Unreal Tournament 2004

Z odlično večigralsko streljačino Unreal Tournament so pri Epic Games in Digital Extremes dodobra zagrizli v pogačo, v kateri so leta dominirali ID Software s svojima serijama Quake in Doom. Nadaljevanje prvega Unreal Tournamenta, UT2003, smo lahko navdušenci igrali že konec leta 2002, in ta igra je bila tudi eden izmed razlogov, da sem se poslovil od svojega prvega lastnega računalnika ter kupil boljšega :). Leto in pol kasneje smo uzrli igro Unreal Tournament 2004 (poznano tudi kot UT2004 oz. UT2k4), ki je bila neke vrste mega razširitev predhodnika. Čeprav sem UT2003 preigral podolgem in počez, je ta pri meni ob izidu UT2004 padel v pozabo, saj je bila razširjena izdaja toliko boljša. Ali pa je prekosil tudi prvi Unreal Tournament pa lahko izveste v oceni.

Igranje in zgodba

Igra se dogaja v istem vesolju kot izvirni Unreal Tournament, zgodba pa je tokrat rahlo bolj dodelana. Ker je bil smrtonosni turnir tako dobro sprejet tako med gledalci kot tudi med bojevniki, so vanj kmalu začele vstopati organizirane človeške ekipe, bojevniki Skaarj, številne nezemeljske rase in celo robotski bojevniki. V desetem letu vanj vstopite vi kot novinec, ki se mora najprej dokazati v kvalifikacijskih Deatmatchih. Vsaka arena za vstop zahteva plačilo, za zmago pa prejmete nagrado, ki jo lahko oplemenitite še s posebnimi dosežki. Ko se končno prebijete do vrha kvalifikacijske lestvice, je pred vami naloga, da izmed razpoložljivih bojevnikov sestavite lastno ekipo ter jo nato v Deathmatchu tudi premagate in tako utrdite položaj vodje. Pri tem ste seveda omejeni s financami, saj ima vsak bojevnik svojo ceno, je pa tudi res, da lahko pretekle igre kadarkoli znova odigrate in tako pridobite dodaten denar. Cena bojevnika odloča tudi o temu kolikšen delež denarja dobi za odigrano igro, ampak sam osebno nisem imel nikoli težav s financami (težavnost Skilled).

Izbor lahko osnujete na videzu :), lahko pa se tega lotite tudi bolj preudarno. Vsak izmed bojevnikov ima namreč štiri statistike: natančnost, napadalnost, gibljivost in taktiko, ki odločajo o tem, kako se v boju obnaša. O tem ali višje številke dejansko pripomorejo k zmagi ali ne, bi se dalo razpravljati, sem pa ugotovil, da so lahko te statistike zavajajoče. Pred bojem namreč lahko vidite primerjavo statistik med ekipama in kljub temu, da je bila naša ekipa v vsem boljša, so se obnašali kot butci, zato smo posledično tekmo tudi izgubili. Upal bi si trditi celo, da umetna pamet v enoigralskem načinu goljufa v škodo vaše ekipe, da je igra bolj napeta. Poleg nakupa lahko soborce pridobite tudi tako, da izzovete nasprotno ekipo za enega izmed njihovih članov, nato pa jo morate v izbrani bitki tudi premagati. Med napredovanjem po lestvici vas bodo s podobno taktiko napadale tudi druge ekipe, a jih lahko z dovolj financami tudi zavrnete.

Paketi aren

Sveže sestavljena ekipa lahko po kvalifikacijskem izboru nastopa v ekipnem Deathmatchu, nato pa se odklenejo štirje paketi aren: Double domination (DDOM), Capture the Flag (CTF), Bombing run (BR) in Assault (AS). Lovljenje zastavic (CTF) je ostalo praktično nespremenjeno, so pa mape postale simetrične, nekaj pa se jih je tudi vrnilo iz izvirnika.

Double Domination

Kot v načinu domination iz izvirnika, morate tudi tukaj nadzirati holograme, razlika pa je v tem, da je treba za dosego točke nadzirati dva holograma naenkrat in to za 10 sekund. Vsak dotik nasprotnika ponastavi števec, zato je ta vrsta igre precej bolj zanimiva in napeta kot v predhodniku ter zahteva popolno koordinacijo ekipe.

Bombing Run

Bombing Run je pravzaprav neke vrste CTF spojen z nogometom. Na začetku igre se na sredini arene pojavi nekakšna žoga, ki jo igralec pobere v posebni metalec žog. Nato se ob pomoči tovarišev poskuša prebiti do gola, ki je skrit globoko v nasprotnikovi bazi, ter žogo vreči vanj. Za dodatne točke lahko v gol skoči, ni pa to tako enostavno kot se sliši. Nosilec med nošenjem ne more uporabljati orožij, na srečo pa ga žoga počasi zdravi. V kočljivih situacijah se lahko odloči za podajo tovarišu (levi klik ali desni klik + levi klik) ali pa žogo vrže na nasprotnika in ga seseklja s Flak Cannonom :). Tudi ta vrsta igre zahteva dobro sodelovanje.

Assault

V Assaultu je sedaj vsak napad ustvarjen po nekem scenariju, ki se je odvil v preteklosti in je predstavljen v obliki video vodnika, kar olajša tako napad kot tudi obrambo. Nadzorne točke so v tej različici bolj odporne na goljufe, saj jih ni mogoče kar tako preskočiti. Pogosto morate na določeni točki zdržati dlje časa, da lahko napredujete, kar naredi igro hkrati tudi bolj zahtevno. Branilci in napadalci se lahko tokrat poslužijo tudi vozil in upravljanja strojnic ter masivnih topov.

Onslaught

Od paketov map, ki niso vključeni v osnovni enoigralski način, velja omeniti Onslaught, saj je ta vrsta igre izjemno zabavna in kompleksna, a na veliko škodo ni bila nikoli dovolj dodelana, da bi bila vključena v osnovno kampanjo. Gre za ekipno igro, v kateri pomembno vlogo igrajo vozila. Na določenih mestih v areni so postavljena posebna vozlišča, vsaka ekipa pa ima tudi lastno elektrarno. S prevzemanjem vozlišč poskušate ustvariti povezavo od lastne do nasprotnikove elektrarne in tako odstraniti njen ščit. Izpostavljeno elektrarno lahko nato poškodujete z navadnimi orožji ali izstrelki vozil, nasprotniki pa lahko napad kadarkoli prekinejo, tako da uničijo vaše vozlišče, ki se stika z njihovo bazo.

Na mapi je običajno tudi nekaj samostojnih vozlišč, ki ob prevzetju odklenejo podporna vozila (npr. tanke) in omogočajo hitrejši dostop do določenega dela mape. Vsako vozlišče, ki ga nasprotnik ne napada, ima namreč vklopljeno teleportacijsko mesto, do katerega lahko dostopate iz kateregakoli drugega vozlišča. Podporna vozila, ki jih nihče ne uporabi, so zaklenjena za nasprotno ekipo, že uporabljena pa je mogoče ukrasti in izkoristiti v svoj prid. Zelo pomembno vlogo v tem igralnem načinu ima orožje Link Gun, a o tem kasneje.

Da aktivirate mini kampanjo Onslaught, v urejevalniku besedil odprite datoteko UT2004.ini v mapi System namestitvene mape in dodajte vrstice:

[XGame.UT2K4LadderInfo]
AdditionalLadders=Class'XGame.CLOnslaught'

Po dodatku teh vrstic se bo v meniju pojavil vnos Additional, v katerem boste lahko preigrali kampanjo.

Priboljški

V UT2004 najdete manj priboljškov kot v predhodniku, a to še ne pomeni, da je igra na tem področju nazadovala. Poslovili so se pas za 150 zaščitnih točk, nevidnost in škornji, dobili pa smo adrenalinske kapsule in sistem adrenalina. Vsaka pobrana kapsula prispeva dve točki k sistemu adrenalina, večje število točk pa prispevajo tudi posebni adrenalinski dogodki kot npr. zajetje zastavice ali gol (25 točk). Ob 100 točkah nakopičenega adrenalina lahko z določeno kombinacijo tipk za premik sprožite posebno sposobnost:

W+W+W+W
vklopi hitrejše premikanje in višje skoke
S+S+S+S
obnovi zdravje do 199 in nato začne z obnavljanjem ščita do 150
D+D+A+A
začasna nevidnost
W+W+S+S
pohitri streljanje in omogoča višje skoke s pomočjo Shield Guna

Orožja

Večino orožij v UT2004 smo videli že v izvirniku, so jim pa spremenili parametre in jih bolj uravnotežili. Večinoma gre za zmanjšanje škode, ki jo lahko povzročijo. Določena orožja so dobila zamenjavo, nekaj je novih, metalec rezil (Ripper) pa je odšel v večna lovišča. Kar nekaj novosti si je svojo pot utrlo iz Unreala ali njegove razširitve. Predstavljam kratek povzetek večjih novosti:

Osebni teleporter ali translocator

Translocator ima sedaj omejeno število modulov, ki se počasi obnavljajo. S pritiskom na tipko Q lahko tudi vklopite vgrajeno kamero in se razgledate pred teleportacijo.

Shield Gun

Shield Gun je zamenjava za Impact Hammer. S primarnim strelom lahko še vedno skačete višje ali dlje, sekundarni strel pa vklopi energijski ščit, ki absorbira določeno količino povzročene škode. Ščit je najbolj uporaben za ščitenje nosilcev zastavice ali žoge, manj pa v neposrednem boju.

Assault Rifle

Pištolico Enforcer je zamenjala smrtonosnejša brzostrelna puška. Naenkrat lahko vihtite do dve puški, sekundarni strel pa izmetava odbijajoče se granate, ki povzročijo kar nekaj škode. Strelivo je tokrat ločeno od prave brzostrelke (Minigun).

Link Gun

Pulse Gun je bil preimenovan v Link Gun in v to puško je bilo gotovo vloženega največ dela. Poleg sprememb določenih parametrov, je to orožje dobilo dva posebna načina sekundarnega strela. V prvem lahko v nosilca Link Guna (ta ima zeleno oznako nad glavo) uperite energijski žarek ter tako podvojite škodo, ki jo ta deli s sekundarnim strelom. V drugem načinu pa to orožje služi popravilu vozil in popravilu/hitrejši izgradnji vozlišč.

Orožja proti vozilom

Proti vozilom so na voljo tri orožja: raketomet AVRiL, katerega izstrelek se je sposoben zakleniti na premikajočo se tarčo; granatomet; ter polagalec min, ki so v resnici majhni robotski pajki. Zadnja dva omogočata postavitev pasti, saj so izstrelki kar dobro zakriti.

Ion Painter in Target Painter

Ti dve orožji sta uporabni le na odprtem. Omogočata, da označite neko območje za bombardiranje ali obstreljevanje z žarki. Povzročena škoda je sicer visoka, imata pa orožji precejšen zamik.

Gibanje

Odskakovanju (dodge jump) se je pridružil dvojni skok, ki ga izvedete s primerno umerjenima zaporednima pritiskoma tipke za skok. Oba lahko v UT2004 kombinirate z odrivom od stene in tako skačete dlje, se premikate hitreje in celo plezate po posebej nastavljenih ploščah. Novi način premikanja zahteva kar nekaj treninga, ampak je vreden truda, saj lahko v Deathmatchih preko bližnjic hitreje dosežete priboljšek kot nasprotnik, kar lahko odloči izid igre.

Grafična podoba in zvok

Epicov hišni pogon druge generacije je prava paša za oči. Teksture so kakovostne, eksplozije in dimni učinki so zelo všečni, ob strelih se krešejo iskre, orožja osvetljujejo okolico, itd. Fizikalni pogon v igri je dober in botruje (kar precej) realističnem premetavanju trupel, širjenju dima ter odbijanju izstrelkov. Nekatere mape so barvite, polne rastlinja, druge spet puste kamnite, bodisi zasnežene ali pa prepredene s tokovi lave. Kar nekaj map je posutih s številnimi sencami, ki jim dajejo prav poseben izgled, spet druge temačnost ustvarjajo s splošno osvetlitvijo zunanjosti. Kot v predhodnikih, lahko tudi tukaj nastavite številne podrobnosti kar iz menija, tisti najbolj pogumni pa se lahko lotijo šarjenja po nastavitvenih datotekah.

Kar se zvoka tiče, nam igra spet postreže z glasbeno podlago primerno mapi, ki se razprostira od energične elektronske glasbe pa do kompleksnih orkestrskih mojstrovin. Ne le to, s pritiskom na tipko F11 lahko odprete vgrajeni predvajalnik glasbe in naložite vaše lastne glasbene datoteke. Napovedovalcev je sedaj več vrst. V boju vas vzpodbujajo in obveščajo tako moški kot tudi ženski glasovi. Med slednjimi lahko izberete tudi kontroverzno napovednico z imenom Sexy, ki bo gotovo ob dobrem igranju gotovo napolnila ego vsem pubertetnikom. Ne recite, da vas nisem posvaril! :)

Umetna pamet je postala še bolj klepetava in pogosto postreže celo s kakšnim sočnim komentarjem. Vrnete jim lahko s pritiskom na tipko V, ki odpre meni, po katerem lahko krmarite s številčnimi tipkami. Močno, močno izboljšanje od predhodnika, kjer je bilo potrebno po meniju šariti z miško. To pa še ni vse! :) Z malo telovadenja lahko namestite pretvornik govora v besedilo, ga natrenirate in v določenih vrstah map umetno pamet nadzirate kar preko govora!

Hrošči

Zaključek

Z Unreal Tournament 2004 so razvijalci napravili precejšen skok naprej. Novi igralni načini, uravnoteženi parametri in težja umetna pamet so igro napravili precej bolj napeto in daljšo (okrog 14 ur). Posebej omembe vreden je poudarek na ekipnem igranju, hvalevredna pa je tudi podpora za vozila. Vsakdo, ki se bo naveličal enoigralskega načina in številnih modifikacij, pa se bo lahko pomeril še preko spleta, saj skupnost še zdaleč ni zamrla.

Hitre tipke

F1
prikaži stanje
Tab
odpri mini konzolo
J, K, L
prikaži kretnjo
T
pošlji sporočilo vsem
M, N
prikaži pot do baze
V
daj ukaze svoji ekipi
E
uporabi

Kode

Med igro lahko dostopate do konzole s pritiskom na tipko levo od 1. Pobrišite morebitne že prisotne znake, vpišite enablecheats in uporabite naslednje kode za Unreal Tournament 2004:

fly
poletite s tipko za skok
walk
spet hodite po tleh
allammo
polna orožja
loaded
vsa orožja
god
neranljivost
ghost
prehod skozi stene

Sistemske zahteve

Minimalne

Operacijski sistem
Windows 98/Me/2000/XP/Linux
Procesor
Pentium III 1 GHz ali AMD Athlon 1 GHz
Grafična kartica
grafična kartica z 32 MB pomnilnika
Pomnilnik RAM
128 MB
Prostor na disku
5.5 GB

Priporočene

Operacijski sistem
Windows 98/Me/2000/XP/Linux
Procesor
Pentium III 1.2 GHz ali AMD Athlon 1,2 GHz
Grafična kartica
grafična kartica z 64 MB pomnilnika in strojnim T&L (Ati Radeon ali Nvidia Geforce 2)
Pomnilnik RAM
256 MB
Prostor na disku
5.5 GB

Preigrano na

Operacijski sistem
Windows 10 64-bit
Procesor
AMD Ryzen 1500X 3.5 GHz
Grafična kartica
AMD Radeon RX 460 2 GB
Pomnilnik RAM
16 GB

Igranje na modernejših sistemih

Čeprav igra deluje praktično brezhibno na novejših sistemih, je možno kar nekaj izboljšav. Sledite naslednjim navodilom (datoteke najdete med povezavami):

  • namestite najnovejši popravek 3369 s podporo 64-bit, ki vsebuje tudi izrisovalnik DirectX 9
  • prenesite širokozaslonski popravek foxWSFix in ga razširite v mapo UT2004/System
  • prebijte se v UT2004/System in z urejevalnikom besedil odprite User.ini
  • najdite vse vrstice
    InputClass=Class'Engine.PlayerInput'
    in jih spremenite v:
    ;InputClass=Class'Engine.PlayerInput'
    InputClass=Class'foxWSFix.foxPlayerInput'

Povezave


Vam je vsebina všeč? Delite jo na: