Opis igre Commandos: Behind Enemy Lines in razširitve Beyond the Call of Duty

Španski razvijalni studio Pyro Studios je bil ustanovljen leta 1996, dve leti zatem pa so izdali njihov strateški prvenec imenovan Commandos: Behind Enemy Lines, ki se je odvijal tekom druge svetovne vojne. Zaradi velikega uspeha igre so leto po njenem izidu izdali razširitveni paket misij imenovan Commandos: Beyond the Call of Duty. Čeprav je od izida minilo že krepko več kot desetletje, je bilo do nedavnega igre še vedno mogoče kupiti v fizični obliki v obliki paketa Commandos Complete, ki vključuje najnovejše popravke. Kako sta se igri postarali pa izveste v opisu.

Igranje in zgodba

V igri spremljamo majhno četico posebnih enot Britanske vojske, komandosov, katerih naloga je onemogočiti strateške cilje tretjega Rajha ter tako doseči hitrejši konec druge svetovne vojne. Za vsako misijo (20 v izvirniku in 8 v razširitvi) imate vnaprej določen nabor komandosov, vsak izmed njih pa je specializiran v eni izmed vojaških veščin. Spodaj so razporejeni po moji oceni njihove uporabnosti.

Tiny (Zelena baretka)

Tiny je odličen borec od blizu ter izjemno spreten z nožem. Pri zasedah mu pomaga prenosna vaba, ki jo lahko sproži z daljave in privabi nasprotnike. S prenosno lopato se je sposoben zakopati in skriti v pesek ali sneg ter sovraga zaskočiti izza hrbta. Velika fizična moč mu omogoča, da prenaša padle nasprotnike in eksplozivne sode. Pod slednjimi lahko skrije eno truplo, ki ga sovražniki nato ne opazijo. Prav tako je edini komandos, ki je sposoben preplezati določene ograje in kamnite stene.

Fins (Marinec)

Fins je specialist za vse povezano z vodo. Njegova potapljaška oprema mu omogoča premostitev katerekoli vodne ovire, brez da bi ga sovražnik zaznal. Zelo uporabna je tudi za hitre zahrbtne napade, saj se lahko v trenutku potopi in skrije. Z napihljivim čolnom, ki ga nosi v nahrbtniku, je sposoben na hitro prepeljati omejeno število tovarišev čez vodno prepreko. Pazite le, da čoln po uporabi skrijete, saj ga drugače nasprotniki uničijo. Poleg odličnega obvladovanja noža ima v nahrbtniku tudi harpuno, s katero lahko neslišno čisti nasprotnike na srednje velikih razdaljah.

Spooky (Vohun)

Spooky je mojster preoblek in preusmerjanja pozornosti nasprotnikov. Takoj ko se preobleče v primerno uniformo, lahko kateregakoli nasprotnika ali patruljo prepriča v pogovor in tako pomaga ostalim komandosom, da opravijo svoje delo. Pazite le, da vas ne zalotijo pri opravljanju nečednosti, saj v tem primeru krinka takoj izgine. V žepu nosi smrtonosno injekcijo, ki podobno kot nož poskrbi za hitro smrt nasprotnikov. Po opravljenem delu lahko nasprotnike pobere in odnese na skrito mesto. V primeru, da v misiji ni Treada, ima v nahrbtniku zdravila.

Inferno (Inženir)

Inferno je izurjen v uporabi raznoraznih eksplozivnih teles in drugih tehničnih pripomočkov. Pogosto s sabo nosi granate, ki se jih da uporabiti za onesposobitev nasprotnikovih vozil, patrulj ali pa celo uničenje zgradb. Za težja uničevalna opravila ima na voljo časovno sprožen eksploziv, v nekaterih misijah pa boste lahko nastavili tudi takšnega, ki se sproži s kontroliranim pritiskom. Tudi tiho pospravljanje nasprotnikov mu ni tuje, saj v nahrbtniku nosi past na vzmet, ki jo lahko postavi in nato vanjo zvabi nič hudega slutečega vojaka. V določenih misijah lahko s posebnimi kleščami izreže luknjo v kovinsko mrežo.

Tread (Voznik)

Glavna naloga Treada je upravljanje vseh vrst vozil pa naj si bodo to tovornjaki ali tanki. Če ga spravite v težko oklepljen tank, ste že zmagali, ne glede na to ali se sproži alarm ali ne. Poleg vožnje vozil je sposoben tudi upravljati nepremične strojnice in drugo artilerijo. V nahrbtniku nosi strojnico, s katero je sposoben na hitro opraviti s patruljami. Je tudi glavni zdravilec ekipe komandosov.

Duke (Ostrostrelec)

Duke je ostrostrelec, ki skrbi za čiščenje težko dostopnih sovražnikov. Njegov nahrbtnik ima omejeno število nabojev, zato morate dobro premisliti, katerega nasprotnika boste pospravili od daleč. Duke je tudi edini komandos, ki je sposoben uporabljati orožje v napihljivem čolnu. Če ni Treada ali Spookya, ima v nahrbtniku tudi pribor za zdravljenje.

 

Za končanje misije morate vsakega izmed komandosov uporabiti vsaj enkrat, saj pogosto začnejo na ločenih mestih, vsi pa morajo preživeti. Končen izplen misije je odvisen od hitrosti dokončanja in poškodb, ki jih utrpite. Če oboje opravite brezhibno, boste dosegli tri zlate zvezdice, ki se prištejejo k skupnim odlikovanjem. Vsakih šest zlatih zvezdic vam poviša rang, le najboljši pa bodo dosegli končno stopnjo na lestvici: feldmaršal. V nekaterih različicah je ta stopnja zahtevana za odklep zadnje, skrite misije. Dodatno boste dobili tudi geslo za naslednjo misijo, ki ga lahko vpišete po izhodu in vnovičnem zagonu igre.

(Skoraj) vsaka misija je edinstvena glede postavitve pomembnih točk, naravnih in umetnih ovir, ter seveda nasprotnikov. Nabor slednjih je kar pester in se razprostira od človeških enot do vozil. Najbolj številčni so običajni vojaki, ki so oboroženi s karabinkami ali brzostrelkami. Bodisi stojijo na mestu, bodisi patruljirajo sami ali v skupini z vodilnim oficirjem. Patrulje so kar trd oreh za odstranitev brez alarma, zato se jim poskušajte izogniti. Izjemo predstavljajo tiste, ki vsebujejo do tri enote brez avtomatskega orožja, saj jih lahko znotraj naselij postreli Duke, zunaj pa se jih lotite kar s pištolami (tipka G v originalu ali Q v razširitvi), ki jih nosijo vsi komandosi. Kar nekaj je tudi nižjih oficirjev, ki zasedajo stacionarne strojnice ali artilerijo. V določenih misijah boste srečali tudi nemške ovčarje, ki so zgolj vojaki brez puške z razširjenim vidnim poljem.

Od vozil vas bodo nadlegovali patruljni čolni, lahki tanki s strojnicami ter težki tanki oboroženi s strojnicami kot tudi topovi. Ker se jih je skoraj nemogoče znebiti brez trušča, poskušajte preučiti njihov vzorec premikanja in se jim izogibati, če se le da. Na določenih mapah so skrite tudi mine, ki jih lahko odkrijete le tako, da spremljate premike sovražnikovih patrulj. V veliko pomoč so vam njihove stopinje, ki na snegu ali pesku ostanejo prikazane nekaj časa, nato pa izginejo. Tudi vaše enote puščajo stopinje, ki lahko privabijo pozornost sovražnikov, zato se poskušajte na kritičnih območjih plaziti in ne teči. V slednjem primeru namreč traja precej več, da stopinje izginejo.

Vsaka sovražna enota ima vidno polje sestavljeno iz dveh različnih odtenkov zelene izven njega pa je popolnoma slepa in neobčutljiva na karkoli drugega. V oddaljeni temno zeleni coni vas sovražnik ne bo videl, če se boste plazili, medtem ko vas bo v svetlo zeleni coni opazil ne glede na to, kaj počnete. Opaženega komandosa v vidnem polju bodo stražarji s karabinkami vzeli na muho in s strelom odreagirali na vsak njegov premik (razen premika med stoječim in plazečim položajem). Slednje lahko izkoriščate za premeteno vabljenje sovražnikov v past, a pazite, da vas ne opazi patrulja z oficirjem. Če mapa vsebuje ječo, jo boste lahko odnesli s celo kožo, saj boste odvedeni vanjo, v nasprotnem primeru pa bodo vsi, ki merijo na vas, nemudoma odprli ogenj in sledila bo smrt. Brez milosti so tudi vozila, ki vas pogosto sesekljajo že ob prvem strelu. Pozorni morate biti tudi na vojake, ki ne zapustijo stražarskega mesta, saj bodo takoj, ko vas izgubijo iz vidnega polja, sprožili alarm.

Alarm je v Commandos največji sovražnik igralca. Takrat se namreč iz stavb okrašenih z zastavo kljukastega križa usujejo dodatne patrulje ali pa se aktivirajo tanki in močno otežijo nadaljnje gibanje. Določene misije poleg tega zahtevajo, da se alarm sploh ne sproži, saj lahko v tem primeru ključna oseba zbeži ali pa jo ustrelijo. Poleg že zgoraj omenjenih stacionarnih stražarjev, se bo alarm sprožil tudi, če na vas streljajo znotraj naselja (ali pa vi njih) oz. če sprožite eksplozijo ali pa kdorkoli znotraj naselja odkrije mrtveca. Za tiste, ki radi igrajo bolj tvegano bo tako vsaka misija sestavljena iz tisočerih shranjevanj in ponovnih nalaganj, a na končnem zaslonu s tremi zvezdicami se vam bo vsak pritisk tipkovne kombinacije zdel vreden napora :). Nasploh je treba v obeh igrah dodobra naštudirati bližnjice, saj je tako igranje precej precej lažje, škoda le, da jih ni mogoče spremeniti.

Za lažje načrtovanje premikov lahko uporabite vgrajeno mapo, ki z rdečimi pikami nakazuje nasprotnikove položaje, pogosto pa so na njej tudi obkrožena pomembna območja. V igro je vgrajen tudi sistem kamer, ki omogoča spremljanje različnih lokacij mape na deljenem zaslonu, a meni osebno se ni zdel dovolj pomemben, da bi se z njim sploh ukvarjal.

Razširitev Beyond the Call of Duty prinese nekatere izjemno všečne nove igralne mehanike, ki so skoraj nujne za uspešno dokončanje vsake misije, saj je težavnost vsake izmed misij izjemna tudi na Easy. Najbolj pomembna novost je gotovo ta, da lahko Tiny, Tread in Spooky začasno onesposobijo nasprotnike s pestjo, kolom ali kloroformom. Nezavestnega sovražnika lahko nato vklenete in mu nato ukazujete. Vojak se lahko premika znotraj posebne modre vidne cone nadzornega komandosa in s časopisom zamoti tovariša. Ker pri premikanju cona spreminja obliko, morate paziti, da se ujetnik ne znajde zunaj nje, saj bo v tem primeru takoj sprožil alarm. Vklenjenim ujetnikom lahko vohun tudi ukrade obleko, zato se vam ni treba več mukotrpno prebijati do vrvi s perilom.

Drugi pomembni novosti sta zavojčki cigaret in kamenčki. Prve lahko poberete s padlih nasprotnikov in nato vržete kot vabo. Čeprav je čas pobiranja zavojčka izjemno kratek, boste nasprotnika vseeno spravili iz njegove zabarikadirane pozicije in tako lažje pospravili. Kamenčki služijo tako za preusmerjanje pozornosti, da se nasprotnik za nekaj časa obrne, če mu jih pa vztrajno mečete v glavo, pa bo šel raziskati, kaj je narobe :).

Grafična podoba in zvok

Grafični pogon Commandos-ev je zelo osnoven, saj je izrisani svet praktično statičen, premikajo se edinole živa bitja, vozila in voda, so pa eksplozije izvedene dokaj solidno, tako z vizualne strani, kot tudi kar se tiče fizike. Vožnja vozil zna biti zaradi nerodnega nadzora z miško precej komplicirana, še posebej, če morate na hitro zbežati, občasno se je mogoče tudi neprijetno zatakniti ali pa kljubovati zakonom narave in kakšno oviro kar preskočiti :). Včasih bi si tudi želel, da bi se dalo kamero vrteti, da bi lažje videl in načrtoval premike, a žal pogon tega ne omogoča.

Kljub precej enostavnem videzu je treba priznati, da je igra izjemno grafično privlačna, škoda le, da je največja ločljivost omejena na 1024x768. Vizualno so me navdušila predvsem raznolika okolja, ki vsebujejo sneg na severu (Norveška), travnate površine v sredini Evrope (Francija, Belgija, Nemčija, Jugoslavija, Prusija, Nizozemska) in pesek v Severni Afriki. Poleg razlik v sami naravi je treba priznati tudi, da so se razvijalci še posebej potrudili pri samem snovanju naselij, stavb in gradov. Beyond Call of Duty je grafično precej izboljšan tudi kar se tiče predmetov, ki jih komandosi nosijo v nahrbtniku, žal pa kot predhodnik tudi on ne omogoča višjih ločljivosti.

Predstavnostni del je šibka točka obeh Commandos-ev. Uvodni videi pred večino misij s predstavitvijo zgodovine resda izjemno popestrijo sami igralni del, a je njihova ločljivost izjemno nizka, kar pomeni, da boste na večjih zaslonih gledali velike kvadratke. Tudi glasovni del ni brez napak. V izvirniku namreč na modernejših sistemih ne dela izjemno všečna glasbena podlaga, so pa to napako odpravili v razširitvi. Generali, ki vas uvedejo v igro, sicer delo opravijo brezhibno, enako pa velja tudi za govorce komandosov, a se glasovi slednjih hitro začnejo ponavljati, kar bo marsikomu postalo nadležno - še posebej tistim, ki ne igrajo.

Hrošči

Zaključek

S serijo Commandos so pri Pyro Studios zadeli žebljico na glavico. Resda imata prvenca tehnične težave z zvokom, a se več kot odkupita z izjemno dolžino kar 31 ur, zabavnimi misijami, všečno pikslasto grafiko in dobro težavnostno krivuljo. Pazite le, da na novejših operacijskih sistemih namestite najnovejše popravke (glejte povezave) in igri bi morala delati skoraj brezhibno.

Hitre tipke

1-7
izberi komandosa
Ctrl+S
hitro shrani
Ctrl+L
hitro naloži
Shift+klik
pokaži vidno polje sovražnika
C
spusti se na tla
H
roka za pobiranje
G ali Q v dodatku
pištola
X ali W v dodatku
uporabi nož
X
uporabi pest (v dodatku)

Kode

Vpišite 1982gonzo, da vklopite goljufivi način. Nato lahko pritisnete kombinacijo Ctrl+Shift+N, da končate misijo, Shift+X, da teleportirate trenutno izbranega komandosa ali Ctrl+I za neranljivost.

Sistemske zahteve

Minimalne

Operacijski sistem
Windows 95/98
Procesor
Pentium 166 MHz ali enakovreden AMD
Grafična kartica
SVGA kartica z 1 MB pomnilnika
Pomnilnik RAM
32 MB
Prostor na disku
780 MB

Priporočene

Operacijski sistem
Windows 95/98
Procesor
Pentium II 233 MHz ali enakovreden AMD
Grafična kartica
SVGA kartica z 1 MB pomnilnika
Pomnilnik RAM
64 MB
Prostor na disku
780 MB

Preigrano na

Operacijski sistem
Windows 7 SP1 64-bit
Procesor
Intel i3 2120 3.3 GHz
Grafična kartica
AMD Radeon RX 460 2 GB
Pomnilnik RAM
12 GB

Povezave


Vam je vsebina všeč? Delite jo na: