Ocena razširitve Opposing Force za Half-Life

Prvi Half-Life je bil zasluženo pravi prodajni hit, a 10+ ur igralnega časa je bil le vrh gigantske ledene gore. Ob izidu je Valve namreč igri priložil urejevalnik stopenj WorldCraft, razvojni paket SDK, poleg tega pa ves čas nudil podporo skupnosti. Rezultat je bil že kaj kmalu viden, saj so kreativni zanesenjaki že kaj kmalu po izidu izdali 1000 in 1 modifikacijo, ki je razširila izvirno igro ali pa je šlo celo za popolno preobrazbo. Aprila 1999 je Valve naznanil, da razvijajo uradno razširitev izvirnika, ki je bila izdana novembra 1999, skoraj točno eno leto po izidu izvirnika. Half-Life: Opposing Force so razvili v svežem razvijalskem studiu Gearbox Software, saj se je Valve želel posvetiti drugim projektom.

Igranje in zgodba

Igra se odvija v laboratorijskem kompleksu Black Mesa, nekaj ur po katastrofi, v kateri so prostore preplavili sovražni nezemljani. Igrate vojaka Adriana Shepharda, ki je s tovariši zadolžen za uničenje nezemeljske nevarnosti, hkrati pa mu je bilo naročeno, da utiša morebitne priče. Žal pa se rutinska operacija kmalu prelevi v katastrofo, saj vojaki situaciji niso kos. Med paničnim umikom se na območju pojavi še nova invazivna vrsta nezemljanov, ki so jo znanstveniki označili kot Rasa X (Race X) in umik se prelevi v klavnico.

Večji del igranja se odvija v že znanem razvojnem laboratoriju Black Mesa, ki ga poznamo iz izvirnika. Večino časa se skozi kompleks prebijate sami, tu pa tam pa srečujete vojaške tovariše. Vsi so oboroženi in jih lahko za podporo v boju ali pa naročite, da stražijo določen predel. Nova sta dva vojaška poklica, ki sta v določenih stopnjah nujna za vaše napredovanje. Zdravilec lahko pozdravi vas ali pa ranjene tovariše, inženir pa prereže vrata in vas spusti naprej ali pa vam omogoči dostop do priboljškov. Po pomoč se lahko obrnete tudi na znanstvenike in varnostnike, ki naivno verjamejo, da ste jih prišli rešiti.

Poleg klasičnih nasprotnikov iz izvirnika ter nove vrste vojakov, v igri nastopa tudi kup novih sovražnikov. V Rasi X prednjačijo Pit Drones, ki v vas streljajo zastrupljene kline, od blizu pa vas sesekljajo z sabljastimi rokami; Shock Trooperji, ki vas od daleč pražijo z električnimi izstrelki, znajo pa metati tudi granate; ter orjaške pošasti imenovane Voltigore, ki v vas od daleč spustijo smrtonosno električno kroglo, od blizu pa vas pomečkajo s svojimi orjaškimi udi. Zombiji so vrste okrepili z odpornejšimi in oklepljenimi vojaškimi zombiji, ter orjaškimi mutanti, ki v vas od daleč mečejo kar kose lastnega mesa. Tudi pri človeških nasprotnikih ne manjka novosti, saj so se hitrim nindžam pridružile specialne enote.

Število med seboj bojujočih se frakcij je tako precej naraslo, enako pa se je zgodilo tudi z naborom orožij. Poleg klasičnih pokalic iz izvirnika oz. njihovih derivatov, so tukaj še nova orožja, ki si zavoljo izvirnosti zaslužijo posebno omembo. Izstreljevalnik sršenov je bil modificiran v izstreljevalnika električnih nabojev, nosijo pa ga Shock Trooperji. Sledilnost je na ta račun sicer izgubil, samodejno polnjenje pa je ostalo, zato je odlično orožje za trenutke, ko ste na tesnem z municijo. Posebnost tega živega orožja je tudi to, da začne živeti samodejno življenje, ko njegovega nosilca ubijete, in nadaljuje z napadanjem. Spore Launcher je ličinka, iz katere se razvije Shock Trooper, uporabite pa jo lahko kot biološki metalec granat. Med nošnjo jo hranite s posebnimi nezemeljskimi sadeži, ob nevarnosti pa jo prisilite, da ta sadež izbljuva v obliki eksplozivne gmote. Vitičnjake, ki so v izvirniku viseli s stropov in na vas prežali z dolgimi jeziki, so znanstveniki prilagodili v prenosno enoto, s katero se lahko pritrdite na katerokoli biološko površino in povlečete do nje. Tako lahko namerite v živo bitje, se nanj pritrdite in ga razmesarite, hkrati pa so ponekod po sobanah postavljene plasti nezemeljskega rastlinja, ki omogoča preskakovanje različnih ovir. Ideja je genialna in izjemno dobro izvedena!

Razvijalci tudi niso štedili s skriptiranimi dogodki, ki jih je ogromno in na pozitiven način popestrijo igranje. Mestoma se vaša pot seka s Freemanovo in prav zanimivo je stvari videti iz druge perspektive. Mape so raznolike in polne nevarnosti. Vse od parnih ovir pa do radioaktivnih luž, da o raznih eksplozivnih pasteh sploh ne govorim. Stranpoti je obilo, mestoma se igra popolnoma oddalji od linearnosti in vam prepušča proste roke pri izbiri napredka. Raziskovanje bo kot v izvirniku bogato poplačano, zato se ne bojte pokukati drugam. Vse to prispeva k izjemni raznolikosti in napravi igro za več kot dostojno razširitev.

Grafična podoba in zvok

Half-Life: Opposing Force je zgolj razširitev izvirnika, za katero sta Valve in Gearbox sklenila, da bo ostala zvesta koreninam. Grafičnih novosti, z izjemo novih modelov, zelenega prikaza informacij in nočnega pogleda, zato ni. Igri so bili dodani novi zvoki in glasbena podlaga, Adrian pa podobno kot Gordon ne govori.

Hrošči

Zaključek

Half-Life: Opposing Force je dostojna razširitev za najboljšo prvoosebno streljačino vseh časov. Resda je precej kratka (nekaj čez 4 ure na Hard), a vseeno ponuja toliko nove vsebine, da bi bil greh, če bi jo izpustili. Razširitev bo gotovo tudi všeč tistim, ki bi radi divjo akcijo. Priporočam nakup v paketu Anthology.

Hitre tipke

E
pritisni gumb, odpri vrata, interagiraj z NPC-jem
Q
preklopi na prehodno orožje
F
vklopi svetilko
F6
hitro shrani
F7
hitro naloži

Sistemske zahteve

Minimalne

Operacijski sistem
Windows 95 ali novejši
Procesor
Pentium 133+
Grafična kartica
SVGA, high color (16-bit)
Pomnilnik RAM
24 MB
Prostor na disku
600 MB

Priporočene

Operacijski sistem
Windows XP
Procesor
500 MHz
Grafična kartica
16 MB grafična kartica
Pomnilnik RAM
96 MB
Prostor na disku
600 MB

Preigrano na

Operacijski sistem
Windows 10 64-bit
Procesor
AMD Ryzen 1500X 3.5 GHz
Grafična kartica
AMD Radeon RX 460 2 GB
Pomnilnik RAM
16 GB

Igranje na modernejših sistemih

Različica WON ima kar nekaj tehničnih težav napram tisti s Steama, še posebej v Windows 10. Poleg tega ni podprt širokozaslonski način, dodatno pa je za igro značilno, da se rada zatikajo dvigala. V obeh različicah morate za največji užitek pri igranju izvesti naslednje:

  • V zavihku Video vklopite Wait for vertical sync
  • V zavihku Mouse izklopite Auto-Aim in vklopite Mouse Filter ter Raw Mouse Input

Povezave


Vam je vsebina všeč? Delite jo na: