Ocena igre Stronghold: Crusader

Britanski razvojni studio Firefly Studios je gotovo najbolj znan po svoji seriji graščinskih simulacij Stronghold. S prvo igro v seriji so zadeli v polno, saj je bila odlična. Naslednik je sledil že dobro leto po izidu izvirnika. Jasno je bilo, da tako majhen studio v enem letu ne more napraviti čudeža, zato smo pričakovali podobno zgodbo kot v primeru C&C: Tiberian Dawn in Red Alert, kjer je bil naslednik pravzaprav obsežna razširitev. Stronghold Crusader je ohranil srednjeveškost, le lokacija se je spremenila. In katere vojaške operacije so zaznamovale zgodnji srednji vek? Seveda, križarske vojne. Preberite si oceno in se preselite v srednjeveški Orient.

Igranje in zgodba

Igra se odvija konec dvanajstega stoletja v času legendarnega angleškega kralja Richarda I (bolje poznanega kot Richarda Levjesrčnega) in nič kaj manj legendarnega islamskega vladarja imenovanega Salah ad-Din Yusuf (bolje poznanega kot Saladina). Slednji si je ob prehodu na oblast podredil velik del Levanta, Jeruzalemsko kraljestvo in leta 1187 tudi zavzel Jeruzalem. To je bil povod za tretjo križarsko vojno, v katero se je kasneje vključil tudi Richard Levjesrčni. Pomembnejše dogodke, ki se tičejo te vojne, lahko izveste skozi fantastično deset ur dolgo uvajalno kampanjo podobno vojaški iz izvirnika, ki novince seznani s svetom Strongholda, starim mačkom pa služi kot osvežitev spomina in spoznavanje z novostmi.

Srce igre predstavlja zaporedje 50 misij imenovanih t.i. Crusader Trail (v zbirateljski izdaji Warchest je dodanih še 30 težjih misij, v izdaji Extreme pa 20 zelo težkih misij). Crusader Trail se popolnoma razlikuje od klasičnih misij iz Strongholda. Vsaka mapa, ki je vključena v Trail, ima taktično postavljene vire (kamen, les, rudo in zelene površine, ki omogočajo kmetijstvo), prilagojen teren in začetne točke, na katerih so ob začetku postavljene nepremične graščine. Pred začetkom igre se nato izbere število udeležencev bitke (do 8) ter zavezništva med njimi, količina začetnih surovin/zlata ter seveda začetna točka. Vsi ti parametri odločajo o težavnosti posamezne misije, saj izbora težavnostnih stopenj več ni.

Vaši nasprotniki (ali zavezniki) se izberejo iz zaloge osmih računalniških igralcev (šestnajstih v Warchest/Extreme). Iz Strongholda že znanim kraljem Podgani, Kačonu, Prašiču in Volku se pridružijo še Richard Levjesrčni, Saladin (Modrec), Kalif (Požigalec) in Sultan (Dobričina). Vsaka izmed teh umetnih pameti ima drugačno taktiko in posledično tudi različni nivo težavnosti. Podgano, Kačona in Sultana boste premagali zlahka, Prašič in Kalif sta že precej težji zalogaj, ultimativni nasprotniki pa so Richard, Volk in Saladin. Težavnost nasprotnika odloča tudi o tem kako težko vaši vojaki ugonobijo vladarja! Posamezen nasprotnik lahko na eni mapi nastopa tudi večkrat, s tem da dobi edinstven vzdevek, ki ga loči od drugih.

Sprememba igralnega okolja je v igro vnesla tudi nove, arabske enote. Te enote se novačijo z zlatniki v posebni najemniški postojanki, neodvisno od orožij, ki jih imate v orožarni. Mednje spadajo štiri vrste borcev od daleč: Arabski lokostrelci, ki so močnejši od Evropskih, lokostrelci na konjih, ki so uporabni za nadlegovanje ekonomskih poti, precej nevarni metalci ognja ter nazadnje neuporabni pračarji. Nato pa sledijo še tri vrste borcev od blizu: poceni in šibki sužnji, ki služijo zažiganju nasprotnikovih stavb, Arabski vitezi, ki so malo hitrejši, a hkrati šibkejši od Evropskih vitezov ter nazadnje Hašišini (morilci). Slednji so nevidni, dokler ne pridejo dovolj blizu nasprotnika, znajo plezati po zidovih in celo zavzeti nasprotnikova vrata. S sabo nosijo nevaren meč in so resna grožnja v začetnem delu igre. Nekatere misije lahko preigrate v nekaj minutah, tako da prodate vse imetje, nakopičite Hašišine in z njimi sesujete nasprotnika :).

Bitkam v realnem času je močno prilagojena tudi ekonomija. Najprej boste opazili, da v igri ni več ekonomskih neprilik, kar pomeni, da lahko na vašo ekonomijo vplivajo le vaši nasprotniki. Nekateri kmetje (npr. drvar in kamnosek) na zbirno mesto naenkrat prinesejo več surovin, kar pospeši samo gradnjo zgradb in omogoča hitrejše bitke. Zaradi redkih zelenih območij v puščavi in rednih napadov, je v igri proizvodnja kruha izjemnega pomena. Na zbirnem mestu namreč ponavadi ostane dovolj moke in/ali žita, da lahko proizvodnja kruha poteka tudi, če so vam požigalci uničili vse kmetije.

Zelo pomembna zgradba je trgovina, ki omogoča hiter nakup ali prodajo surovin in/ali izdelkov, saj predmeti za nakup/prodajo niso več omejeni kot v izvirniku. Trgovstvo je še vedno precej okorno, saj ni mogoče določiti količine, ki bi jo želeli kupiti ali prodati, so pa nekatere zgradbe dobile posebno povezavo s trgovino. Ob kliku na orožarno ali zbirno mesto lahko kliknete na ikono predmeta in prikazalo se bo pogovorno okno za nakup ali prodajo. Zelo, zelo priročno in uporabno! Posebno trgovstvo poteka tudi med zavezniki samimi, saj vas lahko zaprosijo za določene izdelke/surovine ali obratno.

Sistem priljubljenosti ni doživel večjih sprememb, je pa nanj laže vplivati. Ker religiozne zgradbe za izgradnjo ne zahtevajo več kamna, temveč le denar, jih je smiselno postaviti, če le imate dovolj prostora. Cerkev namreč prinese +1 k priljubljenosti, katedrala pa kar +2 točki, ne glede na to kolikšen odstotek ljudi je blagoslovljen. Drugi pomemben faktor je pitje piva. V Crusaderju se je namreč vpliv pitja piva na priljubljenost kar podvojil glede na predhodnik, zato obvezno rezervirajte eno mesto na oazi za hmeljarsko kmetijo, nato pa zgradite ustrezno infrastrukturo za polnjenje želodcev prebivalcev s to priljubljeno alkoholno pijačo :). Še vedno lahko pride do določenih neprilik kot so požari, napadi levov in podobno, ampak je igra glede tega precej bolj milostna kot izvirnik.

Grafična podoba in zvok

Kar se videza igre tiče, sprememb glede predhodnika praktično ni. Puščava je zamenjala obsežne zaplate trave, namesto rodovitnih dolin pa so tukaj oaze. V okencu za mapo se pred napadi prikazujejo animirane grožnje vaših nasprotnikov, čestitke in prošnje vaših zaveznikov ter druga sporočila. Pogon tudi sproti prikazuje stanje vseh igralcev ob ogledu njihove graščine, kar vam omogoča lažje načrtovati napade.

Sama glasbena podlaga igre je orientalsko obarvana in je všečna, ni mi pa bila toliko ljuba kot pa pri izvirniku. Govor Evropskih enot so enostavno kopirlai, za Arabske enote pa so posneli govor v arabščini, kar je pohvalno. Nekih bistvenih sprememb ni.

Zaključek

Stronghold: Crusader je poskus simulacije graščinskega življenja v Orientu v času križarskih vojn in po mojem mnenju to izvede zelo dobro. Dolžina igre je naravnost epska (pričakujte več kot 50 ur za osnovni Trail in še enkrat toliko za dodatek Warchest), vse odlike predhodnika pa so nadgrajene. Zvrnite vrček piva v senci oaze, poženite izdelovalca lokov na delo in znova osvojite Jeruzalemsko kraljestvo.

Hitre tipke

P
premor igre
+/-
prilagodi hitrost igre
Ctrl + številka
nastavi skupine enot
dvoklik vrste enot
izberi vse enote te vrste v vidnem polju
Shift + klik
nastavi točke za premikanje
številka + klik v vojašnici
nastavi zbirne točke enot
Preslednica
splošči zgradbe in teren
B
preklopi na barake
M
preklopi na trgovino

Sistemske zahteve

Minimalne

Operacijski sistem
Windows XP/Windows Vista/Windows 7
Procesor
500 MHz AMD / Intel procesor
Grafična kartica
z DirectX 7.0 združljiva kartica s 4 MB pomnilnika
Pomnilnik RAM
128 MB
Prostor na disku
850 MB
Ostalo
z DirectX 7.0 združljiva zvočna kartica

Priporočene

Operacijski sistem
Windows XP/Windows Vista/Windows 7
Procesor
1 GHz AMD / Intel procesor
Grafična kartica
z DirectX 7.0 združljiva kartica s 4 MB pomnilnika
Pomnilnik RAM
256 MB za večigralstvo
Prostor na disku
850 MB
Ostalo
z DirectX 7.0 združljiva zvočna kartica

Preigrano na

Operacijski sistem
Windows 7 SP1 64-bit
Procesor
Intel i3 2120 3.3 GHz
Grafična kartica
AMD Radeon HD 7750 1 GB
Pomnilnik RAM
4 GB

Povezave


Vam je vsebina všeč? Delite jo na: