Ocena igre Thief III: Deadly Shadows

Thief III: Deadly Shadows je akcijska tiholazniška igra, ki so jo pri Ion Stormu (to so tudi avtorji legendarnega Deus Ex) splavili leta 2004. Igra je sicer že tretja v franšizi, vendar so predhodnika delali pri Looking Glass Studios. Ta studio je leta 2000 propadel in večina razvijalcev je prebegnila k Ion Stormu, kjer so začeli delati na nadaljevanju.

Igranje in zgodba

Thief III: Deadly Shadows je tretja v seriji iger o mojstrskem lopovu, Garrettu, ki živi in krade v fantazijskem steampunkovskem poznem srednjem veku. Garrett je bivši član sekte Keeperjev, ki naj bi ohranjali ravnovesje v svetu. Ima mehansko oko, ki mu omogoča približevanje in nočni pogled, pravo oko so mu iztrgali med nekim obredom. Zgodba se začne z rutinsko tatvino v gradu Rutherfordovih. Keeperji ga nato kontaktirajo naj ukrade posebna artefakta iz sekt Kladivarjev (Hammerites) in Poganov (Pagans). Kraja uspe, vendar artefakta nista tako nepomembna kot se zdi.

Gre za tipično lazenje po sencah, ki jih je obilo, saj kraje Garrett izvaja vedno le ponoči, viri svetlobe pa niso ravno pogosti: navsezadnje gre za pozni srednji vek. Igra je precej temna, zato boste le s težavo igrali v bolj osvetljenem prostoru. Poleg statičnih ognjenih virov svetlobe, so v igri še električne luči, svetleči se kristali, bliskanje in tudi stražarji, ki nosijo bakle. Pri igranju je tako treba vedno biti pozoren kam bo posvetil kak žarek ter se tudi primerno premikati. Indikator osvetljenosti je neke vrste na svetlobo občutljiv kristal, ki je vgrajen v kompas in je v uporabniškem vmesniku vedno viden. Ognjene vire lahko onemogočite s posebnimi vodnimi puščicami, ki razpršijo navezano vodo ob udarcu v steno in jih lahko tudi kupite v tajnih trgovinah, ostalih virov pa se morate karseda spretno izogniti. Ugašene stvari bodo seveda pritegnile pozornost, zato bodite pri tem previdni.

Poleg vodnih puščic ima lopov tudi pokalice, ki preusmerijo pozornost, ognjene in strupene puščice, pa tudi klasične široke puščice. Nosi jih lahko omejeno količino, jih je pa mogoče med nalogami tudi najti in pobrati. Druga orožja so bodalo, kij in razne bombe. Za tiholazniško igro je oborožitve presenetljivo veliko, ubijanje je preenostavno in to igro malo pokvari. Najbolj boste uživali v njej, če boste uporabljali le neškodljive puščice in kij, s katerim lahko lopnete nasprotnika po glavi in ga tako napravite neškodljivega. Nezavestni nasprotniki lahko seveda vzbudijo pozornost (NPC-ji jih zmotno označujejo kot mrtvece!), zato je priporočeno, da jih poberete in odvržete kam v temo.

Skozi zgodbo napredujete skozi nabor desetih misij, povezanih z vmesnim pohajkovanjem po mestu in seveda vmesnimi sekvencami. Zemljevidi so prisotni, ampak so zgolj narisani. Točnega položaja tako ne boste videli, se pa da s pomočjo kompasa in določenih točk kar fino orientirati. Stopnje so zelo majhne, zato z orientacijo ne bi smeli imeti nobenih težav. Pred vsako misijo izberete težavnost, ki določa koliko je potrebno nakrasti in ali je potrebno najti še kakšne posebne predmete. Poveča se pa tudi odpornost NPC-jev na orožja in njihova občutljivost na nenavadne stvari. Za največji užitek igrajte na Hard! Vrednejši predmeti se v temi svetlikajo, zato jih ne bo težko najti. V mestu pa jih lahko tudi prodate in kupite orožje ali pa razne druge pripomočke.

Nepovabljen gost bo seveda vedno naletel na prepreke in ena izmed njih so ključavnice. Teh je povsod obilo. Lahko ukradete ključ in si olajšate zadevo ali pa uporabite vlomilska orodja. Vlamljanje je neke vrste mini igra v kateri iščete primerno mesto v ključavnici, kjer ogrodje migeta, stopnjo pa odklenete s klikom miške. Občasno je ključavnica na svetlem in patrulj ne manjka, zato je zadeva lahko izjemno napeta!

Umetna pamet je pogosto precej pod nivojem. Če se prihulite k steni, vas recimo ne bodo zaznali, četudi se zaletijo v vas. Ni je pa za podcenjevati. Tako bodo neoboroženi nasprotniki privedli okrepitve, včasih pa vas bodo zatožili celo naključni mimoidoči.

Grafična podoba in zvok

Grafično je igra solidna, a jo je že kar načel zob časa. Metanje senc virov svetlobe je sicer fantastično izvedeno, a kot že omenjeno, je igra pretemna. Bolj hvalevredna je zvočna podlaga, ki vam bo v sirotišnici in na ladji duhov pognala strah v kosti. Stokanje, godrnjanje in vohljanje nemrtvih odlično prispeva k splošnem vzdušju. Tudi videz steampunkovskih naprav je dober.

Govorni vložki so mi bili zelo všečni. Garrett ni tiho, ampak občasno kako pripomni, če se mu zdi kaj vredno od blizu pogledati. Govora je v igri kar veliko, veliko ljudi govori samih s sabo, ali pa imajo dvogovore, ki so za lopova pogosto zelo koristni.

Hrošči

Igra je grajena na Unrealovem 2 pogonu, a ima za razliko od Unreal Tournament 2003/2004 kar nekaj nadležnih napak:

  • Posebnost UT2004 so bile orjaške mape, v Thief: DS so miniaturne. To sicer pomaga pri orientaciji, a so nalagalni časi absurdno dolgi. Vsakič, ko boste kaj zamočili in boste morali znova nalagati, bo to trajalo od pol minute do cele minute, kar je za tako staro igro nedopustno.
  • V-sync je privzeto vklopljen in izklop pohitri nalagalne čase, ampak igra z vklopljenim deluje polovičarsko, tako da vam izklopa ne priporočam.
  • Nekatere površine, ki naj bi bile trdne, so v resnici trdne le na sredini, zato boste vztrajno padali s cevi in ozkih površin.
  • Občasno se ob neuspelem skoku animacija zatakne in se lahko premikate le še po ravnih površinah. To rešite tako, da sprožite eno izmed puščic. Več v videu.
  • V glavnem questu morate slediti enemu izmed NPC-jev, Lauryl, a se ta zatakne v Fort Ironwoodu. Rešitev za težavo je v videu.

Zabavne slike

Thief III: Deadly Shadows: zvit hrbet
Ta bo imel hude bolečine v križu ...
Thief III: Deadly Shadows: glavobol
... ta pa hud glavobol! :)

Zaključek

Thief: Deadly Shadows bo na Hard s preko 30 urami igranja poskrbel za mnogo užitka. Pobijanje je prelahko, zato priporočam, da za večji užitek igro igrate le s slepilnimi bombami in kijem. Za ljubitelje skrivačin je Thief: Deadly Shadows skoraj nujen nakup, škoda le za številne hrošče. Digitalno različico igre lahko kupite na GOG.com, če boste imeli srečo, pa lahko najdete celo novo škatelno v naših trgovinah (glede na starost te igre, je to vsekakor nenavadno!)

Hitre tipke

Ctrl
zelo tiho premikanje
R (ob steni)
prihuli se k steni
F1 - F6
bombe, zdravilni napoji
1 - 8
hladna orožja, puščice
M
zemljevid

Sistemske zahteve

Minimalne

Operacijski sistem
Windows 2000/XP
Procesor
Intel Pentium IV 1.5 GHz ali enakovreden AMD Athlon XP
Grafična kartica
64 MB pomnilnika na grafični kartici, Direct3D 9.0 in Pixel Shader 1.1
Pomnilnik RAM
256 MB
Prostor na disku
3 GB
Ostalo
DirectX 9.0c

Priporočene

Operacijski sistem
Windows 2000/XP
Procesor
Intel Pentium IV 2.0 GHz ali enakovreden AMD Athlon XP
Grafična kartica
128 MB pomnilnika na grafični kartici, Direct3D 9.0 in Pixel Shader 1.1
Pomnilnik RAM
512 MB
Prostor na disku
3 GB
Ostalo
DirectX 9.0c

Preigrano na

Operacijski sistem
Windows 7 SP1 64-bit
Procesor
Intel i3 2120 3.3 GHz
Grafična kartica
AMD Radeon HD 7750 1 GB
Pomnilnik RAM
4 GB

Povezave


Vam je vsebina všeč? Delite jo na: