Ocena iger Broken Sword: The Shadow of the Templars in The Smoking Mirror

Med brskanjem po zbirki originalnih iger, ki jim je bilo namenjeno končati v smeteh, sem odkril Interplayevo Big Box zbirko imenovano Adventure Hall Of Fame iz leta 1998. Zbirka je poleg meni neznanih iger vsebovala tudi Broken Sword, podjetja Revolution Software, ki so ustvarili meni odlično pustolovščino Beneath a Steel Sky. Ker takšne priložnosti ne bi smel izpustiti, sem se odločil, da škatlo rešim in preizkusim oba Broken Sworda: The Shadow of the Templars in The Smoking Mirror. Ni mi bilo žal, več pa lahko preberete v opisu.

Igranje in zgodba

V Broken Swordu spremljamo Georgea Stobbarta, ki se kot turist nahaja v Parizu. Med srkanjem kave v eni izmed pariških kavarn je George priča terorističnem napadu. Skrivnosten klovn ukrade kovček nič hudega slutečemu starcu imenovanem Plantard ter podtakne bombo, ki uniči kavarno in ubije Plantarda. Pretresen George med vohljanjem po razdejani zunanjosti kavarne sreča fotografinjo Nicole Collard, ki je zaposlena s fotografiranjem prizorišča. Nicole mu razloži, da je bila s starcem dogovorjena za intervju, George pa se po odkritju klovnovega nosu odloči, da bo Nicole pomagal odkriti kdo stoji za napadom.

The Smoking Mirror se odvija šest mesecev za prvo igro. George in Nicole se z arheologom Oubierjem dogovorita za intervju glede skrivnostnega srednjeameriškega kamna, ki ga je odkrila Nicole. V Oubierjevi hiši ju namesto več informacij čaka zaseda. Napadalci ugrabijo Nico, Georgea pa zvezanega prepustijo plamenom in smrtonosnemu pajku. Georgeu se uspe rešiti, njegov naslednji cilj pa je rešiti ugrabljeno Nicole.

Obe igri se igrata kot klasična pustolovščina vrste pokaži in klikni. Vmesnik je zelo preprost, enako velja tudi za nadzor. Inventar se nahaja v zgornji vrstici in je prikazan z ikonami, tudi možnosti za pogovor so prikazane z ikonami in se nahajajo v spodnji vrstici. Vsa dejanja (pogovor, interakcija z okoljem, kombiniranje predmetov v inventarju, itd.) izvajate z levim klikom, medtem ko lahko z desnim klikom preučite cilj. Občasno bo igra prevzela nadzor, tu in tam pa boste morali tudi pravilno (in dovolj hitro) odreagirati, saj je v igri mogoče tudi umreti. V The Smoking Mirror boste igrali tudi v koži Nicole, kar popestri igro.

Lokacije so precej raznolike, saj se igra odvija v različnih delih sveta. Med njimi v templjarjih potujete s pomočjo priročnega zemljevida Pariza oz. Evrope, medtem ko v ogledalu to opravite s pomočjo klika na ikono. Po mojem osebnem mnenju je to rahlo nazadovanje. Ob obisku nekaterih lokacij se vaše možnosti potovanja zaklenejo in jih ne morete odkleniti, dokler ne napredujete kar se zgodbe tiče. S takim zaklepom se tudi omejijo razpoložljive možnosti za rešitev določenega problema, kar ima za posledico manj frustracij ob težjih ugankah. V The Shadow of the Templars imate na voljo tudi telefone, s katerimi lahko klicarite naokoli in moledujete Nicole za pomoč, če se vam slučajno zatakne. Nikar ne prezrite te možnosti, saj je občasno nujna za napredovanje.

Lovljenja pikslov v enici ni toliko, da bi bilo vredno omembe, v nadaljevanju pa se boste morali pripraviti tudi na to neljubo plat pustolovščin. Na srečo je situacij, v katerih boste potrebovali pozorno oko, dovolj malo, da si ne boste pretirano razbijali glave z napredovanjem. Rešitve ugank, ki zahtevajo uporabo inventarja, so v prvencu večinoma smiselne, zato z njimi ne bi smeli imeti težav, v nadaljevanju pa se med njimi nahajajo tudi kakšne bolj abstraktne rešitve, ob katerih bo marsikateri privzdignil obrvi. Močan plus za The Smoking Mirror so alternativne možnosti za rešitev nekega problema.

Grafična podoba in zvok

Videz obeh iger je pikslast kot je bilo za časa izida Broken Swordov običajno za pustolovščine. Obe igri sta očem zelo prijetni, barviti, okolja pa so polna podrobnosti. Vmesne sekvence so izrisane v slogu risanih filmov in popestrijo zanimivo zgodbo. V igri je tudi precej humornih vložkov in duhovitih pripomb, ki so mi pogosto narisale nasmešek na obraz. Govorci so svoje delo opravili dokaj solidno, čeprav mi je bilo to, da so skoraj vsi liki na raznolikih lokacijah odlični govorci angleščine, malo mimo. Tudi glasbena podlaga me ni pretirano navdušila. Resda se tu in tam odlično poda k dogajanju, a občasno se je začela predvajati ob nepravih trenutkih in je motila pogovore.

Zaključek

Broken Sword: The Shadow of the Templars in The Smoking Mirror sta zelo dobri pustolovščini z obilo humorja, precej zanimivo zgodbo in spodobno dolžino (10 in 7 ur). Malo ju pokvarita nekonsistentna glasbena podlaga, ki se zna vklopiti ob nepravem času in manjši kiksi v zgodbi. V škatelni različici iger skoraj gotovo ne boste dobili, ju pa lahko kupite preko GOG.com v remastered obliki s priloženima izvirnikoma. Ali boste igrali remastered ali izvirno različico pa prepuščam vam.

Hitre tipke

F5
meni za shranjevanje

Sistemske zahteve

Priporočene

Operacijski sistem
Windows XP, Vista, 7, 8
Procesor
1.4 GHz
Grafična kartica
3D grafična kartica združljiva z DirectX 9.0c
Pomnilnik RAM
512 MB
Prostor na disku
1.1 GB za enico + 1.2 GB za nadaljevanje

Preigrano na

Operacijski sistem
Windows 7 SP1 64-bit
Procesor
Intel i3 2120 3.3 GHz
Grafična kartica
AMD Radeon HD 7750 1 GB
Pomnilnik RAM
4 GB

Igranje na modernejših sistemih

Priporočam, da za igranje izvirnikov uporabite ScummVM (če slučajno dobite škatlo). Za The Shadow of the Templars s CD-ja kopirajte naslednje:

  • datoteke *.clu in datoteko swordres.rif v mapo CLUSTERS
  • mape MUSIC (z izjemo 2M29.WAV na CD2), SMACKSHI in SPEECH
  • Preimenujte speech.clu na CD1 v speech1.clu in speech.clu na CD2 v speech2.clu

Za The Smoking Mirror storite podobno in kopirajte:

  • datoteke *.clu, *.inf, *.tab in credits.bmp v mapo CLUSTERS
  • datoteke *.smk v mapo SMACKS
  • mape MUSIC in SPEECH
  • Preimenujte music.clu na CD1 v music1.clu in music.clu na CD2 v music2.clu
  • Preimenujte speech.clu na CD1 v speech1.clu in speech.clu na CD2 v speech2.clu

Povezave


Vam je vsebina všeč? Delite jo na: