Shadowgrounds - ocena
Shadowgrounds je 3D arkadna streljačina, ki se odvija leta 2096 na Jupitrovi luni Ganimed, kjer korporacija IGTO izvaja teraformiranje, hkrati pa tudi raziskave. Igrate bivšega varnostnika, sedaj mehanika, imenovanega Wesley Tyler, ki po rutinskem popravilu generatorjev odkrije sovražne nezemljane in se s pištolo v roki odpravi reševati kolonijo. Čeprav je zgodba klišejska, je treba priznati, da dobrodošlo popestri premore med nažiganjem. Podaja se preko vmesnih sekvenc izrisanih s pogonom, predizrisanih sekvenc, pogovorov s pajdaši, nekaj pa je lahko izveste tudi iz pobranih PDA-jev in ob prebiranju računalnikov.
Shadowgrounds je razdeljen na enajst misij, ki se odvijajo na različnih lokacijah lune, tako v zunanjosti, kot tudi notranjih prostorih. Zasnova stopenj je presenetljivo nelinearna in omogoča obsežno raziskovanje, zelo pa mi je bilo tudi všeč, kako si lahko z razbitjem stekel in zabojev utrete alternativno pot naprej. Ponekod morate najti dostopno kartico ali aktivirati terminal, spet drugje to namesto vas storijo NPC-ji, ki so pa v boju bolj statisti, kot pa resnični pomagači. V pomoč pri navigaciji po sicer popolnoma ploskih področjih pride prav priročen zemljevid, saj je kakšna stopnja včasih pravi labirint.
V številnih hodnikih in sobanah igre Shadowgrounds vas čaka kopica sovražnikov, ki so dokaj raznoliki in vas napadajo tako od daleč, kot tudi od blizu. Med njimi boste našli večinoma organske sovražnike, ki spominjajo na različne živalske vrste (pajki, raki, kače), spet drugi so dvonožni in spominjajo na bojne robote. Poleg različne oborožitve imajo nekateri tudi ščite, škoda pa je, da imata številčnost in odpornost prednost pred inteligenco, saj jim prelahko pobegnete in jih potem zahrbtno napadete. Nekateri sovragi so nevidni, dokler jih ne osvetli svetilka (ki ima omejeno, a samopolnilno baterijo), kar botruje marsikateremu presenečenju, nič pa ne bi imel proti, če bi takšno nadgradnjo imeli tudi ostali. Vsake toliko vas čakajo zahtevnejši mini šefi, ki se jim ob koncu nekaterih stopenj pridružijo tudi precej nevarnejši pravi šefi z ogromno življenjskih točk in bolj smrtonosnimi napadi.
Za obrambo lahko v igri Shadowgrounds uporabite eno izmed desetih orožij, ki nimajo zgolj možnosti primarnega strela, temveč lahko preko sistema nadgradenj odklenete tudi sekundarne napade. Pištolici, šibrenici in avtomatski puški se pridružijo plameno-, granato- in raketometalec, potem pa so tu še mitraljez, laserska in ostrostrelska puška, češnjo na torti pa predstavlja izstreljevalnik elektrike. Zbrane točke iz padlih sovragov lahko tako vložite v kar trideset nadgradenj, ki pa se žal tičejo zgolj orožij in ne tudi druge opreme. Večinoma se povečata škoda in kapaciteta magazina, bolj eksotične nadgradnje pa so na primer odbijanje izstrelkov od sten in strupene granate. Metkov je dosti, enako pa velja za ravno pravo porazdelitev zdravilnih paketov, da ne boste mogli brez izmikanja. Žal ima tukaj igra precejšnjo pomanjkljivost, saj se junak občasno zatakne v okolico, kar je botrovalo marsikateri prezgodnji smrti. Na srečo imate na voljo po pet nadaljevalnih točk, je pa sistem shranjevanja nadležen, saj igra napredek shrani zgolj med prehodi stopenj in če igro vmes zaprete, boste morali od začetka stopnje.
Shadowgrounds teče na hišnem pogonu imenovanem Storm3D in za tako staro indie igro sploh ni videti tako slabo (če jo ročno spravite na HD). Teksture so presenetljivo ostre, NPC-ji pa so zaradi dovoljšnjega števila poligonov všečni tudi ob približanju v vmesnih sekvencah. Očem prijetni so grafični učinki, ki segajo od volumetričnega dima do masivnih eksplozij, dobro pa se mi je zdelo tudi metanje senc ob uporabi svetilke. Poleg precejšnje količine skriptiranih dogodkov se v igri dobro odnese tudi fizikalni pogon, ki se ne izkaže le pri odbijanju izstrelkov, temveč tudi raztreščenje okolice ob eksplozijah. Zvočni del se deli na napeto okoljsko glasbeno ozadje, udarno in poslušljivo elektronsko glasbeno podlago, ki se sproži ob določenih dogodkih, ter manj ušesom prijetne govorce, ki nihajo med poslušljivimi in slabimi.
Ocena
Čas igranja: 6 ur
Spletišče NakupZdružljivost
Shadowgrounds deluje brezhibno na Windows 10, za optimalno igranje pa morate narediti naslednje. Če se vam zatika šibrenica, vklopite V-Sync. Da bi vklopili širokozaslonski način, odprite datoteko options.txt, v mapi Shadowgrounds/Config in zamenjajte vrednosti spremenljivk screen_width v 1920 in screen_height v 1080.