Ocena igre Portal 2

Razvijalni studio Valve ima v svojem repertoarju kopico izjemno uspešnih iger, zato se bo slišalo zelo presenetljivo, če omenim, da so možgančki znotraj studia proizvedli zgolj serijo Half-Life. Preostali naslovi bili ustvarjeni s strani zunanjih razvijalcev, ki jih je Valve v primernem trenutku pogoltnil in integriral v razvojno ekipo. Enako se je zgodilo tudi z ekipo, ki je razvila prvi Portal. Ker je slednja naletela na zelo pozitivne odzive, je bilo jasno, da bomo videli nadaljevanje. Razvojna ekipa se je močno povečala, tudi na račun študentov, ki so napravili prototip igre imenovan Tag: The Power of Paint, katere mehanike so bile prisotne tudi v končnem izdelku. Slednji je izšel leta 2011 in GabeN je pogumno izjavil, da je to njihova najboljša igra do sedaj. Ali je pretiraval ali ne pa lahko preberete v celotni oceni.

Igranje in zgodba

Zgodba Portal 2 se nadaljuje neznano število let po tem, ko je v izvirniku glavna junakinja, Chel, premagala superračunalnik GLaDOS, ki je nadziral preizkušanje v sobanah Aperture Science. Čeprav je Chell ob uničenju GLaDOS uspelo uiti iz kompleksa, pa njena svoboda ni trajala dolgo. Eden izmed robotkov jo je namreč zvlekel nazaj in jo prestavil v mirovno komoro, kjer je počivala do ponovnega prebujenja. Slednjega je izvedlo eno izmed inteligentnih robotskih jeder imenovano Wheatley, katerega naloga je bila nadzirati mirujoče preizkusne osebke.

Prebujenje vsekakor poskrbi za šok, saj je celoten kompleks laboratorijev Aperture Science v razsulu. Betonske stene so razpokane, kovina zarjavela in razpadla, povsod so luže, vse skupaj pa je preraslo z rastlinjem. Wheatley omeni, da bi lahko drug drugemu pomagala ubežati iz kompleksa, pri iskanju prave poti pa nehote oživita GLaDOS.

V primerjavi s predhodnikom je zgodba vsekakor precej bolj dodelana in zanimiva, uspešno pa pojasni tudi začetke preizkusov v Aperture Science.

Glavna oborožitev Chell je spet portalna puška (Aperture Science Handheld Portal Device), s katero lahko na primerni površini ustvarite dva portala, ki sta med sabo povezana. Po tako nastali črvini lahko nato hipno preidete na drugo mesto v prostoru, enako pa velja za katerokoli drugo snov ali zgostitev energije. Podobno kot v izvirniku, se tudi tukaj ob prehodu ohranita smer in hitrost gibanja, kar spet pomeni, da lahko s spretnim pretvarjanjem potencialne energije dosežete vratolomne hitrosti. A brez skrbi, Chell je zaradi posebnih vzmetenih čevljev neranljiva na morebitne padce z višine, kar pa še ne pomeni, da ne morete umreti.

Nevarnosti v igri je namreč kar nekaj. Smrt si lahko prislužite s padcem v ogabno strupeno brozgo ali v praznino. Zmečka vas lahko premična stena z vgrajenimi bodicami ali pa zmelje drobilec. Nadaljnje vas lahko prerešeta klepetava strojnica ali scvrejo laserji. Zadnji dve nevarnosti ne povzročita hipne smrti, saj ima Chell določeno zalogo zdravja. Ko zaslon pordeči, imate nekaj trenutkov, da se zatečete na varno in nato v zavetju regenerirate zdravje.

Stopnje so še vedno zgrajene na podoben linearen način kot v izvirniku. Ob vstopu v stopnjo morate najti izhod in nato primerno izkoristiti prisotne elemente, da do njega pridete. S časovnimi in pritisnimi stikali boste odpirali vrata, vklapljali dvigala in prožili druge naprave. S pomočjo posebnih zrcalnih kock boste lahko preusmerjali laserske žarke in cvrli strojnice ali pa z usmeritvijo v ustrezne receptorje vklopili električni tok. Skakalne ploščadi vam bodo omogočile preskok ovir ali pa pridobitev pospeška. Trdne svetlobne mostove boste lahko podaljšali skozi portale in jih uporabili bodisi za premikanje čez praznine ali pa tudi kot zaščito pred strojnicami. Prenosne žarke boste lahko uporabili za premikanje v vse smeri (tudi navpično in poševno) ali pa za prenos oddaljenih materialov. Zanimiva funkcija teh žarkov je, da jim lahko s stikalom obrnete smer. Novosti pa tukaj še ni konec, zelo pomembna novost pa so tudi različni geli.

Geli so obarvane relativno viskozne tekočine, ki se prilepijo na trdne površine in jim dajo nove zmožnosti. Modri gel poveča odbojnost površine, zato ojača vaše skoke, predmeti obliti z njim (npr. strojnice ali kocke) pa začnejo veselo poskakovati. Po površinah oblitih z oranžnim gelom samodejno pridobivate na hitrosti, s primerno postavljenimi portali pa tako celo poletite v zrak. Predmeti obliti z oranžnim gelom imajo zmanjšano silo trenja, zato se po površinah premikajo hitreje. Beli gel služi pretvorbi površine v take, ki so prijazne ustvarjanju portalov. Geli se med sabo ne mešajo, temveč se prekrijejo. Posebnost gelov je tudi ta, da ne tečejo, temveč kapljajo, zato lahko te orjaške kaplje transportirate s pomočjo breztežnostnih žarkov ali pa kar preko portalov.

Grafična podoba in zvok

Portal 2 kot predhodnik teče na pogonu Source, ki so ga pri Valve splavili že davnega leta 2004, a po pravici povedano, starosti sploh ne kaže. Valve je namreč pogon zasnoval modularno in skozi vsa ta leta pridno nadgrajeval. Portal 2 zato ne zgleda nič kaj slabše kot konkurenca, ki je izšla leta 2011 (npr. The Witcher 2: Assasins of Kings ali Battlefield 3). Poleg naprednejših senčilnikov in izboljšanega osvetljevanja/senčenja, vizualno prepričajo tudi natančne teksture. Vse te grafične izboljšave pa bi bile brez pomena, če bi jih razvijalci brez občutka nametali v okolje. Tako pa je tudi zasnova soban tista, ki vizualno prepriča. Ne le sama postavitev elementov, temveč tudi dinamično spreminjanje okolice.

Žal pa je pogon ohranil tudi nekatere slabosti. Nalagalnih zaslonov je bistveno preveliko, še posebej, ker nalaganje ni hipno, niti na najhitrejših SSD-jih in procesorjih. Nadaljnje ima pogon ogromne težave z nalaganjem virov, če sta vklopljena glajenje robov in anizotropično filtriranje. Kljub preko 120 sličicam na sekundo, je igra redno zmrzovala za sekundo ali več, kar je bilo neznosno. Šele izklop obeh bonbončkov je število zatikanj zmanjšal na znosno raven, ki pa se mi za tako moderno igro še vedno ne zdi sprejemljiva. Težava je široko razširjena na različnih konfiguracijah, a Valve tega očitno noče ali ne zna popraviti. Škoda!

Glasbena podlaga je tokrat precej boljša od tiste iz izvirnika in s svojo dramatično močno prispeva k vzdušju. Kar nekaj je tudi humornih vložkov, ki jih prispevajo Wheatley, GLaDOS in ustanovitelj Aperture Sciences Cave Johnson. Škoda je, da Chell ostaja nema, so se pa na začetku iz te njene hibe dodobra ponorčevali :).

Zaključek

Portal 2 je prvoosebna miselna mojstrovina, ki je močno nadgradila zanimiv igralni koncept iz izvirnika. Ne le, da so dodali nove elemente in zapletenejše sobane, tukaj sta še precej boljša grafična podoba in glasbena podlaga, ne manjka pa tudi humorja. Šest ur enoigralskega načina se sliši malo, a lahko vašo izkušnjo kadarkoli nadgradite s številnimi enoigralskimi stopnjami, ki so na voljo znotraj Steam Workshopa. K igralnemu času nekaj prinese tudi kooperativni način, ki se ga lahko lotite na enem računalniku preko deljenega zaslona ali pa preko medmrežja, traja pa okrog 8 ur.

Hitre tipke

E
pritisni gumb, odpri vrata, poberi predmet
desni klik
izstreli modri portal
levi klik
izstreli rumeni portal
F6
hitro shrani
F9
hitro naloži
Tabulator
oddaljeni pogled za soigralca
F
komunikacijski meni (s tem lahko označite zanimiv predmet ali pa začnete odštevanje)
Q
meni s kretnjami (objem, kamen-škarje-papir, high-five) itd.

Sistemske zahteve

Minimalne

Operacijski sistem
Windows 7 (32/64-bit)/Vista/XP
Procesor
Pentium 4 (3.0GHz ali boljši) ali enakovreden AMD X2 procesor
Grafična kartica
128 MB ali več DirectX 9 združljiva grafična kartica s podporo za Pixel Shader 2.0b (ATI Radeon X800 ali novejša / NVIDIA GeForce 7600 ali novejša / Intel HD Graphics 2000 ali novejša).
Pomnilnik RAM
1 GB za Windows XP, 2 GB za Visto
Prostor na disku
8 GB
Dodatno
DirectX 9.0c združljiva zvočna kartica

Preigrano na

Operacijski sistem
Windows 10 64-bit
Procesor
AMD Ryzen 1500X 3.5 GHz
Grafična kartica
AMD Radeon RX 460 2 GB
Pomnilnik RAM
16 GB

Povezave


Vam je vsebina všeč? Delite jo na: