Ocena igre Unreal Tournament

Po izidu legendarnega Unreala so se pri Epic Games in Digital Extremes vrgli v izboljševanje kode, ki je skrbela za večigralski del Unreala. V bodočo razširitev so želeli poleg večigralskih izboljšav dodati še nove mape, načine igranja, itd. Razširitev je kmalu postala tako obsežna, da so se odločili, da bodo igro izdali kar kot samostojno in decembra 1998 se je rodil Unreal: Tournament edition. Končno izdajo, ki se je imenovala Unreal Tournament, pa smo dočakali leto kasneje, 30. novembra 1999, in to 2 dni pred konkurenčno Quake 3 Areno :). Poudarek igre je bil sicer na večigralstvu, a je imela tudi enoigralski način, v katerem so ljudi nadomestili boti. V oboje sem vložil na desetine ur, a je igra tako masivna, da se ob vsakem igranju naučim kakšen nov trik.

Igranje in zgodba

Smrtonosni turnir je skupna vlada Zemlje in povezanih svetov uvedla kot način za nadzor nasilja med rudarji, ki so na oddaljenih planetih kopali rudo, pomembno za financiranje vojne proti bojevnikom imenovanim Skaarj. Po končani vojni s Skaarji se je turnir prelevil v priljubljen način zabave za množice, v katerem so se obračali veliki denarci. V igro vstopite kot novinec, vaš cilj pa se je prebiti do vrha, kjer vas pričakuje trenutni šampion: Xan Kriegor.

Paketi aren

Igra je razdeljena v pet različnih paketov aren: Deathmatch, Domination, Capture the Flag, Assault in Championship. Za odklep naslednjega paketa morate zmagati v vsaj treh arenah, za Championship pa morate zmagati v vseh predhodnih. Družbo vam dela kopica raznolikih botov z ogromnim številom težavnostnih stopenj, vsak izmed njih pa ima drugačno taktiko. Posvetimo se najprej paketom aren:

Deathmatch/Championship (DM)

V tem načinu se vsak bori proti vsakemu. Za vsak uboj nasprotnika dobite točko, lahko pa jo tudi izgubite, če se po nerodnosti ubijete sami. Zmaga tisti, ki prej doseže ciljno število točk. Variaciji tega načina sta ekipni Deathmatch, kjer se med sabo tolčejo do štiri ekipe in Last Man Standing, kjer poskušate ostati zadnji preživeli. Nobeden izmed teh načinov ni del enoigralskega načina.

Domination (DOM)

(Vsaj) dve ekipi poskušata nadzirati tri holograme, ki so postavljeni na taktičnih mestih arene. Hologrami imajo oznako glede na njihovo lokacijo ter so prikazani kot ikone na ekranu za lažjo koordinacijo. Ekipa prevzame nadzor nad hologramom s fizičnim kontaktom, njen pa ostane vse dokler se ga ne dotakne kdo iz nasprotne ekipe. Dokler je hologram v lasti ekipe, ji prinaša točke, hitrost nabiranja slednjih pa je odvisna tudi od skupnega števila nadziranih hologramov. Zmaga ekipa, ki hitreje doseže ciljno število nabranih točk. V tem igralnem načinu vam je na voljo osebni teleporter (Translocator), več o tem pa kasneje.

Capture the Flag (CTF)

V tem načinu dve ekipi druga drugi kradeta zastavice. Ekipa doseže točko, če nasprotniku ukrade zastavico, jo prinese v domačo bazo in se dotakne lastne zastavice. Kdorkoli lahko ukrade nasprotnikovo zastavico, lastno pa povrne v domačo bazo, če se je dotakne, ko ni v nasprotnikovi lasti. Kraja zastavice vsekakor ni tiholazniško opravilo, saj se ob tem nečednem dejanju sproži alarm, vsem v ekipi pa se prikazuje obvestilo, da je bila zastavica ukradena. Ta način igre zahteva precejšnjo koordinacijo in je zelo priljubljen tudi v večigralstvu. Zanimivo je, da je v enoigralskem načinu večina map asimetrična, a kljub temu nobena izmed ekip ni v očitni prednosti. Tudi tukaj imate na voljo osebni teleporter.

Assault (AS)

Zadnji izmed načinov spominja na enoigralski način večine starejših streljačin. Ekipa, ki napada, mora v omejenem času izpolniti določene naloge. Izvedba ene naloge ponavadi tlakuje pot do druge, nekatere pa se da tudi preskočiti (dobesedno, oglejte si kak Assault Speedrun ;). Ko je končni cilj dosežen, se ura zamrzne, ekipa, ki je branila pa je postavljena v čevlje napadalcev. Ker se ura začne odštevati od časa, ki ste ga porabili za napad, je izjemno pomembno, da cilj dosežete čim hitreje. Branilcem so v pomoč strojnice in topovi, ki sejejo smrt, dokler jih napadalci ne utišajo s streli. Napadalci pa po drugi strani v nekaterih mapah z napredovanjem odklepajo nadaljevalne zbirne točke, ki močno skrajšajo pot do cilja.

Priboljški

Zanimivi igralni načini na uravnoteženih mapah pa so le del tega kar naredi igro tako dobro, tukaj so namreč še priboljški, skrivnosti, orožja in orodja. Med priboljški najdemo:

  • tri vrste ščitov za 50, 100 in 150 zaščitnih točk, prva dva lahko tudi kombinirate
  • tri vrste življenjskih paketov: osnovni, ki obnovi 20 točk, ampule za pet življenjskih točk, ki omogočajo zvišanje točk tudi preko 100 ter nazadnje redki Keg o' Health, ki igralcu že takoj da 199 življenjskih točk
  • nevidnost
  • časovno omejen ojačevalnik škode (Damage Amplifier), ki potroji zadano škodo
  • škornje za breztežnost, ki nosilcu dajejo sposobnost skoka čez visoke vire in ublažijo padce z velikih višin

Močnejši priboljški so pogosto skriti na težko dostopnih mestih, nekatere mape pa imajo celo skrivne predele, ki jih aktivirate s strelom ali dotikom!

Orožja/orodja

Velik del orožij bo igralcem Unreala kar dobro poznan. Orožij/orodij je skupno dvanajst in vsa imajo poleg primarnega načina napada še sekundarni napad, nekatera pa povrhu še terciarnega!

Translocator

Osebni teleporter je namenjen hitrejšemu premagovanju razdalj in višin. S primarnim napadom teleporter izstrelite, nato pa se s sekundarnim napadom teleportirate do cilja. V primeru, da se teleportirate na mesto, kjer stoji nasprotnik, ga bo to takoj ubilo, ne glede na njegove življenjske točke ali ščite (gre za t.i. telefrag). Nasprotniki vam lahko vrnejo tako da poškodujejo teleportacijski modul in vas tako ubijejo med teleportacijo. Če na hrbtu nosite zastavico, jo boste ob teleportiranju izgubili.

Impact hammer

Gre pravzaprav za pnevmatski drobilec kamnov, ki je bil pretvorjen v smrtonosno orožje za boje od blizu. Primarni napad poviša tlak do maksimuma, ob sprostitvi pa nasprotniku povzroči do 135 točk škode. Primarni napad lahko spretni igralci izkoristijo tudi kot podaljševalnik skoka ali pa za metanje osebnega teleporterja čez mapo. Sekundarni napad je šibkejši, saj se udarci dogajajo zaporedoma, ima pa nekaj daljši doseg.

Enforcer

Gre za osnovno pištolico, ki pa je ne gre podcenjevati. Primarni napad je natančnejši, a počasnejši kot sekundarni napad. Posebnost tega orožja je, da lahko poberete še eno od padlega nasprotnika in tako teoretično podvojite smrtonosnost.

GES Bio Rifle

To orožje je napolnjeno s strupenimi odpadki, ki nastanejo s predelavo kristalov Tarydiuma. Primarni napad izstreljuje manjše sluzaste kepice, ki se oprimejo površin, nato pa ob dotiku ali določenem času eksplodirajo v obliki verižne reakcije. Sekundarni napad izstreli večjo kepo, ki je posledično seveda smrtonosnejša. Orožje je neprimerno za bližnji boj, saj lahko poškoduje strelca.

ASMD Shock Rifle

Shock Rifle izjemno močno in priljubljeno orožje, ki pa za dosego polnega potenciala potrebuje odlično koordinacijo. Primarni napad izstreli hiter energijski žarek, medtem ko sekundarni nad nasprotnika pošlje počasnejšo energijsko kroglo. Posebna vrsta napada pa se sproži, če med potovanjem vaše ali nasprotnikove energijske krogle, v to ustrelite žarek. V epski eksploziji lahko povzročena škoda znaša skoraj 250 točk, hkrati pa je doseg tolikšen, da boste lahko poškodovali tudi nasprotnike, ki se skrivajo za ovinkom :). To orožje je tudi glavno orožje v načinu InstaGib, kjer primarni strel povzroči takojšnjo smrt, nabojev pa je neomejeno.

Pulse Gun

V primarnem napadu to orožje izstreljuje počasne zelene kroglice plazme, v sekundarnem pa poseben žarek, ki pa je uporaben le na krajših razdaljah. Ta žarek se priklene na nasprotnika in mu onemogoči, da bi se tako enostavno izmaknil. Za dodatno škodo se lahko pomikate proti in vstran od nasprotnika, kot bi ga žagali.

Ripper

Ripper je izstreljevalnik vrtečih se rezil. Primarni napad izstreli rezilo, ki se odbija od sten in je sposobno nasprotniku v hipu odrezati glavo (strel v glavo povzroči čez 150 točk škode), hkrati pa je ta napad nevaren tudi za strelca. Sekundarni napad izstreli ekspozivni, a počasnejši disk.

Minigun

Mini brzostrelka ima podoben mehanizem streljanja kot Enforcer, z njim pa si deli tudi strelivo. Pri tem orožju je zanimivo to, da je povzročena škoda odvisna od nastavitev strežnika in lahko povzroči tudi do 25% odstopanja od normalne škode.

Flak Cannon

Ta šibrenica na steroidih je eno izmed mojih najljubših orožij. Primarni napad izstreli osem šrapnelov, od katerih vsak zada 24 škodnih točk. Ker se šrapneli s časom potovanja razmaknejo, je ta napad primeren za bližnja srečanja. Uporabna lastnost šrapnelov je tudi njihov odboj od stene. Sekundarni napad izstreli eno samo kroglo, ki ob eksploziji razpade na še pet šrapnelov in lahko tako povzroči skupno preko 220 točk škode.

Rocket Launcher

Raketomet v primarnem napadu izstreli eno raketo, ki povzroči preko 110 točk škode, v sekundarnem napadu pa se raketa obnaša kot odbijajoča se granata s 120 škodnimi točkami ob zadetku. Z držanjem gumba za napad lahko sprostite do šest raket naenkrat. Ker se rakete sprostijo takoj, ko je izstrelitveno držalo polno ali ko zmanjka streliva, je ta način streljanja precej nevaren. V nastavitvah igre lahko celo vklopite, da se izstreljuje eno raketo naenkrat. Poseben bonus prinaša sledenje nasprotnikovem gibanju s križcem, saj se raketomet zaklene na njegovo telo, izstreljena raketa pa bo samodejno usmerjena proti sovražniku.

Sniper Rifle

Ostrostrelska puška je uporabna tako za od blizu kot seveda od daleč (sekundarni napad vklopi približevalnik). Primarni in sekundarni strel povzročita do 150 točk škode, če nasprotnika zadanete v glavo. Ker ima ta puška do 50 nabojev v nabojniku, je zelo priljubljena pri zahrbtnežih, ki se skrivajo v plamenih, za stebri in podobno.

Redeemer

Redeemer je redko super orožje, po katerem sem si tudi izbral moj spletni nadimek. Primarni strel izstreli epsko jedrsko raketo, ki izbriše vso življenje v orjaškem eksplozivnem polkrogu. Sekundarni napad omogoča, da strelec raketo vodi do cilja ter detonira na klik. Četudi gre za noro močno orožje, lahko spretni strelci potujočo raketo sestrelijo z ostrostrelsko puško!

Gibanje

Sedaj ko smo se končno prebili skozi naštevanje pa se lahko posvetimo tudi samemu načinu gibanja v igri. Brez dvoma lahko rečemo, da je igranje izjemno hitro. Hitrejše premikanje/višje skoke omogočajo nekateri priboljški, orožja in seveda osebni teleporter, obstaja pa še en način premikanja, ki vam bo pogosto rešil kožo ter omogočil, da dosežete težje dostopne predele brez posledic za zdravje. Govorim o t.i. dodge jumpingu. S hitrim dvojnim pritiskom na tipko za premik v določeno smer, bo vaš lik sunkovito odskočil ter se tako npr. izognil smrtonosnemu napadu. Ko se boste dodginga enkrat podzavestno navadili, boste lahko med odskakovanjem brez napora rešetali sovrage.

Grafična podoba in zvok

Unrealov prvi pogon sem v opisu izvirnika že hvalil, saj svojo nalogo opravlja odlično. Igra teče zelo dobro tudi na šibkejših konfiguracijah, saj lahko s šarjenjem po nastavitvenih datotekah nastavite goro možnosti. Ne le to, ljubitelji so ustvarili celo izrisovalnik po meri (OpenGL ali Direct3D 9), ki te možnosti še razširi in igro napravi še lepšo. Seveda, števila poligonov ni mogoče povečati, zato tudi ni mogoče skriti ostrih robov, se pa da podobo izboljšati s pomočjo paketa tekstur S3TC, ki so del GOTY izdaje igre, lahko pa jih prenesete tudi s spleta (več v povezavah). Te teksture so namenjene za ozaljšanje privzetih map, ki so precej raznolike. V njih boste videli tako futuristične zgradbe kot tudi današnjo arhitekturo in srednjeveške gradove.

Glasbena podlaga je kot v predhodniku odlično poslušljiva in vredna celo samostojnega poslušanja. Skladbe so agresivne in hitre ter se odlično skladajo s splošnim ubijalskim tempom v igri. Posebej omembe vredna je splošna glasovna interakcija z igralcem. Ob posebnih dogodkih se oglaša napovedovalec, ki igralcu polni zalogo ego-ta z opevanjem masovnega klanja, opozarja na zadetke v glavo, odšteva čas do konca igre, itd. To se odlično sklada s samo zgodbo igre, da igraš v areni. Tudi boti niso nemi, temveč sporočajo svoje stanje, lokacijo, opozarjajo na položaj nasprotnika ter se norčujejo iz vas, ko vas ugonobijo. Ne le to, tudi igralec ni nem in lahko deli glasovne ukaze (tipka V) ter svoje občutke deli z ostalimi preko štirih vgrajenih kretenj.

Hrošči

Zaključek

Unreal Tournament je epska večigralska igra, ki ima po vseh teh letih še vedno dejavno skupnost. Enoigralski način vas bo v okrog sedmih urah (težavnost Skilled) pripravil na spletno mesarjenje, verjamem pa, da bo še marsikdo vklopil kak mutator ali dva. Igra navduši s številnimi orožji, triki, glasbo, odlično umetno pametjo ter raznolikimi mapami. K vsesplošni priljubljenosti gotovo pripomorejo tudi številne modifikacije in mape, ki jih je ustvarila skupnost. Namestite popravke, teksture, prilagodite pogon in uživajte :)!

Hitre tipke

F1
prikaži stanje
Tab
odpri mini konzolo
H, J, K, L
prikaži kretnjo
T
pošlji sporočilo vsem
F
pretvarjaj se, da si mrtev
V
daj ukaze svoji ekipi

Sistemske zahteve

Minimalne

Operacijski sistem
Windows 95/98/2000/Windows NT 4.0/Linux/Mac
Procesor
Pentium 200 MHz ali enakovreden AMD
Grafična kartica
grafična kartica z 2 MB pomnilnika
Pomnilnik RAM
16 MB
Prostor na disku
1 GB

Priporočene

Operacijski sistem
Windows 95/98/2000/Windows NT 4.0/Linux/Mac
Procesor
Pentium II 266 MHz ali enakovreden AMD
Grafična kartica
3dfx Voodoo ali Voodoo2
Pomnilnik RAM
128 MB
Prostor na disku
1 GB

Preigrano na

Operacijski sistem
Windows 7 SP1 64-bit
Procesor
Intel i3 2120 3.3 GHz
Grafična kartica
AMD Radeon HD 7750 1 GB
Pomnilnik RAM
4 GB

Igranje na modernejših sistemih

Za lepši izgled med povezavami poiščite paket tekstur S3TC in izboljšan izrisovalnik (npr. UTGLR). Po namestitvi se lotite urejanja nastavitvenih datotek s pomočjo vodnika (med povezavami), lahko pa tudi prenesete mojo nastavitveno datoteko.

Igra ima lahko težavo z delovanjem na procesorjih, ki prilagajajo hitrost glede na obremenjenost. Za premostitev težav zaženite igro kot:

ut.exe -cpuspeed=hitrost_v_mhz

Namesto hitrost_v_mhz morate seveda zapisati fiksno hitrost vašega procesorja v MHz.

Povezave


Vam je vsebina všeč? Delite jo na: