Opis igre Re-Volt

Začetki razvijalske hiše Probe Entertainment segajo v osemdeseta, ko so se ukvarjali s predelavami znanih iger kot sta na primer Mortal Kombat in SimCity, razvili pa so tudi nekaj iger po licencah filmov kot sta na primer Alien in Umri pokončno. Leta 1995 jih je pohopsal založnik Acclaim in pod njegovim okriljem so razvili zabavno dirkačino z daljinsko nadzorovanimi avtomobilčki imenovano Re-Volt. Igra je za nekaj časa izginila iz prodajnih polic, nato pa so jo pri GOG.com v sodelovanju z novim lastnikom WeGo Interactive uspeli oživiti in znova izdati s paketom ljubiteljskih popravkov. Žal ne brez kontroverznosti. WeGo je namreč ljubiteljske popravke uporabil brez privolitve avtorjev, zato so igro čez nekaj časa spet umaknili. Ali je bila ponovna izdaja vredna truda pa si lahko preberete v opisu.

Igranje in zgodba

Kot že v uvodu povedano nadzirate daljinsko voden avtomobilček, ki je gnan z elektriko, motorjem na notranje izgorevanje ali pa posebnim motorčkom. Vsak avtomobil ima edinstven nabor lastnosti kot so na primer pospešek, največja hitrost, masa, vrsta pogona (štirikolesni, prednji ali zadnji), obračalni krog in oprijem, ki odločajo o tem, kako se bo odzival med vožnjo. Razlike niso zanemarljive in lahko odločajo o zmagi, zato je smiselno, da zamenjate avtomobil, če vam vožnja v določenem modelu ne sede. Izbora boste imeli dosti, saj je razpoložljivih preko 30 vozil! Vozni model je res odličen in napravi iz vožnje izziv. Če se vam avtomobil prepogosto zavrti, upoštevajte dve osnovni pravili: med skokom ne obračajte koles in izklopite V-sync v nastavitvah.

Vozila so razporejena v eno izmed petih težavnostnih kategorij, izmed teh pa je ob začetku v celoti odklenjena le amaterska. Preostanek sproti odklepate z napredovanjem po razpredelnici izzivov. Dirke v slednji so razporejene v štiri kategorije:

  • V enojni dirki (single race) se pomerite z do osmimi nasprotniki, za odklep pa šteje le zmaga. Na voljo so tudi priboljški.
  • Prvenstvo (championship) je skupek enojnih dirk. Zmagate, če dosežete največ točk v skupnem seštevku, za napredovanje v naslednji krog prvenstva pa morate biti na dirki vsaj tretji. Če se vam kakšen poskus ponesreči, lahko dirko ponovite, število ponovitev pa je omejeno na tri na prvenstvo.
  • V časovnem izzivu (time trial) se s progo spopadete sami, cilj pa je, da jo prevozite pod vnaprej določenim časom. Za dokončanje časovnega izziva v določeni težavnostni kategoriji morate progo prevoziti dovolj hitro v običajni, obrnjeni in zrcalni različici. V veliko pomoč pri premagovanju izzivov vam bo posnetek duhca, ki se samodejno shrani, ko prevozite ciljno črto. Ker ura začne teči šele, ko prečkate začetno črto, ne pozabite vzeti zaleta ;).
  • Vadbeni način (practice) je namenjen spoznavanju s progo, poleg tega pa je na posebnem mestu postavljena zvezdica, ki jo morate doseči za odklep.

Skupno je prog trinajst, razporejenih v sedem tematskih stopenj in štiri težavnostne stopnje: easy, medium, hard in extreme. Odklepate jih lahko le z zmago v prvenstvu, ki je na voljo, pri odklepu avtomobilov pa imate po drugi strani več svobode. Vsaka proga ima poleg bolj ali manj enostavne trase vgrajene bližnjice, ki vam bodisi omogočijo prevzem vodstva, bodisi vas pahnejo na rep karavane. Kar nekaj je tudi pasti, ki zavrtijo neprevidneže ali povzročijo njihov trk. V veliko pomoč pri orientaciji vam bodo služile puščice, ki so še posebej uporabne, če se zmedete.

Sliši se enostavno: najprej potrenirate sami v časovnih izzivih, nato pa boste švignili pred nasprotnike in jih pustili v prahu, a enojne dirke in prvenstva imajo še en element, ki lahko poruši vaše sanje: priboljške. Slednji imajo obliko strele ali zvezde in na različne načine vplivajo bodisi na vas, bodisi na nasprotnike. Večino lahko poberete in aktivirate po želji (levi Ctrl), nekaj pa se jih vklopi samih. Tako lahko zasledovalcu pred nos postavite ogromno kovinsko kroglo ali oljni madež, boljše od vas ciljate z vodnimi baloni ali raketami, ali pa enostavno vklopite turbo in švignete mimo njih. Za masovno razdejanje lahko izstrelite energijski pulz, ki obrne vse avtomobile na poti, ali pa jih stresete z električnim tokom, če vam pridejo blizu. Zlobneži bodo gotovo uživali v postavljanju lažnih strel, ki povzročijo eksplozijo nasprotnika, če jih ta pobere. Malo bolj posebni učinek ima skrita zvezda, ki začasno onesposobi vse nasprotnike, ne glede na to, kje so na progi, je pa vprašanje, če se vam jo splača pobirati, saj je ponavadi zelo odročna. Vsake toliko pa se bo med priboljški pojavila tudi bomba, ki se začne samodejno odštevati, jo pa lahko s trkom prenesete na nasprotnika, da eksplodira on.

Priboljški so gotovo ena izmed ključnih zmožnosti igre in močno povečajo samo zabavo med igranjem. Pa ne le zato, ker bi se lahko izživljali nad nemočnimi računalniškimi nasprotniki, ampak tudi zato, ker se lahko oni izživljajo nad vami :). Umetna pamet zna biti zelo pasja in bo vam povzročila številne sive lase. Brez milosti bo postavljala lažne priboljške, ozka grla podmazala z oljem, vas streljala ali pa stresla, enako pa bo storila tudi z njenimi kolegi. Čeprav so računalniški dirkači zelo spodoben nasprotnik, pa to še ne pomeni, da so nezmotljivi, saj se pogosto dogaja, da napravijo kakšno neumnost in vam omogočijo, da jih dohitite. Še namig: če ste za dirkanje izbrali (pre)lahek avto, boste zelo težko zmagali na dirki, saj je učinek priboljškov zelo odvisen od mase vozila.

Grafična podoba in zvok

Čeprav igra šteje že skoraj dvajset pomladi, pa vizualno sploh ne izgleda tako slabo. Teksture bi lahko bile sicer ostrejše, so pa osvetljevanje in učinki eksplozij zelo všečni. Še posebej omembe vredne so gladke, odsevne površine, v katerih se zrcalita tako okolje kot tudi avtomobili. Slednji so narejeni z občutkom za podrobnosti: med vožnjo se premika vzmetenje, sprejemna antena se pokorava fiziki, po vozišču puščajo sledi, izpod koles se kadi dim in še bi lahko naštevali. Tudi okolje ni statično, ampak so na njem elementi, ki se lahko premikajo in spremenijo potek proge. Zaradi kontrasta med velikostjo predmetov okolja in vašim avtomobilčkom izpade igra edinstveno, k temu pa pripomorejo tudi precej domiselne lokacije (npr. tovarna igrač).

Glasbena podlaga je sestavljena iz nekaj house, tehno in trance skladb, ki mogoče komu ne bodo sedle, so pa meni bile kar všečne in niso bile preveč moteče.

Hrošči

Zaključek

Re-Volt je edinstvena dirkačina s poudarkom na priboljških, raznolikih avtomobilih in zabavnemu voznemu modelu. V okrog desetih urah kolikor traja, da premagate vse izzive, se boste dodobra namučili z zaguljenimi nasprotniki in dobro postavljenimi časovnimi izzivi. Malo manj pohvalen je način izbora dirk, ki je precej zamuden. Igro boste stežka kupili preko digitalne distribucije, se pa da dobiti CD-je ali pa digitalno različico (o legalnosti slednje presodite sami :).

Hitre tipke

Levi Ctrl
vklop priboljška
Home
postavi avto na progo
End
obrni avto
F1
spremeni kamero

Sistemske zahteve

Minimalne

Operacijski sistem
Windows 95/98
Procesor
Pentium 200 ali enakovreden AMD
Grafična kartica
3D pospeševalnik s 4 MB pomnilnika
Pomnilnik RAM
32 MB
Prostor na disku
102 MB

Priporočene

Operacijski sistem
Windows 95/98
Procesor
Pentium II 266 ali enakovreden AMD
Grafična kartica
3D pospeševalnik s 12 MB pomnilnika
Pomnilnik RAM
32 MB
Prostor na disku
322 MB

Preigrano na

Operacijski sistem
Windows 7 SP1 64-bit
Procesor
AMD Ryzen 1500X 3.5 GHz
Grafična kartica
AMD Radeon RX 460 2 GB
Pomnilnik RAM
16 GB

Povezave


Vam je vsebina všeč? Delite jo na: