Ocena igre Overlord

Triumph Studios so nizozemski razvijalni studio, ki so svoj prvenec, Age of Wonders, izdali v sodelovanju z Epic Games (ti so znani po seriji Unreal). Šlo je za potezno strategijo z elementi igranja vlog, ki je bila med uporabniki zelo dobro sprejeta, zato so splavili še nekaj nadaljevanj. Sledilo je štiriletno zatišje, po katerem so leta 2007 izdali popolnoma novo serijo iger imenovano Overlord, ne ravno edinstveno po moji oceni. Vizualni slog precej spominja na uspešnico Fable, sam princip na Nintendove Pikmine, marsikateri del igre pa na filmski uspešnici Gospodar Prstanov in Gremlini. Samo kopiranje uspešnih prijemov seveda še ne pomeni, da bo končni izdelek uspešen. Ali je Triumph studios uspelo pa lahko preberete v opisu.

Igranje in zgodba

Zgodba se odvija v svetu, ki močno spominja na Tolkienov Srednji svet. Po smrti predhodnega gospodarja imenovanega Overlord, njegovi gremlinski podaniki obudijo enega izmed mrtvih bojevnikov, da bi maščeval smrt njihovega rajnkega gospodarja. Slednjega je ugonobila združba sedmih junakov, ki so jo sestavljali: vodja odprave Čarodej, polovnjak Melvin, vilin Oberon, paladin William, škrat Goldo, lopovka Jewel in mogočni bojevnik Kahn. Po bridkem koncu predhodnega Overlorda, so se junaki vrnili na svoje domove in živeli vse prej kot pa zgledno življenje (ironično, mar ne?): Melvin se je začel prenažirati, Oberon je postal lenuh, William je živel v razvratu, Goldo je podlegel pohlepu, Jewel je žrla zavist, Kahn pa je imel težave z obvladovanjem jeze. Ti junaki so v sedanjosti obkroženi z lastnimi podaniki, ki so precej raznoliki, imajo različne odpornosti in moči, za njihovo ugonobitev pa boste morali včasih tudi napeti možgane.

Polovnjaki se vas bodo lotili z meči, helebardami, sekirami za meso in kamni. Džungla bo postregla z žabami, ki žrejo gremline, orjaškimi troli, velikanskimi divjimi svinjami s kladivi, jeleni, ki oživljajo padle ter krvavimi enorogi. Williamov grad je obkrožen z neumnimi napadalnimi pticami, živimi mrtveci, padlimi vitezi, demoni v ženski podobi ter fanatiki v rdečih haljah. Škrati se vas bodo lotevali dodobra opiti, na vas metali bombe, vas cvrli z stroji, ne pozabimo pa na kamnite velikane, orjaške polže in oklepljene orjake. V puščavi se boste morali varovati pred zamaskiranimi napadalci, eksplozivnimi hrošči in ogromnimi črvi, ki se nenadoma pojavijo iz peska. Poleg sovražnikov specifičnih za določeno območje, je tukaj še splošni živelj. Na primer različne vrste hroščev, ptice, ovce in podobni, ki niso nenevarni, so pa odličen vir življenjske energije.

Za koordinacijo pohodov nad pokvarjene heroje skrbi gremlin Gnarl, ki je tudi najbolj zaslužen za obuditev novega Overlorda. Preko neke vrste telepatske povezave svetuje novemu gospodarju (uganke so enostavne, zato to sploh ne bi bilo potrebno), mu pomaga iskati metode za ugonobljenje najbolj trdovratnih sovražnikov in ga seveda poskuša pokvariti. Novi Overlord namreč igro začne kot svetnik, od vaših dejanj pa je odvisno ali boste ostali dobričina ali pa boste prešli na temno stran Ta je zelo mamljiva, saj se vam bo povečala moč. Igra od vas vsake toliko zahteva določene odločitve, ki imajo velik vpliv na vašo stopnjo pokvarjenosti, od končne stopnje pa je odvisno, kakšen konec boste uzrli.

Vsak zloben gospodar za svoje delovanje potrebuje podložnike. Poleg bitij, ki ste jim v igri poklonili življenje in so pasivna, so tukaj še različna plemena vaših gremlinskih podanikov, ki jih sproti odklepate:

Rjavo pleme
Rjavi so bojevniki od blizu. V osnovi so oboroženi z lesenimi gorjačami in so brez zaščite, spotoma pa pobirajo razna orožja, pokrivala in oblačila ter tako ojačajo napad ter povečajo odpornost.
Rdeče pleme
Rdeči so bojevniki od daleč. Sovražnike z varne razdalje obmetavajo z ognjenimi kroglami, v boju od blizu pa zelo hitro podležejo. So edino pleme, ki je odporno na ogenj in ga je v določenih primerih sposobno tudi ugasniti ter tako omogočiti nadaljevanje.
Zeleno pleme
Posebnost zelenih je zahrbtni napad. V stanju mirovanja lahko postanejo nevidni in se z višine vržejo na nasprotnika ter mu zadanejo kritične udarce. So edino pleme, ki je odporno na strupe ter jih lahko uporabite za uničenje strupenih rastlin.
Modro pleme
Posebnost modrih je njihova sposobnost oživljanja padlih gremlinov. V boju so zelo šibki in tudi hitro podležejo, zato poskrbite, da ne bodo v prvi bojni vrsti. So tudi edino pleme, ki je sposobno hoditi po višji vodi in edino pleme, ki je sposobno poškodovati duhove.

Nadzor podanikov spominja na strateško igro. Za uspešen priklic članov kateregakoli plemena najprej potrebujete ustrezno obarvan portal nato pa dovolj življenjske energije prave barve. To življenjsko energijo lahko poberete s trupel padlih nasprotnikov ali pa drugih nič hudega slutečih živih bitij kot so na primer ovce. V življenje lahko prikličete omejeno število podanikov katerekoli barve ter med barvami izbranih tudi preklapljate s pomočjo ustreznih tipk ali miškinega koleščka. Ustrezno izbrano skupino lahko nato pošljete v boj (levi klik) ali pa postavite na neko mesto s pomočjo zbirne točke (tipka Q). Bolj prefinjen način omogoča tako imenovani način sweep (držite levo + desno miškino tipko), v katerem lahko sami vodite skupino do cilja ali pa prestavite zbirno točko. Tu in tam so tudi raztresene bombe, ki jih mora gremlinski prostovoljec pretovoriti do cilja ter pravočasno zbežati. Sistem zahteva nekaj privajanja, in je občasno kar muhast.

Kar nekaj mest v igri zahteva taktičen pristop k rešitvi problema, brezglavo pošiljanje gremlinov pa bo hitro zdesetkalo vaše razpoložljive enote. Saj ne, da bi imeli gremlini kakšno večjo vrednost. Igra (oz Gnarl) vas pogosto napeljuje k temu, da so ničvredni v primerjavi z Overlordom. Npr. na mapah se tu in tam nahajajo posebni žrtvovalni oltarji, kjer lahko kateregakoli gremlina žrtvujete v zameno za življenjsko ali čarobno energijo. Je pa res, da je človeku kar malo škoda enot, ki so med boji pridno nabirale boljša orožja in zaščito, nato pa jih majhna neprevidnost masovno ugonobi. In takšnih priložnosti, kjer lahko zamočite je kar nekaj. Voda, strup in ogenj bodo gotovo prednjačili, nato pa seveda sledijo šefi. To sicer ne pomeni, da je igra težka, saj si lahko z grindanjem življenjske energije v areni hitro napolnite zaloge, redno samodejno shranjevanje pa poskrbi, da vam ne bo treba ponavljati veliko že opravljenega.

Overlord sam ni nič kaj manj ranljiv kot gremlini, lahko pa svoje sposobnosti sproti izboljšuje. V ta namen so po svetu raztreseni številni predmeti, ki jih gremlini pritovorijo do portala, nato pa odklenejo nek bonus ali pa samo povečajo vaše premoženje. Našli boste lahko predmete za povečanje življenjske in čarovne energije, štiri vrste urokov, predmete za nadzor nad večjim številom gremlinov naenkrat in pa tudi tri vrste žarilnih peči. Slednje vam omogočajo, da si nadgradite orožje, oklep ali čelado s pomočjo življenjske energije plemen. Z žrtvovanjem različnih vrst plemen, ki jih kruto stalite v žarilni peči, lahko nošenim predmetom daste posebne lastnosti, ki pridejo zelo prav v boju. Denar ima številne načine uporabe, med drugim lahko tudi polepšate vašo graščino ali pa kupite določene nadgradnje. Služi tudi očaranju vaše gospodarice, ki ima sposobnost nadgraditi vaše gremline pa še kaj bi se našlo :).

Grafična podoba in zvok

Vizualno je igra presenetljivo lepa, najbrž na račun precejšnje barvitosti in določenih podrobnosti (npr. gremlini sproti menjajo videz glede na stvari, ki jih poberejo). Fantazijski svet je raznolik in razgiban, daleč od tega, da bi bil dolgočasen tudi po večkratnih obiskih. Določene spremembe v svetu ostanejo trajne, živelj pa večinoma znova oživi in poskrbi za premično zvočno in vidno kuliso. Glede videza je moteča edinole nastavitev Bloom, zaradi katere boste mestoma skoraj oslepeli, zato priporočam, da si jo izklopite ne glede na zmogljivost vašega računala.

Zvočni del igre je zelo všečen. Glasbena podlaga se zelo dobro prilega dogajanju, govorci so svoje delo opravili dobro, veliko je humorja. Ne le tistega, ki ga stresa Gnarl, ampak tudi gremlini sami, čeprav butasti, pogosto poskrbijo za kak zabaven vložek. Minus je morda le nadležno vreščanje gremlinov, ko jih kam pošljete.

Hrošči

Zaključek

Overlord kar dobro združuje elemente igranja vlog, tepežkanja in strategije, res pa je, da je igra izjemno poenostavljena in bo zahtevnim igralcem morda nudila premalo izziva. Igra je pravi raj za raziskovalce, okolja so raznolika, videz pa je tudi všečen, da ne govorimo o spodobni dolžini. Motijo tehnične težave, še posebej muhast nadzor z miško in tipkovnico, ki je botroval marsikateri smrti nič hudega slutečih gremlinov. Sicer je res, da v predhodnih preigranjih na šibkejših računalih takih težav nisem imel, so mi pa v tokratnem precej pokvarile igralno izkušnjo.

Hitre tipke

Preslednica
izvedi udarec
Levi klik
pošlji podanike
Desni klik
vpokliči podanike
Levi+desni klik
nadzor premikanja podanikov
Q
nastavi zbirno točko
`
izberi vse podanike
1 - 4
izberi pleme podanikov
F1 - F12
izberi urok
E
izvedi urok
Levi Shift
izberi tarčo

Sistemske zahteve

Minimalne

Operacijski sistem
Windows XP
Procesor
Pentium 2.4 GHz ali Athlon XP 2400+
Grafična kartica
GeForce FX5900 / Radeon 9500 ali novejša
Pomnilnik RAM
512 MB
Prostor na disku
4.5 GB
Ostalo
DirectX 9.0c

Priporočene

Operacijski sistem
Windows XP / Vista
Procesor
Intel Core 2 Duo ali Athlon 64 X2
Grafična kartica
GeForce 7800 / Radeon X1800 ali novejša
Pomnilnik RAM
1 GB
Prostor na disku
4.5 GB
Ostalo
DirectX 9.0c

Preigrano na

Operacijski sistem
Windows 7 SP1 64-bit
Procesor
Intel i3 2120 3.3 GHz
Grafična kartica
AMD Radeon HD 7750 1 GB
Pomnilnik RAM
4 GB

Povezave


Vam je vsebina všeč? Delite jo na: