Opis igre Metro 2033

Metro 2033 je naslov postapokaliptične novele, ki se odvija 20 let po jedrski vojni. Slednja je opustošila Moskvo, njeni prebivalci pa so se bili prisiljeni umakniti v Moskovski sistem podzemeljskih železnic - Metro. Leta 2010 je novela zaživela v obliki istoimenske igre, ki so jo ustvarili pri ukrajinskem studiu 4A Games. Slednja razvijalska hiša je bila ustanovljena s strani dveh bivših zaposlenih studia GSC Game World, ki so razvili zelo dobro apokaliptično streljačino S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl. Kako se igra obnese napram mlajšemu bratu pa si lahko preberete v spodnjem opisu.

Igranje in zgodba

Igrate 20-letnega Artima (oz. Artyoma kot ga igra označuje v angleškem jeziku), ki ga z doma preženejo neprestani napadi mutantov in skrivnostne rase humanoidov (Homo Novum ali Dark Ones). Prvi so odgovorni za poboje in številne ranjence, medtem ko drugi škodujejo umu ljudi, da ti zaradi tega znorijo. Artim se odpravi na potovanje po metroju, da bi poiskal pomoč, in tako preprečil popolno uničenje lastne postaje.

Večino igre se odvija v obljudenih in že pozabljenih tunelih metroja, ki so polni neživih kot tudi živih nevarnosti. Srečevali boste duhove, ki vas ubijejo, če mednje zaidete v temi; svetlobne anomalije, ki se jim je priporočljivo izogniti, saj jih ni mogoče uničiti; radioaktivne mlakuže, ki vas ubijejo, če se v njih zadržujete predolgo; jame polne strupenih plinov, v katere si ne smete drzniti brez plinske maske in še bi lahko našteval. Od živih bitij vam bodo živce načenjali mutanti, ki se plazijo iz lukenj, plezajo po stenah, skačejo iz teme ter poskrbijo za marsikateri šok moment. Srečevali boste tako šibke, podgani podobne mutante, katerih moč je v številčnosti, kot tudi orjaške pošasti, ob katerih je treba dobro premisliti, če se jih želite sploh lotiti.

Kot da ne bi bilo življenje v tunelih že dovolj težko z omenjenimi neprilikami, pa se boste bojevali tudi proti ljudem. Nasproti vam bodo stale tri frakcije: banditi, neo-nacisti in neo-komunisti, ki se med sabo bojujejo za prevlado nad Metrojem, z nobenim izmed njih pa ni dobro zobati češenj. So zelo dobro oboroženi in oklopljeni, njihovi streli pa so zelo natančni in nevarni. Ker jih praktično nikoli ni mogoče zasačiti same, se jih boste morali lotevati preudarno in potihoma, da ne bi opozorili druge. Veliko sreče pri tem, meni ni šlo najbolje :). Njihove postojanke so ponavadi prepredene s pastmi, ki vas bodisi poškodujejo ali pa jih opozorijo na vašo prisotnost. V stanju ogroženosti se znajo skrivati za ovire ter metati granate, občasno pa naredijo tudi kako neumnost.

Sovražnikom se boste lahko po robu postavili s pomočjo precej pestre izbire krepel ali pa fiksnih strojnic/plamenometalcev. V naboru orožij lahko nosite mesarski nož in manjše metalne nože, revolver, brzostrelko, težko orožje in omejen paket cevnih granat. Med orožji, ki uporabljajo metke, lahko najdete tako predapokaliptična (npr. moderniziran kalašnikov AK-74M) kot tudi postapokaliptična pnevmatska in električna orožja, ki jih je treba polniti tako z metki kot tudi z zrakom/električno energijo. Slednje je izvedeno tako, da držite tipko R in nato s klikanjem nadzirate stiskanje črpalke/generatorja energije. V hudem boju zna biti tako orožje bolj ovira kot pa prednost, je pa sama ideja naravnost epska.

Podobno domiselno sta izvedena tudi prikaz nalog, ki je prikazan kot beležka z vgrajenim kompasom, katero lahko osvetlite s priročnim vžigalnikom in pa baterijska svetilka. Slednjo morate vsake toliko spet napolniti s stiskanjem generatorja, saj v nasprotnem primeru sveti zelo šibko. Zelo uporaben, a najbrž od večine prezrt inštrument, je tudi Artimova zapestna ura. Vgrajen ima indikator osvetljenosti, prikazuje dejanski čas na vašem računalniku, poleg tega pa vam pove še koliko časa bo uporaben filter vaše plinske maske. Slednja je obvezna na površju, s sopenjem pa vam bo Artim nakazal, da je čas za nov filter.

Življenjske točke se Artimu samodejno obnavljajo, le dovolj dolgo mora biti skrit, v najbolj kritičnih situacijah pa si lahko pomagate z eno izmed petih zdravilnih ampul, ki jih tovori za sabo (tipka Q). Nove zaloge orožij, municije in zdravilnih paketov lahko kupite v postojankah, kot plačilno sredstvo pa uporabite kakovostnejše vojaške metke. Slednje lahko uporabite tudi kot zelo učinkovito strelivo, a to priporočam le v skrajni sili. Trgovalni sistem je zelo neroden, saj ni mogoče vedeti kakšne lastnosti ima kupljeno krepelo, niti ga ni mogoče preizkusiti, saj vas v postojankah sistem zaklene v mirovniški način. Resda lahko katerokoli orožje poberete od padlih borcev, a prikaz lastnosti orožja bi bil vseeno dobrodošel.

Stopnje so precej raznolike in prepredene s stranpotmi, v katerih lahko najdete marsikateri priboljšek. Kljub tem stranpotem pa je igra precej linearna, skoraj brez možnosti za improvizacijo. Večina možnosti za drugačne pristope k problemu se pojavlja v predelih, kjer mrgoli sovražnikov in imate možnost igrati tiholazca. Kar nekaj je tudi Quick time eventov, ki pa večinoma zahtevajo le mikastenje po enem gumbu, brez možnosti, da vam spodleti.

Grafična podoba in zvok

Metro 2033 teče na hišnem pogonu imenovanem 4A Engine, ki naj bi bil po nekaterih obtožbah kar modificirana različica pogona X-Ray iz S.T.A.L.K.E.R.-ja. Kakorkoli že, vizualno je igra sapojemajoča! Izjemno ostre teksture, epski osvetljevalni učinki, iskrice, dim in še bi lahko naštevali, ustvarijo neverjetno grafično podobo. V igro so vključene tudi vmesne sekvence, ki so ravno tako izrisane s pogonom, a jih je mogoče kadarkoli prekiniti.

Kot sem že zgoraj v sekciji orožij omenjal, so avtorji vložili ogromno v majhne podrobnosti, ki naredijo igro še privlačnejšo. Plinska maska se zarosi med nošenjem in poči ob udarcih, sovražnikom jo celo odnese ob direktnem strelu v glavu in si jo nato znova nadenejo, animacije polnjenja orožij so izjemno privlačne, enako pa velja tudi za Artimovo poigravanje z orožji ob nedejavnosti, ob strelih iz orožij se pokadi in oteži nadaljnje streljanje, itd.

Žal pogon ne zmore prebaviti vsega, zato se igra kljub visokemu številu sličic na sekundo zelo pogosto zatika. Govorimo o skakanju števila sličic na sekundo od 100 do ničle, zaradi česar bo marsikoga bolela glava. Izklop hyperthreadinga v BIOS-u bo morda zadevo omilil, žal pa ne popolnoma odpravil. Vseeno je tudi, katero izrisovalno knjižnico izberete (DX9, DX10 ali DX11), situacija se ne izboljša! Kar se samega števila sličic tiče, ima največji vpliv nanj gotovo dim, ki število skoraj razpolovi, na drugem mestu pa je, pazite tole, pogled skozi daljnogled, ki povzroči padec FPS za nesprejemljivih 20 sličic na sekundo! Ker so vse nastavitve v sami igri zaklenjene na prednastavitve, vam preostaja le še urejanje nastavitvenih datotek.

Zaključek

Metro 2033 je spodobna in vizualno zelo privlačna prvoosebna streljačina, z zelo pestrim naborom orožij, dobrim vzdušjem in trdovratnimi sovražniki, ki pa jo močno pokvari neoptimiziran pogon. Za preigranje boste porabili okrog 8 ur, s preudarnimi odločitvami pa vam morda uspe odkleniti alternativni konec. Nekaj let po izidu igre je izšla Redux različica na novi različici pogona, ali dejansko prinaša boljše delovanje pa boste morali izvohati sami :).

Hitre tipke

F
(drži) polnjenje svetilke
G
(drži) plinska maska
R
(drži) polnjenje orožij
Q
ampula za zdravljenje
M
kompas in beležka

Sistemske zahteve

Minimalne

Operacijski sistem
Windows XP, Vista ali 7
Procesor
Katerikoli dvojedrni procesor
Grafična kartica
z DirectX 9, Shader Model 3 združljive grafične kartice (GeForce 8800, GeForce GT220 ali enakovredne AMD Radeon grafične kartice)
Pomnilnik RAM
1 GB
Prostor na disku
7.1 GB

Priporočene

Operacijski sistem
Windows XP, Vista ali 7
Procesor
Katerikoli štirijedrni procesor ali dvojedrni procesor s 3 GHz ali več
Grafična kartica
z DirectX 10 združljive grafične kartice (GeForce GTX 260 ali enakovredne AMD Radeon grafične kartice)
Pomnilnik RAM
2 GB
Prostor na disku
7.1 GB

Preigrano na

Operacijski sistem
Windows 7 SP1 64-bit
Procesor
Intel i3 2120 3.3 GHz
Grafična kartica
AMD Radeon RX 460 2 GB
Pomnilnik RAM
12 GB

Povezave