Command & Conquer: Tiberian Dawn Remastered

Razvojni studio Westwood Studios je bil ustanovljen že davnega leta 1985, in v slabem desetletju so izdali številne znane igre (npr. Eye of the Beholder in The Legend of Kyrandia ). Njihova največja komercialna uspešnica pa je bila realnočasovna igra Command & Conquer: Tiberian Dawn Remastered (ali krajše Command & Conquer), ki so jo splavili leta 1995 in je bila uvod v obširno istoimensko serijo. Command & Conquer: Tiberian Dawn si je prislužil lovoriko najboljše strategije leta 1995 in je leto kasneje dobil razširitev imenovano The Covert Operations. Zgodba naslova pa tukaj še ni bila končana, saj je studio Petroglyph Games, ki je nastal na ostankih Westwooda naznanil prenovljeno različico imenovano Command & Conquer: Remastered Collection, ki ni vsebovala le ozaljšan Tiberian Dawn z vsemi mogočimi razširitvami, temveč tudi Red Alert. Prenovljena igra je izšla leta 2020, 25 let po izidu izvirnika, moja naloga pa bo oceniti, kako dober je Command & Conquer: Tiberian Dawn Remastered.

Igranje in zgodba

Zgodba igre Command & Conquer: Tiberian Dawn je postavljena na Zemljo v alternativni zgodovini, ki jo leta 1995 v bližini italijanske reke Tiber zadane meteorit. Že kmalu se izkaže, da ne gre za nedolžen incident, saj je meteorit vseboval skrivnostno organsko snov, ki je sposobna iz zemlje črpati dragocene kovine, pri tem pa zastrupi okolico. Zaradi hitre širitve nezemeljskega vsiljivca, ki so ga znanstveniki poimenovali Tiberium, je kmalu okužen celoten planet, in znanstveniki se na vse kriplje trudijo, da bi ga omejili. Niso pa vsi tako črnogledi in kultistična organizacija Bratstvo Nod (Brotherhood of Nod), ki jo vodi mesija Kane, vidi v Tiberiumu ogromen potencial. Iz teh razlogov investirajo v ekstrakcijo in predelavo Tiberiuma ter pridobijo toliko sredstev, da lahko začnejo s svojo zasebno vojsko terorizirati bogatejše države. Kot odgovor na njih se tvori protiteroristična organizacija GDI Global Defense Initiative, katera se začne spopadati z vse močnejšim NOD-om. Tukaj pa v zgodbo vstopite vi kot igralec na eni ali drugi strani. Zanimiva zgodba se podaja večinoma preko vmesnih sekvenc, nekaj informacij pa lahko pridobite tudi z branjem uvodnikov v misije.

Osnovni enoigralski del je razdeljen na dva ločeni kampanji (GDI in NOD), ki ju lahko preigrate v poljubnem vrstnem redu. Kot general v vrstah GDI, boste poskušali NOD-u iztrgati oblast nad Evropo, pri tem pa vas bo pot ponesla tudi v Slovenijo, kot vodja enot NOD-a pa se boste borili proti GDI po Afriki. Čeprav imata obe kampanji okrog 15 misij, pa je ob zaključku večine možno izbirati med alternativnimi potmi, kar skupno število razpoložljivih map poveča na častitljivo petdeseterico. In to še ni vse – s petnajstimi dodatnimi mapami iz dodatka The Covert Operations, pet skritimi Funpark mapami in tistimi iz konzol, se število približa vratolomni devetdeseterici in skoraj 50 uram igralnega časa!

Misije lahko v grobem razdelimo v dve kategoriji. V prvi morate postaviti gradbeno bazo in zgraditi primerno infrastrukturo za učinkovito pridobivanje kristalov, hkrati pa se morate začeti pripravljati na napade sovraga, ki zna biti zelo pasji. Zaradi omejene količine Tiberiuma (ki se sicer počasi regenerira) in dejstva, da sovražnik z vami tekmuje v pobiranju kristalov, se ne smete obirati, temveč hitro oceniti, kako počrpati čim večjo zalogo denarja, hkrati pa čim bolj izžeti nasprotnika. Poleg zgradb za gradnjo enot, raznovrstnih ograj in zaščitnih zgradb imate na voljo tudi podporne zgradbe, kot so elektrarne in središče za popravila, gradnja pa sledi drevesu, ki se sproti odklepa. Elektrika je ključnega pomena, saj nekatere zgradbe brez nje sploh ne delujejo, ali pa delujejo precej počasneje, zato imejte vedno primerno količino elektrarn. Druga kategorija so misije, v katerih dobite na začetku omejeno število enot, nato pa se morate prebiti do nekega cilja. Občasno lahko dobite okrepitve, ni pa nujno, zato morate igrati preudarno in bolj taktično kot v tistih iz prve kategorije. V teh misijah imate na voljo večinoma klasične enote, občasno pa dobite tudi takšne, ki jih v prvi kategoriji ni mogoče zgraditi. Primer je npr. komandos, ki je izjemno močen proti pehoti in zgradbam.

Poleg zgradb in enot, ki si jih obe strani delita, ima vsaka izmed njiju tudi unikate. NOD za zaščito baze uporablja protiletalsko obrambo, težke topove in smrtonosne natančne laserske stolpe (Obelisk of Light), ki porabijo izjemno veliko elektrike, medtem ko GDI uporablja protipehotne strojnice in univerzalne napadalne stolpe. NOD kot supermoč uporablja jedrsko orožje, medtem ko ima GDI ognjeni letalski napad in ionski top (ION cannon). Kar se tiče enot, je največja razlika v vozilih, ki so v primeru NOD-a lahka in hitra, medtem ko so GDI-jeva vozila počasnejša, a močneje oklepljena. Seveda to ne pomeni, da je katerakoli stran podrejena drugi, saj so enote izvrstno uravnotežene. Tudi orjaški Mammoth tank z ubijalskim raketnim napadom se da uničiti brez velikih izgub, če le pravilno postavite prave enote. Tudi majhna prednost GDI-ja zaradi zračnih enot, ki jih v izvirni kampanji NOD nima, se da hitro izničiti z raketometi, zato je treba v boju vselej imeti uravnoteženo mešanico enot. Edina ogromna prednost GDI-ja se mi je zdela možnost APC-ja, ki lahko prevaža do pet inženirjev, hkrati pa mečka pešake. Z njegovo pomočjo lahko v bazo hitro pošljete majhno udarno ekipo, ki lahko v hipu onesposobi pomembne produkcijske zgradbe, je pa res, da lahko par plamenometalcev na pravem mestu hitro pokvari vaše načrte.

Ključna tehnika za kakovostno zoperstavljanje sovražniku je tudi mikroupravljanje vsega. Največja napaka, ki jo lahko naredite, je, da določene enote prepustite same sebi in se osredotočate zgolj na določen cilj. Umetna pamet na primer neprestano proži napade na pobiralce kristalov in če ne boste pozorni, vam jih bodo uničili in boste posledično bankrotirali. V nekaterih misijah nad vas pošilja inženirje, ki lahko prevzamejo stavbe in vam povsem onesposobijo bazo. Vaših pešakov, ki nič hudega sluteči stražijo določeno točko, se lahko loti s plamenometalcem in jih v hipu scvre, ali pa jih povozi. Čeprav so enote sposobne določene stopnje samoravnanja in odziva na grožnje, je mikroupravljanje skoraj nuja in lahko popolnoma preobrne tok igre. V ta namen je tudi dobro poznati eno izmed številnih tipkovnih bližnjic, saj se s kliki enostavno ne da narediti vsega, sploh pa ne na dovolj hiter način.

Grafična podoba in zvok

Izvirna različica Command & Conquer: Tiberian Dawn je tekla na Westwoodovem hišnem pogonu, ki so ga razvili že za Dune II. Starosti primerno je bil izgled igre zelo pikslast, okolje večinoma statično z izjemo določenih animiranih delov. Največja težava starinskega izgleda je bilo nizko število pikslov, zaradi katerega so se zelo težko razločevale enote. Tiberian Dawn teče na popolnoma novem pogonu, ki so ga razvili pri Petroglyph Games in vsebuje visokoločljivostne teksture in modele, ki po podobi ostajajo zvesti pikslastim izvirnikom. Vizualni slog igre je posledično izvrsten, čeprav sta na voljo samo dve vrsti map: travnata in gozdnata Evropa, ter puščavska in redko poraščena Afrika. Med starinskim pikslastim in modernim visokoločljivostnim videzom lahko kadarkoli preklopite s pritiskom tipke Space.

Med samimi misijami so prisotne video sekvence, ki so lahko računalniško zgenerirane, nekatere pa so tudi igrane s človeškimi igralci. Njihova kakovost seveda ni na nivoju profesionalnih igralcev, se je pa produkcijska ekipa z izjemnim Josephom D. Kucanom na čelu potrudila, da so izpadli zelo dobro. Močno izstopa Kucan, ki igra Kanea, saj se mu že na daleč vidi, da je profesionalen igralec. Ker bi bilo ponovno snemanje videov z izvirno zasedbo najbrž nemogoče, so se razvijalci odločili, da bodo obstoječe videe enostavno povečali s pomočjo umetne inteligence. V določenih primerih, kjer so bili izvirniki v dovolj visoki ločljivosti, jim je to izvrstno uspelo, žal pa ne pri vseh, saj so nekateri videi z manjšimi izvirniki ostali kockasti kljub upscalingu.

Že v izvirniku sta bili zvočna in glasbena podlaga zelo dobri, za prenovo pa so na novo posneli cel kup zvokov, glasbeni mojster Frank Klepacki pa je na novo zmontiral celotno glasbeno podlago, ki se razprostira vse od industrijskega metala pa do orkestrskih skladb. Ne le to, v prenovi so na voljo tudi prisotne še neslišane skladbe, ki jih lahko dodate v nastavitvah ali pa preko vgrajenega predvajalnika.

Hrošči

Zaključek

Command & Conquer: Tiberian Dawn Remastered je odlična predelava, ki je ohranila vse prednosti izvirnika in izboljšala določene pomanjkljivosti. Zaradi ogromne količine vsebine in relativno težkih misij je igralni čas blizu 50 ur, v igri pa je seveda prisotno tudi večigralstvo kar še dodatno podaljša igralni čas. Predelana grafika je izjemno všečna, izvrstna pa je tudi glasbena podlaga, škoda le, da jim ni uspelo ustrezno obdelati vseh vmesnih videov.

Tipkovne bližnjice

dvoklik na enoto
izberi vse enake enote v pogledu
Ctrl + številka
ustvari skupino enot, ki jo izberete s pritiskom na številčno tipko
Alt + številka
preklopi pogled na oštevilčeno skupino enot
G
postavi izbrane enote v obrambni način
X
razkropi izbrane enote (uporabno kot zaščita pred tanki, ki bi radi pomečkali pešake)
S
zaustavi karkoli izbrane enote počnejo (streljanje, hojo, itd.)
A
izberi vse enote v pogledu
H
skoči na domačo bazo
Ctrl + klik
vsili napad na določeno točko (uporabno za obstreljevanje)
Alt + klik
vsili premik (uporabno za mečkanje pehote)
Ctrl + N
hitro shrani
Ctrl+ L
hitro naloži

Namigi

Kako odkleniti Funpark misije?
Na začetnem meniju igre kliknite na vijake v grafiki. Zaslišalo se bo rjovenje in po kliku vseh štirih vijakov, se odklene dodaten paket misij.
Kako računalniku preprečiti ponovno grajenje zgradb?
Na mesto prej uničene zgradbe postavite pešaka in računalnik ne bo znal poiskati drugega mesta za gradnjo :)
Kako računalniku preprečiti zavzemanje zgradb z inženirji/preusmeriti zračne napade?
Verjeli ali ne, ampak računalnik inženirje vedno pošlje na najbolj severno zgradbo, kar pomeni, da tam zgradite ceneno stavbo (npr. elektrarno) in inženirji bodo navalili nanjo. Enako velja tudi za zračne napade. Umetna pamet vedno sproži zračni napad na najbolj severno enoto. Izberite pešaka in ga pošljite na skrajni sever mape. Zračni napadi ga bodo ubili, ampak nič hudega, pošljite drugega. Stroški za te enote so zanemarljivi v primerjavi s škodo, ki jo lahko zračni napad naredi na vaši bazi. :)
Kako povečati doseg enot?
Vedno napadite z juga, saj je doseg vaših enot v takem položaju večji.
Kako se rešiti pred agresivnimi napadi sovražnika?
Če okrog svojih (ali sovražnikovih :) zgradb postavite vreče s peskom (Sandbags) jih ta ne bo znal uničiti. Ker so vreče izjemno poceni, lahko pregradite celo mapo in sovražnika povsem izolirate :).
Denar mi pohaja, na pomoč!
Morda še niste opazili, ampak hiške v vasi je mogoče uničiti. V nekaterih (Cerkev) se občasno nahaja paket poln denarja, ki lahko povsem obrne potek igre. Druga možnost je, da najdete sovražnikove Tiberium silose in v bližino postavite inženirje. Zavzemite silos in ga prodajte (imejte domače zgrajene rezervne domače silose ali pa denar izgine) - umetna pamet bo na enakem mestu zgradila nov silos. Ponovite akcijo in plavali boste v denarju :).

Sistemske zahteve

Minimalne

Operacijski sistem
Windows 8.1/10 64-bit
Procesor
Intel Core 2 Duo E4600 @ 2.4ghz ali AMD Athlon 64 X2 6400 @ 2.4ghz
Grafična kartica
NVIDIA GeForce GT 420 ali ATI Radeon HD 5570
Pomnilnik RAM
4 GB RAM
Prostor na disku
32 GB

Priporočene

Operacijski sistem
Windows 8.1/10 64-bit
Procesor
Intel Core i5 4690K ali AMD Ryzen 7 1700
Grafična kartica
NVIDIA GeForce GTX 660 ali ATI Radeon HD 7850
Pomnilnik RAM
4 GB RAM
Prostor na disku
32 GB

Preigrano na

Operacijski sistem
Windows 10 64-bit
Procesor
AMD Ryzen 7 5700G
Grafična kartica
AMD Radeon RX 6600 8 GB
Pomnilnik RAM
16 GB

Povezave


Vam je vsebina všeč? Delite jo na: