Ocena igre Mirror's Edge

Švedski razvijalni studio DICE so bržkone najbolj znani po seriji streljačin Battlefield. Trojko sem tudi opisal in ni bila ravno kaj prida kar se enoigralskega načina tiče, a večigralstvo je kar opevano. Leta 2008 so poskrbeli za precejšnjo presenečenje, saj so med vsakoletnim molzenjem omenjene franšize, uspeli izdati nekaj popolnoma drugačnega in sicer Mirror’s Edge. Ne gre za streljačino, ampak za akcijsko prvoosebno ploščadnico, močno navdahnjeno s parkourjem. Kako se je to obneslo, si pa lahko preberete v opisu.

Igranje in zgodba

Zgodba se odvija v bližnji prihodnosti, v izmišljenem velemestu, v katerem vlada Veliki brat. Za ceno svoje zasebnosti in nekaterih pravic so pred leti meščani sprejeli varnejše in lagodnejše življenje ter sprejeli totalitarno vlado. Skozi zgodbo spremljamo junakinjo Faith Connors, ki je ena izmed tekačev (Runners). Tekači preko fizičnih paketov prenašajo sporočila med tistimi, ki jim režim ni všeč, saj vsem ostalim načinom sporazumevanja prisluškujejo. V veliko pomoč ji je Mercury ali krajše Merc, ki skrbi za koordinacijo.

V igro vskočimo ravno v trenutku, ko se v mestu pripravljajo nove volitve. Dosedanjemu županu stoji nasproti kandidat Robert Pope, družinski prijatelj Connorjevih. Pope je pripadnik stranke Libertas, ki za mesto želi več svobode. Zgodba se zaplete, ko Roberta nekdo umori, zadevo pa podtakne policistki Kate, ki je sestra od Faith. Slednja začne raziskovati kdo je v resnici umoril Roberta, kot sled pa se ponuja papir z napisom Icarus, ki ga je našla v mrtvečevi roki.

Rdeča nit igre je akrobatski tek ali parkour po strehah in hodnikih. V mestu je na tisoče ograj, ki jih je treba preskočiti, vrvi, po katerih se je treba spustiti, cevi, po katerih je treba splezati, itd. Faith teče po steni, izvaja akrobacije po drogovih, ter preskakuje neverjetne razdalje. Marsikateri premik, ob katerem se vam bodo potile roke, se zdi komaj verjeten, a ko si boste ogledali kakšen spletni video, boste videli, da zadeva le ni tako za las privlečena kot se zdi. Nadzor je presenetljivo dober in enostaven, se je pa tu in tam zgodilo, da se Faith ni hotela oprijeti in sem zgrmel v prazno. Še dobro, da nadaljevalnih točk ne manjka. Koncept parkourja v igrah ni nov, navsezadnje smo ga že videli npr. v seriji Thief in seriji Prince of Persia, je pa vsekakor posebno to, da igrate iz prvoosebnega pogleda in to skoraj brez kakršnegakoli zaslonskega prikaza!

Na sredini zaslona je majcena pika, ki je namenjena tistim s slabšim želodcem, in jo lahko v nastavitvah izklopite. Drugo pomagalo je t.i. Runner vision, ki prikazuje, kako Faith instinktivno zaznava potencialne možnosti za napredovanje in tudi določene dogodke. Runner vision, ki določene predmete obarva rdeče, ne prikaže edine ali optimalne poti, je pa v veliko pomoč začetnikom. Tudi tega lahko izklopite v nastavitvah. Zadnji dve pomagali rahlo zameglita ekran, ko je dosežen določen pogoj. Modra meglica označuje, da se je napolnila sposobnost kratke upočasnitve časa, medtem ko posivitev barv označuje, da ste resno poškodovani in morate počivati, da si obnovite zdravje.

Faith je neverjetno trpežna, ne le kar se tiče padcev, ampak je tudi odporna na izstrelke. Oblastem vaše tekanje in vohljanje ni nič kaj všeč, zato nad vas pošiljajo oborožene policijske sile. Obstreljevali vas bodo s pištolo oboroženi policaji, z težkim orožjem oborožene posebne enote, ostrostrelci in celo helikopterji. Proti železnim pticam seveda ne morete nič drugega, kot pa da se čimprej skrijete, ljudi pa lahko bodisi premikastite, razorožite ali pa pokosite z ukradenim orožjem. Razorožitev večinoma poteka tako, da se enoti približate in nato, ko vas poskuša zbiti s kopitom, pravočasno desno kliknete. Če ste uspeli, se bo izvedla razorožitvena animacija, v kateri pa ste seveda izpostavljeni drugim sovražnikom, zato izberite primeren čas za napad. V pomoč pri razorožitvi vam bo služil indikator, ki osvetli orožje z rdečo barvo in pa seveda upočasnitev časa. Neuspeh bo kaznovan z resno poškodbo in smrtjo, če vam ponovljeni napad ne uspe.

Obstaja seveda tudi možnost, da napadete od zadaj, ampak v takem primeru se je tako ali tako pametneje pretihotapiti mimo hrbta sovražnika. Vsekakor je pametno, da se sovražnikom izognete, če je le mogoče, čeravno niso najbolj brihtne sorte. Če po pravici povem, sem le parkrat bil prisiljen v borbo, saj so me pokosili še preden sem uspel zbežati. Da igra daje prednost zbežati pred bojem, ji vsekakor štejem v plus, saj je tako igranje bolj napeto in polno akcije.

Grafična podoba in zvok

Igra teče na modificiranem Unrealovem pogonu tretje generacije, ki je luč sveta uzrl v grafično impresivnemu, a hkrati barvno pustemu Unreal Tournament 3. Mirror’s Edge je kar se tiče barvitosti popolno nasprotje UT3. Okolje je obarvano v živih barvah (modra, rumena, zelena, oranžna), ki so kombinirane s sterilno belo in tu ter tam ozaljšane z rdečo. V kombinaciji z odsevi na površinah tako igra postane izjemno očesu prijazna, le tu in tam zmoti pretirana svetlost. Precej presenetljivo je, da igra doda črne robove zgoraj in spodaj, namesto, da bi se raztegnila na izbrano ločljivost.

Vmesne sekvence so risankaste in se odlično podajajo k splošni tematiki igre. Fizikalni pogon svoje delo opravi dobro, najbolj opazne in všečne so gotovo animacije ob razsutju stekla. Kar se zvočnega dela tiče, bi težko kaj pripomnil čez govorce. Zvoki mesta se dopolnjujejo z energično elektronsko glasbo ob akciji in igralca vzpodbujajo, da teče, teče, teče :).

Hrošči

Zaključek

Mirror’s Edge je svojevrstna prvoosebna 3D ploščadnica, ki navduši z neprestano akcijo, vzdušjem in grafično podobo, razočara pa s kratkostjo. Zgodba je dobra, najbolj zahtevni igralci bodo opazili manjše kikse. Škatelna različica ima omejeno število namestitev, zato si igro raje ubodite preko Steama.

Hitre tipke

Preslednica
skok, tek po steni, plezanje
Shift
počep, preval, drsenje
Q
obrat za 180 stopinj
E
interakcija z okoljem
R
vklop reakcijskega časa
desni klik
razoroži sovražnika
levi klik
napad/strel

Sistemske zahteve

Minimalne

Operacijski sistem
Microsoft Windows XP SP2/Vista
Procesor
Intel Pentium 4 3.0 GHz ali enakovreden AMD procesor
Grafična kartica
grafični pospeševalnik s podporo Shader Model 3.0 in 256 MB RAM
Pomnilnik RAM
1 GB
Prostor na disku
8 GB
Ostalo
DirectX 9.0c

Priporočene

Operacijski sistem
Windows XP SP2/Windows Vista
Procesor
Intel Core 2 Duo 2 GHz ali enakovreden AMD procesor
Grafična kartica
grafični pospeševalnik s podporo Shader Model 3.0 in 512 MB RAM
Pomnilnik RAM
2 GB
Prostor na disku
8 GB
Ostalo
DirectX 9.0c

Preigrano na

Operacijski sistem
Windows 7 SP1 64-bit
Procesor
Intel i3 2120 3.3 GHz
Grafična kartica
AMD Radeon HD 7750 1 GB
Pomnilnik RAM
4 GB

Povezave


Vam je vsebina všeč? Delite jo na: