Unreal Gold

Razvojna studia Digital Extremes in Epic Games (oz. Epic MegaGames) sta sodelovala že od svojih začetkov v devetdesetih, njun najbolj znan skupni projekt pa je serija iger Unreal, katere prvi naslov je izšel pred več kot pa dvema desetletjema. Unreal je bil zelo dobro sprejet in je leto kasneje dobil uradno razširitev imenovano Unreal Mission Pack: Return to Na Pali, ki so jo razvili pri Legend Entertainmentu. Z razširitvijo združen izvirnik so kasneje ponujali na prodaj v paketu Unreal Gold, ki je ponujal tudi naprednejši in izboljšan pogon iz Unreal Tournamenta.

Igranje in zgodba

Igra se prične v ječi, kjer se kot zapornica s številko 849, prebudite v svobodo. Vesoljska zaporniška ladja imenovana Vortex Rikers je bila namreč sestreljena in opustošena s strani nezemeljskih bitij imenovanih Skaarj, ki okupirajo planet Na Pali. Na planetu, ki je domovina miroljubnih štirirokih Nalijev, so namreč bogata nahajališča visoko energijskih kristalov imenovanih Tarydium. V številnih rudnikih zasužnjeni Naliji garajo, da bi nakopali dovolj mineralov za njihove gospodarje, morebitni upori pa so krvavo zatrti. Z zgodbo se spoznate preko sporočil na vašem univerzalnem prevajalniku, ki se pojavijo prebiranju knjig ali najdbi mrtvecev, v razširitvi pa so dodane celo govorne vmesne sekvence, katerih kakovost pa ni ravno na nivoju same igre.

Osnovna igra sestoji iz preko trideset orjaških map, ki jim razširitev doda še skoraj dvajseterico. Mape so mešanice zunanjih območij z redko postavljenimi hišami oziroma drugimi zgradbami, jamami, jezeri in rekami, ter notranjih območij, ki znajo biti presenetljivo kompleksna. Zunaj v naravi večinoma premagujete večje razdalje, in se potapljate, da bi našli kaj zanimivega, zelo koristno pa je tudi opraviti kakšno stranpot in pokukati v notranjost kakšne večje stavbe. Zgodba v notranjosti stavb pa je popolnoma drugačna, saj je vaše gibanje omejeno z brezštevilnimi zaprtimi vrati in dvigali, za katera morate pritisniti določeno stikalo/gumb, da se aktivirajo in vam omogočijo pot naprej, ponekod pa boste morali tudi razstreliti del stene. Kar nekaj je situacij, v katerih boste morali zdržati navale sovražnikov, da se potem odklene pot naprej. Tudi v notranjosti je veliko potapljanja in pri tem vam bo v veliko pomoč potapljaška oprema, ki se ob prehodu na zrak samodejno napolni. Določene sekcije bodo od vas zahtevale tudi dobre skakalne spretnosti, še posebej, če boste želeli doseči kak priboljšek, ki jih je na težko dostopnih mestih na tone. Obema vrstama map pa je skupno, da vsebujeta alternativne poti do cilja, katere bodo ljubitelji raziskovanja gotovo preiskali podolgem in počez.

Po mapah so zelo dobro postavljeni precej pestri sovražniki, ki vas pogosto čakajo v zasedi. Iz zraka vas bodo napadali orjaški insekti, leteči kuščarji, sovragi z rokami pritrjenimi na glavo in pa strelci kristalov. V vodi vas čakajo grizljajoče ribe, morski psi in sluz bljuvajoče dvoživke, večina nasprotnikov pa je seveda kopenskih. Prva vrsta so Brutes, velikani z raketometi, ki vas znajo tudi mahniti, če jim pridete preblizu. Druga vrsta so kuščarska rasa Krallov, ki se nad vas spravijo s palico, iz katere lahko prožijo energijske izstrelke, od blizu pa vas z njo udarijo. Tretja vrsta nasprotnikov so Mercenaries, najemniki, ki so oboroženi z brzostrelko in raketometom, kadarkoli pa lahko vklopijo zaščitni oklep, ki jih začasno naredi neranljive. Zadnja in najbolj nevarna rasa pa so Skaarj, ki so že v svoji mladosti (pajkci) izjemno agresiven nasprotnik. Znotraj nje najdete dve vrsti sovražnikov, ena prisega na tehnologija, druga pa na čarovnijo. Prvi lahko uporabljajo praktično katerokoli orožje, ki je na voljo vam, začasno pa lahko vklopijo ščit, ki jih obvaruje pred škodo. Druga vrsta so izjemno spretni bojevniki, ki vas od daleč obstreljujejo z energijskimi kroglami, od blizu pa se nad vas spravijo z jeklenimi kremplji, ki jih imajo pripete na rokah. Poleg teh dveh brutalno učinkovitih napadov pa so se Skaarj sposobni izmikati počasnejšim izstrelkom, medtem ko tečejo proti vam, da bi vam zarinili kremplje v goltanec :). Med igranjem boste naleteli še na kopico mini-šefov in šefov, ki so lahko bodisi napumpani obstoječi sovragi, lahko pa gre za popolnoma edinstvene vrste (npr. Titans, ki v vas mečejo ogromne skale). Razširitev v igro vključi nekatere iz izvirnika izrezane modele, ki igro še dodatno popestrijo. Še zanimivost: nekateri nasprotniki lahko hlinijo smrt - bodite previdni!

Seveda, ob takem naboru agresivnih sovražnikov se spodobi imeti tudi konkreten arzenal orožij, in tudi tukaj Unreal ne razočara. V igri je namreč, reci in piši, deset, da deset orožij (Return to Na Pali doda še tri dodatna krepela!), od katerih ima vsaka vsaj dva načina streljanja, kar pomeni, da obstaja skoraj trideset načinov kako resno poškodovati sovražnika.

Osnovno orožje je disperzijska pištola z obnovljivim strelivom, ki jo lahko z iskanjem nadgradenj pretvorite v zelo spodobno orožje v sili. Sledi klasična pištola s presenetljivo natančnostjo, katere minus pa je to, da nabojnika ni mogoče ročno zamenjati, kar zna biti problematično v kritičnih situacijah. Sledijo strojnica, ki izstreljuje kristale taridija, minigun, v dodatku pa se jima pridruži klasična brzostrelka na eksplozivne naboje. V četrti kategoriji se nahaja edinstven A.S.M.D. shock rifle, ki ima pravzaprav tri načine streljanja. Izstrelite lahko hiter energijski pulz, počasno energijsko kroglo ali pa najprej kroglo in jo nato ustrelite z pulzom, kar je precej težko, a povzroči epsko eksplozijo z ubijalskimi posledicami. Naslednje orožje je raketomet, ki zmore izstreliti kar osem raket naenkrat, vgrajen pa ima tudi način za metanje granat in celo samodejni sledilnik. V razširitvi boste lahko uporabljali še ločena klasični raketomet in granatomet. Flak cannon je posebna šibrenica, ki izstreljuje šrapnele, ki se odbijajo od sten, dodatno pa lahko sprožite eksplozivno kepo. Zelo eksotični orožji sta Razorjack, ki izstreljuje hitra rezila, ki se odbijajo od sten in lahko tudi odsekajo glavo, če ste dovolj natančni, ter GES Biorifle, kateri primarno strelja eksplozivno in strupeno sluz, v sekundarnem načinu pa to stori v obliki orjaške kepe, ki dobesedno raztrga nasprotnika. Nabor orožij zaokroži še klasična ostrostrelska puška. Večina orožij je izjemno brutalnih: nekatera nasprotnika raztrgajo na koščke, spet druga mu odtrgajo glavo, zato igra ni primerna za tankočutne ljudi

Zdravljenje poteka s pobiranjem zdravilnih paketov in sadežev posebnega drevesca. Seme slednjega lahko poberete v inventar in po potrebi kjerkoli posadite ter tako pridobite za 30 življenjskih točk zdravja. Omejitev 100 življenjskih točk lahko začasno povečate na kar 200, če poberete posebni moder priboljšek. Poleg klasičnih ščitov so na voljo tudi takšni, ki vas obranijo pred strupenimi kemikalijami, ločena azbestna obleka pa vas zaščiti pred vročino. V igri lahko najdete še cel kup predmetov, ki se shranjujejo v inventarju in po potrebi aktivirajo. Svetilka, žaromet in bakle, osvetlijo temne kotičke; potapljaška oprema omogoča daljše izlete pod vodo in je ena izmed najbolj uporabnih predmetov; skakalni čevlji omogočajo izjemno visoke skoke; ojačevalnik napadov poveča škodo; itd. Med predmeti v inventarju lahko sicer na hitro preklapljate, problem pa je v tem, da so tako ikone kot besedilo na visokih ločljivostih mizerno majhne, kar pomeni, da boste le stežka videli kaj ste izbrali.

Grafična podoba in zvok

Unreal Gold teče na hišnem pogonu, ki so ga naredili pri Epic Games in je spočetka tekel zgolj na procesorjih in je šele kasneje dobil podporo za grafične kartice. Gold različica uporablja močno izboljšano različico pogona, ki je bila uporabljena v Unreal Tournamentu, zaradi odprtja kode (zaprti) skupnosti pa so na voljo izboljšani izrisovalniki, ki ponujajo različne grafične bonbončke kot so napredni načini senčenja in zrcaljenja. Tudi brez njih igra izgleda presenetljivo dobro, še posebej, če uporabite visokoločljivostne pakete tekstur. Barvne sheme so izjemno všečne, nočni prizori s slikovitim zvezdnatim nebom pa še posebej izstopa. Dober je tudi fizikalni pogon, katerega zmogljivosti lahko uporabite za reševanje ugank (npr. potiskanje zabojev), ali pa streljanje čez ovinek s številnimi orožji, zelo všeč pa mi je bilo tudi žongliranje z raketometom :).

Glasbena podlaga je neverjetna. Pravzaprav ne le neverjetna, temveč legendarna. Ne le, da doda k vzdušju - včasih so se mi prav naježile dlake, tako epska je bila glasba. Fantastično se poda tako k dogajanju kot tudi širnim planjavam, višavam in orjaškim gradovom, ki jih raziskujete. Kot dodatni bonus je v zunanjih predelih prisoten tudi zvok okolice, ki poskrbi za pristno vzdušje. Govornih delov v izvirniku ni, so pa prisotni v razširitvi - a izpadejo precej amatersko.

Hrošči

Zaključek

Unreal je streljačina, ki bi jo moral preigrati vsak ljubitelj te zvrsti. Skupaj z dodatkom Return to Na Pali znaša čas igranja preko 15 ur. Tempo igre je izreden, sovražniki izjemno agresivni in agilni, orožij je na tone, mape so zelo kompleksne, kot češnja na tortici pa je dodana še epska glasba. Škoda le, da so nekateri zunanji deli dokaj pusti - več rastja bi se jim odlično podalo, pa tudi nekatere notranje mape znajo zmesti igralca.

Hitre tipke

Enter
uporabi predmet v inventarju
Š, Đ
preklopi med predmeti v inventarju (priporočam, da spremenite na Q, E
F6
hitro shrani
F7
hitro naloži
F2
vklopi prevajalnik

Kode

Med igro lahko dostopate do konzole s pritiskom na tipko levo od 1. Pobrišite morebitne že prisotne znake in uporabite naslednje kode za Unreal:

fly
poletite s tipko za skok
walk
spet hodite po tleh
allammo
polna orožja
god
neranljivost
ghost
prehod skozi stene

Sistemske zahteve

Minimalne

Operacijski sistem
Windows 95/98
Procesor
166 MHz Pentium ali enakovreden AMD
Grafična kartica
grafična kartica z 2 MB pomnilnika
Pomnilnik RAM
16 MB
Prostor na disku
1 GB

Priporočene

Operacijski sistem
Windows 95/98
Procesor
Pentium II 266 MHz ali enakovreden AMD
Grafična kartica
3dfx Voodoo ali Voodoo2
Pomnilnik RAM
128 MB
Prostor na disku
1 GB

Preigrano na

Operacijski sistem
Windows 10 64-bit
Procesor
AMD Ryzen 1500X 3.5 GHz
Grafična kartica
AMD Radeon RX 460 2 GB
Pomnilnik RAM
16 GB

Igranje na modernejših sistemih

Igro seveda že pesti starost, vendar jo lahko s paketom prenovljenih tekstur in najnovejšim DirectX 11 izrisovalnikom pretvorite v solidno izgledajočo. Za igro namreč obstajajo ljubiteljski popravki in tudi ljubiteljski paketi tekstur. Da igro prestavite v sedanjost (glejte povezave):

  • namestite najnovejši popravek 227i
  • namestite DirectX 11 izrisovalnik, tako da ga razširite v mapo UnrealGold/System
  • prebijte se v UnrealGold/System in z urejevalnikom besedil odprite Unreal.ini
  • najdite vrstico GameRenderDevice in jo spremenite v:
    GameRenderDevice=D3D11Drv.D3D11RenderDevice
  • zaženite igro vsaj enkrat in znova odprite datoteko Unreal.ini
  • prenesite visokoločljivostne teksture UnrealHD in jih razširite v mapo igre
  • za boljšo zmogljivost v kategoriji pod [D3D11Drv.D3D11RenderDevice] najdite vrstico ASSAO in jo spremenite v:
    ASSAO=False
  • enako lahko storite tudi z nastavitvijo SSR
    SSR=False

Drugi način za konfiguracijo je, da zamenjate Unreal.ini z mojimi nastavitvami. Teksture in popravek boste morali seveda še vseeno namestiti.

Povezave


Vam je vsebina všeč? Delite jo na: