Opis igre Worms 4: Mayhem

Neodvisna razvijalska hiša Team 17 je na sceni že skoraj 30 let. Začeli so z igrami za Amigo in tekom delovanja izdali številne naslove v dveh serijah: Alien Breed in seveda Worms. Sploh slednja je doživela toliko izdaj, da bi lahko rekli naj že počasi nehajo :). Črvi so svojo pot začeli v dveh dimenzijah pred okrog petnajstimi leti (2003) pa preskočili v trodimenzionalnost z Worms 3D. Naslov je doživel mešan odziv, a to ni vzelo poguma razvijalcem, ki so vztrajali v treh dimenzijah in dve leti kasneje (2005) izdali Worms 4 Mayhem.

Igranje in zgodba

Worms 4 Mayhem je kot predhodniki potezna strategija. Čeprav je poudarek na večigralskem udejstvovanju (tako preko interneta kot tudi na enem računalniku), igra vsebuje tudi enoigralske elemente. Z umetno pametjo lahko tekmujete v prilagodljivi bitki do smrti (Deathmatch) ali pa se pomerite v izzivih (Challenge) oziroma kampanji (Story). Obstajajo še drugi igralni načini, a jim umetna pamet ni kos, zato jih ne moreti igrati sami.

Izzivi so dobra začetna točka za učenje naprednih prijemov v tridimenzionalnih črvih, zato je priporočljivo, da se jih lotite takoj po kratkem vodniku, zgodbo pa si pustite za na konec. Pod časovnim pritiskom boste lahko izboljšali vaše spretnosti z orožji, sposobnosti premikanja po terenu, nadzor nad letenjem, na koncu pa se še pomerili v desetih bitkah na življenje in smrt. Težavnost izzivov je dokaj nizka, proti koncu pa skokovito naraste. Všeč mi je bilo, da si igra zapomni rezultat, tako da ga lahko izboljšujete, pogrešal pa sem različne težavnostne stopnje izzivov. Prednastavljene čase boste lahko namreč večinoma z lahkoto dosegli ali celo precej presegli, zato ne bi škodilo, če bi imel napredni igralec na voljo še kakšne bolj zaguljene cilje.

Po približno treh urah izzivov se boste lahko končno posvetili kampanji. Ta je sestavljena iz petih tematskih poglavij po pet misij, ki so z zabavnimi vmesnimi sekvencami povezani v izjemno enostavno zgodbo. Vaša ekipa črvov dospe na univerzo Worminkle, kjer jih istoimenovani profesor začne učiti uporabe različnih orožij. Ena izmed nalog je, da ekipa uniči sovražnikova gradbišča, med temi opravili pa se nenadoma pojavijo skrivnostni agenti, ki jim profesor poskuša zbežati s pomočjo časovnega stroja. Med potovanjem skozi čas se stroj poškoduje, na vas pa je, da ga poskušate popraviti.

Vsaka misija je sestavljena po že preizkušenem receptu iz izzivov. Tolkli se boste v deathmatchu, ki ima parametre nastavljene v vašo korist ali škodo; pobirali/uničevali predmete in se nato poskušali znebiti sovražnih črvov, ki se bodo pojavili; poskušali boste zdržati proti večim valovom nasprotnikov; manevrirati boste morali po stopnji in pobirati predmete, ki se sproti pojavljajo, itd. Napredovanje po zgodbi je neodvisno od porabljenega časa, boste pa dobili bonus za hitro dokončanje, kar na koncu vodi v odklep dodatnih preoblek. Cekine, ki jih pridobite z dokončanjem, lahko porabite za nakup preoblek, map, zvokov, igralnih načinov, in še marsičesa drugega. Če po pravici povem, mi niti najmanj jasno, zakaj niso izzivi združeni v zgodbo, saj gre za identično stvar, le da se nahaja v drugem menijskem vnosu ...

Sedaj pa se osredotočimo na samo igralnost. Vsaka ekipa ima na voljo določen čas, da opravi potezo, po tem času pa je na vrsti nasprotnik. Poteza se konča, ko izstrelite zadnji metek, ko vam poteče čas ali ko se med premikanjem po terenu poškodujete. Vsaka misija ima prednastavljen arzenal, nekatera orožja pa so na voljo šele, ko se izvede določeno število potez. Na voljo vam bodo različne vrste pušk, raketometov, eksplozivnih teles, granat, hladnih orožij za od blizu ter zračnih napadov. Nekaterim orožjem lahko nastavite zakasnitev delovanja, medtem ko so druga spet hipna. Sovražnikov se boste lahko odkrižali s surovo silo ali pa uporabili bolj premeteno taktiko. Lahko jih boste zastrupili in kasneje pokončali ob znižanih življenjskih točkah, z bejzbolsko palico zalučali v vodo, postavili strojnico in jih nato potiskali, da jih bo zaznala in prerešetala, itd. V pomoč pri merjenju vam služijo različni pogledi kamer: poleg privzetega tretjeosebnega še prvoosebni (tipka Q) in zračni (tipka E).

Načinov za ugonobljenje nasprotnikov je ogromno in bodite brez skrbi, da jih bo nad vami uporabila tudi umetna pamet. Slednja skozi kampanjo/izzive predstavlja precej dostojnega nasprotnika, ampak večinoma le zavoljo njene številčnosti in goljufive natančnosti. Slednje vam bo hitro postalo jasno, ko bo skozi mišjo luknjico zalučala raketo, ki je bila izstreljena pod takšnim kotom, da je zaradi vetra skoraj zaokrožila čez celo mapo, ter vas tako natančno zadela, da vam bo eksplozija odbila prav vse možne točke. Precej raje bi videl, da bi imela nižjo natančnost in boljše sposobnosti lezenja po terenu. Slednje opravilo ji namreč nikakor ne gre od rok: pogosto se zatika ter preskoči potezo, namesto, da bi se obrnila in zaobšla oviro. Zmede jo tudi, če črva parkirate na njeno glavo, saj jo to pogosto privede do bratomora. Pogosto tudi brezglavo leze po terenu in zapravlja čas. Enoigralski deathmatch proti njej je nesmiseln, saj se vsi nasprotniki najprej spravijo na vas.

Poleg obsežnega nabora orožij pa so v igri prisotni še pripomočki, ki omogočajo lažje manevriranje po razgibanem terenu. Kljub dvojnemu skoku, ki ga lahko izvedete s hitrim dvakratnim pritiskom tipke za skok (Preslednica), so namreč določeni deli okolja nedostopni brez pomagal. Omejen polet v višino lahko dosežete z raketnim nahrbtnikom ter med letom na nasprotnika vržete eksploziv, več svobode pa ponuja Ikarjev napitek, ki traja celotno potezo, je pa težji za obvladovanje. Pri skokih iz višin imate na voljo padalo, ki omogoči blažji spust do nižjih predelov, pri tem pa pušča nekaj prostora za manevriranje. Zgradite si lahko tudi ploščadi, ki olajšajo skoke ali vas zaščitijo pred izstrelki. Posebne vrste pripomoček je nindža vrv, s katero se lahko pripnete na trdni objekt in povlečete ali spustite. Obnašanje vrvi zahteva kar nekaj privajanja, ko pa jo obvladate, je nepogrešljiva. Kot bonus lahko namreč z njo premikate mine, sodčke in zaboje.

Mine in sodčki so na terenu prisotni že na vnaprej določenih mestih, nekatere mape pa imajo poseben izstreljevalnik min. Sodčki ob eksploziji dodatno kontaminirajo bližnje črve, mine pa eksplodirajo z različnimi efekti ali pa tudi zatajijo in se ne sprožijo. Priboljški, ki padajo z neba so bolj naključne narave, saj se pojavljajo sproti in padajo na različne dele mape. So lahko zlata vredni, če vam gre za nohte, umetna pamet pa se jih (zanimivo) poslužuje le zelo redko. Vsebujejo lahko zdravje, orožje, pripomočke ali pa skrivnostno vsebino. Pobiranje slednjih je lahko tvegano, saj ima lahko neugodne učinke na vašo ekipo. Resda vam lahko zaboj nabije zdravje, doda izjemno orožje, zastrupi nasprotnike ali pa vas pospeši, lahko pa vas tudi poškoduje, teleportira na naključno mesto mape, zastrupi vašo ekipo in več. Premislite, če se vam splača ...

Grafična podoba in zvok

Worms 4 Mayhem tečejo na pogonu, ki so ga pri Team 17 predstavili v Worms 3D. Pogon za prikaz terena uporablja posebno kombinacijo poligonov in skupkov slikovnih točk (voxels), ki dovoljuje prikaz deformacij, kar pomeni, da je teren z redkimi izjemami popolno uničljiv. Slednje je gotovo eden izmed večjih adutov igre in močno prispeva k nepredvidljivosti. V dovolj globokih luknjah, ki jih sredi kopnega ustvarijo eksplozivna orožja, se začne zbirati voda, zato so idealne za hitro odstranjevanje nasprotnikov. Sovražnikom, ki se skrivajo na višini, lahko pod tlemi izkopljete luknjo, da zgrmijo skozi njo in se dodatno poškodujejo zaradi padca. V pravkar nastalo luknjo se lahko skrijete in zaščitite pred napadi. Možnosti je ogromno.

Druga odlika igre je fizikalni pogon. Premikanje je resda malce nerodno in zaradi netrdnih površin precej muhasto, se pa igra odkupi s preostankom. Orožja se že tako ali tako pokoravajo fizikalnim pogojem, ki so nastavljeni, dodaten element presenečenja pa predstavlja veter. Pri nekaterih projektilih morate namreč upoštevati kam in kako močno piha, da bi uspešno zadeli cilj. Nič nenavadnega ni, če kdo meri vstran od cilja, veter pa potem poskrbi za korekcijo poti. Določeni izstrelki se tudi odbijajo, zato morate pri odmerjanju jakosti meta upoštevati tudi to. Tudi črvi niso imuni na fizikalne zakone, zato drsijo, padajo in se kotalijo, kot se spodobi, ob zadetkih pa jih tudi odbije stran. Črno piko pa si prislužijo delčki uničenega terena, ki ne padejo k tlom, ampak lebdijo v zraku. Slednje pa pomeni, da se lahko vaš veleumni načrt uničenja sovraga sfiži zaradi par pikslov neuničenega terena, ki je ostal privezan na nevidno vrvico v zraku in noče pasti dol. Škoda.

Grafična podoba igre je na račun splošne risankaste podobe precej lepa, še posebej zaradi domiselno zasnovanih map in raznolikih tematik. Razvijalci so se spretno izognili prikazu realističnega dima in namesto tega uporabili risankaste oblačke, ki izpadejo izjemno všečno. S pogonom so izrisane tudi določene vmesne sekvence, ki izpadejo kar dobro. A tudi graje je nekaj. Ker površine niso povsem trdne, se dogaja, da deli črvov štrlijo skozi teren (ali obratno). Število sličic na sekundo je glede na starost igre prenizko in preveč niha, zato se mi je zdelo, kot da se igra občasno zatika. Kamera je včasih izjemno muhasta in otežuje trenutke, ko ste pod časovnim pritiskom.

Predstavitev samih črvov je kar dobra, predvsem zaradi možnosti prilagoditve njihovega videza kot tudi govora. Izbirate lahko med številnimi zvočnimi shemami, dodatne pa si kupite v virtualni trgovini. Pohvalno je tudi, da se začnejo črvi pačiti, ko merite v njih ali pa ste jim preblizu.

Zaključek

Worms 4 Mayhem je všečna 3D potezna strategija s pestrim izborom orožij, katere največja aduta sta gotovo fizikalni pogon in uničljiv teren. Ponuja dokaj lahko enoigralsko kampanjo v skupni dolžini okrog 9 ur in večigralstvo na enem računalniku, internetno večigralstvo pa je zaradi odstranitve strežnikov popolnoma mrtvo. Če nimate človeškega soigralca, vam iz tega razloga nakup odsvetujem, saj je umetna pamet precej butasta in povrhu tega še goljufiva. Pripravite se tudi na težave s številom sličic na sekundo.

Hitre tipke

Q
preklop v prvoosebni pogled
E
preklop v ptičjo perspektivo
Preslednica
skok
Desni klik
inventar

Sistemske zahteve

Minimalne

Operacijski sistem
Windows 98SE/ME/XP/2000
Procesor
Pentium III ali Athlon pri 1 GHz
Grafična kartica
nVidia GeForce 2 MX oz. ATi Radeon 7200 ali novejša
Pomnilnik RAM
256 MB
Prostor na disku
2 GB

Priporočene

Operacijski sistem
Windows XP/2000
Procesor
Pentium 4 2GHz ali AthlonXP 2000+
Grafična kartica
GeForce FX 5xxx ali Radeon 9xxx
Pomnilnik RAM
512 MB
Prostor na disku
2 GB

Preigrano na

Operacijski sistem
Windows 7 SP1 64-bit
Procesor
AMD Ryzen 1500X 3.5 GHz
Grafična kartica
AMD Radeon RX 460 2 GB
Pomnilnik RAM
16 GB

Igranje na modernejših sistemih

Igra ne omogoča izbire širokozaslonskih ločljivosti iz zaganjalnika, lahko pa odprete datoteko launcher.cfg v mapi igre, nastavite ločljivost kot npr.:

/W:1920 /H:1080 /REFRESH:120 /NOMOVIES

ter zaklenete datoteko na Samo za branje.

Povezave


Vam je vsebina všeč? Delite jo na: