Test Windows 7 Ultimate

Oktobra letos je izšel novi Windows poimenovan Windows 7 za katerega nekateri menijo, da je izboljšana Windows Vista, spet drugi pa si ga bomo zapomnili po oglaševalski kampanji, ki ji bi zavidali še pri Jabolčnikih. Po polomiji z Visto so morali namreč pri Microsoftu krepko pljuniti v roke, če so hoteli sploh kaj prodati, verjetno pa so odletele še kake glave (pod pretvezo gospodarske krize - se ve ;). Uporabniki, nezadovoljni nad počasno in glomazno Visto, so namreč raje ostali na Windows XP-jih, ki so letos dopolnili osem let, ali zahtevali downgrade. Čeprav Microsoftov monopol ni bil ogrožen kratkoročno (Year of the Linux Desktop še vedno čakamo :P) pa to dolgoročno ni moglo pomeniti kaj dobrega. Zato so izdali Windows 7. Kaj prinaša in kakšne so njegove napake? Ali se splača nadgradnja? Vse to izveste v spodnjem članku. Naj opozorim še, da sem članek napisal kot nekdo, ki je Visto popolnoma preskočil. Sistem je bil v uporabi 2 meseca.

Izgled

Aero

Aero je grafično pospešen vmesnik, ki omogoča številne posebne učinke kot so prosojnost, hitri predogledi in podobno. Tu bo morda kdo oporekal, da imata to Linux in MacOS X že od pamtiveka. MacOS X sicer ne poznam, mi je pa znana situacija pri Linuxu. Upravitelj učinkov v KDE 4 oz Compiz, ki upravljata z grafično pospešenim vmesnikom, sta še daleč od nivoja vmesnika Aero. Okna se na nekaterih strojnih konfiguracijah odpirajo počasneje, spreminjanje velikosti traja ponekod še dlje pa tudi v celozaslonskih aplikacijah vsaj Compiz povzroča težave.

Pri preizkušanju sem bil prav presenečen, kako odziven je bil uporabniški vmesnik z vklopljenim Aerom. Deloma prosojni robovi so sicer kič, ki ga lahko tudi ne bi bilo, vendar je pa bliskovita hitrost odpiranja in spreminjanja velikosti oken tista, ki navduši. Sistem samodejno izklopi Aero, če zazna program, ki ni združljiv z njim. Kljub vklopljenem Aeru pa zmogljivost v igrah, ne pade oz. ne pade bistveno. Popestrijo ga Gadgeti (Gradniki), ki so v bistvu majhni pripomočki, ki se nahajajo na namizju in jih lahko uporabljate za zapiske, poslušanje radijskih postaj, pregledovanje novic itd.

Aero in Gadgeti
Aero in Gadgeti.
Kwin in gradniki
Kwin in gradniki.

Ob pritisku Alt+Tab za menjavo med odprtimi okni, se odprejo priročni predogledi, ki vam omogočajo, da hitreje najdete pravo okno. Predoglede pa boste videli tudi, če boste šli z miško čez minimizirana okna (oz. gumbe) v opravilni vrstici.

Združevanje ikon

Vrstica, v kateri se nahajajo odprti programi, je doživela konkretno prenovo. Namesto, da bi se poleg vrstice za Hitri zagon (Quick Launch) odpirali gumbi opravilne vrstice, se sedaj ob odprtem programu, katerega bližnjica ždi v Hitrem zagonu, bližnjica združi z gumbom. Zelo priročno, ker se lahko okna tudi skrijejo v ikono bližnjice. Marsikoga pa zna nova funkcija zmesti, vendar se jo menda da izklopiti. Poleg tega boste sedaj ob prehodu miške čez gumb videli predogled okna.

Vrstica s predogledi
Vrstica s predogledi.

Teme

Teme priložene sistemu so všečne, ozadja so prav lepa. Vmesnik celo omogoča menjavo tem in ozadij po časovnem urniku.

Teme
Teme za Windows 7.

Uporabnost

Iskanje

Zelo priročno je okence za iskanje, ki se nahaja praktično povsod. Omogoča, da hitro najdete datoteko v mapi ali bližnjico v meniju Start. To je zmožnost ob kateri boste pozabili na nametane bližnjice na namizju. Tako vam tudi preurejena nadzorna plošča ne bo predstavljala težav. Zame je to največja novost Windows 7 proti Windows XP.

Priročno iskanje
Priročno iskanje.
KDE 4 iskanje
KDE 4: iskanje.

Povečevanje oken

Zelo uporabna funkcija je, da lahko z vlečenjem oken na rob ekrana, spremenite velikost oken. Ko povlečete okno na zgornji rob se bo maksimiralo, če ga pa povlečete na stranski rob pa bo zavzelo polovico ekrana.

Spreminjanje velikosti oken z vlečenjem
Spreminjanje velikosti oken z vlečenjem.

UAC

UAC je Microsoftov način boja proti zli kodi (na Linuxu je to poznano že dlje časa kot sudo). Ob zagonu programov, ki dostopajo do sistema, registra ali spremembi določenih nastavitev, zahteva skrbniško dovoljenje. Nekaj časa sem ga sicer uporabljal in moram priznati, da je kar uporabna funkcija, vendar je po mojem osebnem mnenju preveč slabo vgrajen in kmalu postane nadležen. Na srečo se ga da izklopiti.

Združljivost

Strojna oprema

Prijetno sem bil presenečen nad količino zaznane strojne opreme. Razen zvočne kartice C-Media katere leta segajo v 2001, je prepoznal vso strojno opremo, tudi notranji modem. Zvočno kartico mu torej ne bi smeli šteti v slabo, če ne bi bila tako razširjena. Ta čip 8738 se namreč nahaja na celem kupu starih matičnih plošč in zvočnih kartic. Ni pa to težava, saj se je na uradni strani v času preizkušanja pojavil RC (release candidate) gonilnik za zvočno, ki ga mimogrede sploh nisem imel čas namestiti, saj je bilo preizkušanje prekratko, da bi na PC priklopil tudi krmilno palico za igre (Joystick).

Programska oprema

Neverjetno, ampak Microsoftu je uspelo ohraniti združljivost za cel kup programov napisanih za Windows. Tako bo večina programov, ki tečejo v XP-jih, delovala tudi v Windows 7, pri tistih, ki pa ne bodo pa boste lahko poskusili srečo v združljivostnem načinu. Slednji se izkaže presenetljivo dobro.

Zmogljivost

Zaradi katastrofalne zmogljivosti Viste (nekoč sem že opisal kako dolgo sem nameščal Windows Igre), se je marsikdo spraševal kakšna bo zmogljivost Windows 7 v primerjavi z Windows XP. Napravil sem precej preizkusov zmogljivosti (benchmarkov). Nad zmogljivostjo nVidia Geforce 6600GT sem bil razočaran, saj je ob boljšem procesorju (X2 4850e 2,5 GHz proti Sempron 3000+ 2,2 GHz) dosegla tisoč točk manj (~11 %) v priljubljenem programu za preizkušanje strojne opreme: 3D Mark 2003 (več si preberite v rubriki Slabosti) in je bila hitrost v igrah nasploh slabša. Zmogljivost z Ati Radeon HD 4670 pa je po drugi strani presenetila, saj je bila zelo blizu ali pa celo boljša. Naj omenim še, da se grafična v Windows XP bistveno slabše navija. Več si oglejte v spodnjih grafih.

Za testiranje sem uporabil naslednje komponente (več v rubriki Moj računalnik):

Matična plošča:
GA-M55S-S3 z nForce 550 chipsetom, vgrajena 8 kanalna zvočna kartica, socket AM2
Procesor:
AMD Athlon X2 4850e AM2 @ 2752 MHz
Pomnilnik:
PATRIOT DDR2 ram 2 x 1GB PC2-6400 800MHz s hladilnikom
Trdi disk
Hitachi Deskstar 7K160 160GB SATA z 8MB predpomnilnika
Grafična kartica:
Gainward HD 4670 512MB PCI-E

Na Windows 7 sem grafično uspel naviti na 850/1150 MHz, medtem ko je na XP-jih stabilna le pri 820/1150 MHz

Naj omenim še, da v preizkusih kratica FPS pomeni število sličic na sekundo (frames per second). Številka je neposredno povezana z zmogljivostjo, več FPS pomeni višjo zmogljivost v tej igri.

3D Mark 2003

3D Mark 2003: Windows 7 proti Windows XP

Iz rezultatov je razvidno, da Windows 7 povede v večini preizkusov, zatakne se le pri preizkusu 4 - Mother Nature, kjer imajo XP-ji precej več točk. To tudi prevesi tehtnico v prid Windows XP, ki so s 1500 točk razlike zmagovalec dvoboja.

3D Mark 2005

3D Mark 2005: Windows 7 proti Windows XP

V tem preizkusu je Windows 7 nesporni zmagovalec. Zanimiva je razlika pri CPU preizkusu 1, kjer izgleda kot bi se XP-jem izklopilo eno jedro procesorja oz. v preizkusu sploh ne bi sodelovalo, saj je razlika v FPS res ogromna.

Unigine Tropics

Unigine je grafični pogon, ki ga bo uporabljalo nekaj prihajajočih iger. Vizualno izgleda zelo lepo in poleg OpenGL podpira tudi DirectX 9 in novejše.

Nastavitve

Mode
1024x768 fullscreen
Shaders
high
Textures
high
Filter
trilinear
Anisotropy
16x
Occlusion
enabled
Reflection
enabled
Refraction
enabled
Volumetric
enabled
Unigine Tropics: Windows 7 proti Windows XP

XP-ji so v tem preizkusu nesporni zmagovalec tako v OpenGL kot tudi v DirectX 9 načinu.

Doom 3

Doom 3 uporablja ID tech 4 pogon, ki kljub starosti 5 let, še vedno izgleda dobro in je ob najvišjih nastavitvah še vedno izziv za današnje grafične kartice nižjega razreda.

Nastavitve

Video Quality
Ultra Quality
High Quality FX
Yes
Enable Shadows
Yes
Enable Specular
Yes
Enable Bump Maps
Yes
Vertical Sync
No
Antialiasing
Off
Screen Size
1024x768
Fullscreen
Yes
Doom 3: Windows 7 proti Windows XP

Windows XP premaga sedmico v tem preizkusu (timedemo demo1 -usecache) za ~20 FPS, kar je v tem primeru za okrog 20 % boljše.

Trackmania Nations Forever

Trackmania Nations Forever je brezplačna dirkaška igra z lepo grafiko.

Nastavitve

Viewport Width, Height and PixelSize
1024x768x32
Antialiasing
None
Fullscreen
Yes
Shader quality (higher is better)
PC3
Maximum texture filtering
Anisotropic
Textures quality
PC3
Anisotropic level
8
VertexProcess
Hardware
ZClip
Disable
Geometry details (higher is faster)
1
WaterGeom
No
PostProcessFX
No
Shadows
Faked
Opponents shadows
Yes
Trackmania Nations Forever: Windows 7 proti Windows XP

V tej brezplačni dirkaški igri, se sedmica obnese precej slabše od Windows XP. Povprečno število sličic na sekundo je komajda 32 % vrednosti vrednosti Windows XP. Ker sem bil nad slabo zmogljivostjo začuden tudi sam, sem preizkus večkrat ponovil, a sem dobil podoben rezultat.

Sisoft Sandra 2008 (12.30) Processor Arithmetics

Dhrystone benchmark se uporablja za merjenje zmogljivost centralnih procesorjev. Rezultat dobimo kot meritev časa v katerem procesor izvede nekaj zaporedij ukazov, zapišemo pa ga kot MIPS (Million Instructions Per Second). Več je bolje. Whetstone benchmark se uporablja kot merilo zmogljivosti FPU oz. koprocesorja. Koprocesor se uporablja pri znanstvenih, načrtovalnih in statističnih programih. Rezultat se zapiše kot MFLOPS (Million FLoating OPerations per Second). Več je bolje.

Sisoft Sandra - Processor Arithmetics: Windows 7 proti Windows XP

Rezultat se sicer nagiba v prid Windows XP, vendar je razlika zelo majhna.

Sisoft Sandra 2008 (12.30) Processor Multi-Media

Ta preizkus ustvari sliko (640x480) Mandelbrotovega fraktala z uporabo 255 iteracij za vsako podatkovno slikovno točko, v 32 barvah. Gre za preizkus, ki pokaže kako tehnologije kot so MMX/Enhanced, 3DNow!/Enhanced, SSE(2) vplivajo na hitrost. it/s pomeni Mandelbrot iterations per second, več je bolje.

Sisoft Sandra - Processor Multi-Media: Windows 7 proti Windows XP

V tem preizkusu povede Windows 7, vendar je razlika spet zelo majhna.

Sisoft Sandra 2008 (12.30) Multi-Core Efficiency

V tem preizkusu se meri hitrost povezave med jedri v večjedrnih procesorjih. Meri se kako hitro se prenese blok podatkov (različnih velikosti) med jedroma. Višja hitrost prenosa je boljša. Inter-core Latency pa je najkrajši čas v nanosekundah, v katerem se prenese najmanjša količina podatkov med jedri. Manjša vrednost je boljša.

Sisoft Sandra - Multi-Core Efficiency: Windows 7 proti Windows XP

Rezultata sta v tem preizkusu praktično enaka, nameščen je bil Dual Core Optimiser.

Sisoft Sandra 2008 (12.30) .NET Arithmetic in .NET Multi-Media

Za interpretacijo teh rezultatov si oglejte zgornje odstavke.

Sisoft Sandra - .NET Arithmetic: Windows 7 proti Windows XP
Sisoft Sandra - .NET Multi-Media: Windows 7 proti Windows XP

Spet so rezultati primerljivi. Največja razlika je v .NET Arithmetic preizkusu, kjer je Windows 7 v Dhrystone preizkusu boljši za 13%.

Sisoft Sandra 2008 (12.30) File Systems

V tem preizkusu je bila merjena hitrost razdelka C: (branje, pisanje, dostopni časi, iskanje). Pred preizkusom je bil v obeh primerih razdelek defragmentiran. Višji zmogljivostni indeks (MB/s) je boljši, medtem ko je pri Random Access Time boljša nižja vrednost.

Sisoft Sandra - File Systems: Windows 7 proti Windows XP

Rezultati so bili skoraj identični.

Sisoft Sandra 2008 (12.30) Physical Disks

Pri tem preizkusu se meri zmogljivost celotnega diska in ne le razdelka. Izveden je bil le bralni preizkus, saj bi za pisalni preizkus moral imeti prazen disk.

Sisoft Sandra - Physical Disks: Windows 7 proti Windows XP

Rezultati so bili skoraj identični.

Sisoft Sandra 2008 (12.30) Removable Storage

Pri tem preizkusu so se izvajala podobna opravila kot pri preizkusu File Systems, le da na USB ključku. Ta je bil priklopljen v vrata USB 2.0. Device Index je sestavljen iz testov branja, pisanja in brisanja in je izražen v ops/min (število zapisanih/prebranih/izbrisanih datotek v minuti). Višja vrednost je boljša. Endurance factor je razmerje med povprečno in najnižjo zmogljivostjo odstranljivega medija, višja vrednost pomeni daljši življenjski čas za napravo. Vrednost je odvisna od zapisovalnega algoritma. Višja vrednost pomeni daljšo življenjsko dobo.

Sisoft Sandra - Removable Storage: Windows 7 proti Windows XP

Tukaj Windows 7 v hitrosti kar za 26 % prekaša Windows XP. Brez dvoma je zapisovanje na nosilce Flash (SSD, USB ključki) v sedmici precej napredovalo.

Sisoft Sandra 2008 (12.30) CD-ROM and DVD-ROM

Izvedel sem le bralni preizkus, ki pove kako hitro dostopa sistem do podatkov na DVD ali CD mediju. Za ta preizkus sem uporabil DVD-R medij s 100 datotekami različnih velikosti, skupna velikost je bila več kot 4 GB. Rezultat je podan kot povprečni čas prenosa (več je bolje) in dostopni čas (manj je bolje).

Sisoft Sandra - DVD: Windows 7 proti Windows XP

Rezultati so bili skoraj identični.

Memory Bandwidth

Test meri hitrost prenosa oz. pasovno širino pomnilnika RAM v računalniku. Večje vrednosti so boljše.

Sisoft Sandra - Memory Bandwidth: Windows 7 proti Windows XP

Razlike pri rezultatih sicer so v prid Windows XP, vendar so manjše od odstotka.

Sisoft Sandra 2008 (12.30) Memory Latency

Pri tem preizkusu se meri odzivni čas procesorjevega predpomnilnika in pomnilnika RAM. Časi so v nanosekundah in velja, da je nižji čas boljši. Indeks je brez enote, a tudi zanj velja, da je boljši nižji.

Sisoft Sandra - Memory Latency - Linear: Windows 7 proti Windows XP
Sisoft Sandra - Memory Latency - Random: Windows 7 proti Windows XP

V obeh preizkusih so Windows XP za odtenek boljši od Windows 7.

Sisoft Sandra 2008 (12.30) Cache and Memory

Zadnji test meri hitrost procesorjevega predpomnilnika in pomnilnika RAM v MB/s. Velja, da je boljša vrednost višja vrednost, medtem ko je pri faktorju boljša nižja vrednost.

Sisoft Sandra - Cache and Memory - Random: Windows 7 proti Windows XP

Pri tem preizkusu zmaga spet Windows XP, ampak le za las.

Povzetek

V sintetičnih testih večinoma skoraj ni razlik oz. so na nivoju eksperimentalne napake. Windows 7 je od Windows XP boljši v .NET zmogljivosti in hitrostih dostopa do USB ključkov, zmaga tudi v 3D Marku. V igrah so rezultati povsem drugačni. V vseh preizkušenih igrah, Windows XP premagajo Windows 7.

Slabosti

Najbrž marsikdo misli, da tole pišem iz Windows 7. Žal ne. Spet sem na Windows XP, počasi pa se selim na Linux (težavo predstavljajo le še igre). Med uporabo Windows 7 sem namreč naletel na številne neprijetnosti, ob katerih sem se vprašal: Zakaj je že Windows 7 boljši od Windows XP? Ob vsemu viku in kriku sem pričakoval Alfa in Omega sistem, ampak sem bil razočaran. Tresla se je gora, rodila se je miš, kot pravijo. Spodaj bom naštel težave, ki so me mučile.

S3 standby in BSoDi

Blue Screen of Death je najbolj zloglasno opozorilno okno, ki je značilno za Windows. Pojavi se ob kritični napaki in zamrzne sistem. Po tednu uporabe sedmice sem jih videl več kot po mesecu uporabe XP-jev. Zakaj? Najprej seveda BSoDi zaradi nesrečnega Geforce 6600GT, ki je protestiral na vse kriplje (tisti, ki pljuva po Atijevih gonilnikih in v nebo kuje nVidio je navaden lažnivec), ampak te BSoDe sem dobival tudi v XP-jih. Ko sem zamenjal grafično (Ati HD 4670), sem pričakoval, da se jih bom znebil, ampak daleč od tega - pri zbujanju računalnika iz S3 Standbya (varčevalni način, kjer se izklopi skoraj celoten računalnik, zbudi pa se v par sekundah) so se še vedno pojavljali. Sem pa opazil, da se je pri Geforcu število drastično zmanjšalo, če sem izklopil Aero, zato sem tudi pri Radeonu storil isto. In res. Težave so čudežno izginile. Napaka gonilnikov? Morda, ampak pri dveh različnih proizvajalcih? Malo verjetno. Potem ko sem en mesec imel izklopljen Aero, sem namestil gonilnike 9.11 in težave so popolnoma izginile. Nič več BSoDov ob zbujanju iz S3 tudi ob vklopljenem Aeru. Heh.

Ob uporabi S3 sem imel še drugi dve težavi, ki sta bili precej moteči. Včasih je po vrnitvi iz S3 zmanjkal zvok, pomagal je le ponovni zagon sistema, tu pa tam pa se je pričela zatikati optična miška, ki je uporabljala Microsoftov generični gonilnik za miške, spet potreben ponovni zagon. Hmnja. Naj morda še poudarim, da teh težav v XP-jih ni.

Gonilniki

Privzeto nameščeni gonilniki so sicer super kajti »vklopiš pa dela«, vendar so pogosto okrnjeni. Tako se je modem sicer namestil, zvočnik pa nikakor ni hotel več delati. Ko pa sem hotel namestiti uradne gonilnike, me je pa Windows presenetil, da ta različica pa ni združljiva z Windows 7. Sicer bo kdo rekel, da je vsa krivda na plečih proizvajalcev strojne opreme, ampak to enostavno ne more biti res. Kot monopolist z čez 9 0% deležem bi se moral Microsoft potruditi, da bi v sodelovanju s proizvajalci napravili brezhibne gonilnike. Pa se jim očitno ne da - to stane denar, WHQL logotip je le okras. Tako je breme na kupcu, da izmed nešteto proizvajalcev izbere pravo strojno opremo, ki mu ne bo delala težav.

DOS in ukazna vrstica

Potem ko so XP-ji nakazali v katero smer bodo šli programi in je tako zabil zadnji žebelj v krsto programov DOS, je cel kup igričarjev in uporabnikov profesionalne programske opreme ostalo s sistemom, ki lahko poganja le omejeno število programov DOS pa še te ne najbolje (oglejte si moj članek o starih igrah na Windows XP). Z določenimi spremembami, se je dalo shajati tudi z XP-ji, na srečo pa obstaja še DOSBox. Windows 7 pa je dokončno odpisal programe DOS, saj mi ni uspelo zagnati niti ene, ki bi za delovanje potrebovala celozaslonski način. Niti ukazne vrstice ne moreš več zagnati v celozaslonskem načinu, ker izpiše, da ta sistem pač ne podpira celozaslonskega načina. Hvala lepa! Poleg tega ukazne vrstice še vedno ne omogoča lepljenja brez uporabe miške, odlično za tiste, ki radi uporabljajo tipkovne bližnjice ali pa jim miška trenutno ne deluje.

This system does not support fullscreen mode

Zmogljivostne težave

Čeprav je v sintetičnih testih Windows 7 kazal spoštljivo zmogljivost, je bila v nekaterih igrah vse prej kot bleščeča. Za primer bom vzel Colin Mcrae Dirt, katerega pogon je sramotno počasen in se na najvišjih nastavitvah zatika prav vsakemu. Kljub nameščenemu Dual Core Optimizerju, kljub neskončno šarjenja po nastavitvenih datotekah, sem moral priznati poraz. Igra enostavno ni hotela delovati dobro in je pospeševala nato pa se je spet upočasnila (znana težava večjedrnih sistemov). Razlike ni napravil niti Dual Core optimizer, niti novi gonilniki. Lahko sem jo le pospravil na polico. Povsem druga zgodba je pa na XP-jih, kjer deluje brez zatikanja.

Velikost namestitve in shranjevanje DLLjev

Za razliko od XPjev, ki pridejo na CD-ju, je sedmica velikosti DVD-ja, ob namestitvi pa zahteva 20 GB praznega prostora. Ob današnji razsežnosti diskov se zdi to malenkostni prostor, ampak nekateri imamo še vedno pod 200 GB velike diske.

Velikost mape Windows

Druga težava pa nastopi, če veliko nameščate programe. Ob vsaki namestitvi se namreč DLL (Dynamic Library Link) knjižice prekopirajo v Windows mapo in se ob odstranitvi programa na pobrišejo. To pomeni, da bo z vsako namestitvijo novega programa velikost mape rasla. Zelo neprijetna funkcija, katere smisla žal ne vidim.

Sesuvanje programov

Če se sesuvajo programi ponavadi takoj posumimo, da je nekaj narobe z Windows. To večinoma sploh ni res! Kaj pa če se sesuva ključna komponenta Windows?

Na splet se namreč povezujem z analognim modemom in vse je delovalo brezhibno dokler nisem poleg internega PCI modema priklopil še zunanji modem. Takrat je ikona za omrežne povezave odpovedala poslušnost in je pričela sesuvati Explorer vsakič ko sem čez njo zapeljal z miško. Napaka je bila tipa BEX in dolgo časa sem si razbijal glavo kako naj to rešim. Odklop modema seveda ni pomagal, niti ponovna namestitev gonilnikov. Nekako sem uspel ugotoviti, da moram onemogočiti DEP (Data Execution Prevention) in res. Rešil sem se napake BEX, ampak prišla je nova. Sesuvanje se je nadaljevalo. Čeprav sem zadevo delno rešil z bližnjico do povezave na namizju, sem včasih še vedno pomotoma zapeljal z miško čez ikono in Explorer se je sesul. Zaradi te napake, sem tudi sklenil, da Windows 7 res ni zame.

Zaključek

Skozi članek sem poskušal kar najbolj objektivno zapisati mojo izkušnjo z Windows 7. Microsoft je vložil ogromno v oglaševanje, reklame za sedmico so v obliki novic o zmogljivosti ali novih funkcijah, ki so »pricurljale« na dan, razgrabile prav vse novičarske strani. Ali so bile novice plačane in pisci podkupljeni lahko le ugibamo, ampak toliko kolikor se je govorilo o Windows 7, se še nikoli ni o kakem Windows. Prepričali so tudi mene, da sem se navdušil zanje, ampak ker sem naprednejši uporabnik, ki mu izgled ne pomeni vse, sem kaj kmalu priletel na realna tla. Morda bi lahko kdo celo rekel, da so skopirali vse dobre stvari iz drugih sistemov (Linux, MacOS X), ampak to presojo prepuščam uporabnikom samim.

Windows s sedmico ni postal superiorni operacijski sistem, ne, še vedno je ostal Windows z napakami, ki jih še vedno niso uspeli odpraviti (glede na razširjenost Windows in koliko računajo je to žalostno dejstvo). Mogoče sem tako razočaran, ker sem pričakoval preveč?

Zaključil bi, da v primeru če kupujete nov sistem, definitivno posezite po Windows 7. Tudi če imate Visto, bi priporočal nakup Windows 7, čeprav se mi zdi, da bi moral Microsoft nadgradnjo ponuditi brezplačno. Uporabniki XP-jev pa premislite, če se splača. Sicer se XP-ji približujejo koncu življenjske dobe in bo Microsoft ukinil podporo zanje, ampak to še ne pomeni, da bodo za na smetišče.


Vam je vsebina všeč? Delite jo na: