Star Wars: KotOR 2: The Sith Lords - ocena

Kanadski razvojni studio BioWare je v sodelovanju z LucasArts leta 2003 izdal izjemno igro igranja vlog iz univerzuma Star Wars imenovano Star Wars: Knights of the Old Republic. Ker je bila igra prodajni hit, so založniki želeli nadaljevanje, a zgolj v enem letu, kar so pri BioWare zavrnili kot nerealističen cilj. Nalogo so pri LucasArts naložili skoraj sveže nastalem studiu Obsidian Entertainment, katerega razvijalci so preko bivšega Black Isle Studios že sodelovali pri projektih skupaj s studiem BioWare. Čeprav je LucasArts posodil delovno silo, so igro Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords (ali krajše Star Wars: KotOR 2: The Sith Lords) ob izidu spremljale tehnične težave, porezane pa je bilo tudi ogromno vsebine. Naslov so (vsaj delno) rešili ljubitelji, ki so preko modifikacij popravili največje hrošče in celo dodali prej odrezane vsebine, a je bilo kljub temu prvih nekaj ur s to igro prav izčrpavajočih. Ali mi jo je končno uspelo ukrotiti pa si preberite v oceni.

Zgodba in igranje

Star Wars: KotOR 2: The Sith Lords se odvija štiri leta po vojni, s katero smo se spoznali v predhodniku, in več tisočletij pred zgodbo iz filmov o Zvezdnih vojnah. V bližini rudarskega planeta Peragus se nekega dne pojavi plovilo Ebon Hawk, na katerem sta poleg četverice robotov tudi dva človeka – naš junak (ali junakinja) in skrivnostna starka Kreia. Rudarji ju prestavijo v reševalne komore napolnjene z zdravilno snovjo imenovano kolto, ko pa se končno zbudita, pa je celotna posadka Peragusa mrtva, in videti je, da so postajo prevzeli roboti. Junak med raziskovanjem najde zaprtega nepridiprava imenovanega Atton Rand, nato pa počasi ugotovi, da je nekoč bil Jedi, kateremu je bila odvzeta moč Sile (The Force). A tukaj presenečenjem še ni konec, saj se na Peragusu nenadoma pojavi ladja polna sovražnih Sithov.

Nadaljevanje ne odstopa od predhodnika, kar se zgodbe tiče, saj je izredno obsežna in zanimiva, igra pa vam jo podaja tako preko vmesnih sekvenc, kot tudi pogovorov. Slednji so v igri postali še pomembnejša mehanika, v katero so močno vključene tudi sposobnosti, ki vam omogočajo zadevo rešiti na alternativen način ali iz NPC-ja iztisniti več informacij. Nekatere odločitve so tokrat pomembne tudi za vaše spremljevalce, saj z njimi spreminjate raven vpliva nanje. Pajdaši, ki vam bodo bolj zaupali, se bodo raje izpovedali o svoji preteklosti, imeli pa boste tudi možnost vplivati na njihove sposobnosti. Spet boste lahko preko svojih dejanj odločali o tem ali se boste pridružili svetli ali temni strani Sile ter tako ostali Jedi ali postali Sith.

Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords: predizrisane vmesne sekvence
Predizrisane vmesne sekvence so žal precej nizke ločljivosti, a boljše kot v predhodniku.
Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords: sposobnosti v pogovorih
Sposobnosti v pogovore dodajajo alternativne možnosti, ki znajo biti izjemno koristne.
Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords: vpliv
Z izbiro pravilnih možnosti lahko vplivate na vaše spremljevalce.

Star Wars: Knights of the Old Republic 2: The Sith Lords ima še kompleksnejši sistem lastnosti, kot pa predhodnik, a je praktično nemogoče, da bi lik zavozili. Ne le, da so vse izbire odlično razložene, tudi omejitve stopnje lika praktično ni, poleg tega pa je igra (z izjemo redkih skokov) precej lažja tudi na težavnosti Difficult, katero priporočam vsem izkušenim igralcem RPG-jev. V začetni stopnji izberete spol (ki vpliva tudi na pridružitev spremljevalcev) ter enega izmed treh razredov, kateri ne prinašajo zgolj različnih začetnih parametrov, temveč vplivajo na to, kako se bodo ob povišanju stopenj spreminjali vaši atributi, katere sposobnosti bodo primarne in katere bojne zmožnosti ter moči boste imeli na voljo. Ne le to, ko boste dosegli dovoljšnjo raven in poravnavo na svetlo ali temno stran, boste imeli možnost izbire prestižnega razreda, ki bo odklenil določene dodatne možnosti ter zaklenil tiste, ki so nezdružljive z vašimi. Izkušenjske točke pa niso omejene zgolj na vaš lik, temveč so jih deležni tudi vaši pajdaši, četudi ne sodelujejo v bojih. Slednje lahko nadgrajujete ročno ali pa zaupate računalniku, ki optimalne parametre izbere namesto vas. Žal so soborci, za razliko od predhodnika, kjer sem jih redno menjaval, precej manj uporabni, igra pa vas z redkimi izjemami praktično nikoli ne prisili v izbiro.

Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords: nadgradnja zmožnosti
Nadgradnje lika so kompleksnejše, a se vam ni treba bati, da bi lik uničili.

Lokacij je tudi v nadaljevanju kar nekaj, med njimi pa lahko, z izjemo Peragusa, praktično prosto izbirate ter med njimi potujete s pomočjo Ebon Hawka. travnati Dantooine in opusteli Korriban boste gotovo prepoznali iz predhodnika, od planeta Telos IV pa je ostala zgolj še orjaška postaja, ki kroži nad njim. Ostale lokacije so nove, a so zgolj mestne z izjemo kamnitega Malachorja V in džungle na luni Dxun. Sekcije so dokaj majhne in navidezno nelinearne, s pomočjo mini zemljevida pa jih je kar zabavno raziskovati, čeprav so določene sekcije videti, kot bi jih kopirali in lepili. Raziskovanje se ponavadi splača, saj so predmeti v zabojih prilagojeni stopnji vašega junaka, zaradi novega sistema razgradenj predmetov na komponente in izdelave novih pa ne služijo zgolj pridobivanju cekinov za nakupe, temveč lahko izdelate tudi kaj posebnega. Čeprav je bil neskončni inventar s filtri deležen določenih izboljšav, mi je še vedno povzročal nemalo preglavic. Plus pa je, da si ga še vedno delijo vsi člani ekipe, ne glede na njihovo lokacijo, kar zna biti še posebej uporabno v primeru paketov za prvo pomoč, ščitov in injekcij.

Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords: zemljevid
Poleg zelo uporabnega mini zemljevida, si lahko zanimive točke ogledate tudi na večji različici.
Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords: inventar
Inventar je še vedno dokaj nepregleden, a je s filtri znosnejši.

Star Wars: KotOR 2: The Sith Lords ima še obsežnejši nabor opreme, kot predhodnik. Najbolj obsežne novosti so pri ogrinjalih, ki nudijo zaščito uporabnikom Sile, a jih pri tem ne ovirajo, rokavicah ter pri pasovih, ki niso zgolj modni dodatek, temveč vam lahko izboljšajo atribute ter celo omogočijo vklop nevidnosti. Borci od daleč se bodo razveselili pestrega nabora pušk in pištolic, za katere morate porabiti določene nadgradne točke, če jih želite nositi v dveh rokah, ter granat. Tudi nabor mečev, sekir in podobnih orožij je zelo bogat, mednje pa spada tudi svetlobni meč, za nošnjo v dveh rokah pa veljajo podobni pogoji kot pa pri pokalicah za boj od daleč. Zagotovo največja sprememba pa so nadgradnje, ki so bile močno razširjene z desetinami različnih možnosti. Priznam, da sem za piljenje opreme pajdašev porabil več ur, vso to delo pa je imelo za rezultat brutalno učinkovitost v bojih. Posebna kategorija orožij so moči Sile, ki niso le ofenzivne, temveč tudi defenzivne narave in ne vplivajo samo na vas, temveč tudi na vašo ekipo. Načeloma so sile ločene na temno/svetlo stran, a jih lahko ne glede na poravnavo uporablja kdorkoli, le učinek ne bo tolikšen, kot bi lahko bil.

Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords: nevidnost
S pomočjo nevidnosti se lahko izognete nasprotnikom ali pa vohunite.
Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords: nadgradnje
Nadgradnje so postale obširnejše, saj se je nabor delov podeseteril.
Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords: ofenzivna Sila
S pomočjo ofenzivnih sil lahko na hitro onemogočite nasprotnike in jih nato skupno pokončate.
Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords: defenzivne Sile
Imeti uporabnika Sile v ekipi je neprecenljivo, saj z njo ščiti vse sodelujoče.

Nabor nasprotnikov je ostal bogat kot predhodniku. Napadale vas bodo živali, roboti in pa seveda raznolike rase, ki živijo v galaksiji daleč stran, kar nekaj pa je tudi pasti v obliki min. Spet so živali najpreprostejše, a jih je veliko, enako pa velja tudi za robote. Preostali nasprotniki so naprednejši, med njimi pa gotovo izstopajo Jedi/Sithi, ki imajo ogromno življenjskih točk, dobre oklepe, se znajo zdraviti in pa tudi včasih uporabiti Silo. Šefov je kar nekaj, a vas znajo včasih presenetiti, tako da se jim morate zoperstaviti s pomočjo stranskega lika. Takšni skoki v zaguljenosti so neprijetni, se jih pa da zgladiti s spremembo težavnosti znotraj menijev.

Tudi mini igre in uganke v Star Wars: Knights of the Old Republic 2: The Sith Lords niso ostale pozabljene. Poleg dirk Swoop, v katerih poskušate z dirkalniki postaviti rekord proge, tako da se dotaknete čim več pospeševalnih polj in ne zaletite, igra vsebuje še razširjen Pazaak. Gre za igro podobno Enaindvajset, v kateri igra izmenično deli karte, vi pa morate priti čim bliže dvajsetici, brez da bi jo presegli. Da bi bila igra bolj zanimiva, so v njej prisotne spremenilne karte, ki niso omejene zgolj na pluse in minuse, kot v predhodniku, temveč tudi karte, ki določene številke pretvorijo v negativne in ne le izničijo seštevek, temveč še odštejejo to vrednost.

Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords: Pazaak
Z dodatnimi kartami je Pazaak postal še zanimivejši, bi pa lahko bile nagrade boljše.
Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords: miselna uganka
Miselne uganke so kar zanimive in popestrijo igranje.

Grafična podoba in zvok

Star Wars: Knights of the Old Republic 2: The Sith Lords teče pogonu Odyssey, ki ga je BioWare izpeljal iz srčike imenovane Aurora uporabljene v seriji Neverwinter Nights. Vse grafične lastnosti iz predhodnika so ostale, z izjemo ostrejših tekstur in višjega števila poligonov pa boste zaman iskali bistvene pozitivne spremembe. Žal pa je negativnih kar nekaj in igra teče z bistveno višjim nihanjem sličic na sekundo kot predhodnik, da o katastrofalni stabilnosti pod določenimi nastavitvami ne govorimo. Dodatno moti odsotnost podpore širokozaslonskim načinom, ki pa jo lahko rešite z uporabo ljubiteljskih popravkov (več v sekciji igranje na modernejših sistemih). Dobršen del vmesnih sekvenc je ustvarjen z grafičnim pogonom igre, tiste predizrisane pa imajo sicer nižjo ločljivost, a ne tako slabo kot v predhodniku. Čez sam fizikalni pogon ni dosti pripomniti, morda le to, da določene funkcije (dirke Swoop) ne delajo zanesljivo, kar je velik korak nazaj.

Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords: atraktivna salta
Animacije bojev so ostale všečne.
Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords: vmesna sekvenca s pogonom
Vmesne sekvence s pogonom so izvedene odlično.
Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords: všečna grafika
Kljub starosti igre je grafika mestoma izjemno všečna.

Zvočna podlaga je naravnost odlična, orkestrska glasba v ozadju in izvrstno izveden govor človeških igralcev pa močno popestrita igro. Pri nečloveških igralcih pa se nekatere besedne zveze preveč ponavljajo: »Kawana bota! Yuta tanga kina matura!«, vam bo še dolgo odzvanjal po ušesih in osebno mi je to bilo kar moteče.

Hrošči

Zaključek in ocena

Star Wars: KotOR 2: The Sith Lords je skoraj 40 ur dolga igra igranja vlog, katere raznolika zgodba se razprostira na številnih lokacijah. Na njih boste imeli priložnost preizkusiti številne kose opreme, ki jih boste vsekakor potrebovali za boj proti pestrim sovražnikom. Sistem nadgradenj je postal še kompleksnejši, a je igra lažja, poleg tega pa so vse izbire dobro razložene, zato razlogov za skrb ni. Zelo sta mi bila všeč tudi možnost izbire med svetlo in temno stranjo ter odlična zvočna podlaga. Precejšnji minus so tehnične težave, a ko jih enkrat obvladate, vam užitek ne uide.

Hvalim

  • odlična zgodba
  • možnost izbire med svetlo/temno stranjo
  • izjemna dolžina
  • pestri sovražniki/oprema
  • obsežne nadgradnje
  • zelo dobra glasbena podlaga

Grajam

  • tehnične težave
  • pusti deli določenih stopenj
  • veliki skoki v težavnosti

Tipkovne bližnjice

Preslednica
začasno zaustavi dogajanje
Tab
preklopi med liki
M
prikaže mapo
F4
hitro shrani
F5
hitro naloži

Kode za Star Wars: KoTOR 2: The Sith Lords

V urejevalniku besedil odprite datoteko swkotor2.ini, ki se nahaja v mapi igre, nato pa v sekcijo [Game Options] vnesite vrstico:

[Game Options]
EnableCheats=1

V igri sedaj pritisnite tipko levo od ena ¸ in vnesite naslednje kode za Star Wars: Knights of the Old Republic 2: The Sith Lords:

heal
100% zdravja in polna Sila
invulnerability
neranljivost
infiniteuses
neskončna uporaba predmetov
turbo
pospešeno premikanje
revealmap
razkrije mapo
givemed
doda 100 zdravilnih paketov
givecredits [st]
doda [st] denarja
givecomspikes
doda 100 računalniških orodij
givesecspikes
doda 100 varnostnih orodij
giverepair
doda 100 naprednih popravilnih paketov
addexp [st]
doda [st] izkušenjskih točk
addlightside
napolni točke svetle strani
adddarkside
napolni točke temne strani
setawareness [st]
poveča stopnjo awareness na [st]
setcharisma [st]
poveča stopnjo charisma na [st]
setcomputeruse [st]
poveča stopnjo computer use na [st]
setconstitution [st]
poveča stopnjo constitution na [st]
setdemolitions [st]
poveča stopnjo demolitions na [st]
setdexterity [st]
poveča stopnjo dexterity na [st]
setintelligence [st]
poveča stopnjo intelligence na [st]
setpersuade [st]
poveča stopnjo persuade na [st]
setrepair [st]
poveča stopnjo repair na [st]
setsecurity [st]
poveča stopnjo security na [st]
setstealth [st]
poveča stopnjo stealth na [st]
setstrength [st]
poveča stopnjo strength na [st]
settreatinjury [st]
poveča stopnjo treat injury na [st]
setwisdom [st]
poveča stopnjo wisdom na [st]

Sistemske zahteve

Minimalne

Operacijski sistem
Windows 98 SE/Me/2000/XP
Procesor
1 GHz Pentium III ali enakovreden AMD Athlon
Grafična kartica
32 MB OpenGL 1.4 združljiva 3D grafična kartica s Hardware T&L
Pomnilnik RAM
256 MB
Prostor na disku
3.5 GB

Priporočene

Operacijski sistem
Windows 98 SE/Me/2000/XP
Procesor
1.6 GHz Pentium 4 ali enakovreden AMD Athlon
Grafična kartica
128 MB 3D grafična kartica s strojnima Vertex in Pixel Shader (VS/PS)
Pomnilnik RAM
512 MB
Prostor na disku
3.7 GB

Preigrano na

Operacijski sistem
Windows 10 64-bit
Procesor
AMD Ryzen 7 5700G
Grafična kartica
AMD Radeon RX 6600 8 GB
Pomnilnik RAM
16 GB

Igranje na modernejših sistemih

Igra deluje dobro na Windows 10, le če jo pravilno prilagodite. Če imate težave, poskusite napraviti naslednje:

  1. Namestite The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM).
  2. Izklopite V-Sync in uporabite omejevalnik sličic na sekundo (AMD FRTC ali RivaTuner FrameLimiter) nastavljen na 60. Z V-Syncom se je pri meni igra neprestano sesuvala, število sličic na sekundo pa je bilo katastrofalno.
  3. Izklopite Frame-Buffer Effects.
  4. Izklopite mehke sence (Soft Shadows), saj se lahko z vklopljenimi igra sesuva.

Za vklop širokozaslonskega načina sledite naslednjim korakom:

  1. Vsaj enkrat zaženite igro, da se zapiše nastavitvena datoteka swkotor2.ini
  2. Namestite The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM).
  3. Namestite izboljšane posnetke KotOR 2: The Sith Lords HQ Movies Update.
  4. Prenesite Universal Widescreen (UniWS) Patcher, ga zaženite in v meniju izberite Star Wars Knights of the Old Republic II The Sith Lords
  5. Po končanem procesu odprite datoteko swkotor2.ini v namestitveni mapi igre in spremenite lastnosti Width= in Height= v sekciji [Graphics Options]:
    [Graphics Options]
    Width=1920
    Height=1080
  6. Kopirajte datoteke modifikacij KotOR 2: The Sith Lords HUD Pack in Improved Widescreen Experience v podmapo Override namestitvene mape igre (SWKotOR2\Override)

Povezave


Zadnja sprememba: | Deli na: