Unreal Tournament 3 Black

Unreal 2: The Awakening je bil po mojem mnenju precej slaba igra, saj so jo pri Legend Entertainment kar pošteno zavozili, povsem druga zgodba pa je bil drugi naslov iz serije Tournament – UT 2004. Vsi smo potiho pričakovali, da bo naslednji v vrsti po vzorcu Unreal 3, a so pri Epicu na veliko presenečenje vseh naznanili nov turnirski naslov Unreal Tournament 2007. Naslov je zamudil eno leto in se je ob izidu preimenoval v Unreal Tournament 3, dve leti kasneje pa je dobil mega brezplačno razširitev imenovano Titan Pack z dvema novima igralnima načinoma, ki so jo zapakirali v Unreal Tournament 3 Black. Kot velik ljubitelj serije Unreal sem igro nestrpno pričakoval, ali je izpolnila moja pričakovanja, pa lahko izveste v sledeči oceni.

Igranje in zgodba

Zgodba se prične, ko neko neznano kolonijo napadejo živi mrtveci Necris (v predhodnikih znani pod imenom Črna legija) in jo zradirajo s pomočjo podložnikov imenovanih Krall. Ekipa Ronin našega glavnega junaka z vzdevkom Reaper (žanjec) želi domači koloniji pomagati, a Reaperja pokosijo (he he :) z raketometom. Zbudi se v bazi korporacije Izanagi, v kateri kraljuje naš stari znanec Malcolm, ki smo mu imeli v predhodniku možnost izprašiti rit v zaključni bitki. Srboritež Reaper se želi maščevati klavcem njegovih so-kolonistov, a Malcolm noče o tem slišati nič. Najprej se želi polastiti vozil korporacije Axon, zato hoče, da se borci iz ekipe Ronin dokažejo proti Lauren in njenim pajdašem.

Zgodba je luknjasta in plehka, polna klišejev in butastih razlag. Med igranjem vas bo poskušala na vsak način prepričati, da igrate na nekem bojišču, ki je pokrito s prenosnimi obnavljalniki življenj. Ti imajo omejeno število obnovitev, zato po določenem številu smrti vas in soborcev, zmaga nasprotna ekipa (Deathmatch ali DM). V načinu Capture the Flag (CTF) imate namesto prenosnih obnavljalnikov stacionarne obnavljalnike v obliki zastavic (Field Latis Generators - FLaGs), ki jih mora nasprotna ekipa ukrasti in uničiti v lastni bazi. Ko nasprotnik uniči dovolj zastavic, zmaga. Zadnji način je Warfare (WAR), ki je nastal kot združitev načinov Assault in Onslaught iz predhodnika. Zgraditi morate povezavo vozlišč do jedra nasprotnikove baze, kar odstrani njegov ščit in omogoči njegovo uničenje. Pri tem pa si lahko pomagate s posebnimi energijskimi kroglami (Orb), ki takoj prevzamejo vozlišče ali pa ga zaščitijo. Nekatera vozlišča niso nujna, boste pa z njihovim prevzetjem dobili številne bonuse, kot so na vas omejena vozila ali pa celo možnost neposrednega poškodovanja nasprotnikove baze.

Načine tokrat ni mogoče svobodno izbirati, ampak sledijo neki vnaprej določeni poti z možnostjo izbire na nekaterih razvejitvah. Začnete s klasičnim Deathmatchom, nato se v izbor map vključijo CTF, Warfare in nazadnje še vehicle Capture The Flag (vCTF) z vozili. Vsake toliko lahko z zmago odklenete kampanjsko karto, ki za katerokoli naslednjo mapo omogoča nek bonus. Kart je šest in za eno bitko omogočajo zmanjšanje števila nasprotnikov za dva, okrepitev lastne ekipe za dva igralca (Liandri ali Iron Guard), nadgradnjo oklepa vozil, nadgradnjo življenjskih točk ter igro v načinu Instant Gib (takojšnja smrt). Naenkrat lahko uporabite le eno karto, se pa ta ne porabi, če v bitki izgubite.

O načinih DM in CTF ne bi izgubljal preveč besed, saj jih dodobra poznamo že iz predhodnikov, in se niso bistveno spremenili z eno izjemo: dodatkom strojnic in spremenljivih predelov map. Drugi dve kategoriji pa si zaslužita posebno obravnavo, saj prinašata številne novosti. Ključna novost so vsekakor vozila, ki v UT2004 (razen redkih izjem) niso nastopala v glavni kampanji, ampak ste jih lahko igrali v načinu Instant Action. Večino vozil je mogoče uporabiti za mečkanje pešakov, pri nekaterih lahko vklopite samouničenje, ki poškoduje cilj, vsa pa lahko pozdravite z Link Gunom. Oglejmo si najprej kaj lahko ponudi Axon:

  • Manta je hitro lebdeče vozilo, ki je specializirano za mečkanje pešakov
  • Goliath je tank, v katerem eden izmed igralcev nadzira vozilo in top, drugi pa vgrajeno brzostrelko
  • Scorpion je hiter štirikolesnik, ki strelja nekakšne topovske krogle in zmore precejšnje pospeške v turbo načinu
  • Raptor je visokoleteči okretni frčoplan, ki zmore zakleniti raketo na tarčo
  • Cicada je večja bojna ladja, ki omogoča obstreljevanje z raketami
  • Hellfire SPMA je namenjen taktičnem obstreljevanju
  • v Hellbender se lahko stlačita dva igralca in mesarita z energijskimi pulzi
  • Leviathan je počasno, a uničevalno vozilo, v katerega se lahko stlači kup soborcev. Umetna pamet ponavadi nima pojma kako ga upravljati, zato bo to poskrbelo za marsikateri izbruh jeze

Necris imajo na voljo manj vozil, a jih zna umetna pamet precej bolje izkoristiti.

  • Viper je lebdeči ekvivalent Scorpiona, namesto topovskih krogel strelja manjše izstrelke
  • Fury je protiutež Raptorju oz. Cicadi, s svojimi lovkami pa je smrtonosen tudi za kopenske enote
  • Nemesis je tank podoben Goliathu, v katerem lahko z laserji strašita do dva borca
  • Darkwalker je superorožje za dva borca. Lovkaste noge omogočajo hojo praktično po kakršnemkoli terenu, sekundarni način pa iz manjših bližnjih vozil izvrže borce, pešake pa pomeče po tleh
  • Scavenger je ekvivalent Manti. Na nasprotnika spusti robotka, lahko pa zloži lovke in mečka pešake v načinu hitre, kotaleče se, krogle
  • Nightshade je nevidni odgovor na Hellbenderja, vozilo je specializirano za postavljanje pasti in popravilo drugih vozil

Posebna vrsta prevoza je lebdeča rolka (Hoverboard), ki v mapah z vozili nadomesti osebni teleporter. Vsak igralec lahko kadarkoli s pritiskom na tipko Q izvleče rolko in tako pospeši svoje premikanje. Lebdeča rolka omogoča tudi nošnjo zastavic ter energijskih krogel, kot bonus pa se lahko pripnete na katerokoli prijateljsko vozilo, da vas odvleče do cilja! Tudi umetna pamet se zna pripeti ob pravem trenutku, kar je zelo pohvalno. Minus rolke je njena občutljivost na kakršnikoli izstrelek. Ob zadetku vas namreč vrže po tleh, izgubite nošeno zastavo ali kroglo, lik pa se kar nekaj časa pobira.

Kar se orožij in priboljškov tiče, je Unreal Tournament 3 nekakšen hibrid med prvim UT-jem in UT2004, s tem, da je bila večina sprememb narejena v prid prvega. Od UT2004 so ostali le raketomet proti vozilom (Longbow AVRiL) ter spremenjen protipehotni Rocket Launcher s sledenjem nasprotniku in načinom meta granat, svoje funkcionalnosti pa je ohranil tudi vsestranski Link Gun. Impact Hammerjev sekundarni udarec lahko sedaj onesposobi vozila, uporabite pa ga lahko tudi za odstranitev priboljškov ter ščitov z nasprotnikov. Preostala orožja so pištolica Enforcer, metalec sluzi Bio Rifle z noro uporabnim sekundarnim strelom, Shock Rifle z brutalnim combotom, mogočna šibrenica Flak Cannon ter ostrostrelski Sniper Rifle. Kar malo presenetljivo pa je, da smo namesto brzostrelke dobili Stingerja iz izvirnega Unreala, ki je bil v sveže izdani igri bistveno premočan in so ga morali ukrotiti s popravkom. Še vedno pa kraljuje superorožje Redeemer, ki je postal precej bolj učinkovit proti vozilom.

Med priboljške se je vrnilo kar nekaj predmetov iz prvega UT-ja: skakalni čevlji, ki jih tokrat aktivirate z dvojnim skokom, ojačevalnik škode in nevidnost. Novosti sta Berserk, ki omogoča hitro streljanje, in neranljivost, adrenalina pa več ni. Velika novost je sedaj, da priboljški ob smrti sedaj padejo na tla in se ne uničijo, lahko pa uporabite že omenjeni Impact Hammer, da jih na silo odstranite. V nekaterih mapah lahko najdete tudi posebne priboljške, ki jih poberete in potem enkratno uporabite kot orožje: eksploziv, polagalec pajkovskih min, upočasnjevalno polje, itd.

Kar se tiče same umetne pameti imam glede nje mešane občutke. Resda se v klasičnem Deathmatchu in CTF-ju obnese precej dobro (igral sem na Hard), a ko v vozniški vlogi pa mrkne. Pogosto se nabaše v vozila, s katerimi se nato zatakne na najbolj neprimernih mestih ali pa se gre obstreljevanje, namesto da bi izpolnjevala cilje. Seveda, kot zakleto, so vaši soborci dosti neumnejši kot nasprotniki, zato jih morate neprestano nadzirati preko ukazov (tipka V), občasno pa se to zgodi tudi nasprotnikom in marsikateri vCTF ali WAR lahko zaključite že v par minutah. Zaradi asimetričnih velikosti ekipe in njih nesposobnosti je tako marsikatera mapa pretrd oreh tudi z uporabo kartic (npr. HeatRay z DarkWalkerjem rezerviranim za nasprotnike), se pa da na srečo težavnost prilagoditi za vsako mapo posebej. Alternativno obstaja možnost kooperativnega igranja s človeškimi soborci, a ker je število spletnih igralcev praktično nično, lahko na to možnost kar pozabite.

Grafična podoba in zvok

Kot je za Epicove pogone značilno, je tudi pogon tretje generacije napravil ogromen preskok, lahko bi rekli kar epski :). Nadgrajeni so bili prav vsi deli pogona, tako fizikalni del kot tudi vizualni del. Izstrelki se obnašajo kot spodobi, eksplozije premetavajo trupla, ob premikanju pa plapolajo tudi oblačila na igralcih. Na nekaterih mapah igra preklaplja med težnostjo in zadeva je napravljena izjemno impresivno. Enaka zanimivost je upočasnitveno polje za tistega, ki se v njem nahaja, saj upočasni premikanje, da izgleda kot bi bil v počasnem posnetku. Za izris tako pogon uporablja model senčilnikov 3.0 knjižnice Direct3D, razširjeno paleto barv (HDR) ter dinamično osvetljevanje in sence. Sekvence med poglavji in pred nekaterimi načini iger so ravno tako izrisane s pomočjo pogona in treba je priznati, da so precej impresivne, so pa vsekakor pretiravali z žarenjem (Bloom). Mape v vesolju in nekateri notranji deli map so prava paša za oči, je pa res, da podobo precej uničijo sprane barve, obvezno pa priporočam izklop Bloom-a. Poleg spranosti je splošna značilnost podobe igre tudi masivnost večine premičnih stvari. Orožja so orjaška, nabita z oklepom, in zavzemajo precejšen del zaslona, se jih pa da zmanjšati v nastavitvah. Večina moških borcev je padla v ogromni lonec napolnjen s steroidi, zato izgledajo kot bi jih kdo napihnil s kompresorjem, itd.

Kar se zvočnega dela igre tiče vsebuje igra kar nekaj remiksov glasbe iz predhodnikov, preostanek pa so večinoma elektronske skladbe. Botom ni mogoče več ukazovati preko glasu, je pa res, da še vedno veliko klepetajo. Tokrat ne zgolj ob določenih dogodkih, temveč tudi, da pojasnjujejo potek igre. Ob nalaganju vsake mape svoje razlage prispeva tudi Reaper, a zadeva izpade precej smešno, ker se določene mape ponavljajo in tako se ponovijo tudi njegove izjave.

Hrošči

Zaključek

Unreal Tournament 3 je nekakšen hibrid med Unrealom in Tournamentom, za katerega boste v enoigralskem načinu porabili okrog 10 ur. Igra navduši z grafiko, fiziko, vozili in dinamičnimi mapami, a po drugi strani razočara s slabo kampanjo, še posebej pa z butastimi soborci. Precej bolj zabaven je način Instant Action, ki v kombinaciji z ljubiteljskimi arenami ponuja kar nekaj igralnega časa.

Hitre tipke

F1
prikaži stanje
Tab
odpri mini konzolo
J, K
prikaži kretnjo
T
pošlji sporočilo vsem
Q
izberi osebni teleporter ali lebdečo rolko
V
daj ukaze svoji ekipi
E
uporabi

Kode

Med igro lahko dostopate do konzole s pritiskom na tipko levo od 1. Pobrišite morebitne že prisotne znake in uporabite naslednje kode za Unreal Tournament 3:

fly
poletite s tipko za skok
walk
spet hodite po tleh
allammo
polna orožja
loaded
vsa orožja
god
neranljivost
ghost
prehod skozi stene

Sistemske zahteve

Minimalne

Operacijski sistem
Windows XP SP2/Windows Vista
Procesor
2.0 GHz enojedrni procesor
Grafična kartica
NVIDIA 6200+ ali ATI Radeon 9600+
Pomnilnik RAM
512 MB
Prostor na disku
8 GB

Priporočene

Operacijski sistem
Windows XP SP2/Windows Vista
Procesor
2.4 GHz dvojedrni procesor
Grafična kartica
NVIDIA 7800GTX+ ali ATI Radeon X1300+
Pomnilnik RAM
512 MB
Prostor na disku
8 GB

Preigrano na

Operacijski sistem
Windows 10 64-bit
Procesor
AMD Ryzen 1500X 3.5 GHz
Grafična kartica
AMD Radeon RX 460 2 GB
Pomnilnik RAM
16 GB

Ponastavitev gesla za UT3

Igra deluje praktično brezhibno na novejših sistemih, je pa GameSpy umrl, zato ne morete ponastavljati gesel. Da zaobidete to težavo izvedite naslednje korake

  1. odjavite se in kliknite gumb Create Profile
  2. v vnosno polje vpišite ime računa, ki bi ga radi ponastavili, geslo je lahko poljubno, v e-poštni naslov pa vnesite DeleteAccount
  3. če je izbris uspel, vas bo igra opomnila, da je bil profil uspešno ustvarjen, nato pa bo prijava spodletela
  4. sedaj lahko znova ustvarite profil z vašim izbranim uporabniškim imenom in geslom

Povezave


Vam je vsebina všeč? Delite jo na: