S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

GSC Gameworld je ukrajinski razvijalec iger, ki je izdelal meni nekoč zelo všečno strategijo Cossacks: European Wars (ocena igre je v digitalnih večnih loviščih, saj si je žal ne lastim več!). Približno v tistem času, ko sem kot Anglež mlatil Turke v Kozakih in pisal opise iger slabe kakovosti, so pri GSC Gameworld najavili prvoosebno streljačino S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl. Kot reden bralec takrat obstoječih igričarskih revij sem se seveda slinil ob v njih objavljenih posnetkih zaslona in videih na priloženih ploščkih.

Igra naj bi izšla leta 2003, a ko se je to leto približalo, je postalo jasno, da je še dolgo ne bomo videli. Izid igre se je zamikal in če je verjeti založniku, razvijalci par mesecev pred izidom sploh niso bili v stanju izdati igralno različico! Igra je leta 2007 končno izšla in pogumno sem se je lotil, ter ugotovil, da se s hroščatostjo lahko kosa z igro Gothic 3.

Od takrat je minilo že nekaj časa in igra je dobila na kupe uradnih in ljubiteljskih popravkov, zato sem se je znova lotil. Tokrat z nameščeno modifikacijo S.T.A.L.K.E.R. Complete 2009, ki igro napravi tako kot bi morala biti leta 2007 ob izidu. Kaj pa si tokrat mislim o S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl?

Zgodba in igranje

Zgodba se prične več kot 20 let po incidentu v jedrski elektrarni Černobil v bližini mesta Pripjat v Ukrajini. V trgovsko postojanko v bližini Pripjata, ki je v lasti trgovca Sidoroviča, prodajalca na črnem trgu, prinesejo nezavestnega in ranjenega stalkerja (tako Ukrajinska vlada označuje tiste, ki silijo v prepovedano kontaminirano območje Černobila, imenovano tudi Cona). Omenjeni stalker, glavni junak, se ne spomni ničesar, v njegovem dlančniku pa je zapisano opravilo: »Ubij Streloka«. V zahvalo trgovcu za rešeno življenje, se neimenovani stalker (NPC-ji v igri ga kličejo Marked One, saj ima na roki tetovirano S.T.A.L.K.E.R.) ponudi, da opravi določene naloge, pri tem pa upa, da bo izvedel kaj več o sebi in skrivnostnem Streloku, ki ga mora spraviti na oni svet.

V osnovi je igra streljačina z elementi igranja vlog. Okrog trideset kvadratnih kilometrov velik svet je razdeljen na okrog dvajset območij, ki so med sabo povezana z nalagalnimi zasloni. Pri navigaciji po njem si lahko pomagate s priročnim dlančnikom, ki poleg satelitskega zemljevida celotne Cone, vsebuje tudi oznake z aktualnimi nalogami in zanimivimi mesti ter tudi prepise pogovorov in druge zanimive podrobnosti, ki jih odkrijete med igranjem. Misije so razdeljene na glavne in časovno omejene stranske: bodisi morate nekomu nekaj prinesti bodisi nekoga ubiti. Stranske misije vam lahko zavda skoraj vsak drugi NPC, zato jih je praktično neskončno in se jih boste zaradi njihove narave hitro naveličali, so pa dober vir denarja in predmetov, ki bi jih drugače morali kupiti ali pa najti.

Čeprav je svet načeloma odprt, lahko na popolnoma svobodno sprehajanje po njem kar lepo pozabite. Določeni deli Cone vsebujejo visoko stopnjo radioaktivnega sevanja, ki zahteva ustrezno zaščitno obleko v kombinaciji s protiradioaktivnimi sredstvi, da jih lahko prečkate živi. Dodatno so v nekaterih območjih prisotne skrivnostne anomalije, ki vas lahko zažgejo, zalučajo, stresejo ali zastrupijo, zato je treba biti ob pohajkovanju še posebej previden. V obleko vgrajen detektor radioaktivnosti in anomalij bo s piskanjem nakazal na bližino omenjenih območij, anomalije pa bodo pozorni igralci zaznali tudi preko migetanja zraka ali preko drugih vidnih učinkov. Na območjih posejanih z več anomalijami pa si lahko igralec pomaga tudi z metanjem vijakov (tipka 6), ki lahko razkrijejo varno pot. Nekateri podzemni deli vsebujejo tudi strašljive paranormalne pojave.

Nežive nevarnosti so predvidljive in se jim lahko izkušen igralec zlahka izogne, živi nasprotniki pa so tisti, ki predstavljajo največjo nevarnost v Coni. Zaradi določenih dejavnikov so se v Coni razvile posebne mutirane živalske in človeške vrste. Najpogostejše so različne mutirane vrste psov, ki lovijo v večjih krdelih, zato se jim je priporočljivo v loku izogniti. Potem so tukaj različne vrste mutiranih domačih in divjih svinj, glodalci ter velikanske pošasti, ki izgledajo sestavljene iz več drugih. Človeku podobni mutanti so strašljivi krvosesi (Bloodsuckers), ki lahko postanejo nevidni, šnorklji (Snorks, ime so dobili po plinskih maskah), ki vas presenetijo s skokom in dodobra zbrcajo, nadzorniki (Controllers), ob katerih se vam zmeša in bivši stalkerji, sedaj brez svobodne volje, ki kot zombiji tavajo po določenih delih Cone.

Prepovedan sad je najslajši, zato boste v Coni našli kupe stalkerjev, ki so bodisi samotarji (Loners) in so do vas nevtralni, bodisi pa gre za organizirane frakcije. Vojska preprečuje, da bi iz Cone prinašali dragocene artefakte, ki se tvorijo v anomalijah, in hkrati bolj ali manj uspešno preprečuje vstop v osrčje Cone. Banditi so kriminalci, ki napadajo vse po vrsti, v želji po hitrem zaslužku. Najdete jih skoraj povsod, a so precej uborno oboroženi, vendar vseeno nevarni, saj napadajo v tolpah. Skupina Duty sestoji iz bivših vojakov in se zavzema za uničenje Cone, nasprotuje ji klan Freedom, ki se zavzema za prost dostop do Cone. Osrčje Cone pa nadzira skupina fanatikov imenovana Monolith, ki jih je največ, hkrati pa so tudi daleč najbolje oboroženi. Borci Monolitha so v sporu z vsemi, ki bi si drznili vstopiti v osrčje Cone. Ker so odnosi med frakcijami tako zapleteni, boste z opravljanjem nalog za eno frakcijo, poslabšali odnose z drugo, kar se bo odrazilo na nakupnih in prodajnih cenah opreme. Nihče pa vas seveda nič ne sili, zato lahko igrate tudi kot popolni samotar, kar je ogromen plus!

Proti nevarnostim se lahko zoperstavite z izjemno širokim naborom orožij, ki se razprostira od preprostih pištolic preko brzostrelk in šibrenic do težkih granato- in raketometov. Orožja na krogle imajo ponavadi po več vrst nabojev, saj so določeni namenjeni prebijanju oklepov, pri brzostrelkah pa lahko preklapljate tudi med količino naenkrat izstreljenih nabojev. Nekatera orožja lahko nadgradite z merki, granatometi ali dušilci, da se pa tudi najti dragocenejša, že nadgrajena, orožja. Mehanika streljanja od igralca zahteva, da je med streljanjem čimbolj pri miru (po možnosti tudi počepne), da strelja v kratkih rafalih ter da orožje prisloni k rami. S streljanjem med premikanjem in zanašanjem na nitni križ (jaz sem ga v nastavitvah kar izklopil), boste grešili tarče, da bo kar veselo. Nasprotniki so na višjih težavnostih (igral sem na Veteran) izjemno nevarni in agilni, zato poskušajte ciljati v glavo. Pazite se tudi navzkrižnega ognja, nenameren strel v hrbet s šibrenico vas bo na mestu pokončal.

Igralec se lahko zaščiti s pomočjo raznih oklepov, ki poleg zaščite pred radioaktivnostjo, kemičnimi in električnimi nevarnostmi, nudijo tudi zaščito pred kroglami, udarci, ugrizi in podobnim. Dodatno lahko uporabite še do pet anomalij, ki vam lahko izboljšajo odpornost proti določenim nevarnostim, a hkrati lahko poslabšajo odpornost na druge. Posebej dragocene anomalije so tiste, ki povečajo odpornost na krvavenje in izboljšajo vašo kondicijo. Pametna kombinacija anomalij lahko zato močno vpliva na igranje. Stopnja zaščite oklepov je odvisna tudi od ohranjenosti oklepa, saj se ta med igranjem kvari in izgublja učinkovitost. Obraba vpliva tudi na orožja, ki se začnejo med streljanjem zatikati, izgubljajo pa tudi na splošnih strelskih lastnostih.

Raziskovanje je v igri bogato poplačano, saj lahko najdete dragocena orožja, posebne oklepe, redke anomalije in podobno, zato se ne bojte razbijati škatel in lesenih zabojev. Stalkerji svoje imetje skrivajo v posebna skrivališča, ki se vam razkrijejo ob vpogledu v dlančnik mrtveca. Večina teh skrivališč je praznih, dokler ne najdete dlančnika, kar je precej čudaško. Od mrtvecev lahko tudi poberete njihovo imetje, a pozor: nosilnost vašega junaka je omejena z maso predmetov, ki jih nosi. Pri določeni masi se bo hitreje utrudil, ko pa preseže neko mejo pa se sploh ne bo mogel premakniti. Ne boste verjeli koliko lahko k masi doprinesejo naboji, še posebej tisti namenjeni prediranju oklepov. Nagrabljene predmete zato sproti prodajajte ali pa skrijte v posebne modre zaboje, ki so razpršeni po svetu - najvarneje je, da uporabite zaboje v naseljenih območjih.

Grafična podoba in zvok

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl teče na hišnem pogonu imenovanem X-ray engine, ki svoje delo sicer opravlja dobro, a ima nekaj očitnih slabosti (zatikanje, dolgo nalaganje, itd.). Nekako ni mogoče prezreti, da je igri bilo dano uzreti luč sveta že leta 2003, a s pomočjo modifikacije S.T.A.L.K.E.R. Complete 2009 lahko to spretno prikrijete. Grafično podobo in zvočno podlago celotnega paketa je težko opisati z naštevanjem, saj vsaka zmožnost sama po sebi ni nič posebnega, zato naj vam opišem kakšni so bili moji občutki ob igranju.

Čez širne planjave z omrtvičeno travo pihlja vetrič, ki prenaša delčke in boža krošnje. Nad bližnjim hribom se spušča sonce, zato nebo krvavi - le redki žarki še osvetljujejo od sevanja prizadeto pokrajino. Izgleda, da bo še nekaj časa jasno, saj je na nebu komaj viden kak oblaček. Obrnem se na drugo stran in poleg ogromnega kupa jeklenih odpadkov, ki kazi lepoto narave, opazim propadajočo tovarno, iz katere se slišijo streli in kriki. Očitno je, da so banditi spet napadli skupino stalkerjev. Odločim se, da se ne bom vmešaval in se bom raje podal v raziskovanje podzemnega bunkerja, zato odhitim do bližnje lestve.

Ko se mapa naloži, me pričaka skoraj nepredirna tema, ki jo poskušam razbiti s pomočjo svetilke v kombinaciji z nočnim pogledom. Vzdušje v rovu je moreče. Sliši se škripanje oddaljene rotacijske luči in pokanje cevi, drugače pa vlaga smrtna tišina. Počasi in previdno se premikam naprej v pričakovanju napada, a ne zgodi se nič. Nenadoma zaslišim prasketanje, skoraj sem stopil na električno anomalijo, zato se skokoma odmaknem. V slalomu med anomalijami se prebijem do vrat, ko se pred mano nenadoma iz nič pojavi krvoses. V paniki sprožim rafal, a se že zdelana puška zatakne, zaslutim, da je po meni, zato se odločim za brezglavi beg.

Ker sem tako natovorjen, mi kmalu poide sapa in ne preostane mi nič drugega kot da se nekam potuhnem. Skrit za rjavečimi stopnicami šarim po inventarju in poskušam zaustaviti krvavenje - krvosesa sem se na srečo otresel. Nenadoma se v bližini nekaj poči. Prestrašen opazim, da pred mano lebdi škatla. Radovedno si jo ogledujem, ko jo neka nevidna sila močno vrže vame. Sledi salva drugih predmetov, zato se poskušam pobrati iz tunelov. Ko se končno prebijem po lestvi, z grozo opazim, da je zunaj že temno. V žaru raziskovanja sem pozabil na čas!

Odločim se, da bom zavrgel nekaj nagrabljene opreme, da bom potoval hitreje. Med previdnim tekom v oddaljeno naselje se utrga oblak. Med bliski in dežnimi kapljami zaslišim renčanje in tuljenje psov. Vem, da ponoči nimam dosti možnosti, zato naredim širok lok okrog njih naravnost skozi radioaktivno polje posejano z anomalijami. Vijakom se morem zahvaliti, da pravočasno zaznam anomalije, ki prežijo v temi. Premikam se mimo zapuščenih hiš, padlih helikopterjev in uničenih džipov in medtem detektor piska kot nor. Ko končno dospem do naselja, nevihta že pojenja. Stražar me opozarja naj pospravim orožje, saj mi ne zaupa. Ubogam ga in se odpravim do trgovca, mimo skupinice stalkerjev, zbrane okrog ognja v zarjavelem sodu. Eden izmed njih iz nahrbtnika izvleče kitaro in začne prepevati.

Nenadoma se začne nebo čudaško svetlikati, slišim radijski signal, v osrčju Cone se spet nekaj dogaja. Manjka mi samo še 30000 rubljev, da kupim tisti posebni oklep, potem pa grem tudi sam tja. Pravijo, da je tam mogoče najti poseben kamen, ki izpolni vse želje ...

Hrošči

Zaključek

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl je izjemna prvoosebna streljačina, ki odlično izkorišča elemente igranja vlog. Razvijalcem je uspelo ustvariti pretresljivo vzdušje, ki igralca za več ur dobesedno prikuje pred zaslon. V izvirni igri žal kar mrgoli hroščev, a jo lahko s pomočjo modifikacije S.T.A.L.K.E.R. Complete 2009 močno izboljšate. Na višjih težavnostih, bodo tisti, ki bi želeli opraviti tudi kakšno stransko misijo, porabili 30 ali več ur. Če bi Gothic 1 bil streljačina, bi se imenoval S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl :). Priporočam nakup!

Tipkovne bližnjice

X
tek
Ctrl + Shift
nizka preža
Q, E
nagni se levo/desno
6
izberi vijak (za met v anomalijo)
Y
spremeni vrsto naloženih nabojev
0
spremeni način streljanja
N
nočni pogled
L
svetilka
I
inventar

Sistemske zahteve

Minimalne

Operacijski sistem
Windows XP SP2/2000 SP4
Procesor
Intel Pentium 4 2.0 Ghz / AMD XP 2200+
Grafična kartica
z DirectX 8.0 združljiva kartica s 128 MB pomnilnika: nVIDIA GeForce 5700 / ATI Radeon 9600
Pomnilnik RAM
512 MB
Prostor na disku
10 GB

Priporočene

Operacijski sistem
Windows XP SP2/2000 SP4
Procesor
Intel Core 2 Duo E6400 / AMD 64 X2 4200+
Grafična kartica
z DirectX 9.0c združljiva kartica z 256 MB pomnilnika: nVIDIA GeForce 7900 / ATI Radeon X1950
Pomnilnik RAM
1.5 GB
Prostor na disku
10 GB

Za najvišjo kakovost

Operacijski sistem
Windows XP SP2/2000 SP4
Procesor
Intel Core 2 Duo E6700 / AMD 64 X2 5200+
Grafična kartica
z DirectX 9.0c združljiva kartica s 512 MB pomnilnika: nVIDIA GeForce 8800 / ATI Radeon HD 2900
Pomnilnik RAM
2 GB
Prostor na disku
10 GB

Preigrano na

Operacijski sistem
Windows 7 SP1 64-bit
Procesor
Intel i3 2120 3.3 GHz
Grafična kartica
AMD Radeon HD 7750 1 GB
Pomnilnik RAM
4 GB

Povezave


Zadnja sprememba: | Deli na:

Pojdi na:

Ocena

  • + noro vzdušje
  • + trdovratni nasprotniki
  • + pester nabor orožij
  • + veliko skrivnosti
  • + kvarjenje opreme
  • + vreme in cikel: dan/noč
  • + dolžina
  • + več različnih koncev
  • - hrošči, hrošči, hrošči
  • - občasno zatikanje
  • - ni vozil
  • - ponavljajoče se stranske naloge

Posnetki zaslona

Posnetki predstavljajo igro z nameščenim S.T.A.L.K.E.R. Complete 2009.

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl: trgovanje
Ker je nosilnost junaka omejena, boste morali z nagrabljeno robo tudi trgovati.
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl: zarasla lokacija
Lokacije so skozi leta zarasle, objekti pa razpadajo.
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl: srhljiv predor
Priporočam, da v predorih nosite slušalke (in plenice ... ;).
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl: taktična pozicija
Sovragi na tem stopnišču imajo ogromno taktično prednost in jo tudi izkoriščajo.
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl: družabnost
NPC-ji se po večerih družijo.
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl: nenavaden pojav
Nenavaden nočni pojav.
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl: jutranji pogled
Jutranji pogled na zapuščeno vojaško parkirišče.
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl: neverjeten prizor
Ob lepoti nekaterih prizorov sem naravnost onemel ...
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl: dvogled
Dvogled vam lahko pomaga pri načrtovanju premikov.
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl: boj NPC-jev
NPC-ji se borijo proti mutantom.
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl: noč
Nočni potep.
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl: nočni pogled
Nočni pogled je izjemno uporabna zadeva, ki sem jo uporabljal v skoraj vsaki temnejši situaciji.
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl: Snork
Snork. Ne izgleda nevarno, ampak videz vara!
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl: pogled skozi daljnogled
Pogled skozi na puško pritrjen daljnogled je v kasnejših stopnjah igre bistvenega pomena.
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl: goreč zombi
Zombiji nimajo ravno razvitega ohranitvenega nagona :).
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl: stranska misija
Z opravljanjem stranskih misij lahko kar nekaj zaslužite in dobite dragocene predmete.
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl: sončni zahod
Tako sončni zahod kot vzhod sta občudovanja vredna.
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl: nezemljan
Nezemljan? Ne saj ne, to je v eksoskelet oblečen stalker.