Ocena igre The Witcher: Enhanced Edition

CD Projekt je Poljski razvijalec iger, ki je pot začel kot ekipa za lokalizacijo iger v poljščino. V razvijalske vode so se podali s poskusom predelave igre Baldur's Gate: Dark Alliance iz konzol na Windows, a je bil projekt opuščen. V naslednjih letih so poskušali razviti lastno igro s pomočjo studia Bioware, ki jim je licenciral pogon Aurora (Neverwinter Nights). Leta 2007 smo končno ugledali ta projekt, ki je nosil naslov The Witcher (poljsko Wiedźmin). Navdahnjen je bil s strani serije novel avtorja Andrzeja Sapkowskega in najbrž tudi istoimenske televizijske serije (izseke lahko najdete na spletu). Prva različica ni bila čisto dodelana in bi si najbrž lahko kosala z Gothicom :), a CD Projekt RED se ni dal in je brezplačno izdal mega popravek imenovan Enhanced Edition. Slednjega sem v škatelni različici kupil tudi sam, kasneje pa so mi pri GOG.com aktivirali brezplačno kopijo, s pomočjo katere bo narejen tudi opis.

Igranje in zgodba

Zgodba se odvija v fantazijskem srednjeveškem svetu v majhnem kraljestvu imenovanem Temerija, začne pa se v gradu Kaer Morhen, ki leži v kraljestvu Kaedwen. Spremljamo Geralta iz Rivije, ki so ga tovariši Witcherji našli hudo ranjenega, medtem ko je blodil po gozdovih. Kaj dosti več o njemu na začetku ne izvemo, saj je delno izgubil spomin, ki se mu med napredovanjem skozi igro začne počasi vračati. Pri tem mu pomagajo ljudje iz njegove preteklosti, ki ga skozi pogovore napeljujejo k iskanju svoje prave identitete. Zanimivo je, da slednja ni zabetonirana, ampak jo lahko izklešete sami, kar daje igri prav poseben čar. Vaša dejanja in odločitve pa niso zgolj kozmetične narave, ampak se odrazijo tudi v prihodnosti med samim igranjem, zato izberite preudarno.

Tudi naloge, ki so razdeljene na glavne in pomožne so bolj vredne pustolovščine in ne RPG-ja. Pogosto bodo namreč od vas zahtevale obilico tuhtanja in logičnega sklepanja, da ne boste po nepotrebnem koga užalili. Na pogovore se lahko vnaprej pripravite s pozornim spremljanjem izrečenega in prebranega, na srečo pa se ves material samodejno shrani v pregledno knjižnico in ga lahko kadarkoli znova preberete. Za uspešen zaključek boste dobili izkušenjske točke, ki jih lahko uporabite v obsežnem izkušenjskem drevesu. Nadgradnje lahko izvajate le tekom meditacije, ki je omejena na prižgana ognjišča, krčme in določene NPC-je. Ogenj lahko prižgete tudi s čarovnijo, ampak le v sovražnih območjih. Če znotraj mesta nimate kresilnega kamna, se lahko za meditacijo obrišete pod nosom.

Človeštvo Temerije je v grobem razdeljeno na običajen živelj vključno s Temerijskim vojaštvom, viteški red goreče vrtnice (Order of the Flaming Rose), ki si je za nalogo zadal zaščito prebivalstva Temerije, ter skrivnostne bandite imenovane Salamandra. Preostanek predstavljajo škrati in vilini, od katerih se nekateri združujejo v ilegalne borbene skupine imenovane Scoia'tael (veverički :), ter seveda nešteto število različnih pošasti. Prijateljska in sovraštvena razmerja med frakcijami so kar zakomplicirana, ampak na splošno velja, da nihče ne mara pošasti. In tukaj nastopijo Witcherji.

Gre za genetsko mutirane ljudi, ki so izjemno spretni borci z meči, čarodeji ter tudi neke vrste alkimisti. Geralt poleg drugega orožja na hrbtu nosi običajen meč, ki ga uporablja v boju s človeškimi sovražniki, ter srebrni meč, ki ga uporablja v boju s pošastmi. Vsakega izmed mečev lahko uporabite v enem izmed treh slogov bojevanja: močni slog je namenjen počasnim nasprotnikom z veliko življenjske energije, hitri slog je namenjen manjšim in spretnim sovražnikom, skupinski slog pa lahko uporabite za masivno mlatenje skupin. Izbor sloga je odvisen od situacije, se pa da med njimi hitro preklapljati – zelo uporaben je tudi vgrajen premor. Oklepljene viteze boste tako s hitrim slogom mlatili celo večnost, medtem ko se vam bo kak spreten bandit v močnem slogu z lahkoto izmikal. Bodite posebej pozorni na ritem, saj se preko njega verižijo napadi. Škoda le, da borbene mehanike niso naprednejše. Skozi igranje lahko klasičen meč kadarkoli zamenjate ali celo ustvarite lastnega iz rudnin, srebrni pa je posebnost in ga lahko zgolj nadgrajujete z runami.

Drugi pomembni del igre je čarovnija, ki je pri Geraltu prisotna v obliki znakov (Signs).

Aard
uporablja se za potisk sovražnika, lahko ga vrže po tleh, razoroži in celo omrtviči. V slednjem primeru ga bo Geralt v akcijski sekvenci tudi pokončal
Igni
zakuri pod nasprotnikovimi petami ter ponuja možnost, da ta zagori. Če imate posebni talent, mu lahko v gorečem stanju prizadanete več škode.
Yrden
ustvari past na tleh, ki začasno omrtviči nasprotnika, lahko ga pa tudi poškoduje ali zastrupi.
Quen
ustvari začasno zaščito okrog Geralta, ki prestreže določen delež škode. Če imate odklenjene talente, lahko celo poškoduje sovrage, ki vas napadajo.
Axii
začara nasprotnike, da postanejo vaši zavezniki. Imejte v mislih, da vam njihovi uboji ne prištejejo izkušenjske točke

Znake lahko z držanjem ojačate, pri uporabi pa porabljajo vzdržljivost (Endurance).

Zadnja kategorija Geraltovih pomagal pa so alkimistični zvarki, bombe in maziva za orožja. Z odkrivanjem receptov in/ali preizkušanjem različnih kombinacij surovin lahko ustvarite napoje, ki vam izboljšajo sposobnosti. Celijo vam poškodbe, omogočajo nočni vid, hitrejše bojevanje in še kaj bi se našlo. Pri lokanju zgolj pazite, da ne pretiravate, saj je vsak napoj strupen. Po določenem času boste morali počivati, da se telo razstrupi (ali pa spiti še en poseben napoj :P). Maziva oz. olja lahko uporabite za izboljšanje vaših rezil, bombe pa zalučate nasprotniku v obraz.

Witcher je torej oborožen od zob do peta, in to oborožitev vsekakor potrebuje, če želi preživeti v tem nevarnem svetu. Na vas prežijo tako človeški morilci, banditi in vitezi kot tudi brezštevilne pošasti. Slednje se po določenem času znova pojavijo na določenem območju, kar zna biti precej tečno, saj se le stežka premikate po pokrajini, brez da bi vas neprestano nadlegovale. Največja težava je v tem, da nekega območja ne morete zapustiti, dokler ne pobijete vseh nasprotnikov. Hkrati pa velja tudi, da ne morete pobirati predmetov ali odpirati skrinj, dokler ste v načinu spopada. Pojavnost NPC-jev in njihove sorte so odvisne tudi od dnevnega časa ter seveda same lokacije. Napadali vas bodo duhci, vampirke, utopljenci, neke vrste zmaji in še kaj bi se našlo iz obsežne srednjeveške malhe vraževernosti :). Boji znajo biti zelo zabavni, še posebej zaradi Geraltove izjemne spretnosti med bojevanjem in akrobatskih potez.

Borba je seveda le en del igre, kar nekaj časa boste poleg pogovorov preživeli tudi v mini igrah. Moja najljubša izmed njih je bila gotovo poker s kockami (neke vrste Jamb), tukaj pa so še zbiranje erotičnih kart, za katere morate zapeljati ženske, tekmovalno pitje, ki ga lahko uporabite za prepričevanje nasprotnikov in pa boksanje. Slednje je precej dolgočasna in prelahka mini igra, priporočam, da zanjo ne zapravljate talentov. Skozi naloge in določene mini igre lahko kar dobro služite, a denarja v igri ni obilno. Ogromno sem ga zapravil za nakup informativnih knjig, receptov in seveda daril za dame :P. S trgovanjem boste lahko zaslužili le omejeno vsoto, zato je vprašanje, če je vredno vanj vlagati čas. Kar nekaj cekinov se da tudi nakrasti, saj nobenemu NPC-ju ni mar, če stikaš po njegovih stvareh.

Grafična podoba in zvok

Kot že omenjeno so pri CD Projektu za Witcherja uporabili pogon Aurora, ki je bil prvenstveno uporabljen v Neverwinter Nights iz leta 2002! Pogon je že takrat podpiral 3D okolja, realnočasovno osvetljevanje in senčenje, pri CD Projektu pa so mu dodali še izboljšan izrisovalni modul. Kljub izboljšavam se pogonu vidi, da je enostavno preobremenjen in zna tistim na šibkejših konfiguracijah delati precejšnje probleme. Še posebej alergičen je na razne overlay programe (MSI Afterburner oz. Riva Tuner, Radeon Relive, OBS, itd.), ki znajo prepoloviti število sličic na sekundo in povzročiti tudi številna sesutja. Moteča so tudi nalaganja ob prehodih v novo okolje, ki znajo kar trajati, še posebej, če imate počasen disk. Zelo moteče je tudi zakasnjeno nalaganje tekstur.

Videz igre je, ne glede na tehnične pomanjkljivosti, kar dober, še posebej, če namestite katerega izmed paketov z visokoločljivostnimi teksturami. S pogonom so izrisane tudi številne vmesne sekvence, ki (poleg zelo dobre glasbene podlage) veliko prispevajo k dobremu vzdušju v igri. Zelo dobro izpadeta cikel dan/noč in vremenski pojavi, ki nista zgolj vizualne narave, ampak ju upoštevajo tudi NPC-ji. Med dežjem se zato živelj stiska pod streho, ponoči gredo spat, itd. Želel bi si le, da ne bi NPC-ji izgledali kot kloni, ki nosijo zgolj drugačno barvo oblek in da bi bile obrazne animacije manj lesene. Pozicije kamere so tri, ne vem pa kdo bi želel igro preigrati drugače, kot pa v pogledu čez ramo, saj je ta kamera daleč najboljša.

Hrošči

Zaključek

The Witcher: Enhanced Edition je presenetljivo dober prvenec studia CD Projekt RED. Navduši z odlično zgodbo, težkimi odločitvami in dobrim vzdušjem, vse skupaj pa je popestreno tudi z dobro orkestralno glasbeno podlago. Dolžina igre je preko 30 ur na običajni težavnosti, kar nekaj ur pa prispevajo še brezplačne modifikacije. Škoda le, da igro ubijejo tehnične težave, tečno pa je tudi vnovično pojavljanje sovragov. Kljub temu je igra skoraj obvezna za vsakega ljubitelja RPG-jev.

Hitre tipke

Q
povleci jekleni meč
E
povleci srebrni meč
Tab
pospravi meč
Z
močni slog
X
hitri slog
C
skupinski slog
1-5
izberi znak
I
inventar
J
dnevnik
M
mapa
Alt
pokaži napise na predmetih
F5
hitro shrani
F9
hitro naloži

Sistemske zahteve

Minimalne

Operacijski sistem
Windows XP SP2/Vista
Procesor
Intel Pentium 4 2.4GHz ali AMD Athlon 64 2800+
Grafična kartica
grafična kartica s 128 MB pomnilnika z podporo DirectX9 Vertex Shader / Pixel Shader 2.0 (NVIDIA GeForce 6600 ali ATI Radeon 9800)
Pomnilnik RAM
1024 MB (Win XP), 1536 MB (Win Vista/Win 7)
Prostor na disku
8.5 GB

Priporočene

Operacijski sistem
Windows XP SP2/Vista
Procesor
Intel Core 2 Duo ali AMD Athlon X2
Grafična kartica
grafična kartica s 256 MB pomnilnika z podporo DirectX9 Vertex Shader / Pixel Shader 2.0 (NVIDIA GeForce 7900 ali enakovreden ATI Radeon)
Pomnilnik RAM
2048 MB
Prostor na disku
8.5 GB

Preigrano na

Operacijski sistem
Windows 10 64-bit
Procesor
AMD Ryzen 1500X 3.5 GHz
Grafična kartica
AMD Radeon RX 460 2 GB
Pomnilnik RAM
16 GB

Povezave


Vam je vsebina všeč? Delite jo na: