Ocena igre Prince of Persia: Warrior Within

Z igro Prince of Persia: The Sands of Time je Ubisoftu uspelo oživiti že skoraj pozabljeno serijo in ji dati izjemen zagon. Že eno leto po izidu prve igre v triologiji, so izdali nadaljevanje Prince of Persia: Warrior Within, ki ga je Ubisoftov Montrealski studio izdelal brez pomoči očeta serije - Jordana Mechnerja. Čeprav je naslov ohranil vse igralne mehanike iz prvega dela in jim dodal še kup novih, je preostanek doživel popolno preobrazbo. V igri boste zaman iskali pravljičnost, ki je prvi del napravila za tako izstopajoč - igra je postala izjemno temačna, princ pa zatežen. Kljub tako veliki spremembi, ob kateri so marsikateri dvigovali obrvi, pa se je igra vseeno dobro prodajala, naloga te ocene pa je, da ugotovi, če je bilo to upravičeno.

Igranje in zgodba

V predhodniku je Princ poskušal popraviti katastrofo, ki jo je povzročil Pesek časa, a se je izkazalo, da je zgodba zanj vse prej kot končana: kdorkoli sprosti Pesek časa mora namreč umreti, Princ pa se je uspel smrti izogniti. Da bi se prerokba uresničila in bi se spet vzpostavil red, se nad našega junaka spravi varuh časovnice, pošastno bitje imenovano Dahaka. Po večletnem begu se utrujen Princ obrne na starega modreca, ki mu razkrije pripoved o skrivnostnem otoku, na katerem je Cesarica časa ustvarila pesek. Princ se zato z ladjo odpravi na iskalno odpravo, ki se nesrečno konča v brodolomu na Otoku časa. Naš junak se nato, odločen, da bi zaustavil Cesarico pred ustvaritvijo peska, odpravi v notranjost orjaške palače, v kateri pa mrgoli sovražnikov, za vrat pa mu diha tudi Dahaka.

Warrior Within je za razliko od predhodnika manj linearen, saj ima igralec v določenih primerih možnost, da izbira poti, ogromno pa je tudi hoje nazaj. Slednje se sliši sila dolgočasno, pa v resnici ni, saj se pogosto vračate v drugačnem časovnem obdobju. Po celem otoku so namreč posejani portali, preko katerih lahko prehajate med arhitekturno osupljivo preteklostjo in skoraj popolnoma porušeno sedanjostjo. Če je v preteklosti nek del stopnje neprehoden, se je lahko v sedanjosti stena porušila ali pa so po sobanah rastline, s pomočjo katerih lahko dosežete cilj. Obratno velja za sedanjost, v kateri vam lahko oviro predstavlja uničena mašinerija ali pa manjka kak steber, preko katerega bi lahko skočili do cilja. Za izbor pravilnega časovnega obdobja vam ne bo treba bistveno tuhtati, saj vas postavitev elementov sili v obisk teleporterja, znajo pa biti kakšne poti zelo dobro skrite.

Nabor spretnostnih izzivov iz predhodnika se ni bistveno spremenil, so pa postale preizkušnje precej težje. Še vedno vas čakajo tek po steni, vrtenje in skakanje na drogovih, plezanje in preskakovanje med stebri, uporaba vrvi in lovljenje ravnotežja na vrtoglavih višinah, je pa treba sedaj pogosto premisliti, kakšno pot boste ubrali, saj ta ni več tako očitna kot v prvem delu. Za dodaten pritisk poskrbijo uničljivi deli okolice in časovna stikala, ne smemo pa pozabiti tudi na Dahako, ki se občasno pojavi od nikoder in vas prisili v beg, ki ne dopušča večjih napak. Nekajkrat si boste morali pot naprej ustvariti tudi sami, gre pa večinoma za dokaj enostavne uganke, ki ne dosegajo večplastnih iz predhodnika.

Največja razlika glede na predhodnik pa se skriva v naprednem bojevalnem sistemu in bogatem naboru orožij. Najprej je treba poudariti, da je v predhodniku Princ bodalo časa vrnil Farah, zato lahko pobere katerokoli drugo orožje, ki ga najde na svojem pohodu, lahko pa roko seveda ohrani prosto. Od tega, kaj nosi, je odvisno, katere kombinacije udarcev bo imel na voljo, in ta seznam je vratolomno dolg. Z enim orožjem v roki lahko poleg mikastenja sovražnika primete ter uporabite kot živi ščit, ga zadavite, mu ukradete orožje in ga z njim zabodete, ga vržete v prepad, preskočite in udarite od zadaj, presekate, pa še kaj bi se našlo. Z dvema orožjema lahko izvedete preko dvajset kombinacij udarcev, ko je sekundarno orožje poškodovano, pa ga lahko zalučate v nasprotnika in mu odrobite glavo. Princ zna odlično izkoristiti tudi okolje, saj se odrine od stene, zasuče na stebru, ali pa poseka sovraga med tekom po steni.

Takšen nabor potez se glede na predhodnik zdi preveč, a je v tej igri skoraj nujen, saj se ni povečala zgolj raznolikost nasprotnikov, ampak tudi njihova zaguljenost. Osnovni kanonfuter sestavljata dve osnovni vrsti sovražnikov, ki vas najraje napadajo v skupinah, potem so tukaj obrisi, ki v vas od daleč lučajo nože ter se lahko hipno prestavijo na drugo lokacijo, in na koncu še dve vrsti psov. Nabor nevarnejših sovražnikov vsebuje različne vrste izjemno agilnih morilcev in morilk, od katerih so nekateri tudi nevidni, potem so tukaj rablji, čarovniki sestavljeni iz vran in cesarske stražarke. Vrhunec pa gotovo sestavljajo šefovske bitke, ki jih je nemalo, marsikatera pa ima tudi več stopenj in bo od vas zahtevala ogromno koncentracije.

Čeprav princ bodala časa več nima, pa je ohranil medaljon od Farah, ki mu omogoča določeno mero nadzora nad časom. Pesek sedaj pobirate iz skupkov na tleh, količina tankov, ki jih imate na voljo, pa je strogo regulirana. Poleg prevrtenja časa, ki je tokrat možno za osem sekund, lahko upočasnite okolico ali pa sprožite posebne napade. Moči se odklepajo sproti, igra pa vam tudi razloži, kako jih lahko uporabite. Vlogo shranjevalnih točk sedaj opravljajo vodnjaki, ki so kljub nadaljevalnim točkam včasih oddaljeni celo večnost, zato je lahko razsipnost s peskom hitro kaznovana.

Grafična podoba in zvok

Prince of Persia: Warrior Within teče na izboljšanem pogonu Jade, ki je bil izdelan za namene igre Beyond Good and Evil in potem uporabljen tudi v trilogiji Peskov časa. Vizualna podoba igre ni revolucionarna, je pa izboljšana v skoraj vseh pogledih. Elementi imajo več poligonov, teksture so ostrejše, naprednejši pa so tudi grafični učinki in volumetrični delci. V oči morda še najbolj bode izjemno monotona barvna paleta, ki pa sicer nekako ustreza temu, kar bi nekdo od obeh stanj Otoka časa (sedanjost in preteklost) pričakoval. Z izjemo zelo divjih vrvi, tudi fizikalni pogon dobro opravlja svoje delo, in napravi okolico bolj dinamično. Zelo močnih izboljšav je bila deležna kamera, ki se obnaša skoraj perfektno. Spet je večina vmesnih sekvenc ustvarjena kar s pogonom, nekaj pa jih je tudi predizrisanih.

Glasbena podlaga se je precej spremenila, saj je orientalski pridih skoraj popolnoma izginil. Med boji boste tako lahko poslušali le še divje žaganje, ki je sicer zelo poslušljivo, a bi bilo v kombinaciji z vzhodnjaškimi instrumenti neprimerno boljše. Govorni del bi težko kritizirali, ni pa tako pozitivno izstopajoč kot v predhodniku.

Hrošči

Zaključek

Prince of Persia: Warrior Within zelo spodobno nadaljevanje predhodnika, ki je izboljšano v večini pogledov, z dolžino 13 ur pa tudi precej daljše. Princ je sedaj še bolj spreten, kar tudi rabi, saj so izzivi postali težji. Navduši zelo pester nabor nasprotnikov, ki se jim uprete z obširno paleto napadov. Nadzor je ostal intuitiven, škoda je pa, da stopnje ne vsebujejo težjih ugank. Igra je tudi precej temačnejša in bolj krvava od predhodnika, zato bodo morda ljubitelji pravljičnosti Sands of Time razočarani.

Hitre tipke

Kombinacije, ki jih lahko izvedete med bojem, lahko najdete v meniju Combo list znotraj igre, tukaj pa so naštete le osnovne tipke.

Desni klik
izvedi dejanje
Preslednica
skok
C
spust iz ploščadi ali vrže sekundarno orožje
E
napad s sekundarnim orožjem
R
zavrti čas nazaj
Q
prestavi pogled

Sistemske zahteve

Minimalne

Operacijski sistem
Windows 98 SE/Me/2000/XP
Procesor
1 GHz Pentium III ali enakovreden AMD Athlon
Grafična kartica
NVIDIA GeForce 3 ali novejši, ATI Radeon 7500 ali novejši, Intel 915G
Pomnilnik RAM
256 MB
Prostor na disku
1.5 GB

Priporočene

Operacijski sistem
Windows 98 SE/Me/2000/XP
Procesor
1,5 GHz Pentium 4 ali enakovreden AMD Athlon
Grafična kartica
NVIDIA GeForce 4 ali ATI Radeon 9500
Pomnilnik RAM
256 MB
Prostor na disku
3.5 GB (polna namestitev iz DVD-ja)

Preigrano na

Operacijski sistem
Windows 10 64-bit
Procesor
AMD Ryzen 1500X 3.5 GHz
Grafična kartica
AMD Radeon RX 460 2 GB
Pomnilnik RAM
16 GB

Igranje na modernejših sistemih

Igra privzeto ne podpira širokozaslonskega načina, ga pa lahko na enostaven način dodate. Popravek za širokozaslonski način lahko najdete med povezavami. Po razširitvi popravka v korensko mapo igre odprite datoteko pop2.ini z urejevalnikom besedil in prilagodite želeno ločljivost:

[MAIN]
Width = 1920
Height = 1080

Nekatere izzive ne boste mogli premagati, če bo število sličic na sekundo višje od 60. Priporočljivo je, da imate vedno vklopljen V-Sync in da v kritičnih primerih število sličic omejite na 60 (Radeon FRTC oz. Chill delujeta odlično).

Povezave


Vam je vsebina všeč? Delite jo na: