Commandos 2: Men of Courage
Commandos: Behind Enemy Lines in kasnejša razširitev Beyond the Call of Duty, ki sta izšla tik pred koncem drugega tisočletja, sta svetu predstavila novo vrsto realnočasovnih iger: taktične strategije s poudarkom na tiholazništvu. Ker je prodaja obeh iger blestela, je bilo jasno, da bomo ugledali nadaljevanje. In dobili smo ga: leta 2001 je založnik Eidos izdal popolnoma novo igro v seriji imenovano Commandos 2: Men of Courage. Nič več ni šlo zgolj za nov paket misij, ampak za polnokrvo samostojno igro na močno izboljšanem grafičnemu pogonu, ki je obetal rahlo drugačen pristop k igranju. Ali je Pyro Studios znova uspelo ali so zamočili? Preberite v opisu.
Zgodba in igranje
Kot v prvem delu in razširitvi, tudi v Commandos 2 spremljamo ekipo specialcev iz druge svetovne vojne, ki izvajajo naloge neprimerne za običajne vojake. Časovni okvir ostaja enak kot v izvirniku, se je pa približno polovica dogajanja preselila na bližnjevzhodno bojišče, ki ga nadzira Japonsko cesarstvo. V dvojki je sicer zgolj 10 misij, lahko pa z zbiranjem posebnih bonus knjižic, odklenete še deset bonus misij. Vsaka misija poleg kopice glavnih nalog vsebuje tudi drugotne cilje, ki so pogosto nastavljeni tako, da vam pomagajo pri spopadanju z rdečo nitjo misije.
Čeprav so mape približno enako velike kot v predhodnikih, pa imajo v resnici precej večje razsežnosti, saj lahko vstopate v stavbe. Nekatere stavbe imajo več nadstropij in kleti, pogosto so povezane z rovi, poleg priboljškov pa lahko v njih najdete tudi na kupe nasprotnikov. Nekateri izmed slednjih gledajo skozi okna z naperjenim orožjem in vas znajo iznenada presenetiti. Enostaven zemljevid, ki smo ga spoznali v prednikih in prikazuje samo zunanjost, zaradi tega v dvojki izgubi na veljavi. Veliko bolj uporaben je dnevnik nalog, ki omogoča, da igra z rumeno puščico označi mesto, ki ga morate obiskati na poti do zaključka naloge. Funkcija je izjemno uporabna in vam prihrani veliko časa, saj je pot do konca misije pogosto skoraj popolnoma odprta.
Kar se tiče samih junakov, ki jih nadzirate, je treba povedati, da so komandosi v dvojki manj specializirani kot v predhodniku. Vsak lahko plava in se potaplja, nosi uniformo, kuka skozi okna, pleza po lestvah, reže bodečo žico ali strelja s pištolo, puško in mitraljezom. Večina komandosov je sposobna omamiti in nato zvezati nasprotnika, zato lahko po želji celotno igro preigrate miroljubno. Skrivanje trupel je zaradi številnih hiš zelo enostavno (vržete jih lahko celo skozi okno), ponekod jih pa lahko tudi vržete v visoko travo ali vodo. Poberete lahko steklenice z vinom in jih uporabite za preusmerjanje pozornosti ali pa vanje dodate uspavalo in uspavate pogoltne sovražnike. Funkcijo izvabljanja nasprotnikov iz njihovih položajev uspešno opravljajo tudi škatlice cigaret. Vsak komandos lahko nosi lastno škatlo s prvo pomočjo in se tako pozdravi, brez da bi bilo potrebno posredovanje zdravilcev. Vse te, in še številne druge predmete, lahko najdete znotraj hiš, ki so polne omar, zabojev in drugih shranjevalnih prostorov.
Za boljše upravljanje s to enormno količino priboljškov, so pri Pyro Studios vsakemu komandosu in nasprotniku vgradili inventar. Gre za enostavno pravokotno mrežo, v katero lahko shranite omejeno količino predmetov, podprta pa je tudi enostavna izmenjava med komandosi. Določeni predmeti se združujejo v skupke (npr. zavojčki cigaret), zato jih lahko po žepih nosite precejšnjo količino. Predmete lahko odvzamete tudi nasprotnikom, ampak le, če so zvezani ali mrtvi.
Oglejmo si sedaj še preostale posebnosti komandosov, razporejenih po zaporedni številki, s katero jih izberete.
Tiny (Zelena baretka)
Tiny je mišičnjak, katerega glavni aduta sta nož in pesti. V inventarju nosi elektronsko vabo, ki jo lahko oddaljeno sproži in z njo privabi nasprotnike. Njegova velika moč mu omogoča tudi, da lahko prenaša eksplozivne sode in pleza po telefonskih drogovih. V skrajni sili lahko tudi skoči skozi okno ali z velike višine.
Duke (Ostrostrelec)
Duke je ostrostrelec, katerega glavna naloga je odstrel drugih ostrostrelcev ali sovražnikov na taktično težko dostopnih položajih. Sposoben je plezati po telefonskih drogovih in tako povečati svoj doseg.
Fins (Marinec)
Fins obvlada vse, kar je povezano z vodo, na voljo pa ima tudi nekaj posebnih kopenskih trikov. Potapljaška oprema mu omogoča, da pod vodo zdrži precej dlje časa kot pa preostali, ki se potapljajo na dah. Ima tudi harpuno, ki jo lahko uporabi za odstranjevanje podvodnih nevarnosti, na kopnem pa z njo ni mogoče streljati. Tam je tako ali tako bolj učinkovit z nožem, ki ga lahko vrže spodobno daleč. S pomočjo kavlja lahko tudi pleza po stenah.
Inferno (Inženir)
Inferno je specialist za obravnavo eksplozivnih teles in nekaterih drugih tehničnih pripomočkov. S pomočjo granat ali raketometalca je sposoben na hitro počistiti veliko količino nasprotnikov, lahko pa jim tudi postavi zasedo v obliki min. Njegov detektor min je neprecenljiv na območjih, na katerih ne patruljira nihče, zaznane in onemogočene mine pa lahko tudi vtakne v žep. Za težja opravila lahko uporabi časovno sprožene ali kontrolirano sprožene bombe.
Tread (Voznik)
Tread je v dvojki prevzel določene funkcije inženirja. Poleg sposobnosti upravljanja kateregakoli vozila, lahko sedaj namreč upravlja z določenimi vrstami granat. Z molotovko lahko nasprotnike zakuri, z dimno bombo poskrbi za diverzijo, bomba s plini pa pahne ciljane sovražnike v nezavest. Postal je tudi specialist za pasti. Z lopato lahko izkoplje luknjo, v katero padejo nasprotniki, uporabi lahko žično past ali pa nastavi past za medvede.
Spooky (Vohun)
Spooky je specializiran za preusmerjanje pozornosti nasprotnikov, slednje pa lahko doseže s pomočjo ukradenih uniform. Preoblečen v nasprotnika se lahko zaplete v pogovor, in če je njegov rang višji od nasprotnikovega, lahko slednjega celo prepriča, da se premakne na zaukazano mesto. Pri vsem tem preoblačenju morate zgolj paziti, da se ne prikažete višjim činom in/ali enotam SS, saj vas ti takoj razkrinkajo. Izogibati se morate tudi sumljivim dejanjem. Namesto udarca s pestmi lahko sovrage omami z injekcijo.
Natasha (Ustnice)
Natasha je ženska različica Spookya, le da ima manj zmožnosti. Preusmerja lahko pozornost, omami nasprotnike z udarcem s steklenico, to je pa tudi vse. Žal mi je ni uspelo prepričati, da bi streljala z ostrostrelsko puško.
Lupin (Lopov)
Lupin je izjemno hiter komandos, ki se lahko stlači v praktično vsako luknjo. Je specialec za odklepanje zaklenjenih vrat ali zabojev, krajo iz žepov, neslišno pa lahko smukne tudi skozi okno. Ker je tako spreten, zmore tudi plezati po zidovih. Z udarcem je sicer sposoben onesposobiti nasprotnika, ga pa ne more zvezati. V žepu nosi podgano, ki jo lahko izpusti in uporabi za preusmerjanje pozornosti.
Živelj je v Commandos 2 precej bolj raznolik kot pa v enici. Klasičnim vojakom, oficirjem in generalom so se pridružili še delavci, mornarji, ostrostrelci in grenadirji. Kar nekaj sovražnikov je neoboroženih, zato lahko z njimi opravite kar s pestmi. Poleg bogatega izbora iz sovražnega tabora, so tukaj še vaši zavezniki, ki jih lahko nadzirate ter celo postavite na obrambne položaje. Tudi živalski svet je kar pester. V nekaterih misijah vam bo na voljo ščene, ki ga lahko prikličete s pomočjo piščalke, in uporabite za prenos predmetov. V določenih misijah boste lahko s pomočjo slona prečkali nevarna vodna območja polna krokodilov in piranj. Tropske mape imajo na voljo tudi zanimivo presenečenje: morske pse.
Nasprotniki imajo tudi v dvojki vidno polje sestavljeno iz dveh zelenih con. V osnovi je sistem enak kot v izvirniku, je pa obnašanje nasprotnikov, ko vas vidijo povsem drugačno. Ko vas sovražnik zazna se pojavi modra črta, ki pomeni, da vas gleda, nato pa imate določen čas, da izginete iz njegovega vidnega polja, preden se črta pretvori v rdečo. Takrat nasprotnik preide v način napada in se vas bodisi loti s pestmi ali pa z orožjem. Lovljenju nasprotnikov z nastavljanjem komandosov je tako dokončno odklenkalo, kar pa še ne pomeni, da se tega sistema ne da izkoriščati. Ko vas sovrag gleda je namreč slep za drugo dogajanje, zato lahko na hitro pospravite njegovega pajdaša, ga daste na ramo in ga podurhate :).
Posebnost dvojke je tudi slišno polje, ki pa ni lastnost sovražnikov, temveč stvari, ki povzročajo zvok. Pri teku komandosov, streljanju, laježu, cviljenju, ipd. se namreč sproščajo zvočni valovi, ki so v igri predstavljeni kot valovanje zraka. Če ti valovi dosežejo nasprotnika, se bo ta obrnil in prestavil v vznemirjeno stanje (rdeče vidno polje). Draženje sluha lahko uporabljate za preusmerjanje pozornosti nasprotnikov, še posebej bo prišlo prav znotraj stavb, kjer kak nasprotnik trmasto opazuje vrata. S trkanjem po steni za njim lahko povzročite, da se bo za kratek čas obrnil, v tem času pa mu smuknete za hrbet in ga pospravite.
Grafična podoba in zvok
Grafični pogon dvojke je glede na izvirnik doživel ogromen preskok. Okolja ne izgledajo več statično in predizrisano, ampak so pravi 3D, enako pa velja tudi za živa bitja in vozila. Dodane so bile sence, vremenski pojavi (sneg izgleda odlično), animacije pa so precej bolj tekoče in podrobne. NPC-ji so zato precej manj leseni, igranje pa je v večji užitek. Bolj realistično se obnaša tudi voda, ki se že tako premika, ko pa vanjo skočite, pa brizga naokoli in prši. Tudi kamera ni več statična, ampak jo lahko vrtite v štirih smereh. Kljub preskoku v 3D, ki je marsikateri naslov pokvaril, je igra še vedno estetsko izjemno lepa, najbrž zaradi podrobnih stavb in okolij. Zelo všeč mi je bila tudi splošna barvna shema okolja, ki je naravnost odlična. Škoda le, da pogon še vedno ne podpira ločljivosti višjih od 1024x768.
V Commandos 2 so se zgodovinske filmske sekvence umaknile tistim ustvarjenim s pogonom. Komandosi namreč pred vsako misijo razložijo situacijo, kar je predstavljeno preko zelo pikslaste predizrisane sekvence. Glasovni del igre je precej boljši kot v izvirniku, saj ima človek občutek, da se enovrstičnice ponavljajo precej manj kot pa v izvirniku. Žal pa nisem bil tako navdušen nad samo kakovostjo nemškega govora, ki je imel po mojem mnenju nekaj grobih napak. Glasbeni del je po drugi strani brezhiben. Orkestrska glasba poskrbi za zelo dobro vzdušje, boste pa morali najbrž znižati njeno glasnost, saj je zelo glasna.
Hrošči
Zaključek
Commandos 2 je odlično nadaljevanje serije s skoraj 20 ur dolgo osnovno kampanjo. Igra je bila preseljena v 3D, a še vseeno izgleda izjemno privlačno, animacije so bolj tekoče, kar nekaj je novih grafičnih bonbončkov. Vključitev notranjosti stavb in inventarja v igralni del je bila odlična ideja, ki bo razveselila za vse ljubitelje raziskovanja, škoda le za ponekod muhasto kamero. Dobrodošla novost je tudi nasprotnikovo zaznavanje hrupa.
Tipkovne bližnjice
- 1-9
- izberi komandosa
- Ctrl+S
- hitro shrani
- Ctrl+L
- hitro naloži
- Tab
- pokaži vidno polje sovražnika
- F10
- označi predmete
- F11
- označi sovražnike
- Preslednica
- spusti se na tla
- Shift+klik
- interakcija z okoljem
- Q
- udari s pestjo
- W
- preišči cilj
- T
- zavojček cigaret
Kode
Vpišite gonzoandjon, da vklopite goljufivi način. Nato lahko pritisnete kombinacijo Ctrl+Shift+N, da končate misijo, Shift+X, da teleportirate trenutno izbranega komandosa ali Ctrl+I za neranljivost.
Sistemske zahteve
Minimalne
- Operacijski sistem
- Windows 9X/ME
- Procesor
- Pentium II 300 MHz ali enakovreden AMD
- Grafična kartica
- z DirectX 8 združljiv 3D pospeševalnik z vsaj 12 MB RAM
- Pomnilnik RAM
- 64 MB
- Prostor na disku
- 2 GB
Priporočene
- Operacijski sistem
- Windows 98SE/ME
- Procesor
- Pentium II 450 MHz ali enakovreden AMD
- Grafična kartica
- z DirectX 8 združljiv 3D pospeševalnik z 32 MB RAM
- Pomnilnik RAM
- 128 MB
- Prostor na disku
- 3 GB
Preigrano na
- Operacijski sistem
- Windows 7 SP1 64-bit
- Procesor
- Intel i3 2120 3.3 GHz
- Grafična kartica
- AMD Radeon RX 460 2 GB
- Pomnilnik RAM
- 12 GB
Povezave
Pojdi na:
- Zgodba in igranje
- Podoba in zvok
- Hrošči
- Zaključek
- Tipkovne bližnjice
- Kode
- Sistemske zahteve
- Povezave
Ocena
- + skoraj odprt pristop k misijam
- + lepa grafična podoba
- + odlična glasbena podlaga
- + izjemna dolžina
- + vsi komandosi so uporabni
- + bogato poplačano raziskovanje
- - muhasta kamera znotraj stavb
- - problemi z notranjimi stopnicami
- - zrnate uvodne sekvence