Ocena igre Prince of Persia: Sands of Time

Franšiza Prince of Persia je svojo pot začela leta 1989 kot naslov za Apple II, kasneje pa je bila predelana za številne druge operacijske sisteme, kot je npr. MS-DOS, na katerem sem se z njo spoznal tudi sam. V izvirni igri je imel princ eno uro časa, da se prebije skozi temnice polne sovražnikov in pasti, podobno časovno omejitev pa je imelo tudi nadaljevanje. Leta 1999 se je igra preselila v tri dimenzije (Prince of Persia 3D), a ni nikoli postala prodajna uspešnica. Šele, ko je taktirko prevzel Ubisoft in leta 2003 izdal Prince of Persia: The Sands of Time, je serija resnično dobila zagon.

Igranje in zgodba

Igra se odvija nekje v Indiji, skozi katero potuje vojska Perzijskega kralja Sharamana, ki se je napotil na obisk Sultanu iz Azada. Med potjo do njih pristopi Vezir ene izmed krajevnih maharadž in jih prepriča, da napadejo kraljestvo njegovega gospodarja. S pomočjo Vezirjeve izdaje napadalci uspešno vdrejo v mesto, pri tem pa bojaželjni Sharamanov sin (naš junak - Princ) sam zatava globoko v maharadževo palačo. Med raziskovanjem odkrije skrivnostno bodalo, za katerega po naključju ugotovi, da ima sposobnost vplivati na potek časa. Napadalci mesto zavzamejo, Vezir pa si kot nagrado za svojo pomoč zaželi bodala, ki ga mu Princ ne želi izročiti. Odprava se skupaj z ujetniki odpravi v Azad, kjer užaljen Vezir s prevaro prelisiči navzoče, da iz orjaške peščene ure, ki so jo privlekli iz maharadževe zakladnice, sprostijo pesek časa. Sledi popolni kaos, saj skoraj vsi prebivalci palače postanejo peščene pošasti, kruta usoda pa je prihranjena zgolj Princu, Vezirju in hčeri maharadže Farah, saj jih ščitijo čarobni predmeti. Princ se poveže s Farah, da bi skupaj preprečila katastrofo svetovnih razsežnosti, a v ta namen morata doseči peščeno uro, ki so jo Vezirjevi podaniki preselili v najvišji stolp palače.

Azadova palača je ogromna in posejana s številnimi zaprtimi vrati, ki jih je treba bodisi obiti ali pa prelisičiti zapleten varnostni sistem in jih odpreti. Prva izmed možnosti od Princa zahteva skoraj nadčloveške sposobnosti, saj mora teči po steni, se sukati na in preskakovati med drogovi, plezati in skakati med stebri, se vihteti z vrvmi, loviti ravnotežje na ozkih brveh, ter še kaj bi se našlo. Nadzor je izjemno intuitiven, saj lahko večino posebnih dejanj izvedete z držanjem desnega miškinega gumba, za preostanek pa zadostuje držanje smeri in pritisk tipke za skok (Preslednica). Igralna mehanika odpušča manjše napake, saj se Princ samodejno prime, če naredite manjšo neumnost, medtem ko so večje večinoma kaznovane s smrtjo. Kar nekaj spretnostnih izzivov od vas zahteva hitro ukrepanje, nobeden izmed njih pa ni do igralca nepravičen. Varnostni sistem ni nič kaj manj nevaren, saj na vas prežijo tla posejana z bodicami, orjaške klešče, cirkularke, premikajoča se rezila, z bodicami posejani hlodi, brezkončne jame, skratka - ni da ni. Nekatere pasti lahko zaobidete, pred drugimi vas pa reši le dober občutek za čas.

Za napredovanje na določenih mestih boste morali rešiti tudi miselne uganke, ki večinoma niso pretirano zaguljene, pri tistih težjih pa vam igra rada navrže kak namig. Poleg aktivacije stikal v pravilnem časovnem zaporedju, boste morali premikati kipe in škatle, usmerjati svetlobni tok s pomočjo vrtenja in prestavljanja zrcal, preoblikovati okolico in tako naprej. Pri tem opravilu vam izdatno pomagajo vizije ob shranitvi igre, ki napovejo Prinčevo prihodnost, in pa alternativni pogled kamere (tipka Q). Za zelo koristno se izkaže tudi Farah, ki se pogosto zrine skozi razpoke in luknje, ter aktivira kakšno stikalo. Med iskanjem poti naprej boste lahko naleteli tudi na skrivnosti, ki vam bodo močno olajšale napredek skozi igro.

Poleg pohajkovanja po palači in napenjanja možganov, je eden izmed bistvenih delov igre tudi bojevanje. Bitke so strogo omejene na vnaprej določene predele, ob pobitju vseh pa se vam običajno ponudi tudi možnost za shranitev igre. Človeške peščene pošasti obsegajo deset vrst, ki se med sabo ne razlikujejo zgolj v videzu, oborožitvi in količini življenjskih točk, ampak imajo tudi različne vrste napadov in obramb. Tri vrste enostavnih vojakov in služabnikov lahko tako pospravite relativno enostavno, že nižji stražarji, kovači in prebivalci harema pa bodo zahtevnejši zalogaj. Najbolj težavni nasprotniki pa so gotovo višji stražarji in generali, ki ne znajo zgolj blokirati napade, ampak vam tudi močno omejijo premikanje. Vsi človeški nasprotniki posedujejo sposobnost teleportiranja, tako da jih je nemogoče prelisičiti z begom. Vrste živalskih pošasti so precej manj raznolike, so pa toliko bolj nadležne, saj so skupine bistveno večje.

Poleg svojih neverjetnih akrobatskih spretnosti je Princ v bitkah oborožen z mečem, ki ga uporablja kot glavno orožje za udrihanje po nasprotnikih, in pa s posebnim Bodalom časa. Meč je popolnoma zadovoljivo orožje proti živalskim nasprotnikom, človeških pa se ni mogoče odkrižati na tako enostaven način. Z mečem lahko namreč dvonogega sovraga zgolj spravite na tla, nekaj trenutkov kasneje pa znova oživi, če z Bodalom časa ne posrkate čarobnega peska, ki ga sestavlja. Mesto usmrčenca se nato zasede z eno izmed vrst bitij, ki je udeleženo v boju, dokler ni dosežena kvota za zaključek bitke. Za zmago ni dovolj zgolj brezglavo mikastenje in blokiranje, ampak je treba včasih tudi taktizirati in izkoristiti podatke o obnašanju nasprotnika. Nekaterih sovražnikov tako ni mogoče preskočiti, drugi vas pometejo po tleh, tudi če blokirate, z uničevanjem samo najlažjih nasprotnikov si boste močno zakomplicirali bitke, saj jih bodo nadomestili sami močnejši, itd. Pri bojih vam pogosto pomaga tudi Farah, ki v boj posega z lokom, pri tem pa se zna zgoditi, da po nesreči zadane tudi vas in posledično poškoduje. Življenjske točke si Princ obnavlja s pitjem vode, medtem ko se življenje Farah samodejno regenerira.

Bodalo pa ni uporabno zgolj za srkanje peska, ampak daje Princu tudi nadnaravne moči. Najpomembnejša je gotovo možnost previtja časa za do deset sekund, ki razveljavi vse, kar se je zgodilo v tem obdobju. Ob vsakem posrkanju sovražnika se časomer znova ponastavi, kar je potrebno vzeti v ozir, če ste obkroženi z nasprotniki in imate malo življenjskih točk. Bodalo omogoča tudi upočasnitev dogajanja in zamrznitev nasprotnikov, uporaba obojih moči naenkrat pa pretvori Princa v ubijalski stroj, a porabi celotno zalogo peska. Poleg srkanja nasprotnikov, ki vam obnovi posamezen tank, so po palači raztresene tudi kopice, ki vam obnovijo celotno zalogo, če jih zberete dovolj pa se vam razširi še kapaciteta.

Grafična podoba in zvok

Prince of Persia: Sands of Time teče na hišnem pogonu Jade, ki je bil ustvarjen za igro Beyond Good and Evil. Vizualna podoba igre je kljub letom še vedno izjemno všečna, čeprav ne more skriti pomanjkanja poligonov. Očem prijetno barvno shemo in okolico naravnost iz pravljice popestrijo več virov svetlobe, megla in odbojne površine. Okolica ni statična, ampak se deli nje pogosto porušijo, drogovi ob uporabi nihajo, zavese in praporji valovijo, ko se jih dotaknete. Učinki vetra resda izgledajo precej umetno, je pa res, da popestrijo videz Princa in Farah. Večina vmesnih sekvenc je ustvarjenih kar s pogonom, nekaj izmed njih pa je tudi predizrisanih. Najbolj težavni del pogona je gotovo kamera, ki se med premagovanjem ovir obnaša zelo solidno, med boji pa je druga zgodba. Trmasto se namreč upira premikom miške in preskakuje, kar močno otežuje borbe in jezi igralca.

Zvočni del igre je izveden zelo dobro, saj izstopajo tako govorci kot tudi udarna orientalsko obarvana glasbena podlaga med boji. Težavo predstavlja edinole neenakomerna glasnost, ki je najbrž posledica tega, da zvočni vir ni pripet na kamero, ampak na govorce. Pogovori med Princem in Farah bodo tako pogosto težko razumljivi, če ne boste zvišali glasnosti na zvočnikih, po drugi strani pa bo potem okolica preglasna, kar kvari igralno izkušnjo.

Zaključek

Prince of Persia: Sands of Time je okrog 9 ur dolga akcijska igra, ki navduši z izjemno agilnostjo protagonista in pravljično podobo, vse skupaj pa popestri izjemna glasbena podlaga. Nadzor je izjemno intuitiven, uganke pa bi lahko bile za odtenek težje. Najbolj moteča elementa sta občasno nerodna kamera in neenakomerna glasnost.

Hitre tipke

Desni klik
izvedi dejanje
Preslednica
skok
C
spust iz ploščadi ali pospravi meč
E/Srednji klik
posrka pesek iz oslabljenega sovražnika
R
zavrti čas nazaj
Shift
počasna hoja (uporabno pri bodicah)

Sistemske zahteve

Minimalne

Operacijski sistem
Windows 98 SE/Me/2000/XP
Procesor
800 MHz Pentium III ali enakovreden AMD Athlon
Grafična kartica
NVIDIA GeForce 3 ali novejši (z izjemo NVIDIA GeForce 4 MX), ATI Radeon 8500 ali novejši, Matrox Parhelia
Pomnilnik RAM
256 MB
Prostor na disku
1.2 GB
Ostalo
DirectX 9.0b

Priporočene

Operacijski sistem
Windows 98 SE/Me/2000/XP
Procesor
1,2 GHz Pentium 4 ali enakovreden AMD Athlon
Grafična kartica
NVIDIA GeForce 4 ali ATI Radeon 9500
Pomnilnik RAM
256 MB
Prostor na disku
1.2 GB
Ostalo
DirectX 9.0b

Preigrano na

Operacijski sistem
Windows 10 64-bit
Procesor
AMD Ryzen 1500X 3.5 GHz
Grafična kartica
AMD Radeon RX 460 2 GB
Pomnilnik RAM
16 GB

Igranje na modernejših sistemih

Škatelne različice igre imajo na modernejših sistemih težavo z namestitvijo. Ponavadi se pojavi napaka Component transfer error z opisom:

Component: EMEA Registration
File Group: Common Reg Files - EMEA
File: E:\Support\Register\register\dll\xmltok.…
Error: The parameter is incorrect.

Nikar ne kliknite na OK, saj bo to pobrisalo nameščene datoteke. Rešitev je, da odprete Upravitelj opravil, kliknete na zavihek Procesi (Processes), najdete namestilnik ter ga prisilno zaustavite. Kljub prekinitvi, bo igra normalno delovala.

Igra privzeto ne podpira širokozaslonskega načina, ga pa lahko na enostaven način dodate. Popravek za širokozaslonski način lahko najdete med povezavami. Po razširitvi popravka v korensko mapo igre odprite datoteko pop.ini z urejevalnikom besedil in prilagodite želeno ločljivost:

[MAIN]
Width = 1920
Height = 1080

Povezave


Vam je vsebina všeč? Delite jo na: