Command & Conquer: Red Alert Remastered - ocena
Franšiza Command & Conquer je svojo pot začela leta 1995 z naslovom Command & Conquer: Tiberian Dawn, ki so ga ustvarili pri Westwood Studios. Zaradi dobrega odziva kritikov in večmiljonske prodaje, je bilo jasno, da so pri Westwoodu našli pravi recept za potešitev želja igralcev realnočasnovnih strategij. Na drugi igri iz serije imenovani Command & Conquer: Red Alert so začeli resneje delati skoraj takoj po izidu TD in jo izdali konec leta 1996, po manj kot enem letu razvoja. Kot predhodnik, je tudi Red Alert doživel večmiljonske prodajne številke, leto kasneje pa je dobil še dve velikanski razširitvi: Counterstrike in The Aftermath. Čeprav je Westwood neslavno propadel, pa delo na igri ni bilo končano. Novoustanovljen studio Petroglyph Games, ki je nastal na ostankih Westwooda, je 25 let po izidu izvirnika izdal prenovljeno različico imenovano Command & Conquer: Remastered Collection, ki ni vsebovala le ozaljšan Red Alert z vsemi mogočimi razširitvami, temveč tudi Tiberian Dawn. Moja naloga bo oceniti, če je igra po toliko letih še vedno vredna toliko denarja.
Zgodba in igranje
Čeprav gre za drugo igro v seriji, je igra v resnici kronološko postavljena pred Tiberian Dawn. Odvija se v petdesetih letih prejšnjega stoletja in sicer po »drugi svetovni vojni«, ko slavni profesor Einstein zasnuje posebno napravo imenovano Chronosphere, s katero je mogoče potovati skozi čas. Z njeno pomočjo odpotuje v Landsberg, kjer izvede atentat na Adolfa Hitlerja, ki je bil pravkar izpuščen iz zapora. Do vzpona nacistov v Nemčiji tako nikoli ne pride in druga svetovna vojna se nikoli ne zgodi, a to omogoči vzpon druge velesile. Stalinova Sovjetska zveza ostane dovolj močna, da zavzame Kitajsko nato pa se začne napad na Vzhodno Evropo, saj si Stalin želi, da bi se država razprostirala čez celotno Evrazijo. Zgodba je zanimiva in se podaja večinoma preko vmesnih sekvenc, nekaj podrobnosti pa lahko razberete tudi z branjem uvodnikov v misije.
Osnovni enoigralski del je razdeljen na dva ločeni kampanji (Zavezniki in Sovjeti), ki ju lahko preigrate v poljubnem vrstnem redu, spopadi pa se izvajajo na Evropskih tleh. Obe kampanji imata v osnovi zgolj 14 misij, a ker lahko v nekaterih primerih izbirate med alternativnimi potmi, se število map, ki jih je mogoče preigrati, poveča na več kot štirideset. Dodatka Counterstrike in The Aftermath postrežeta s preko tridesetimi mapami, štirica pa je skritih v igralnem načinu It Came From Red Alert. Skupno je misij tako skoraj osemdeset, igralni čas pa znaša preko štirideset ur!
Za razliko od Tiberian Dawna, kjer bi lahko misije razdelili zgolj v dve kategoriji, je raznolikost v Red Alertu precej večja. Dobro, še vedno kraljujejo misije, v katerih si gradite bazo s postavitvijo podpornih zgradb, zbiranjem zlata (in diamantov) ter postavitvijo primerne zaščite, nato pa navalite na sovražnika. Slednji zna biti kar pasji in nad vas pošilja valove enot, zato je puščanje baze brez zaščite zelo slaba ideja. Ker je na mapi omejena količina zlata, hkrati pa se zanj potegujejo tudi sovražnikovi nabiralci (Harvesterji), je pomembno, da čimprej ocenite kritična mesta za pobiranje virov in jih tudi ustrezno zaščitite. Z dovolj denarja lahko zgradite objekte, ki so namenjeni zaščiti in izdelovanju enot, za vse pa velja, da sledijo hierarhični lestvici in se sproti odklepajo. Za borbo pogosto nimate več na voljo neomejenega časa, ampak je ta vnaprej določen, kar poveča pritisk in igro napravi bolj napeto. Druga kategorija so misije, v katerih imate na voljo vnaprej zgrajeno bazo, v njih pa morate zdržati določen čas ali pa določeno število valov sovražnika. Tretja kategorija so zunanje misije z omejeno ekipo, ki pogosto vsebuje tudi kakšno enoto s posebnimi sposobnostmi. Zadnja (in meni najljubša kategorija) pa so notranje misije, v katerih omejeno ekipo vodite po labirintu hodnikov in zaporedoma izpolnjujete določene naloge, ki vam omogočijo napredovanje.
Kar se tiče enot, so jih pri Westwoodu večinoma povzeli kar po Tiberian Dawnu, kar pa še ne pomeni, da ni novosti. Hiter prevzem z inženirji ni več mogoč, saj lahko ti stavbo prevzamejo šele, ko je ta poškodovana do rdečega območja. Med zavezniško pehoto tako sedaj najdemo zdravnike, ki predstavljajo sicer velik začetni vložek, a so v primeru omejene količine denarja izjemno uporabni, enako vlogo za tanke v Aftermathu pa imajo mehaniki. Vohuni lahko infiltrirajo zgradbe in vam podajo informacije o stanju sovražnikove infrastrukture, uporabni pa so tudi za začetno raziskovanje mape, in razkrivanje nasprotnikovih zalog zlata, ki jih ukradete z lopovi. Pehotne novosti pri Sovjetih so precej manjše, saj imate na voljo zgolj hitrega nemškega ovčarja, ki je odlična obramba proti pehoti, v razširitvi Aftermath pa še izjemno močnega elektro bojevnika. Imajo pa Sovjeti močno letalstvo v obliki protipehotnega Yak-a in pa uničevalnega MIG-a. Večje novosti boste našli med vodnimi enotami, ki so bile v TD slabo zastopane. Sovjeti po širnih oceanih harajo s počasnimi podmornicami, ki so povsem nevidne za sovražnike, razen če se ti zares približajo, zavezniki pa imajo na voljo kar tri različne ladje. Gunboat-u, ki ga sicer že poznamo iz izvirnika, sta se pridružila Cruiser, ki je na daleč izjemno uničevalen za zgradbe, in Destroyer, ki je zmožen uničevanja vodnih, zračnih in kopenskih enot. Oboji strani imata na voljo tudi plovila za selitev enot, ki učinkovito dopolnijo helikopterje, omogočajo pa tudi prevoz tankov. Ker imajo številne mape veliko vodne površine, se gradnji vodnih enot ne boste mogli izogniti.
Grafična podoba in zvok
Izvirna različica Command & Conquer: Red Alert je tekla na Westwoodovem hišnem pogonu, ki so ga prilagodili iz starejšega naslova Dune II. Videz igre je bil retro pikslast s statičnim okoljem, ki so ga popestrile določene animacije. Zaradi nizke ločljivosti so se določene enote zelo težko razločevale, kar je povzročalo težave pri mikroupravljanju v kritičnih trenutkih. S prenovo pa so vse težave odpadle, saj različica Remastered teče na popolnoma novem pogonu, razvitem s strani Petroglyph Games. Ta podpira visoke ločljivosti, v katerih je vse sedaj izrisano s pomočjo visokoločljivostnih modelov in tekstur, nostalgiki pa lahko v star videz kadarkoli preklopijo s pomočjo tipke Space. Nov videz igre je izvrsten, čeprav zunanje mape vsebujejo zgolj snežene ali travnate površine.
Med samimi misijami se predvajajo igrane video sekvence, nekatere pa so tudi računalniško ustvarjene. Za razliko od prve igre v seriji, so igralci sedaj profesionalni, kar sekvence napravi bolj verjetne, precej boljša pa je tudi sama scenografija. Namesto, da bi videe znova posneli, so jih povečali s pomočjo umetne inteligence, kar pa ni tako dobro uspelo kot v prvencu, saj so videi bistveno bolj kockasti. Svetla izjema so videi iz dodatka, ki so bistveno lepše povečani.
Kot v Tiberian Dawnu so tudi v Red Alert Remastered na novo posneli cel kup zvokov, glasbeni mojster Frank Klepacki pa je na novo zmontiral celotno glasbeno podlago, ki se razprostira vse od orkestrskih skladb pa do industrijskega metala, dodane pa so tudi nekatere neslišane skladbe, ki jih lahko dodate preko nastavitev ali pa preko vgrajenega predvajalnika.
Hrošči
Zaključek in ocena
Command & Conquer: Red Alert Remastered je odlična predelava, ki je ohranila vse odlike izvirnika in odpravila določene pomanjkljivosti. Ogromna količina vsebine in težavnost misij igralni čas postavita na preko 40 ur, ki pa ga lahko podaljšate še preko večigralstva. Izboljšana visokoločljivostna grafika je izjemno všečna, izvrstna pa je tudi glasbena podlaga, škoda le za kockaste video vmesne sekvence.
Hvalim
- izjemna dolžina
- odlična glasbena podlaga
- zelo všečna preobrazba
- video sekvence
- alternativne poti
- nastavitev hitrosti igre
- zanimiva zgodba
- agresivna umetna pamet
- bonus materiali
Grajam
- trmaste enote
- številni videi so kockasti
Tipkovne bližnjice
- F
- izbrane enote postavi v formacijo, ki jo med premikanjem tudi ubogajo
- dvoklik na enoto
- izberi vse enake enote v pogledu
- Ctrl + številka
- ustvari skupino enot, ki jo izberete s pritiskom na številčno tipko
- Alt + številka
- preklopi pogled na oštevilčeno skupino enot
- G
- postavi izbrane enote v obrambni način
- X
- razkropi izbrane enote (uporabno kot zaščita pred tanki, ki bi radi pomečkali pešake)
- S
- zaustavi karkoli izbrane enote počnejo (streljanje, hojo, itd.)
- A
- izberi vse enote v pogledu
- H
- skoči na domačo bazo
- Ctrl + klik
- vsili napad na določeno točko (uporabno za obstreljevanje)
- Alt + klik
- vsili premik (uporabno za mečkanje pehote)
- Ctrl + N
- hitro shrani
- Ctrl+ L
- hitro naloži
Namigi
- Kako odkleniti misije z mravljami?
- Na začetnem meniju igre med držanjem tipke Shift kliknite na zvočnik v grafiki.
- Kako računalniku preprečiti ponovno grajenje zgradb?
- Na mesto prej uničene zgradbe postavite pešaka in računalnik ne bo znal poiskati drugega mesta za gradnjo :)
- Kako povečati doseg enot?
- Vedno napadite z juga, saj je doseg vaših enot v takem položaju večji.
- Denar mi pohaja, na pomoč!
- Morda še niste opazili, ampak hiške v vasi je mogoče uničiti. V nekaterih (Cerkev) se občasno nahaja paket poln denarja, ki lahko povsem obrne potek igre.
- Kako se rešiti pred agresivnimi napadi sovražnika?
- Če okrog svojih (ali sovražnikovih :) zgradb postavite vreče s peskom (Sandbags) jih ta ne bo znal uničiti. Ker so vreče izjemno poceni, lahko pregradite celo mapo in sovražnika povsem izolirate :).
- Kako preprečiti naval sovražnikov na moj otoček?
- Če imate na otoku več mostov, jih lahko uničite tako, da z izbranimi tanki vsilite napad (Ctrl + klik). Tako boste odrezali kopenske enote, za vodne transporte pa v bližino mesta izkrcanja razporedite par tankov + raketometalce ali grenadirje. Vozila morajo biti čim bližje obali. Še preden se bodo napadalci izkrcali bo transport uničen.
- Ruski tech center je drag in kuri elektriko :(
- Ko je ruski tech center enkrat zgrajen, ga lahko brez skrbi prodate, saj bodo nove enote ostale odklenjene.
Sistemske zahteve
Minimalne
- Operacijski sistem
- Windows 8.1/10 64-bit
- Procesor
- Intel Core 2 Duo E4600 @ 2.4ghz ali AMD Athlon 64 X2 6400 @ 2.4ghz
- Grafična kartica
- NVIDIA GeForce GT 420 ali ATI Radeon HD 5570
- Pomnilnik RAM
- 4 GB RAM
- Prostor na disku
- 32 GB
Priporočene
- Operacijski sistem
- Windows 8.1/10 64-bit
- Procesor
- Intel Core i5 4690K ali AMD Ryzen 7 1700
- Grafična kartica
- NVIDIA GeForce GTX 660 ali ATI Radeon HD 7850
- Pomnilnik RAM
- 4 GB RAM
- Prostor na disku
- 32 GB
Preigrano na
- Operacijski sistem
- Windows 10 64-bit
- Procesor
- AMD Ryzen 7 5700G
- Grafična kartica
- AMD Radeon RX 6600 8 GB
- Pomnilnik RAM
- 16 GB