Ocena igre Half-Life

Leta 1998 je razvijalski studio Valve, ki sta ga ustanovila bivša Microsoftova uslužbenca Gabe Newell in Mike Harrington, izdal prvoosebno streljačino imenovano Half-Life. To je bil igričarski prvenec studia, a zdelo se je, kot da bi ga ustvarili veterani. Številne revije so Half-Life podelile naziv »Igra leta«, nekatere pa so jo označile tudi kot najboljšo prvoosebno streljačino vseh časov. Igra pa ni blestela le po izpiljenem enoigralskem načinu, ampak tudi po podpori za modifikacije, ki so jo povzdignile na nov nivo. V času pisanja te ocene ima igra dvajset pomladi, na meni pa bo, da ugotovim, kako dobro se je postarala.

Igranje in zgodba

Igrate teoretičnega fizika Gordona Freemana, ki je zaposlen v orjaškem raziskovalnem kompleksu imenovanem Black Mesa, ki se nahaja nekje v Novi Mehiki. Po relativno dolgi uvodni vožnji, v kateri lahko vidite, kako kompleks deluje, se oblečeni v zaščitni oklep (H.E.V) podate do laboratorijev, v katerih naj bi izvedli rutinski eksperiment. Žal pa se analiza skrivnostnega materiala sfiži, saj pride do mogočne eksplozije, ki odpre portal v drugo dimenzijo. Kar naenkrat se urejeni hodniki kompleksa spremenijo v krvavo bojišče, Gordon pa se je prisiljen boriti za preživetje. Več zgodbe bom tukaj zamolčal, saj jo odkrivate sproti in škoda bi bilo, da bi vam razkril kako podrobnost preveč.

Black Mesa je orjaški kompleks, v katerem kljub vsesplošnemu kaosu še vedno vladajo strogi varnostni ukrepi. Vrata so zaklenjena z biometričnimi čitalniki, zato morate interagirati s preživelimi varnostniki in znanstveniki, da vam jih odklenejo. Pogosto to pomeni, da jih morate braniti pred nevarnostmi, uslugo pa vam rade volje povrnejo. Varnostnik je namreč oborožen s pištolo in zelo natančno strelja, znanstvenik pa vas lahko pozdravi, če imate zelo malo življenjskih točk. Čitalniki pa nič ne koristijo, če so uničeni ali pa se je pot do vrat zaprla. Tedaj morate ubrati stranpot skozi številne ventilacijske jaške, vodne rezervoarje, nagrmaditi škatle in preizkusiti vaše skakalne spretnosti. Pogosto je potrebno pretakniti kakšno stikalo, da sprožite nek stroj, ki vam bo odklenil del poti za napredovanje, kar nekaj pa je tudi miselnih zagonetk. Precejkrat se boste tudi vrnili na že obiskano območje, ki ga boste videli skozi novo perspektivo.

Nevarnosti v igri ne manjka. Poleg vrtoglavega števila neživih nevarnosti kot so strupi, ogenj, laserji, para, minska polja, bodo na vas neprestano pritiskali nezemljani in pa vojaki. V prvi skupini najdemo nekakšne rakce, ki ljudi spreminjajo v zombije; dvonožne nezemljane, ki vas scvrejo z elektriko; vitičnjake, ki vas povlečejo na strop in pohrustajo; ultrazvočne pse, strupene krokodile s hobotnično glavo; in še bi lahko naštevali, pa do težkokategornikov sploh še nismo prišli :). Večina izmed nezemljanov poseduje dva načina napada, ki jih izbirajo glede na situacijo in če po pravici povem, jim gre odlično!

Tudi vojaki so oboroženi do zob in brez milosti. Pogosto so postavljeni na taktičnih mestih in vas najprej dodobra zmehčajo z mitraljezom ali šibrenico, ko se skrijete pa izbezajo na plano z granato. Znajo pobegniti, ko jim gori za petami, se skriti in celo preskakovati ovire, če jim pa pridete preblizu pa vas dodobra nabrcajo. Še bolj nevarni so ostrostrelci v skritih gnezdih ter tisti na topovih in strojnicah. Proti koncu se nad vas spravijo še nindže, ki lahko postanejo nevidne in jih izdajajo le hitri koraki ter zahrbtni streli. Kar nekajkrat se zgodi, da na območje prileti letalo, iz katerega se nato po vrvi izkrcajo vojaki, ne manjka pa tudi helikopterjev, strojnih gnezd in tankov.

Ob tako pestri paleti nevarnosti, se je treba boriti premišljeno in izkoriščati okolje. Sovrage lahko zvabite v eksplozivne pasti ali pa jim pred nosom razstrelite eksplozivne sode, zavihtite se lahko za strojnico in jih prerešetate, med vožnjo z vlakom jih povozite, v določenih primerih pa lahko pustite, da se sovražne frakcije med sabo pobijejo in nato počistite oslabljene zmagovalce.

Gordonova paleta orožja je zelo pestra, v njej pa prav posebno mesto zaseda lomilka. To ikonsko orožje lahko uporabljate tako za tolčenje zombijev od blizu kot tudi za uničevanje lesenih zabojev in rešetk na ventilacijskih jaških, v skrajni sili pa se lahko spravite tudi na kakšen tank :). Nadaljnje arzenal sestoji iz pištole, revolverja, šibrenice in mitraljeza, celega kupa eksplozivnih teles, raketometa in pa bolj eksotičnih orožij. Med slednjimi najdete samostrel s strupenimi puščicami, dve vrsti energijskih pušk, samoobnavljajoče nezemeljske ose ter neke vrste grizeče žužke. Vsa orožja (z izjemo lomilke in eksplozivov) imajo sekundarni način delovanja, na vas pa je, da izberete primernega glede na situacijo.

Vaše preživetje je odvisno od življenjskih točk, zato morate biti neprestano na ogledu za zdravilnimi paketi in polnilnimi postajami. Dodatno zaščito vam nudi vaš oklep, ki ga lahko polnite preko baterij. Poleg polnilnih postaj, boste zdravilne in energijske paketke našli na skritih mestih ali pa v škatlah v skladiščih. Raziskovanje se vsekakor splača, saj poleg zdravilnih priboljškov najdete dodatno municijo.

Grafična podoba in zvok

Half-Life teče na pogonu GoldSrc, ki je v resnici močno predelan pogon iz igre Quake. Za izrisovanje lahko uporabite programsko izrisovanje ali OpenGL, WON različica pa je podpirala tudi način Direct3D. Videz igre je starosti primeren in ga najbolj pesti majhno število poligonov v okolici ter seveda neostre teksture. Podobo precej izboljša paket visokoločljivostnih modelov, ki je v različici Steam že nameščen, za WON pa ga lahko brezplačno prenesete in ročno namestite.

Kljub arhaičnem videzu pa igra osupne v občutku za podrobnosti in obilici skriptiranih dogodkov, ki dajejo igralcu občutek kot da je del dogajanja. Zelo všeč sta mi bila tudi splošna barvna shema in fizikalni pogon (npr. razbijanje oken). Malo manj navdušen sem bil nad pogostim nalaganjem med prehodi stopenj, a se na modernejših računalih to izvede skoraj hipoma.

Zvočni del igre je odličen. Glasbena podlaga se vklopi ob izbranih trenutkih in doprinese k boljšemu vzdušju. Zaščitna obleka neprestano govori ob spremembah v zdravju Gordona (ta je mimogrede popolnoma mutast in ne reče niti besedice med igranjem). Po zvočniku se slišijo obvestila računalniškega sistema, ki opozarjajo na nevarnost. Ropotanje helikopterja pomeni, da se morate čimprej skriti. Iz skritih sob lahko slišite rjovenje gigantskih pošasti, ki vam ježijo dlake, enako dobro pa so izbrani tudi zvočni učinki hinavskih nezemeljskih napadalcev. Ne boste verjeli, ampak kljub temu, da je šok učinkov ogromno, so tako prefinjeno izbrani in raznoliki, da se jih zlepa ne boste naveličali.

Hrošči in namigi

Zaključek

Half-Life je zasluženo najboljša streljačina vseh časov. Skozi približno 10+ ur dolgo izkušnjo, boste zaman iskali dolgočasne minute. Zgodba je zanimiva in vleče, igranje je zelo raznoliko, enako pa velja tudi za orožja in nasprotnike. Piko na i doda dobra zvočna podlaga z glasbo, ki se vklopi ob določenih ključnih trenutkih. Za največji užitek priporočam igranje na Hard z izklopljenim samodejnim merjenjem (AutoAim)

Hitre tipke

E
pritisni gumb, odpri vrata, interagiraj z NPC-jem
Q
preklopi na prehodno orožje
F
vklopi svetilko
Ctrl+preslednica
omogoča višje skoke oz. v kombinaciji s tekom dolge skoke v vesolju
F6
hitro shrani
F7
hitro naloži

Kode

Najprej boste morali naložiti igro in sicer z ukazno vrstico hl.exe -console, kar vam bo omogočilo dostop do konzole s pritiskom na tipko levo od 1. Aktivirajte konzolo in vpišite sv_cheats 1 in tako boste vklopili vse goljufije, ki jih potem uporabljate tako, da vpišete naslednje ukaze v konzolno vrstico:

/god
neranljivost
/map [IME MAPE IZ SEZNAMA SPODAJ]
pojdi na določeno mapo
c0a0,c0a0a, c0a0b, c0a0c, c0a0d, c0a0e, c1a0, c1a0a, c1a0b, c1a0c, c1a0d, c1a0e,c1a1, c1a1a, c1a1b, c1a1c, c1a1d, c1a1f, c1a2, c1a2a, c1a2b, c1a2c, c1a2d,c1a3, c1a3a, c1a3b, c1a3c, c1a3d, c1a4, c1a4b, c1a4d, c1a4e, c1a4f, c1a4g, c1a4i, c1a4j, c1a4k, c2a1, c2a1a, c2a1b, c2a2, c2a2a, c2a2b1, c2a2b2, c2a2c,c2a2d, c2a2e, c2a2f, c2a2g, c2a2h, c2a3, c2a3a, c2a3b, c2a3c, c2a3d, c2a3e,c2a4, c2a4a, c2a4b, c2a4c, c2a4d, c2a4e, c2a4f, c2a4g, c2a5, c2a5a, c2a5b,c2a5c, c2a5d, c2a5e, c2a5f, c2a5g, c2a5w, c2a5x, c3a1, c3a1a, c3a1b, c3a2,c3a2a, c3a2b, c3a2c, c3a2d, c3a2e, c3a2f, c4a1, c4a1a, c4a1b, c4a1c, c4a1d,c4a1e, c4a1f, c4a2, c4a2a, c4a2b, c4a3, c5a1
/give [IME PREDMETA IZ SEZNAMA] (zahtevan je zagon igre z ukazom -dev)
dobi želeni predmet.
Predmeti: item_airtank, item_antidote, item_battery, item_healthkit, item_longjump, item_security, item_sodacan, item_suit
Municija: ammo_357, ammo_9mmAR, ammo_9mmbox, ammo_9mmclip, ammo_Argrenades, ammo_buckshot, ammo_crossbow, ammo_egonclip, ammo_gaussclip, ammo_glockclip, ammo_mp5clip, ammo_mp5grenades, ammo_rpgclip
Orožja: weapon_357, weapon_9mmAR, weapon_9mmhandgun, weapon_crossbow, weapon_crowbar, weapon_egon, weapon_gauss, weapon_glock, weapon_handgrenade, weapon_hornetgun, weapon_mp5, weapon_python, weapon_rpg, weapon_satchel, weapon_shotgun, weapon_snark, weapon_tripmine, weapon_quantumdestabilizer

Sistemske zahteve

Minimalne

Operacijski sistem
Windows 95 ali novejši
Procesor
Pentium 133+
Grafična kartica
SVGA, high color (16-bit)
Pomnilnik RAM
24 MB
Prostor na disku
600 MB

Priporočene

Operacijski sistem
Windows XP
Procesor
500 MHz
Grafična kartica
16 MB grafična kartica
Pomnilnik RAM
96 MB
Prostor na disku
600 MB

Preigrano na

Operacijski sistem
Windows 10 64-bit
Procesor
AMD Ryzen 1500X 3.5 GHz
Grafična kartica
AMD Radeon RX 460 2 GB
Pomnilnik RAM
16 GB

Igranje na modernejših sistemih

Različica WON ima kar nekaj tehničnih težav napram tisti s Steama, še posebej v Windows 10. Poleg tega ni podprt širokozaslonski način, dodatno pa je za igro značilno, da se rada zatikajo dvigala. V obeh različicah morate za največji užitek pri igranju izvesti naslednje:

  • V zavihku Video vklopite Wait for vertical sync
  • V zavihku Mouse izklopite Auto-Aim in vklopite Mouse Filter ter Raw Mouse Input

Povezave


Vam je vsebina všeč? Delite jo na: