Subnautica - ocena

Unknown Worlds Entertainment so svojo pot začeli z razvojem visokoprofilne modifikacije za igro Half-Life imenovane Natural Selection, ki je bila tako uspešna, da so leta 2012 izdali komercialno nadaljevanje imenovano Natural Selection 2. Nov naslov imenovan Subnautica so naznanili leta 2013, saj so želeli poskusiti nekaj novega, pri tem pa jih je močno navdahnil Minecraft. Igro smo uzrli po petletnem razvoju, tri leta kasneje pa še nadaljevanje imenovano Subnautica: Below Zero, za katerega so sicer najprej načrtovali, da bo samo razširitev. To je ocena izvirnika in sicer različice 2.0, ki je bila izdana v obliki kopice popravkov in celo novih funkcij, in to štiri leta po izidu!

Zgodba in igranje

Subnautica se odvija na planetu 4546B, ki je skoraj v celoti pokrit z vodo, le tu in tam se najdejo redki otočki. Igrate sistemskega vzdrževalca vesoljskih plovil imenovanega Ryley Robinson, ki se mu med strmoglavljenjem orjaškega plovila imenovanega Aurora uspe izstreliti v reševalni kapsuli, nato pa izgubi zavest. Ko se zbudi, ga najprej čaka gašenje požara, nato pa šok ob dejstvu, da je njegov osebni podatkovni asistent (PDA) uporaben zgolj v zasilnem načinu in da je oprema kapsule poškodovana. Situacija se drastično izboljša, ko ugotovi, da še vedno deluje sistem za predelavo predmetov (Fabricator), da njegov PDA ni pozabil vseh podatkov in da je mesto njegovega strmoglavljenja bogato tako z živili kot tudi materiali. Novo upanje pa se pojavi, ko mu uspe popraviti radio in sprejeti klice na pomoč od drugih preživelih, s pomočjo katerih bi se morda lahko uspel rešiti. Zgodba, ki se razkriva preko sporočil radia, podatkov terminalov in najdenih PDA-jev ter podatkovnih kartic, je izjemno zanimiva, boste pa potrebovali kar nekaj potrpežljivosti, da jo v celoti razkrijete, saj vam igra kljub usmeritvenim namigom pušča proste roke pri raziskovanju. Zbrana je v priročnem dnevniku in si jo lahko kadarkoli znova preberete ali preposlušate.

Subnautica: podatkovna zbirka
Podatkovna zbirka v PDA-ju je izjemno dragocen vir informacij.
Subnautica: fabricator
Fabricator je osnovno orodje za predelavo predmetov.
Subnautica: recepti
Recepti se sproti odklepajo, lahko pa jih tudi pripnete in vidite potrebne materiale.

Osnovna mehanika igre je ustvarjanje predmetov iz surovin in modifikacija obstoječih. Pri tem ne rabite le ustrezne strojne opreme kot sta npr. Fabricator in postaja za nadgradnje (Modification Station), temveč tudi recepte, ki so v veliki večini neznani in jih je treba najprej odkriti. Slednjega ne morete izvesti s poskušanjem, temveč morate najti primerni vir podatkov. Recept se pogosto odklene ob najdbi določene surovine ali načrta (Blueprint), kar nekaj pa se jih omogoči ob preiskavi zadostnega števila delčkov predmeta (Fragments). Drugi pomembni del igre je ustvaritev primerne baze, ki je lahko tako podvodna kot tudi kopenska, da v njej shranjujete nabrane materiale in jih predelujete ter si seveda odpočijete po dolgotrajnem raziskovanju. Elemente baze ustvarjate s posebnim ročnim orodjem imenovanim gradnik habitata (Habitat Builder), pri gradnji pa niste omejeni, le primerno boste morali ojačati stene, če boste želeli graščino v globinah. Za nemoteno delovanje boste morali poskrbeti tudi za elektriko (sončne celice, toplotni reaktor, itd.), ki omogoča tudi oskrbo s kisikom, potem pa vam ostanejo samo še nadgradnje in izboljšave, vmes pa se lahko posvetite raziskovanju.

Subnautica: nabiranje materialov
Večino materialov lahko poberete brez vsakih orodij.
Subnautica: gradnja habitata
Pri gradnjih habitata ste v večini omejeni samo s količino materialov.
Subnautica: globokomorska baza
Pri globokomorskih bazah pa boste morali najti še alternativni vir elektrike.

Ravno raziskovanje je po mojem najboljši del igre Subnautica in v njem sem izjemno užival, čeprav ni brez napak — ena izmed njih je npr. odsotnost vsaj grobega zemljevida. Ob prihodu na planet je vaša rešilna kapsula v plitvinah (Safe Shallows), kjer v okolici mrgoli živali ter rastlinja, s katerimi si potešite lakoto in žejo, ali pa iz njih kaj naredite. Že par deset metrov naprej se globina poveča in 45 sekund kisika postane precejšnja omejitev, a ste na srečo našli ravno dovolj fragmentov, da se je odklenil propelerski pogon, ki zaradi občutno večje hitrosti omogoča bistveno globlje potope. Ob slednjih lahko končno začnete raziskovati potopljene razbitine, v katerih poleg dragocenih fragmentov najdete še podatkovne kartice z recepti. Vmes nadgrajujete bazo z najdenimi novimi materiali in si izboljšujete opremo, dokler ne najdete dovolj fragmentov za izdelavo prvega vozila. Znova sledijo še daljši potopi, pri katerih najdete dodatne recepte, dodate skener (Scanner Room), ki omogoča hitrejšo najdbo virov, zgradite pa si tudi dodatne baze, saj je več stometrski prenos predmetov (inventar je omejen) časovno zamuden. Tudi ribolov postane potraten, zato ustvarite vrtove in posadite rastline, s katerimi se okrepčate pred pustolovščino, bolje pa je treba tudi načrtovati polnjenje baterij. Tako polagoma povečujete globino in s samim igranjem napredujete po zgodbi, zaradi raznolikih biomov (slednjih je preko 30!) pa je vsak potop zanimiv in zna tudi po več urah igranja še vedno presenetiti.

Subnautica: skeniranje fragmenta
S skeniranjem fragmentov odklepate nove recepte.
Subnautica: podatkovne kartice
Recepte odklenejo tudi podatkovne kartice.
Subnautica: inventar
Inventar je največja ovira pri raziskovanju, saj ni neomejen.
Subnautica: skenirna soba
S pomočjo sobe za skeniranje se iskanje zanimivih stvari bistveno pospeši.

Seveda pa Subnautica ni brez nevarnosti in če igrate v preživetvenem načinu (Survival) ali pa morda celo načinu Hardcore, kjer je po eni smrti konec igre, boste morali vsako pot dodobra načrtovati. Dobro, hrano se da dobiti praktično povsod, s pitno vodo pa je že težje. Še bolj problematičen je kisik, ki ga zna v zapletenih labirintih razbitin hitro zmanjkati, ko obupano poskušaš najti izhod. Blizu Aurore te brez zaščite ubija sevanje, v notranjosti plovil trese elektrika ali cvrejo požari, v globinah vozila uničuje pritisk, itd. Seveda pa so te nežive nevarnosti zgolj vrh ledene gore, saj na planetu obstaja kopica napadalnih živali, ki segajo vse od majhnih pijavk, do orjaških pošasti, ob katerih ti zastane dih. Pri majhnih lahko uporabite pipec ali druga orožja, za večje pa vam preostane zgolj to, da se poskušate mimo odplaziti neopaženi, ali pa da nastavite vabo in zbežite. Kar ne uspe vedno in potem izbruhne panika, ko je vaše plovilo v plamenih, vanj pa vdira voda iz vseh koncev. Smrt ni pretirano dramatična, saj zgolj izgubite novo nabrani inventar od zadnjega prehoda med kopnim/morjem in ker ne izgine, ga lahko kasneje znova poberete.

Subnautica: podvodni labirint
V razbitinah so pravi podvodni labirinti in na kisik je treba biti izjemno pozoren.
Subnautica: pošast
Pošasti vas poškodujejo bodisi med hranjenjem ali pa ko si vas zaželijo za prigrizek :).
Subnautica: popravilo plovila
Plovila je treba sproti popravljati, drugače sledi uničenje.

Grafična podoba in zvok

Za poganjanje Subnautice so pri Unknown Worlds izbrali Unity in treba je priznati, da je igra videti izvrstno – z nekaj izjemami, katerim se bom posvetil kasneje. Podvodni svet sega od čudovito barvitih plitvih območij do temačnih globin, v katerih kraljujejo biolumiscenčni organizmi in poskrbijo za večno svetlobo, vmes pa najdete tudi puste peščene puščave. Skozi valove se podnevi prebijajo sončni žarki, ponoči pa odsev orjaške lune, ki kroži okrog planeta. Biomi navdušujejo s premeteno postavitvijo živih in neživih predmetov, svoje pa prispevajo seveda še premikajoče se živali, ki se znajo tudi hraniti. Zelo domiseln je tudi neposreden nadzor vmesnikov z miško, ki pa zna biti v določenih primerih (vnos številk) tudi nadležen.

Tudi fizikalni del je dober in predmeti se obnašajo realistično, ko padejo po tleh. Se pa zna zgoditi, da vaše plovilo ob interakcijah z živimi bitji dvigne v zrak in tudi, da tam tudi ostane. Dober vtis kazijo netrdne površine (živali npr. plavajo skozi kamenje in plovila), počasno nalaganje okolice in posledično pomanjkanje podrobnosti na oddaljenih območjih kljub najvišjim nastavitvam, ter motne teksture na nekaterih površinah (Aurora). Kratka nalagalna razdalja tudi kvari uporabnost skenerja, ki predmete zazna šele, ko se naloži okolica. Slednje lahko rešite s šarjenjem po nastavitvenih datotekah, bi pa vsekakor bilo primerno, da bi se dalo nastaviti preko menijev.

Subnautica: barvitost
Barvitost in živost okolice poskrbita za izjemno očem prijazne prizore.
Subnautica: nočna vožnja
Nočna vožnja je v obrobnih območjih kar tvegana, ampak hkrati tudi všečna.

Zvočnemu delu bi težko kaj očitali. Dobri so tako govorni posnetki, ki jih poslušate preko radijskega sprejemnika, kot tudi posnetki na PDA-jih, kot tudi sami zvoki okolice. Nadpovprečna pa je glasbena podlaga, ki ob pravih trenutkih v kombinaciji z drugimi zvoki in vizualno podobo ustvari tako dobro vzdušje, da se ga ne bi branile niti grozljivke.

Hrošči

Zaključek in ocena

Subnautica je izjemno dolga (preko 40 ur!) akcijska igra, ki navduši z raznolikostjo in možnostmi za raziskovanje, izvrstna pa je tudi zvočna podlaga, ki jo z majhnimi napakami dopolni videz. V odkrivanju novih biomov, vrst in receptov sem izjemno užival, se mi je pa to, da sem moral zemljevid s pomočjo triangulacije risati na papir zdelo malo mimo :P.

Hvalim

  • + izjemna dolžina
  • + raznolikost
  • + možnosti za raziskovanje
  • + odlična glasbena podlaga
  • + všečen videz
  • + intuitiven nadzor vozil
  • + občutek za podrobnosti

Grajam

  • - ni zemljevida
  • - grafične napake

Tipkovne bližnjice

Tab
preklopi PDA
Q
razgradi strukturo
E
izhod iz vozila / odstrani predmet
Shift
šprint
C
potopi se
R
zamenjaj baterije

Kode za Subnautico

Vklopite konzolo s pritiskom tipk Shift+Enter in nato vnesite naslednje kode za igro Subnautica.

invisible
nevidnost
fly
letenje
fastbuild
hitra gradnja
nocost
določene stvari postanejo brezplačne
oxygen
kisik se ne porablja več
warpme
teleportira igralca na zadnje varno mesto (dom, vozilo)
item [ime] [št.]
doda [št.] materialov v inventar
madloot
doda nekaj materialov in orodij
spawn seamoth
zgradi seamoth
sub cyclops
zgradi podmornico cyclops
unlock all
odklene vse recepte
vehicleupgrades
da igralcu vse splošne nadgradnje
cyclopsupgrades
da igralcu vse nadgradnje za cyclopsa
seamothupgrades
da igralcu vse nadgradnje za seamoth
exosuitupgrades
da igralcu vse nadgradnje za prawn suit

Sistemske zahteve

Minimalne

Operacijski sistem
Windows Vista SP2 64-bit ali novejši
Procesor
Intel Haswell z 2 jedri in 4 nitmi @ 2.5 GHz ali enakovreden AMD
Grafična kartica
Intel HD 4600 ali boljša
Pomnilnik RAM
4 GB
Prostor na disku
20 GB

Priporočene

Operacijski sistem
Windows Vista SP2 64-bit ali novejši
Procesor
Intel Haswell s 4 jedri in 4 nitmi @ 3.2 GHz ali enakovreden AMD
Grafična kartica
Nvidia GTX 550 Ti ali boljša
Pomnilnik RAM
8 GB
Prostor na disku
20 GB

Preigrano na

Operacijski sistem
Windows 10 64-bit
Procesor
AMD Ryzen 7 5700G
Grafična kartica
AMD Radeon RX 6600 8 GB
Pomnilnik RAM
16 GB

Povezave


Zadnja sprememba: | Deli na: