Tribes: Vengeance
Ob omembi studia Irrational Games bo vsakdo gotovo najprej pomislil na legendarni System Shock 2. Leta 2004 so izdali igro Tribes: Vengeance, ki je bila četrta v seriji iger o plemenih, a se kronološko dogaja pred vsemi predhodnimi. Za razliko od predhodnikov ima Vengeance tudi enoigralski način, brez katerega tega opisa najbrž sploh ne bi bilo, saj je večigralski način (vsaj uradni) zaradi razprtij med založnikom in razvijalcem že kmalu neslavno preminil. Oglejmo si torej, kako je razvijalcem uspel enoigralski del.
Zgodba in igranje
Zgodba serije Tribes se odvija daleč v prihodnosti, v območju vesolja pod nadzorom Imperija in poseljenim z različnimi plemeni. Vsako izmed plemen poseljuje svoj nabor planetov, med njimi pa ne vladajo ravno prijateljska vzdušja, zaradi nenehnih borb za vire. Zgodba se začne, ko eno izmed plemen, Children of Phoenix, napade Imperijsko palačo ter ugrabi princeso Victorio. Med vodjo Feniksov, Danielom, in Victorio se splete ljubezenska vez ter želja po prekinitvi sovražnosti, a nekdo ima druge načrte.
Med igranjem skačete med različnimi časovnimi obdobji ter počasi odkrivate zgodbo skozi oči ljudi iz različnih frakcij: princese Victorie (Imperij), Daniela (Children of Phoenix), Julie (Imperij), Jericha (Children of Phoenix) in kibernetskega morilca Mercurya (Cybrids). Vsak prehod vsebuje dovolj podrobno vmesno sekvenco, da lahko sledite zgodbi, hkrati pa je ne razkrije preveč. Morda je zgodba malo klišejska (Romeo in Julija), vsekakor pa je precej tragična in polna spletk, zato se bo marsikaterega igralca tudi dotaknila.
Kar se igranja tiče, gre za tipično streljačino z nekaj posebnostmi, ki popestrijo igro. Gotovo najbolj pomemben del igre sta samopolnilni raketni nahrbtnik in smuči. V notranjih mapah boste lahko z nadziranimi sunki nahrbtnika premagovali višinske prepreke, v zunanjih pa se boste s kombinacijo nahrbtnika in smuči premikali izjemno hitro ter tudi izogibali sovražnikovim izstrelkom. Po določenih mapah so raztresene tudi skakalne ploščadi, ki omogočajo začasno pohitritev premikanja brez porabe energije. Sam tempo igre je precejšen, a je težavnostna krivulja dovolj dobra, da bodo v njej lahko uživali tudi začetniki. Boji so relativno zahtevni, saj lahko sovražniki pridejo od koderkoli, zato je treba biti neprestano pozoren na dogajanje okoli sebe.
Naloge bi lahko v grobem razdelili v klasične ter branilske. V prvih začnete v neki točki, nato pa morate doseči določen cilj (ali tudi več njih), da napredujete. V primeru, da je ciljev več, lahko med njimi pogosto izbirate, kar daje igralcu občutek popolne svobode. Vsake toliko se boste morali spopasti tudi v šefovskih bitkah, ki pa večinoma ne zahtevajo pretiranega možganskega naprezanja, ampak le dober pregled nad dogajanjem. Druga skupina nalog so branilske naloge, kjer vas napadajo trume sovražnikov, vi pa morate zdržati določen čas ali pa obraniti neko določeno točko (ali več njih). V veliko pomoč vam bosta vgrajen kompas in podrobna mapa s pregledom ciljnih točk.
Borcem so na voljo različne vrste oklepov, ki odločajo ne le o zaščiti, temveč tudi o hitrosti premikanja in vrsti orožja, ki ga lahko vihtite. Vsak igralec lahko tudi pobere enega izmed posebnih paketov, ki omogočajo tako pasivne kot aktivne (tipka Q) bonuse:
- energijski paket
- poveča hitrost obnavljanja energije, ob vklopu pa zviša hitrost
- zaščitni paket
- zmanjša prejeto škodo, ob vklopu pa še poveča učinkovitost
- popravilni paket
- regenerira zdravje, ob vklopu pa začne obnavljati tudi okoliške igralce in druge predmete z življenjskimi točkami
- hitrostni paket
- poveča hitrost teka, ob vklopu pa poveča hitrost streljanja
Najbolj dragocen je gotovo paket za popravilo, še posebej v branilnih misijah, ko je treba popraviti kakšen ključen cilj.
Nabor orožij je širok, naenkrat lahko nosite le tri. Nekatera orožja za streljanje potrebujejo naboje, ki jih lahko pobirate s padlih sovražnikov, najdete v podpornih zabojih ali pa obnovite na polnilni postaji, druga pa si za delovanje delijo energijo z raketnim nahrbtnikom. Med prva spadajo brzostrelka, dva metalca granat, raketomet, plamenomet in meni najljubše orožje Spinfusor, ki izstreljuje eksplozivne diske. Energijo porabljajo energijska šibrenica, ostrostrelska puška, energijski ščit in bodalo. Ker je njihova učinkovitost odvisna od količine razpoložljive energije, boste morali ob pogosti uporabi raketnega nahrbtnika pozorno spremljati količino preostale energije. Vihtenja orožij in njihovega izbora se morate lotiti premišljeno, drugače boste hitro podlegli.
Poleg pešakanja (letenja) so v igri na voljo tudi vozila in strojnice, ki so na voljo tako vam kot tudi nasprotnikom. Poleg džipa lahko vozite tudi tank in zračna vozila, večina izmed njih pa ima prostor še za sopotnika (položaj menjate s številčnimi tipkami). Nadzor talnih vozil ni najboljši, saj se zdi kot da so narejena iz papirja in jih je zato izjemno lahko obrniti na glavo ali se kam zagozditi. Na srečo lahko prevrnjena vozila kadarkoli obrnete nazaj. Nasprotnikovih strojnic ni mogoče uporabljati, dokler ne zavzamete njihove nadzorne točke (to ni vedno mogoče).
Umetna pamet je kar dobra, ne bom rekel, da je odlična, zna pa izjemno dobro predvidevati vašo pot. Ne boji se tudi napasti z bodalom, če ji pridete preblizu, zato je ni za podcenjevati. Med boji vas obklada z zmerljivkami ali pa vam sporoča stanje, če govorimo o soborcih. Večinoma se bojujete proti človeškim borcem, pošasti srečate le tu in tam in še takrat so bolj kot ne kanon futer :).
Grafična podoba in zvok
Tribes: Vengeance je zgrajen na Unrealovem pogonu druge generacije, ki je bil uporabljen tudi v UT2004, in ima zaradi barvitosti presenetljivo podobnost z drugim Turnirjem. Teksture so ostre, eksplozije in dim pohvale vredni, barvne kombinacije so zelo všečne, le zunanje mape so precej puste (morda celo namenoma). Na podrobnostih avtorji niso skoparili, saj se orožja dinamično spreminjajo glede na določene pogoje, na stenah se vidijo posledice eksplozij/nabojev, steklo se razbije in razleti, določeni deli okolice pa so celo uničljivi! Posebej pohvalen je fizikalni pogon, ki poskrbi za nemalo frčanja teles in predmetov ob eksplozijah ter za hitro premikanje.
Kar se glasbe in zvoka tiče ni nič za pripomniti. Igralci so svoje glasove dobro uporabili, glasbena podlaga pa se tudi prilega samemu dogajanju.
Hrošči
Zaključek
Tribes: Vengeance je hitra in zabavna streljačina, ki vas v okrog devetih urah pripravi na večigralski način, ki je znova oživel s pomočjo ljubiteljev serije. Grafični videz igre je lep, posebej izstopajo eksplozije, hvalevreden pa je tudi fizikalni pogon. Ker je igra na voljo povsem brezplačno, ni razloga, da je ne bi preigrali. Prenos najdete v povezavah.
Tipkovne bližnjice
- Desni klik
- poleti
- Preslednica
- spusti se + smučanje
- Ctrl
- približaj pogled
- 4
- izberi postavljiv kos opreme (strojnice, mine)
- F
- uporabi predmet
- Q
- vklopi paket
- E
- vrzi granato
- F5
- hitro shrani
- F6
- hitro naloži
- C
- prikaži zemljevid
Sistemske zahteve
Minimalne
- Operacijski sistem
- Windows 98, 2000 ali XP
- Procesor
- Intel Pentium 4 1 GHz ali enakovreden AMD Athlon
- Grafična kartica
- Ati Radeon ali podobna DirectX 9.0c združljiva grafična kartica z 32 MB pomnilnika, strojno podporo T&L in podporo pixel shader
- Pomnilnik RAM
- 256 MB
- Prostor na disku
- 5 GB
Priporočene
- Operacijski sistem
- Windows XP
- Procesor
- Intel Pentium 4 2.5 GHz ali enakovreden AMD Athlon
- Grafična kartica
- Ati Radeon 9600 ali podobna DirectX 9.0c združljiva grafična kartica z 128 MB pomnilnika, strojno podporo T&L in podporo pixel shader
- Pomnilnik RAM
- 512 MB
- Prostor na disku
- 5 GB
Preigrano na
- Operacijski sistem
- Windows 7 SP1 64-bit
- Procesor
- Intel i3 2120 3.3 GHz
- Grafična kartica
- AMD Radeon HD 7750 1 GB
- Pomnilnik RAM
- 4 GB
Povezave
Pojdi na:
Ocena
- + brezplačnost
- + raketni nahrbtnik/smučanje
- + občutek svobode
- + lep izgled
- + dobra težavnostna krivulja
- + zanimiva zgodba
- - neprepričljive arene
- - okoren kavelj
- - ni samodejnega shranjevanja