Ocena igre Command & Conquer 3: Tiberium Wars

Da se s Command & Conquer: Tiberian Sun Tiberium saga ni končala, je moralo biti jasno vsakemu, ki je igral Westwoodove mojstrovine. Kane je pač trdoživ, EA pa lakomen denarja in nič čudnega ni, da smo ugledali nadaljevanje sage z imenom Command & Conquer: Tiberium Wars. Bo Kane tokrat zavzel svet?

Igranje in zgodba

Igra se dogaja nekaj let po dogodkih poznanih iz razširitve Firestorm za Tiberian Sun. Kane ni bil ubit, temveč se je počasi regeneriral pod nadzorom superračunalnika Cabala. Slednjega so združene enote GDI in NOD premagale, Kane pa je bil spet svoboden.

Igrate tri kampanje, ki se med seboj prepletajo: GDI, NOD in skrivnostno kampanjo, ki se odklene šele, ko končate prvi dve. Vsaka kampanja ima na voljo kup misij, ki so razdeljene med prizorišča po svetu. Misije se sicer odklepajo sproti, vendar lahko pred glavno misijo prizorišča, katerokoli že preigrano misijo znova preigrate na poljubni težavnosti. Za preigrano misijo dobite medaljo, katere žlahtnost je odvisna od težavnosti in je popolna le, če ste v misiji izpolnili tudi vse bonus cilje. Izpolnjevanje slednjih je koristni način kako doseči prevlado na bojišču, vendar se boste morali kar potruditi, da boste uspešni. Poleg klasičnih bojev, kjer morate premagati boljše postavljenega nasprotnika, so na voljo še misije z omejeno ekipo, ki so bile meni najljubše.

Igra se je glede enot povrnila h koreninam, vidi pa se velik vpliv Command & Conquer: Generals. Velike razlike med enotami dveh glavnih sprtih strani ni: GDI je namreč izgubil eksotične dvonoge robote, NOD pa nima več podzemnih enot, kar pomeni, da je arzenal sedaj le minimalno prilagojen vsaki strani. Tretja stran je v določeni meri odstopajoča, a še vseeno lahko za večino enot rečemo, da so spremenili le izgled in morda kako statistiko. Poleg kopenskih imajo vse strani tudi letalske enote, vodnih enot ni. Če imate letališče, lahko za določeno ceno večino enot preselite na poljubno točko mape s pomočjo letalskega prevoza, kar zna popolnoma spremeniti potek bitke.

Grajenje in ustvarjanje enot je povsem klasično. Postavite konstrukcijsko vozilo ali postojanko ter v okolici gradite zgradbe. Enote lahko gradite v stranski vrstici, ki prepozna vsako postavljeno zgradbo. Preko zavihkov lahko preklapljate med njimi in sočasno gradite po več enot naenkrat. Vir elektrike so elektrarne, ki jih lahko nadgradite pri vseh straneh, denar pa pridobivate iz polj Tiberiuma, lahko pa tudi pobirate zaboje, ki so raztreseni po mapi ali pa zajamete kakšno tehnološko zgradbo. Določene zgradbe (npr. tehnološko središče) imajo na voljo tudi nadgradnje enot. Tako lahko recimo tankom dodate railgun, buggy-jem dodate možnost EMP šoka in tako naprej.

Naravnost iz Generals so razvijalci privlekli powerupe, ki jih lahko vklopite za določeno ceno. Predstavljeni so v posebni stranski vrstici in so na voljo šele, ko zgradite določeno zgradbo. Tudi superorožja se pojavijo v tej vrstici, ki je v celoti prilagojena tipkovnim bližnjicam (funkcijske tipke F1, F2 ...).

Težavnost igre je kar solidna in se dobro stopnjuje. Umetna pamet ni kar tako za odmet saj agresivno napada in celo menja taktiko. Če se greste bunker in nakopičite npr. preveč protiletalskih zgradb, vas bodo z vso močjo napadli po kopnem. Je pa res, da se občasno zgodi, da sčasoma napadi pojenjajo in nasprotnik postane popolnoma pasiven, kar pomeni, da ga lahko enostavno pospravite.

Grafična podoba in zvok

Tudi Tiberium Wars so (kot že prehodnika) postavljeni na pogon SAGE (oz. Renegade, kot se je nekoč imenoval). Razvijalci so grafične učinke prignali do skrajnosti, kar naredi izgled igre izjemen, včasih bi lahko celo rekli, da je grafika že kar kičasta. Dinamično osvetljevanje in senčenje, epske eksplozije in dim, vidni izstrelki in razstreljevanje zgradb na prafaktorje so le nekateri izmed učinkov, ki jih boste lahko občudovali v igri. Če so vam privzeti senčilniki presvetli (in ponekod so res) pa si lahko prenesete kakšno izmed razširitev, ki spremeni izgled igre.

Video sekvence s pravimi igralci so se vrnile v velikem slogu. Poleg legendarnega Kucana, se video sekvence kitijo z zasedbo igralcev, ki se jih ne bi branil niti kak visokoproračunski film. Svoje delo opravijo brezhibno, v sekvence z živimi avtorji pa so vključene tudi izrisane scene. Tudi igralci, ki so svoje delo opravili v zakulisju kot govorci so se dobro odrezali. Pograjal bi pa podajanje glavnih in bonus ciljev, ki je sicer podano v obliki govorjenega navodila, ampak se vklopi ob najbolj neprimernem času, prevzame nadzor in ruši potek igre.

Glasbena podlaga je futuristična orkesterska glasba, pomešana z žaganjem. Ocenil bi jo kot nekakšna mešanica med glasbo iz Tiberian Suna in Generalsov. Avtorja sta bila dva in kot v Generalsih tudi tukaj ni bilo zraven Klepackega. Resda bi se taka podlaga bolj podala kakšnemu futurističnem filmu kot strategiji, a vseeno moram reči, da sta avtorja zadevo izpeljala dobro.

Hrošči

Zaključek

Command & Conquer: Tiberium Wars je zajetna ralnočasovna strategija (dolga več kot 20 ur), ki se je povrnila k izvirniku. Je dobro uravnotežena, grafično izjemna in ima odlične video sekvence, a hkrati moti, da so opustili določene ideje/enote iz Tiberian Suna ter namerno skrajšali tretjo kampanjo.

Hitre tipke

F1 - F10
aktivacija posebne moči iz stranske vrstice
S
zaustavi karkoli izbrane enote počnejo (streljanje, hojo, itd.)
Ctrl + številka
ustvari skupino enot, ki jo izberete s pritiskom na številčno tipko
Dvakratni pritisk
številke
preklopi pogled na oštevilčeno skupino enot
H
skoči na domačo bazo
W ali dvoklik
izbere vse enote določene vrste v vidnem polju
dvakratni pritisk W
izbere vse enote določene vrste na celotni mapi

Sistemske zahteve

Minimalne

Operacijski sistem
Windows XP/Vista
Procesor
Intel P4 2.0 GHz ali AMD Athlon 2000+ (XP) oz. Intel P4 2.2 GHz ali AMD Athlon 2200+ (Vista)
Grafična kartica
NVIDIA GeForce 4+ ali ATI Radeon 8500+ (XP) oz. NVIDIA GeForce 6100+ ali ATI Radeon 9500+ (Vista)
Pomnilnik RAM
512 MB (XP) oz. 1 GB (Vista)
Prostor na disku
6 GB
Ostalo
DirectX 9.0c

Preigrano na

Operacijski sistem
Windows 7 SP1 64-bit
Procesor
Intel i3 2120 3.3 GHz
Grafična kartica
AMD Radeon HD 7750 1 GB
Pomnilnik RAM
4 GB

Povezave


Vam je vsebina všeč? Delite jo na: