo vesoljsko ladjo med begom proti Zemlji razstrelijo, vsebniki polni Energije X pa se raztresejo po Patriot Cityu. Dominionov načrt deloma uspe, saj so super moči deležni tudi zlobneži, a tudi Mentor ne ostane praznih rok. Pod njegovim vodstvom se tvori ekipa superjunakov imenovana Freedom Force, ki skrbi za zaščito sveta pred zločinci.

Zgodba Freedom Force vs. the 3rd Reich se začne v šestdesetih letih prejšnjega stoletja v velemestu Patriot City. V predhodniku je ekipa superjunakov premagala nadzlobneža imenovanega Time Master, ki je bil sposoben potovati skozi čas. Njegovo truplo ukrade super zločinec Nuclear Winter, saj želi s potovanjem v preteklost ukrasti jedrske rakete s Kube in sprožiti jedrsko apokalipso. Ekipa Freedom Force-a mu načrte sicer uspe prekrižati, a potovanja skozi čas močno spremenijo zgodovino in omogočijo vzpon tretjega rajha.

V osnovi gre za igro igranja vlog, katere način igranja skoraj spominja na potezno strategijo. Skoraj vsako misijo začnete s prgiščem razpoložljivih superjunakov po lastni izbiri, nekatere misije pa vam določeno število mest zasedejo s predizbranimi. V grobem bi lahko misije razdelili na napadalne, v katerih se poskušate prebiti do neke točke na mapi (ali več njih), da sesujete določeno tarčo, in pa branilne, v katerih se poskušate obraniti pred valovi sovragov. Prva vrsta večinoma omogoča bolj sproščeno igranje, saj si lahko vzamete čas, izjema so seveda časovno omejene misije, ki pa jih je zgolj za ščepec. Druga vrsta je precej težja in zahteva ogromno taktiziranja ter preudarnega pobiranja vsebnikov s prvo pomočjo. Zlata vredna je tukaj možnost zaustavitve časa s pomočjo Preslednice, ki vam omogoča, da preučite situacijo in si predpripravite napade.

Vsak izmed junakov ima svoj specifičen nabor fizičnih lastnosti (moč, hitrost, vzdržljivost, itd.) ter psihičnih moči, ki jih lahko vidite in/ali nadgrajujete znotraj območja za trening. Nadgradnje potekajo s pomočjo značajskih točk (character points), ki jih pridobite vsake toliko iz nevidne vsote izkušenjskih točk. Slednje dobite po koncu vsake misije, njihova količina pa je odvisna od tega ali je bil junak med misijo pasiven ali aktiven (slednji jih dobijo več). Lastnosti ni mogoče nadgrajevati, lahko pa dokupite vnaprej določene atribute kot so npr. skok v višino, lebdenje, več energijskih točk, itd.

Psihične moči (napadi od blizu in daleč, zaščite, zdravilne moči, itd.) po drugi strani ponujajo precej več manevrskega prostora. Razdeljene so na dva skupka po pet moči, naslednjo moč v vrsti pa lahko odklenete le, če ste prvo nadgradili na vsaj stopnjo tri (ali pa 1, če ni nadgradljiva). Z nadgradnjo moči zvišate njeno jakost, območje delovanja, možnost za omamitev, itd. Nekatere moči za izvedbo zahtevajo določeno število energijskih točk, dodatno pa jih lahko našpičite s pritiskom na tipko Ctrl. Energijske točke se za razliko od zdravja regenerirajo same, v določenih primerih jih lahko prenašate med junaki ali pa poberete v vsebnikih.

Nabor sovražnikov je precej pester. Super zločinci so obkroženi s četico podanikov, ki imajo večinoma zelo omejen nabor sposobnosti, jih pa ni priporočljivo podcenjevati. Kot vaši junaki so tudi zločinci odporni na določene napade ter ranljivi na druge, nekateri trdovratnejši pa se celo prilagajajo situaciji. Vsakega nasprotnika boste morali zato med premorom preučiti in če je le mogoče, na njemu izvesti napad, ki je najbolj učinkovit (v meniju je obkrožen rumeno). Juriš v igri ni priporočljiv in se vam lahko hitro maščuje, zato dobro premislite, kako boste prerazporedili sile. Kot najboljša taktika se je v mojem primeru izkazalo reduciranje skupin na posameznike. V napadalcih lahko npr. izzovete paniko, jih zamrznete, prevzamete nadzor nad njimi, jih oslepite, itd. in tako izničite njihovo številsko premoč. Druga nevarnost, ki preži na vas, so pasti, ki lahko poškodujejo vaše like ali pa jih celo obrnejo proti preostanku ekipe.

Težavnost se kar dobro stopnjuje, če pa se vam slučajno zgodi, da ste obtičali, pa jo lahko iz menija kadarkoli znižate. Občasno se boste morali boriti tudi proti super zločincem, ki so trdovratnejši, a s preudarno igro vam ne bi smelo biti hudega. Tisti res zagrizeni se lahko lotijo tudi urejevalnika junakov, v katerem lahko sami ustvarite svojega idealnega heroja. Tako ustvarjenega junaka lahko nato uvozite v enoigralsko igro in kupite, kot bi to storili z vgrajenim junakom. Nakup poteka s pomočjo točk prestiža, ki se nabirajo ločeno od značajskih točk. Bolje kot opravite misijo in manj civilistov kot poškodujete, več točk prestiža boste dobili, nekaj jih pa lahko najdete tudi v razmetanih posodah. Osebno potrebe po nakupu nisem imel, saj so mi samodejno odklenjeni junaki odlično služili v boju, paziti morate le, da jih ne pustite označene in brez nadzora. Takrat so popolnoma neuporabni in bodo hitro pokazali podkve.

Grafična podoba in zvok

Grafični slog igre je zelo svojevrsten in risankast ter močno spominja na Warcraft 3. Večina tekstur je dovolj ostrih tudi ob približanju, izjemo predstavljajo ruševine. Tako zunanje in notranje stopnje so zelo barvite ter očesu prijetne, žal pa njih občudovanja ne morete izvajati dolgo, saj so precej majhne. Kar dobršen delež okolice je uničljiv, predmete lahko prijemate in mečete v nasprotnike, še posebej boste najbrž uživali v lučanju avtomobilov in rušenju stavb. Ob napadih vse utripa od številnih energijskih efektov, jih pa ni toliko, da bi bili moteči. Še posebej so všečni stripovski oblački, ki se dvignejo iz teles ob udarcih. Animacije razočarajo, saj so precej lesene, o obrazni mimiki pa je na sploh škoda izgubljati besede. Pogon se obnaša zadovoljivo, se pa med premikanjem kamere (ta je mimogrede skoraj prosto premična) ponekod zatika. V kombinaciji s preprostim videzom to diši po slabi optimizaciji in mi ni pustilo dobrega vtisa.

Zgodba je podana skozi stripom podobne sekvence, ki dodajo ogromno k splošnemu vtisu, a na veliko škodo je vsaka risba na zaslonu sama in ne sledi splošno poznani stripovski obliki. Poleg zgodbe lahko v obliki stripov pogledate tudi izjemno zanimiv izvor moči superjunakov, so pa pri Irrationalu pozabili dodati, kako se je določen junak sploh znašel pod okriljem Freedom Force-a. To pomanjkanje povezljivih informacij je meni predstavljalo kar velike luknje v zgodbi.

Glasbeni del igre je zelo soliden in se odlično vklopi v dogajanje, glasovi pa me po drugi strani niso najbolj navdušili. Že res, da so junake poskusili predstaviti v stripovski, stereotipični obliki, a se mi zdi, da so šli malo predaleč. Kakovost glasovnega igranja se je po mojem mnenju namreč v določenih trenutkih nevarno nagnila na stran nekakovosti. Seveda, mogoče pa enostavno nisem vajen dialogov iz stereotipičnih junaških filmov ... Pohvalni so humorni vložki, ki so me občasno nasmejali.

Zaključek

Freedom Force vs. the 3rd Reich je zanimiva igra igranja vlog, ki vas bo navdušila z dobro zgodbo in številnimi raznolikimi superjunaki, pohvalni pa sta tudi uničljiva okolica in dobra težavnostna krivulja. Tudi minusov je kar nekaj. Mape so se mi zdele premajhne, umetna pamet pa se je v njih pogosto zatikala in počenjala kozlarije. Tudi glasovi mi niso bili všeč, morda pa komu bodo. Skupna dolžina igre je okrog 11 ur, nekaj časa pa lahko še preživite ob piljenju lastnega junaka in načinu skirmish (Rumble)..

Hitre tipke

Preslednica
ustavi dogajanje
1, 2, 3, 4
izberi junaka
Ctrl+sposobnost
ojačaj napad (deluje le, če je na voljo dovolj energijskih točk)
Z
preklop kamere v način za hrbtom
Alt+premik miške
vrtenje kamere

Sistemske zahteve

Minimalne

Operacijski sistem
Windows 98, Me, 2000 ali XP
Procesor
Intel Pentium 3 733 MHz ali ekvivalenten AMD Athlon procesor
Grafična kartica
nVidia Geforce GTS ali ATI Radeon 7000 z 32 MB pomnilnika
Pomnilnik RAM
128 MB
Prostor na disku
700 MB
Ostalo
DirectX 9.0c

Priporočene

Operacijski sistem
Windows 98, Me, 2000 ali XP
Procesor
AMD Athlon 1800+ ali Intel Pentium 4 1.8 GHz
Grafična kartica
nVidia Geforce FX 5700 ali Ati Radeon 9600
Pomnilnik RAM
256 MB
Prostor na disku
700 MB
Ostalo
DirectX 9.0c

Povezave