Ocena igre Overlord II

Triumph Studios so leta 2007 izdali akcijsko igro Overlord, ki sicer ni bila presežek, je pa bila po moji oceni kar zabavna. Leto kasneje je sledila razširitev imenovana Raising Hell, ki pa si je nisem ogledal, saj je moj plošček ni vseboval (bizarno, glede na to, da je vseboval promocijski material za dvojico). Že 2009 pa smo uzrli nadaljevanje imenovano Overlord 2. Jasno je, da v tako kratkem času nek mikroskopski studio ne more proizvesti nekih hudih novosti, zato ob nakupu nisem pričakoval čudeža. Že zdaj lahko omenim, da so bila moja pričakovanja izpolnjena, saj gre le za evolucijo ali pa je bila ta kaj prida ali ne pa si lahko preberete v opisu.

Igranje in zgodba

Igra se odvija po dogodkih v Raising Hell, v katerih je ostal Overlord iz prve igre ujet v dimenziji imenovani Brezno, Gnarl in gremlini pa so se uspeli vrniti v običajen svet. V mogočni eksploziji čarobnega srca Temnega stolpa se je porušilo ravnovesje v svetu in Gnarl je moral s spremljevalci poiskati novo zatočišče v Svetu mrtvih (The Netherworld). Začnete v mestecu Nordberg kot precej nepriljubljen otrok, sin prejšnjega Overlorda in njegove gospodarice. S pomočjo gremlinov in čarovnije se zoperstavljate vrstnikom ter ustvarjate kaos, dokler do obronkov mesta ne prispe mogočni Imperij, ki je zrasel po padcu Temnega stolpa. Njihovi nadzorniki zaznajo, da je v mestu prisoten vsaj en čarovnik, zato zahtevajo njegovo izročitev. Prebivalci Nordberga vas z veseljem pahnejo čez palisado, da se vas znebijo, hkrati pa se priliznejo novim gospodarjem. A novi Overlord ima gremlinske pomočnike, ki mu omogočijo pobeg vse do ledenega morja, kjer po boju z Jetijem postane ledena kocka in se nekako znajde v Svetu mrtvih.

Kot sem že v uvodu omenil, od dvojke ni bilo za pričakovati bistvenih novosti. Svet, ki je na voljo je tudi tokrat razdeljen na raznolike lokacije. Začnete v zasneženem Nordbergu, ki je domovanje volkov, tjulnjev, palčkov in seveda lovcev na živali, globoko v jamah pa se nahajajo drevesne nimfe ter mesojede rastline. Nadaljujete v tropskem Everlightu, ki je zatočišče vilinov, morskih žensk (ko jih boste videli, boste vedeli zakaj nisem uporabil deklic :), orjaških pand, pajkov ter vil, ki začarajo vaše gremline. Nato sledi opustošena pokrajina okrog stolpa predhodnega Overlorda, kjer kraljujejo nemrtvi, orjaški polži in ognjeni močeradi. Zadnja izmed lokacij pa je seveda Imperij sam, ki je postavljen nekam v Sredozemlje. V vseh lokacijah boste srečevali tako hipijevske viline, ki so se odločili, da vam bodo preprečili škodovanje nedolžnim živim bitjem kot tudi vojake Imperija, ki so na neustavljivem zavojevalnem pohodu.

Imperij je brez dvoma modeliran po slavni Imperialni rimski vojski tako po videzu kot tudi po bojni strategiji. Osnova vojske so borci od blizu, ki se v bližini centuriona postavijo v praktično neprebojno formacijo. Bolj kot napredujete, težje jih bo razbiti, zato se je potrebno najprej lotiti centuriona, nato pa previdno prebijati skozi njihove vrste. Občasno jim družbo delajo orjaški vojaki, ki poteptajo vse pred sabo, a vidijo bolj slabo, zato jih lahko prelisičite. Od daleč vas bodo napadali lokostrelci ali vojaki s samostrelom, oboji zelo nevarni za Overlorda, zato dodobra preučite teren pred napadom. Nič kaj manj nevarni niso metalci bomb, ki lahko hitro naredijo masaker med strnjenimi vrstami vaših gremlinov, jim pa lahko vrnete milo za drago s prenašanjem njihovih bomb naravnost v njihovo naročje. Zelo nevarni so nadzorniki, ki stojijo na visokih stebrih in preiskujejo ozemlje za čarobnimi bitji. Njihov iskalni žarek je rdeč in če slučajno zaidete vanj, bežite ali pa doživite bridko smrt. Na čarovnijo so alergični tudi steampunkovski iztrebljevalci, ki na hitro opravijo z gremlini, Overlord pa je zanje malo večji zalogaj.

Vsem tem silam se lahko zoperstavite s štirimi plemeni podanikov, ki jih sproti odklepate. Rjavo pleme je že odklenjeno in gre za bojevnike od blizu, rdeče pleme meče ognjene krogle in je odporno na ogenj, zeleno pleme napada izza hrbta, povzroča visoko škodo in je odporno na strupe, modro pleme pa oživlja, čisti čarovnijo ter zna plavati. Bojevanje, nadzor in podobno poteka identično kot v predhodniku, še vedno so gremlini brez nadzora popolni butci :). Velika novost je prisotnost jezdnih živali. Tako lahko rjavo pleme jezdi na volkovih, rdeče pleme na ognjenih močeradih, zeleno pa na pajkih. Jezdne živali povečajo odpornost gremlinov ter jim dajo posebne zmožnosti. Volkovi so zmožni razbijati sovražne formacije, ognjeni močeradi se kotalijo in obstreljujejo nasprotnike, pajki pa lahko plezajo po pajčevinah in omogočajo boj od blizu. Še ena novost glede gremlinov je njihova stopnja izurjenosti. Skozi borbe njihova stopnja raste in tako postajajo močnejši ter odpornejši, padle pa lahko za določeno količino življenjske energije spet obudite od mrtvih na pokopališču.

Čisto posebno poglavje so določene misije, v katerih se morate s posebno čarovnijo preleviti v telo gremlina. Ta ima nato nadzor nad vsemi podaniki ter se lahko zrine skozi ozke prehode, ni pa kaj prida odporen na poškodbe. Večinoma gre za zelo zabavne skrivaške misije, v katerih polagoma pospravljate nasprotnike, brez da bi pritegnili večjo pozornost. Te vrste misij so mi bile najboljši del igre, želel bi si jih še več! Še ena novost so bili deli, v katerih se bodisi izmikate katapultom/balistam ali pa jih uporabljate. Zadeva je izvedena kar solidno, pogosto je bilo treba katapult prelisičiti, da je razbil barikado in omogočil nadaljevanje.

Tudi sam Overlord ni ostal brez sprememb. Sedaj lahko izbira med tremi čarovnijami, katerih jakost lahko nadgrajuje s posebnimi čarovnimi kamni, ki ležijo naokoli. Prva čarovnija omogoča prevzeti nadzor nad nesovražnimi bitji, sovražnike pa lahko z njo ubijete. Vaši novi sužnji vas bodo zalagali z denarjem in življenjsko energijo. Druga čarovnija bo bodisi ojačala napadalnost in obrambo vaših podanikov, bodisi pa bo poškodovala nasprotnike. Zadnja čarovnija bo podanika uporabila kot kamikazo proti sovražniku, lahko pa jo boste tudi uporabili za obnavljanje življenjskih točk (spet na račun podanika). Overlord pa tudi tokrat ni povsem nemočen v boju od blizu. Za to poskrbijo razni oklepi, čelade in orožja, ki jih odklenete s posebnimi kamni, za izdelavo pa žrtvujete življenjsko energijo, posebne kristalne rože in temne kristale. Slednji so precej redki in jih lahko uporabite tudi za nadgradnjo vaših gremlinov. Cekine je po drugi strani precej lažje dobiti, saj so povsod raztresene skrinje z zlatom, dobite pa jih lahko tudi ob zavzetju mest.

Grafična podoba in zvok

Dvojica je kar se grafike tiče izboljšana enica, saj je pogon ostal praktično nespremenjen. Določeni grafični učinki so bili dodani, to pa je tudi to. Kar se fizike tiče, je bila nadgradnja kar spodobna, še vedno pa trdna telesa pogosto niso v resnici trdna, kar občasno izgleda prav smešno. Precej več je sekvenc in animacij narejenih s pogonom igre, ki pa znajo biti v določenih primerih že nadležne, saj rušijo vzdušje in motijo koncentracijo. Tudi glede zvočnega dela, humorja in glasbe gre le za evolucijo in ne revolucijo.

Hrošči

Zaključek

Overlord II je spodobno nadaljevanje enice. Čeprav igra v osnovi ostaja ista (verjeli ali ne, igro sem igral do minute enako dolgo kot enico! :), so dodali nekaj odličnih novosti kot so skrivaške misije in upravljanje naprav. Še vedno pa jo pestijo vsi grehi enice, da ne govorimo o neprestanem ujčkanju igralca.

Hitre tipke

Preslednica
izvedi udarec
Levi klik
pošlji podanike
Desni klik
vpokliči podanike
Levi+desni klik
nadzor premikanja podanikov
Q
nastavi zbirno točko
`
izberi vse podanike
1 - 4
izberi pleme podanikov
Levi Shift
izberi tarčo
Levi Alt
izvedi čarovnijo

Sistemske zahteve

Minimalne

Operacijski sistem
Windows XP SP2 / Vista SP 1
Procesor
Pentium D 3.4GHz ali enakovreden AMD
Grafična kartica
GeForce 6800+ / Radeon X1800XT
Pomnilnik RAM
1 GB
Prostor na disku
5 GB
Ostalo
DirectX 9.0c

Priporočene

Operacijski sistem
Windows XP / Vista
Procesor
Intel Core 2 Duo ali Athlon 64 X2
Grafična kartica
GeForce Geforce 7900 GTX ali Radeon HD 2600 XT
Pomnilnik RAM
2 GB
Prostor na disku
5 GB
Ostalo
DirectX 9.0c

Preigrano na

Operacijski sistem
Windows 7 SP1 64-bit
Procesor
Intel i3 2120 3.3 GHz
Grafična kartica
AMD Radeon HD 7750 1 GB
Pomnilnik RAM
4 GB

Povezave


Vam je vsebina všeč? Delite jo na: