Command & Conquer 3: Tiberium Wars - ocena
EA Los Angeles je razvojni studio, ki so ga EA Games kupili leta 2000, ko se je imenoval še DreamWorks Interactive. Ta je po polomu z igrami po filmski uspešnici Jurski Park skoraj pogorel, nato pa je pod okriljem EA-ja doživel neverjeten preporod. Clive Barker's Undying, Lord of the Rings: The Battle for Middle Earth in Medal of Honor: Pacific Assault so le nekateri uspešni naslovi iz njihovega portfelja, s kiksom Medal of Honor: Warfighter, ki so ga proizvedli pod imenom Danger Close Games, pa jih je EA dokončno poslal v večna lovišča. V serijo Command & Conquer so uradno vstopili leta 2007 z naslovom Command & Conquer 3: Tiberium Wars, ki je bil izjemno dobro sprejet, in je leto kasneje tudi dobil uradno razširitev imenovano Command & Conquer 3: Kane's Wrath. To je ocena zgolj za izvirnik, ki sem ga kupil v škatelni različici v paketu Command and Conquer: Saga.
Zgodba in igranje
Command & Conquer 3: Tiberium Wars se dogaja v alternativni zgodovini, v kateri je v devetdesetih na Zemljo strmoglavil asteroid s skrivnostno snovjo imenovano Tiberium (več v oceni igre Command & Conquer: Tiberian Dawn). Za nadvlado nad Zemljo sta izbruhnili dve vojni med Bratstvom Nod (Brothership of Nod), ki ga je vodil mesija Kane, ter Zavezništvom GDI (Global Defense Initiative) in obe sta se končali s porazom frakcije Nod. V letu 2034, nekaj let po drugi Tiberijski vojni, je Kane kot po čudežu že drugič vstal od mrtvih (seveda ob izdatni pomoči superračunalnika CABAL-a) in leta 2047 zrežiral tretjo Tiberijsko vojno, ki je na Zemljo privlekla nezemeljsko raso Scrin. Zgodba je zelo zanimiva in je podana preko vmesnih sekvenc in obširne podatkovne zbirke informacij, ki se med igranjem sproti odklepajo.
V enoigralskem delu C&C 3: Tiberium Wars imate na voljo dve kampanji (GDI in NOD), ki ju lahko preigrate v poljubnem vrstnem redu, saj se dogajanje v njiju med sabo prepleta. Vsaka izmed kampanj vsebuje sedemnajst misij, ki se odvijajo v skupkih po različnih kontinentih (spet je na voljo tudi Slovenija), izbirnik misij pa daje vtis, kot da je pot do zaključka nelinearna, a v resnici ni. Za vsako posamezno misijo lahko izberete težavnost, na kateri se je boste lotili, in od tega je odvisna tudi medalja, ki jo pridobite ob zaključku. Da bi bila medalja res popolna, morate v misiji izpolniti še vse bonus cilje in odkriti vse informacije (intelligence). Če vam to slučajno ob prvem preigranju ne uspe, lahko katerokoli že preigrano misijo kadarkoli znova ponovite, škoda le, da za izpopolnitev medalje ne dobite nobenega bonusa. Ko zaključite z obema kampanjama, se odklene še tretja skrivna kampanja rase Scrin, ki pa vsebuje le za vzorec misij, kar je ogromna škoda.
V osnovi igra ponuja tri vrste nalog. Prva je klasično grajenje baze, ki ni ohranilo grajenja kjerkoli iz C&C: Generals, temveč le okoli osnovne gradbene enote (MCV), ki pa je sedaj popolnoma premična, zgradite pa lahko tudi cenovno dostopnejšo mobilno postojanko in jo prestavite na alternativno lokacijo. Podporne zgradbe so pri vseh frakcijah praktično identične in za učinkovito delovanje potrebujejo tako kakovostno električno omrežje, kot tudi stabilen vir Tiberiuma preko zbiralcev. Večje razlike se pojavijo pri zaščitnih zgradbah, ki ne le izgledajo, temveč se tudi obnašajo popolnoma drugače. Pri Nodu izstopata smrtonosni Obelisk of Light in pritajeni Disruption Tower, medtem ko ima GDI zvočni top imenovan Sonic Emitter ter mobilno bojno bazo (Battle Base). Zgradbe frakcije Scrin se ne razlikujejo bistveno od tistih, ki jih imata GDI ali Nod, izstopa morda edinole pospeševalnik rasti Tiberiuma (Growth accelerator). Druga vrst nalog so branilne misije, v katerih morate braniti tujo ali svojo bazo, pri tem pa pogosto nimate gradbene enote in ste odvisni od obstoječih zgradb. Zadnja vrsta nalog pa so misije z omejeno ekipo, ki so bile meni najljubše. V zadnjih dveh do izraza pridejo zaboji s priboljški, ki so raztreseni po mapah, zato se raziskovanje vsekakor splača.
Še največje razlike med frakcijami gotovo predstavljajo enote, ki se (morda malo presenetljivo) zgledujejo po arzenalu iz Tiberian Dawn (prve vojne) in ne tistemu iz Suna (druge vojne). Poleg klasičnih pešakov, inženirjev, tankov in obilice drugih vozil, so razvijalci v Command & Conquer 3: Tiberium Wars dodali kar nekaj novosti, med katerimi je vsem frakcijam skupno to, da oboroženi pešaki sedaj nastopajo v ekipah. Preostale najbolj opazne spremembe pri Nod so samomorilski fanatiki, nevidni leteči saboterji Shadow Team, bombnik Vertigo ter orjaški dvonogi robot Avatar Warmech, ki se lahko nadgradi z deli prijateljskih enot. GDI ima ostrostrelce, ki v navezi z Juggernauti omogočajo obstreljevanje pozicij čez celo mapo, težke pešake Zone Troopers, bombnik Firehawk in že omenjeno mobilno bojno postajo Rig. Enote rase Scrin se zgledujejo po ostalih frakcijah, najbolj pa izstopajo njihova leteča plovila. Vse frakcije imajo na voljo komandosa, ki je zelo draga elitna enota, ampak lahko s pravilno rabo popolnoma spremeni potek bitke. Vse enote imajo na voljo eno ali več nadgradenj, ki jih lahko aktivirate z raziskavami v ustreznih podpornih stavbah, zelo pomembno pa je tudi veteranstvo, ki poleg samozdravljenja prinaša tudi hitrejše in močnejše napade, pa še kaj bi se našlo.
Poleg zgradb in enot pa obstaja še ena možnost, kako vplivati na potek bitke, in to so podporne moči (Support Powers), ki so bile prvič intenzivno uporabljene v Generalsih. Odklenejo se ob izgradnji določenih podpornih stavb in so plačljive, izjema pa je superorožje, v katerega pa morate denar vložiti že ob izgradnji. Vpoklicali boste lahko veteranske podporne enote, izvedli bombardiranje, skrili enote, pričarali Tiberium, razkrili sovražnikove pozicije in še marsikaj drugega.
Grafična podoba in zvok
Command & Conquer 3: Tiberium Wars teče na hišnem pogonu SAGE, ki je bil pod tem imenom prvič uporabljen v igri Generals. Razvijalci so grafične učinke prignali do skrajnosti, kar naredi izgled igre izjemen, včasih bi lahko celo rekli, da je grafika že kar kičasta. Dinamično osvetljevanje in senčenje, epske eksplozije in dim, vidni izstrelki in razstreljevanje zgradb na prafaktorje so le nekateri izmed učinkov, ki jih boste lahko občudovali v igri. Če so vam privzeti senčilniki presvetli (in ponekod so res) pa si lahko prenesete kakšno izmed razširitev, ki spremeni izgled igre.
Video sekvence s pravimi igralci so se vrnile v velikem slogu. Poleg legendarnega Kucana, ki je nekakšen zaščitni znak Tiberium sage, se video sekvence kitijo z zasedbo igralcev, ki se jih ne bi branil niti kak visokoproračunski film. Svoje delo opravijo brezhibno, v sekvence z živimi avtorji pa so vključene tudi izrisane scene. Tudi igralci, ki so svoje delo opravili v zakulisju kot govorci so se dobro odrezali. Pograjal bi pa podajanje glavnih in bonus ciljev, ki je sicer podano v obliki govorjenega navodila, ampak se vklopi ob najbolj neprimernem času, prevzame nadzor in ruši potek igre.
Glasbena podlaga je futuristična orkestrska glasba, pomešana z žaganjem, za katero so najeli zunanje izvajalce, saj je Klepacki ravno delal na nekem drugem projektu.
Hrošči
Zaključek in ocena
Command & Conquer 3: Tiberium Wars je zajetna realnočasovna strategija (dolga skoraj 30 ur), ki se je povrnila h koreninam. Je dobro uravnotežena, grafično izjemna in ima odlične video sekvence, a hkrati moti, da so opustili določene ideje/enote iz Tiberian Suna.
Hvalim
- izjemna dolžina
- video sekvence
- grafična podoba
- dobri govorci
- dobra težavnostna krivulja
- možnost izbora težavnosti pred misijo
- glasbena podlaga
Grajam
- podajanje misij ruši tok igre
- nerazumljivo opuščena vsebina iz TS
Tipkovne bližnjice
- F1 - F10
- aktivacija posebne moči iz stranske vrstice
- S
- zaustavi karkoli izbrane enote počnejo (streljanje, hojo, itd.)
- Ctrl + številka
- ustvari skupino enot, ki jo izberete s pritiskom na številčno tipko
- Dvakratni pritisk
številke - preklopi pogled na oštevilčeno skupino enot
- H
- skoči na domačo bazo
- W ali dvoklik
- izbere vse enote določene vrste v vidnem polju
- dvakratni pritisk W
- izbere vse enote določene vrste na celotni mapi
Sistemske zahteve
Minimalne
- Operacijski sistem
- Windows XP/Vista
- Procesor
- Intel P4 2.0 GHz ali AMD Athlon 2000+ (XP) oz. Intel P4 2.2 GHz ali AMD Athlon 2200+ (Vista)
- Grafična kartica
- NVIDIA GeForce 4+ ali ATI Radeon 8500+ (XP) oz. NVIDIA GeForce 6100+ ali ATI Radeon 9500+ (Vista)
- Pomnilnik RAM
- 512 MB (XP) oz. 1 GB (Vista)
- Prostor na disku
- 6 GB
Preigrano na
- Operacijski sistem
- Windows 10 64-bit
- Procesor
- AMD Ryzen 7 5700G
- Grafična kartica
- AMD Radeon RX 6600 8 GB
- Pomnilnik RAM
- 16 GB