Command & Conquer: Tiberian Sun in razširitev Firestorm

Razvojni studio Westwood je s svojo serijo Command & Conquer, ki so jo splavili skoraj 30 let nazaj, zadel v polno. Tako Command & Conquer: Tiberian Dawn, kot tudi Command & Conquer: Red Alert sta bila prodajna hita in sta nedavno doživela celo grafično in zvočno prenovo. Naslednik je bil najavljen že takoj ob izidu Tiberian Dawna, a se je izdaja vlekla in vlekla. Command & Conquer: Tiberian Sun je tako izšel z enoletnim zamikom, pa še to, ker so izdajo izsilili pri EA Games, ki so vmes postali lastniki franšize. Končna igra je bila tako izdana okrnjena, s kar nekaj hrošči, ki niso bili nikoli popravljeni preko uradnih popravkov. Manjkajoča vsebina se je kasneje delno vrnila v uradni razširitvi Command & Conquer: Tiberian Sun – Firestorm, ki je bila izdana nekaj mesecev kasneje, a se je marsikomu ta poteza zdela nateg. Na veliko presenečenje vseh je EA leta 2010 tako izvirnik kot tudi razširitev izdal kot brezplačni in skupnost je poskrbela za marsikateri nujno potrebni popravek. Ta ocena je bila narejena na brezplačni različici, pridobljeni s spleta, saj jo je precej lažje usposobiti, kot pa uradno škatelno različico.

Igranje in zgodba

Igra se dogaja leta 2030, 30 let po prvi vojni, v kateri je GDI (Global Defense Initiative) premagal bratstvo NOD. Čeprav je bil veliki vodja bratstva Kane v tej vojni premagan, njegovega trupla niso nikoli našli, kar je njegovim privržencem vlivalo upanje, da se bo nekoč vrnil. Tekom tega dolgega obdobja se je NOD razdelil na več frakcij, največji izmed njih pa je vladal izdajalec, Hassan, lutka nastavljena s strani GDI. Hassan je z nadzorom nad mediji in usmrtitvami Kaneovih privržencev vzdrževal svojo oblast, dokler mu ni pot prekrižal srbski general Anton Slavik. Ta je pobegnil svoji usmrtitvi in uničil Hassana, takrat pa se je svetu razkril tudi Kane, ki je čudežno preživel napad na tempelj v Sarajevu. Zgodba je všečna in se podaja preko vmesnih sekvenc, nekaj podrobnosti pa lahko preberete tudi v zavihku z nalogami misije.

Kot je značilno za serijo C&C lahko tudi tokrat igrate kampanje v poljubnem vrstnem redu, priporočljivo pa je, da Firestorm zaženete po dokončanju glavne igre, saj se kronološko dogaja za njo. Obe glavni kampanji imate skoraj dvajset kart, med katerimi izbirate na zemljevidu, marsikatere izmed njih pa so izbirne in vam lahko olajšajo ključno napredovalno misijo. Kompleksnejših razvejitev, kot smo jih poznali pri predhodnikih tako ni, bi pa težko rekel, da sem jih ravno pogrešal. Firestorm je skromnejši z dvakrat po devet kartami, a ko enkrat vse sešteješ, dobiš skoraj šestdeset misij, kar je pa že spoštovanja vredna številka. Večinoma gre za misije, v katerih zbirate močno razširjeni Tiberium, gradite bazo in poskusite uničiti nasprotnika, a pogosto ne začnete z enoto za gradnjo, temveč omejeno ekipo, ki mora izpolniti določen cilj za pridobitev okrepitev, v nekaterih primerih pa boste tudi vohuni.

Najprej skok med enote. Med pešaki na obeh straneh na prvi pogled ni prelomnih novosti. Še vedno imate osnovne strelce, vojake z granato in raketometi ter inženirje, ki so ena izmed najbolj uporabnih enot, saj omogočajo takojšen prevzem stavb. Pri NOD imate nato še kiborge, med katerimi je elitni komandos zastrašujoče nevaren, in pa nevidne vohune. GDI je dobil zdravnika in pa vojake z raketnimi nahrbtniki, katerih učinkovitost glede na ceno je precej slaba, so pa uporabni pri čiščenju sovražnikovih artilerijskih pozicij. Večja novost pri pešakih je posebna igralna frakcija mutantov, ki vsebuje prevzemnika vozil, in pa elitna komandosa: ostrostrelko Umagon ter uničevalca vozil imenovanega Ghost stalker. Mutanti so odporni na Tiberium, zato jih ne poškoduje, temveč celo zdravi! V to široko kategorijo ne-vozil lahko vključimo še četrto frakcijo, ki pa so pošasti, nastale kot posledica zastrupitve s Tiberiumom. Visceroid je amebi podobno bitje, ki nastane ob smrti pešaka in napada vse od ljudi pa do zgradb; Tiberian Fiend je psu podobno bitje, katerega napad sestoji iz pljuvanja kristalov; Tiberian Floater pa je neke vrste hobotnica, ki izloča strupe, zna pa napasti tudi od blizu z električnim nabojem.

Precej večje novosti najdemo med vozili. V GDI glavnino napadalnih enot sestavljajo dvo- ali večnožni roboti, ki jim lahko za protizračno oporo na pomoč pošljete lebdeče hovercrafte. Dodatno lahko zgradite disruptorje, katerih zvočna energija uniči vse, kar se znajde na njihovi poti, in vozila za prevoz potnikov, ki tokrat nimajo orožja, vendar lahko prečkajo tudi vodo. Mammoth tank je postal orjaška uničevalna pošast, ki je tako epski, da lahko zgradite le enega :). Zelo uporaben je premični senzor, ki zazna podzemne ter skrite enote, zato je v bitki proti NOD nepogrešljiv. Slednji imajo praktično nespremenjena vozila, ki pa so dobila možnost podzemnega premikanja in so zelo uporabna pri zahrbtnih napadih. Novost je izjemno koristno popravilno vozilo, in pa nekaj enot, ki so prisotne samo v razširitvi (npr. vohunski dron). Striktno vodnih enot ni, so pa prisotne leteče enote, med katerimi najdemo serijo vozil ORCA pri GDI (figher in bombnik) ter leteči krožnik Banshee in helikopter Harpy.

Za vse enote velja osnovni sistem napredovanja (veteranstvo). Enote, ki pobijejo določeno število nasprotnikov oz. uničijo dovolj zgradb, napredujejo po lestvici izkušenosti, kar jim daje na bojišču različne bonuse. Njihovo stopnjo lahko vidite kot črtice, ki se v končni stopnji prelevijo v zvezdico.

Če si ogledamo še gradbene novosti glede na Tiberian Dawn, so za večino tehnoloških in produkcijskih zgradb razlike mikroskopske, večje novosti pa najdemo med zgradbami namenjenimi zaščiti in podpori. Obe frakciji imata sedaj na voljo ograde in vrata, s katerimi lahko ključne stavbe popolnoma ogradite, ter betonske plošče, ki pridejo še posebej prav pri obrambi proti podzemnimi NOD enotami. Potem je na voljo EMP top, ki za kratek čas onesposobi vozila, kar pride še posebej prav pri artilerijskih napadih od daleč. GDI je v TS izgubil oba stražarska stolpa, zamenjana pa sta bila z modularnim sistemom s kar tremi priklopi. NOD ima po drugi strani še vedno strah vzbujajoči Obelisk of Light, namesto klasičnega topa pa laserskega. Največji zanimivosti pa sta gotovo GDI-jev Firestorm Defense Generator, ki za rok ene minute ustvari popolnoma neprebojno energijsko polje in NOD-ov Stealth generator, ki skrije vse mirujoče enote v njegovi bližini. Oboja sta izjemno energijsko požrešna, a ponujata noro dobro zaščito, kar vam bo v kampanji povzročilo še in še sivih las.

Grafična podoba in zvok

Command & Conquer: Tiberian Sun teče na hišnem pogonu, ki s svojimi višinskimi stopnjami daje vtis pravega 3D okolja. Razgibanost terena pa ni zgolj šminka, temveč ima konkreten vpliv na enote. Tiste, ki so višje, lahko tako streljajo konkretno dlje, po strmih klancih pa se upočasnijo. Pogosto lahko sprožite plaz, ki omogoči dostop do prej nedostopnega dela mape ali pa s pomočjo artilerije deformirate okolico.

Naselja niso le hiške tu in tam, temveč so v tej različici kar prava mesta z nebotičniki, črpalkami, trgovinami in tako naprej. Okolica je raznolika in se razprostira od puščavskih okolij pa vse do zamrznjenega severa. Dele mape razmejujejo reke in jezera, ki na mrzlem severu zmrznejo in omogočajo vozilom in pešakom, da jih prečkajo, vendar pozor, led je nevaren! Bolj običajni načini za prehod so mostovi, ki jih lahko večinoma uničite in se tako taktično izolirate, seveda pa jih lahko sovražnik s pomočjo inženirjev popravi. Dodatno so na voljo tudi tuneli, ki vam omogočajo prehod mimo visokih vzpetin, NOD pa se seveda lahko prekoplje pod zemljo na praktično katerokoli mesto.

Kar se osvetljevanja tiče je bilo statično zamenjano z dinamičnim, ki ne pozna le posebnih učinkov, kot so ionske nevihte temveč prave cikle dan/noč. S temačno atmosfero podkrepljeno z barvito barvno paleto je vizualni slog igre kljub vsesplošni pikslastosti izjemen, zato jo je pravi užitek igrati.

Močno se je tudi izboljšala kakovost videov, v katerih tokrat igrajo tudi priznani holivudski igralci. Sekvence so v Tiberian Sunu na ravni kakovostnega B-filma iz osemdesetih: klišeji, hude babnice in tudi kri. Nobenemu izmed igralcev ni mogoče nič očitati, saj so svoje delo opravili profesionalno.

Glasbena podlaga je tokrat rahlo drugačna od prehodnikov. Industrialne komade iz predhodnikov je zamenjala bolj temačna, futuristična glasba z večjim poudarkom na elektroniki. Marsikomu to odstopanje od sloga predhodnikov ne bo všeč, ampak meni se je zdelo, da se odlično prilega splošnemu vzdušju igre.

Hrošči

Zaključek

Command & Conquer: Tiberian Sun je zelo dobra realnočasnovna strategija, ki vam v skoraj 40 urah enoigralskega načina ponudi zanimivo zgodbo s sekvencami na nivoju B-filma, v katerih igrajo tudi priznani igralci. Vizualni slog igre je izjemen, zelo všečna pa je tudi deformacija terena, a starost igre se le stežka zamaskira. Moteči so večletni nepopravljeni hrošči, pa tudi enote bi lahko bile bolj uravnotežene. Je pa res, da je igra popolnoma brezplačna, in podarjenemu konju se ne gleda v zobe?

Tipkovne bližnjice

X
razkropi izbrane enote (uporabno kot zaščita pred tanki, ki bi radi pomečkali pešake)
G
način obrambe (enote sledijo nasprotnikom)
S
zaustavi karkoli izbrane enote počnejo (streljanje, hojo, itd.)
E
izberi vse enote na zaslonu
Ctrl + številka
ustvari skupino enot, ki jo izberete s pritiskom na številčno tipko
Alt + številka
preklopi pogled na oštevilčeno skupino enot
H
skoči na domačo bazo
Ctrl + klik
vsili napad na določeno točko (uporabno za obstreljevanje)
Alt + klik
vsili premik (uporabno za mečkanje pehote)

Sistemske zahteve

Minimalne

Operacijski sistem
Windows 95/98/NT
Procesor
Pentium 166 MHz ali ekvivalenten AMD
Grafična kartica
grafična kartica z 2 MB pomnilnika (PCI ali novejša)
Pomnilnik RAM
32 MB
Prostor na disku
260 MB (1.6 GB za igranje brez CD-ja)

Preigrano na

Operacijski sistem
Windows 10 64-bit
Procesor
AMD Ryzen 7 5700G
Grafična kartica
AMD Radeon RX 6600 8 GB
Pomnilnik RAM
16 GB

Igranje na modernejših sistemih

Za igranje škatelne različice:

  1. v mapo z igro razširite grafično knjižnico za igranje na modernejših sistemih
  2. spremenite nastavitve igre z ureditvijo datoteke aqrit.cfg
  3. izklopite vse združljivostne možnosti

Za igranje digitalne različice zaženite TSConfig in nastavite ločljivost na 1280x720, saj je v nasprotnem primeru vse premajhno.

Povezave


Vam je vsebina všeč? Delite jo na: