Aliens vs. Predator Classic 2000 - ocena

Rebellion Developments je britanski razvojni studio, ki je bil ustanovljen pred več kot tremi desetletji, najbolj znan pa je po serijah Sniper Elite in Aliens vs Predator. Prvi njihov naslov iz te serije so razvili za Atarijevo konzolo Jaguar, leta 1999 pa smo uzrli tudi naslov za Windows. Malce presenetljivo so ob koncu dvoletne podpore za igro odprli kodo ter objavili orodja za modificiranje, nato pa igre ni bilo mogoče kupiti vse do leta 2010, ko so jo znova izdali pod naslovom Aliens Versus Predator Classic 2000 (takrat je mimogrede izšel slabše ocenjen reboot serije, ki ga pa nisem igral). Prilagojena naj bi bila modernejšim sistemom, vebuje vse stopnje iz dodatka Millennium Expansion Pack, povrnjeno pa je bilo tudi večigralstvo. Ali je bila ponovna izdaja vredna vložka časa pa lahko izveste v oceni.

Zgodba in igranje

Aliens Versus Predator Classic 2000 se odvija v 22. stoletju na več planetih, plovilih in raziskovalnih postajah, navdih pa jemlje iz filmov: Alien (1979) Ridleya Scotta, Aliens (1986) Jamesa Camerona, Alien3 (1992) Davida Fincherja ter jih pomeša z John McTiernanovim presenetljivim hitom Predator (1987). Enoigralska kampanja je razdeljena na tri dele, v katerih igrate parazitskega nezemljana imenovanega Xenomorph (Alien), vesoljskega vojaka (Colonial Marine) in nezemeljskega lovca na trofeje (Predator), vrstni red pa lahko poljubno izberete. Če v kampanji obstaja zgodba, potem jo je avtorjem uspelo zelo dobro prikriti, saj nekega prehoda med misijami, ki se sproti odklepajo, ni, so pa najbrž razporejene kronološko. Za informiranje o dogajanju skrbi mikroskopsko besedilo, ki se sproti pojavlja, nekaj pa lahko razberete tudi iz sporočil na video ekranih. Čeprav se mape v vseh kampanjah ponavljajo, sem pogrešal elemente, ki bi jih povezali v celoto, kar je izjemna škoda.

Aliens Versus Predator Classic 2000: video govorci
Video govorci informirajo, a njihov nastop izpade amatersko.

Čeprav igrate na istih mapah, pa se igranje različnih vlog ne bi moglo bolj razlikovati. Xenomorph je izjemno hitra ubijalska pošast, kateri po žilah teče kislina, ki ob poškodbah oškropi napadalca, njena primarna napada pa sta z ostrim repom in kremplji. Sposobna se je oprijeti katerekoli površine in po njej splezati v zasedo, iz katere plane zavidljivo daleč v nič hudega slutečo žrtev. Najbolje se znajde v temi, pri navigaciji po njej pa ji pomagata zaznavanje avre nasprotnikov in nočni vid, ki pa je kratkosežen. Življenjske točke si obnavlja z grizenjem glav živim nasprotnikom (pazite se androidov), a to opravilo zaradi težavnega merjenja ne deluje vedno.

Aliens Versus Predator Classic 2000: skok Xenomorpha
Hiter skok Xenomorpha je brutalno učinkovit proti vsem vrstam živih nasprotnikov.
Aliens Versus Predator Classic 2000: grizenje glave
Grizenje glave vam obnovi življenjske točke.
Aliens Versus Predator Classic 2000: ogenj
Ko zagorite, vas reši samo tekanje sem ter tja.

Marinec je oborožen z brzostrelko, ki ima vgrajen tudi metalec granat, med raziskovanjem pa lahko najdete še mitraljez s pametnim merilnikom (Smartgun), plamenometalec, raketomet in še kup drugih orožij, tako da vam možnosti za napad in obrambo zlepa ne bo zmanjkalo. Za prediranje teme lahko uporablja bakle ali pa nočni pogled, ki pa postane ob močnih virih svetlobe (eksplozije) neuporaben, zato se navadite na hitro preklapljanje. Detektor gibanja se sliši kot nekaj koristnega, a med divjo akcijo tako ali tako ne morete gledati, od kod prihaja nasprotnik. Med pohajkovanjem lahko najde pakete z zdravjem in oklep, ki močno izboljšata vaše možnosti za preživetje. V določenih misijah ima raketni nahrbtnik, s katerim lahko neomejeno letite in se na ta način tudi izognete nevarnosti.

Aliens Versus Predator Classic 2000: smartgun
Smartgun ima samodejno merjenje, a metke porablja tako hitro, da je kar veselo.
Aliens Versus Predator Classic 2000: granata
Zaradi hitrih nasprotnikov je metanje granat bolj izjema kot pravilo.
Aliens Versus Predator Classic 2000: strojnica
Strojnice lahko izkoristite za začasen predah, nato pa morate naprej. Nasprotniki se namreč sproti znova pojavljajo.

Predator je ultimativni bojni stroj, ki je bistveno premočan: z dovolj energije se lahko kadarkoli v celoti pozdravi, postane lahko delno neviden, vsa njegova orožja pa so brutalno učinkovita. Izstreljevalnik puščic prebode še tako velike nasprotnike, ramenski top ponuja samodejno merjenje, večino časa pa sem uporabljal kar rezila na rokah, ki so sposobna ubiti tudi šefovske nasprotnike! Ima tri alternativne poglede vizirja: električnega (zazna Xenomorphe in stroje), termičnega (zazna ljudi) in predatorskega (zazna druge Predatorje), ki omogočajo popolno navigacijo v temi. Odporen je na padce z višine, v določenih misijah pa ima kavelj, s katerim se lahko spleza na težko dostopne predele.

Aliens Versus Predator Classic 2000: top z merjenjem
Predatorjev top ima vgrajeno samodejno merjenje, a le v primernem pogledu.
Aliens Versus Predator Classic 2000: rezila na rokah
Rezila na rokah so izjemno močna, zato sem večino časa uporabljal kar njih.
Aliens Versus Predator Classic 2000: zdravljenje
Z dovolj energije se lahko kadarkoli pozdravite.

Čeprav se frakcije v igri AvP Classic 2000 tako močno razlikujejo pa za vse velja, da se bojujete proti drugima dvema, poleg tega pa je sam proces napredovanja skozi stopnje podoben. Slednje so en sam nelinearni labirint, ki se sproti odklepa z uničenjem generatorjev ali preklopom stikal, zaradi slabih oznak pa je navigacija po njih pogosto nočna mora. Slednje je problematično predvsem zaradi omejitve števila shranjenih iger (to je odvisno od težavnosti), ki jo lahko hitro dosežete, brez da bi v resnici napredovali. Še hujše so grobe kršitve varstva pri delu kot so stopnice brez ograj, prosto dostopni bazeni s staljeno rudo, odprti jaški z orjaškimi ventilatorji, ki vas v hipu sesekljajo, in tako naprej. Dobro, razumem, da služijo pastem za igralca, ampak arhitektura bi lahko bila bolj realistična, saj smo v 22.-tem in ne 19.-tem stoletju, ko so se požvižgali na varnost delavca. Med odličnimi pastmi so po drugi strani dobro postavljeni marinci in strojnice, ki vas v hipu sesekljajo, če ste Xenomorph ali Predator, po drugi strani pa so strah in trepet marinca ter Predatorja dobro skriti Xenomorphovi mladiči (Facehuggers). Vsake toliko boste naleteli tudi na šefovskega nasprotnika, ki pa za ugonobitev ne zahteva miselnega naprezanja.

Aliens Versus Predator Classic 2000: labirint
Videti je všečno, a ko vidiš, da gre za še en orjaški labirint, te mine.
Aliens Versus Predator Classic 2000: uničenje napeljave
Z uničenjem električne napeljave odklenete pot naprej.
Aliens Versus Predator Classic 2000: Facehugger
Facehuggerje je zelo težko zadeti, poleg tega pa so izjemno hitri.

Umetna pamet bi lahko bila boljša in Aliens Versus Predator Classic 2000 tukaj resno šepa. Res je, da vas znajo nasprotniki s hitrim gibanjem in skoki iz teme presenetiti, po drugi strani pa se pogosto zatikajo, stečejo v smrt, se zmedejo, če okrog njih tekate v krogu, in tako naprej. Vgrajen strah v marince, ki kričijo in brezglavo streljajo v temo je odlična ideja, a je umetna pamet bolj počasne sorte in preden odreagirajo so že zdavnaj razkosani na prafaktorje.

Grafična podoba in zvok

Aliens Versus Predator Classic 2000 teče na hišnem pogonu imenovanem Asura, ki je svoj krst doživel ravno v tem naslovu. Kljub starosti je videz igre presenetljivo dober, še posebej, če namestite paket visokoločljivostnih tekstur AvP Classic Redux. K dobremu vtisu najbrž največ pripomore (sicer statično) osvetljevanje, ki ponekod ustvari odlično barvno kombinacijo. Seveda so teksture, ki niso del paketa motne, ponekod pa razočara tudi nenavdahnjena arhitektura, ki je polna ponavljajočih se sekcij. Po eni strani je všečno, kako se ob napadih razkosajo nasprotniki (še posebej Xenomorph, ki razpade na prafaktorje), a po drugi je čudaško, na kakšen način potujejo s Predatorjevo puško odstreljeni deli telesa. Če bi enostavno padli na tla, bi to spregledal, njihovo počasno potovanje v ravni črti pa bode v oči. Nekaj je tudi video sekvenc, ki pa niso izrisane s pogonom, temveč so predizrisane.

Aliens Versus Predator Classic 2000: barvitost
Zaradi barvitega osvetljevanja so nekateri deli videti odlično.
Aliens Versus Predator Classic 2000: zunanji deli
Všečni so tudi nekateri zunanji deli, a jih je le za vzorec.

Glasbena podlaga, ki se sicer vklopi na intervale, je odlična, filmska, malo manj navdušujoči pa so govorci v video posnetkih, ki izpadejo amatersko.

Hrošči

Zaključek in ocena

Aliens vs Predator Classic 2000 je nelinearna streljačina, ki jo odlikujejo raznoliki igralni liki, hitra akcija, epska glasba in strašljivi momenti, a ima po drugi strani kar nekaj pomanjkljivosti. Izmed slednjih so najbolj moteči labirinti, ljubitelje filmskih uspešnic pa bodo razočaralo pomanjkanje neke zgodbe, ki bi povezovala kampanjo. Dodatno igro pestijo neuravnoteženost likov, pomanjkljiva umetna pamet in tehnične težave. Za enoigralski del bose porabili nekaj čez 10 ur, za izkušenejše igralce streljačin pa vsekakor priporočam, da se preizkusite na težavnosti Director's Cut, seveda v kombinaciji z neomejenim številom shranjenih iger.

Hvalim

  • raznoliko igranje
  • hitra akcija
  • epska glasba
  • strašljivi trenutki
  • všečno osvetljevanje

Grajam

  • labirinti in nenavdahnjene stopnje
  • nepovezana kampanja
  • premočen Predator
  • občasno butasta umetna pamet
  • tehnične težave
  • fizikalni pogon bi lahko bil boljši
  • govorci ne blestijo

Tipkovne bližnjice

E
uporabi
Q
preklopi pogled
F1
prikaži zgodovino sporočil
F
Predator (vklopi delno nevidnost), marinec (vrzi baklo)
Desni klik
sekundarni strel
tipka levo od 1
Predator (vrv), marinec (raketni nahrbtnik)
Ctrl
Xenomorph (oprimi se stene)

Kode za igro AvP Classic 2000

Zaženite igro z bližnjico -debug, kar bo aktiviralo konzolo, nato pa pritisnite tipko levo od 1 (~) ter v konzolo vpišite naslednje kode za igro Aliens vs. Predator:

GIVEALLWEAPONS
Vsa orožja in metki
GOD
neranljivost
LIST
seznam vseh ukazov

Privzeto je število shranjenih iger omejeno, kar lahko izklopite tako, da igri ob zagonu dodate parameter -unlimitedsaves.

Sistemske zahteve

Minimalne

Operacijski sistem
Windows 95/98
Procesor
Intel Pentium 200 MMX ali enakovreden AMD
Grafična kartica
z Direct3D združljiva grafična kartica
Pomnilnik RAM
32 MB (priporočeno 64 MB)
Prostor na disku
400 MB

Priporočene

Operacijski sistem
Windows 95/98
Procesor
Intel Pentium II 400 MMX ali enakovreden AMD
Grafična kartica
3D pospeševalnik temelječ na Voodoo2
Pomnilnik RAM
128 MB
Prostor na disku
400 MB + 4.4 GB za paket tekstur Redux

Preigrano na

Operacijski sistem
Windows 10 64-bit
Procesor
AMD Ryzen 7 5700G
Grafična kartica
AMD Radeon RX 6600 8 GB
Pomnilnik RAM
16 GB

Igranje na modernejših sistemih

Igra bi morala na modernih sistemih delovati brez težav. Za lepši videz lahko namestite paket tekstur imenovan Aliens versus Predator Classic Redux (prejem najdete med povezavami). Težava tega paketa je, da se igra občasno sesuje ob zaključku misije. Če se vam to dogaja, vklopite združljivost z Windows 98 / Windows Me.

Aliens vs. Predator Classic 2000: nastavitve
Za igranje s paketom tekstur Redux na Windows 7 in novejših, vklopite te možnosti.

Povezave


Zadnja sprememba: | Deli na: