Command & Conquer: Generals in razširitev Zero Hour - ocena

Burst Studios je bila razvojna sekcija založnika Virgin Interactive Entertainment, ki je bila leta 1998 (zgolj dve leti po ustanovitvi) prodana založniku Electronic Arts hkrati z Westwoodom. Pod imenom EA Pacific jim je bil zaupan razvoj C&C: Red Alert 2 in razširitve, skupaj z Westwood LA pa so nalogo zelo dobro opravili. Morda tudi zato, jim je bil zaupan razvoj novega naslova v seriji Command & Conquer, katerega končni rezultat je najbrž presenetil vse ljubitelje serije. Command & Conquer: Generals, ki je izšel leta 2003, še isto leto pa je dobil dodatek C & C: Zero Hour, nima namreč nobene veze z Tiberium ali Red Alert sago, temveč je popolnoma samosvoja. Tako prodaja kot tudi ocene so bile solidne, moja naloga pa bo oceniti ali je studiu EA Pacific znova uspelo.

Zgodba in igranje

C&C: Generals se odvija v drugem desetletju enaindvajsetega stoletja, v rahlo naprednejši različici našega vesolja. ZDA in Kitajska sta v tej časovnici svetovna policaja in pod njuno prevlado se oblikuje decentralizirano odporniško gibanje imenovano Global Liberation Army (GLA). Slednje pridobi dovolj moči, da odprto napade kitajske sile med parado na Trgu nebeškega miru (Tiananmen Square), Kitajska pa se odzove s čiščenjem znotraj svojih meja. V dvoboj med tema dvema silama se kasneje vmešajo še ZDA, da bi do konca porazili GLA, a jim ne uspe in spopadi se nadaljujejo v dodatku Zero Hour. Zgodba me ni tako pritegnila, kot ostale strategije v seriji C & C. Mogoče tudi zato, ker je vse preveč realistično – povzeto skoraj direktno iz dogajanja na Bližnjem vzhodu v začetku 21. stoletja.

Kampanja je tako v Generals kot tudi Zero Hour razdeljena na tri neodvisne dele, ki jih lahko igrate v poljubnem vrstnem redu, a je zaradi sledenja časovnici morda priporočljivo, da se delov lotite kar po vrsti. Vsaka kampanja izvirnika ima zgolj sedem stopenj, v razširitvi pa jih ima vsaka po pet, kar je glede na predhodnike precejšnjo nazadovanje. Razširitev se vsaj delno odkupi z igralnim načinom Generals Challenge, v katerem si izberete enega izmed devetih generalov s posebnimi sposobnostmi, nato pa se v sedmih fiksnih stopnjah borite proti drugim generalom. Za Zero Hour in Challenge priporočam, da izberete težavnost Medium, pri izvirniku pa vsekakor izberite Hard. Težavnost Normal v slednjem je namreč bistveno prelahka, kar napravi igro dolgočasno.

Command and Conquer: Generals: vmesna sekvenca s pogonom
Vmesne sekvence so narejene s pogonom in so pogosto spektakularne.
Command and Conquer: Generals: napovednik z igralci
Igralci se v napovednikih pojavijo šele v Zero Hour. Niso ravno presežek ...
Command and Conquer: Generals: generalske točke
Generalske točke odklenejo dodatne moči.

Raznolikosti v samih misijah ni. Največ je takih, v katerih gradite bazo in se poskušate obraniti pred navalom sovražnikov, nato pa napadete njihove dobro utrjene pozicije. Čeprav se sliši kot standardni recept iz serije, se od nje razlikuje v dveh pomembnih podrobnostih. Največja novost je, da nimate konstrukcijskega vozila, temveč gradnjo opravljajo buldožerji (ali delavci), ki lahko stavbo zgradijo kjerkoli na primerni ravnini. Druga novost je, da se viri denarja ne regenerirajo več, poleg vnaprej postavljenih zalog pa lahko vsaka frakcija uporabi alternative: ZDA imajo med drugim posebne spustne cone, v katere denar vozijo letala, Kitajska ima hekerje, GLA Črni trg in denarno nagrado za uboje, vsaka frakcija pa lahko zajame eno izmed raznolikih tehnoloških zgradb, ki poleg denarnih prinaša še druge bonuse. Nagrabljen denar lahko nato vložite v zaščitne ali produkcijske zgradbe, ki se sproti odklepajo in pa nadgradnje, ki se aktivirajo znotraj njih. Najpametnejša naložba pa so gotovo superoorožja, ki jih lahko zgradite v neomejenih količinah. GLA lahko zgradi izstreljevalnik toksičnih raket (SCUD storm), ZDA prizemski svetlobni top (Particle cannon) ter Kitajska jedrsko raketo. Druga vrsta misij je takšna, v kateri imate omejeno število enot/zgradb in morate preživeti nek naval ali pa izpolniti nek cilj. Te so mi bile najbolj zanimive, žal pa jih je zgolj za ščepec.

Command and Conquer: Generals: gradnja
Gradite lahko kjerkoli, na tisto mesto mora prispeti zgolj buldožer ali delavec.
Command and Conquer: Generals: zaboj z denarjem
Zaboji z denarjem so dobrodošli finančni priliv, zato se potrudite in raziščite okolico.
Command and Conquer: Generals: prevzem
Zgradbe lahko tudi prevzamete, če nasprotnik ni dovolj pozoren, in jih nato uporabite ali prodate.
Command and Conquer: Generals: barikade
Dobro zabarikadirane enote vam lahko pridobijo dragocen čas za odziv na napad.
Command and Conquer: Generals: ozko grlo
S postavitvijo enot na taktična mesta, lahko zadržujete navale sovražnika.
Command and Conquer: Generals: daljši doseg enot
Nekatere enote imajo daljši doseg in jih lahko uporabite za čiščenje pozicij.

Če si najprej ogledamo pehotne enote, imajo vse frakcije osnovne enote opremljene z mitraljezom in raketometom, potem pa so tukaj še enote prisotne zgolj v določeni frakciji kot so že prej omenjeni hekerji (Kitajska), potem so tukaj snajperji (ZDA), samomorilci in pa jezna množica z molotovkami (GLA). Temu se pridružijo specialne enote kot so hekerka Black Lotus (Kitajska), marinec General Burton (ZDA) in pa snajper Jarmen Kell (GLA). Specialci so dragi, a so za običajne enote nevidni, zato so izjemno dragoceni.

Pri vozilih pa se zadeva precej razveji. GLA imajo lahko oklepljena, a hitrejša vozila, med katerimi najdemo tudi takšna, ki izstreljujejo strupe in z bombami naloženi tovornjak. Vse enote lahko pobirajo dele, ki preostanejo od padlih sovražnikov ter se z njimi oklepijo, izboljšajo streljanje in celo napredujejo za en čin. Kitajska vozila so težki tanki, kateri lahko svoje izstrelke oplemenitijo tudi z uranom, med njimi pa najdemo tudi počasne orjake, kot sta nadgradljivi Overlord in obstreljevalnik Nuke Cannon. Dokaj močni so tudi v zraku s svojimi MiG-i in Overlordovskimi helikopterji Helix (samo ZH). Tehnološko najnaprednejša ZDA močno stavi na tanke z laserji in pomagalnimi droni, njihova največja moč pa je gotovo v zračnem arzenalu, ki je posejan s hitrimi lovci, bombniki in helikopterji.

Vse enote poznajo princip veteranstva, enako pa velja tudi za vas – generala. Z uničevanjem ciljev in enot dobite izkustvene točke (General's Points), ki jih potem razporedite v posebne moči, ki so razporejene v pet stopenj in se sproti odklepajo. Posebne moči so brezplačne in se bodisi trajno aktivirajo (odklenejo posebne enote) ali pa jih lahko uporabljate v časovno omejenih intervalih. Vse frakcije lahko tako npr. kupijo popravilo vozil in pa eno izmed uničujočih bomb, preostanek pa se razlikuje. Zelo uporabne so npr. denar za uničene enote (GLA), artilerija (Kitajska) in zračni napad (ZDA), nikoli pa ni mogoče odkleniti vseh, zato boste morali premisliti, kam vložiti točke.

Command and Conquer: Generals: prodor v osrčje baze
Moči vam omogočajo prodor v osrčje baze, kjer lahko naredite konkretno škodo.
Command and Conquer: Generals: Jarmen Kell
Specialec Jarmen Kell lahko ubije posadko vozila, da ga potem uporabite vi.
Command and Conquer: Generals: bombna past
GLA nastavlja bombne pasti, ki jih zaznajo posebne enote.
Command and Conquer: Generals: droni ZDA
Droni na vozilih enot ZDA so izjemno uporaben dodatek, ki pomagajo pri napadu, zdravljenju ali odkrivanju skritih enot.
Command and Conquer: Generals: zračna prevlada
Letala in helikopterji ZDA in Kitajske omogočajo hiter odziv na dogajanje daleč stran od baze.
Command and Conquer: Generals: superorožja
Superorožij lahko zgradite neskočno, njihov učinek pa je strašljiv.

Največja Ahilova peta te Generalsov pa je gotovo umetna pamet vaših enot, ki je naravnost katastrofalna. Če je ne postavite v način obrambe (tipka G), bo stala kot kip in se bo mirno pustila ubiti s strani sovražnikov z daljšim dosegom. Majhna nepazljivost vam lahko tako povzroči katastrofalne izgube in včasih vodi tudi v vaš poraz. Še večja težava pa je obupni algoritem za iskanje poti, zaradi katerega je nadzor večjih skupin enot brez obsežnega mikromanagementa skoraj nemogoč. Če imate na primer lahke in hitre enote za počasnimi, se bodo slednje tako dolgo umikale, da bodo uničene, še preden lahke pridejo v ospredje. Računalnik teh težav seveda nima, saj lahko mikroupravlja vsako enoto posebej.

Grafična podoba in zvok

Tako Command & Conquer: Generals kot tudi Zero Hour uporabljata pogon SAGE (Strategy Action Game Engine), ki smo ga že videli v prvoosebni streljačini Command & Conquer: Renegade. Videz igre je kar precej načel zob časa, kar je še posebej očitno pri modelih ljudi z nizkim številom poligonov in razmazanih teksturah. Po drugi strani pa igra navduši pri grafičnih učinkih eksplozij in dima, ki so pogosto epski: vozila se razletijo, izbruhnejo v ognju, potniki letijo po zraku, dviga se dim; ob strelu v eksplozivni sod se podre ogromen stolp, ki se prevrne na vozila in jih pomečka; tanki rušijo drevesa, ko se prevažajo med njimi in še bi lahko naštevali. S pogonom so narejene tudi vmesne sekvence, ki več nimajo igralcev iz mesa in krvi (z izjemo napovedovalcev v Zero Hour), a akcije in presenetljivo dobrih postavitev kamer v njih ne manjka, zato lahko odsotnost Holivudskih imen razvijalcem spregledamo.

Kar se tiče glasbene podlage, bi le stežko kaj pripomnil, saj se izvrstno prilega vsaki izmed frakcij. ZDA ima orkestralne skladbe pomešane s rock vložki, Kitajska glasba je orkestralna pomešana z inštrumenti značilnimi za vzhodni del Azije, glasbena podlaga GLA pa je orientalska, pomešana z žaganjem električnih kitar.

Hrošči

Zaključek in ocena

Command & Conquer: Generals in razširitev Zero Hour predstavljata močno odstopanje v strateški seriji Command & Conquer, a sta še vedno precej zabavni igri. V približno dvajsetih urah, kolikor traja glavna kampanja, boste lahko igrali misije za vse frakcije, kar nekaj ur pa doprinese še Generals Challenge. Grafično podobo igre je že močno načel zob časa, a se odkupi z efekti in vmesnimi sekvencami narejenimi s pogonom, zelo všečna pa je tudi glasbena podlaga. Precejšnjo grajo si zasluži butasta umetna pamet, ki ima velike težave z iskanjem poti, pa tudi misije bi lahko bile bolj raznolike.

Hvalim

  • + impresivni efekti
  • + dobra uravnoteženost raznolikih frakcij
  • + impresivna dolžina
  • + odlična glasbena podlaga
  • + akcijske vmesne sekvence
  • + "živa" okolica

Grajam

  • - tumpasta umetna pamet
  • - premalo raznolike misije

Tipkovne bližnjice

X
razkropi izbrane enote (uporabno kot zaščita pred tanki, ki bi radi pomečkali pešake)
S
zaustavi karkoli izbrane enote počnejo (streljanje, hojo, itd.)
G + klik
preklopi enoto v način obrambe
Ctrl + številka
ustvari skupino enot, ki jo izberete s pritiskom na številčno tipko
Alt + številka
preklopi pogled na oštevilčeno skupino enot
H
skoči na domačo bazo
Preslednica
skoči na zadnji dogodek
E ali dvoklik
izbere vse enote določene vrste v vidnem polju
dvakratni pritisk E
izbere vse enote določene vrste na celotni mapi
Ctrl + klik
vsili napad na določeno točko (uporabno za obstreljevanje)

Sistemske zahteve

Minimalne

Operacijski sistem
Windows XP/ME/2000/98
Procesor
800 MHz Intel Pentium III ali AMD Athlon
Grafična kartica
32 MB AGP grafična kartica Nvidia GeForce 2, ATI Radeon 7500, ali novejša
Pomnilnik RAM
128 MB
Prostor na disku
2.7 GB

Priporočene

Operacijski sistem
Windows XP/ME/2000/98
Procesor
1.8 GHz Intel Pentium IV ali AMD Athlon
Grafična kartica
Nvidia GeForce 3 ali enakovreden Ati Radeon
Pomnilnik RAM
256 MB ali več
Prostor na disku
2.7 GB

Preigrano na

Operacijski sistem
Windows 10 64-bit
Procesor
AMD Ryzen 7 5700G
Grafična kartica
AMD Radeon RX 6600 8 GB
Pomnilnik RAM
16 GB

Igranje na modernejših sistemih

Izvirna igra ima težave z delovanjem na Windows 10 ali Windows 11, saj se ne pravilno zažene. Rešitev je, da prenesete ljubiteljski popravek Genpatcher (glejte povezave) in ga namestite. Zatem boste lahko igro brez težav zagnali in tudi igrali v ločljivosti Full HD.

Povezave


Vam je vsebina všeč? Delite jo na: