Slovenija ima talent – finale
Že marca sem pisal o oddaji, ki je po mojem mnenju zanimiva popestritev slovenskih televizijskih oddaj. Takrat nisem omenjal Petra Polesa in Vida Valiča, saj sem jima pripisoval manjšo vlogo, ampak tekom oddaj se je izkazalo, da imata veliko. Priznam, da sem se ob marsikateri šali, ki sta jo stresla iz rokavov, zakrohotal in VIP talent show je bil v večini primerov zelo zabaven. Tako je, priznam, da me je oddaja uspela zabavati, precej bolj kot pa druge oddaje, ki sem jih videl na slovenskih televizijah.
Če je bilo v avdicijah še veliko neprečiščenih kandidatov, je polfinalni izbor res postregel z večino dobrih. Mislim, da je žirija svoje delo opravila dovolj dobro in spustila naprej v večini prave kandidate. Finalni izbor je bil ravno tako zanimiv. Osebno sem navijal za Majo Keuc in Sanjo Poljšak Pesan in to zato ker sta po mojem mnenju imeli tisto kar bi morala oddaja iskati. Prva je izkazala izjemne pevske sposobnosti, iz izrazov na njenem obrazu pa sem tudi predvidel, da ji je pravzaprav tak “big-deal” kot ga delajo iz te oddaje, odveč. To mi je bilo všeč. Po drugi strani pa je Sanja pokazala neverjetno nadarjenost in odlično odpela, brez da bi svoje pevske sposobnosti urila pri profesionalnih učiteljih solo petja.
Presenetil me je končni rezultat, sicer sem pričakoval, da bo največ glasov dobila Lina (ki je mimogrede odpela zelo dobro, njen nastop pa je bil nad mojimi pričakovanji), nisem pa pričakoval, da bo druga Maja. Drugo mesto bi namreč pripisal skupini Maestro, katerih nastop je bil izjemno gledljiv po odzivu gledalcev pa je izgledalo, da so nesporni favoriti.
Seveda ne morem brez kritik. Najprej menim, da bi bilo potrebno bolj omejiti izbore. Nekdo, ki se z neko panogo profesionalno ukvarja vsak teden po X ur pač ne sodi na tak šov in je nepravična konkurenca, ampak na srečo se je pokazalo, da se da priti naprej tudi če nisi profesionalec (Tina Drole, Sanja Poljšak Pesan).
Druga kritika leti na mlajše udeležence. Ne morem verjeti, da ni starostne omejitve pri takih šovih. Ne zdi se mi prav, da je zmagala Lina, saj je še premlada za karkoli. Saj še osnovne šole nima dokončane. Pela je sicer dobro, obnašala in govorila je neverjetno odraslo, ampak to je 7-let stara deklica!!! Veliko bolj pravično naložen denar bi bil recimo, če bi zmagala Maja. Mogoče bi ji ravno ta znesek pomenil odskočno desko s katero bi se hitreje približala svojemu cilju. Čeprav navsezadnje denar tako ali tako ni pomemben, večja je medijska pozornost, ki so jo vsi polfinalisti in finalisti tako že dosegli, upam, da jo bodo (vsaj nekateri) znali izkoristiti.
Tretja kritika leti na komisijo. Motilo me je, da so neprestano mlatili eno in isto, pri nekaterih udeležencih pa so pokazali premalo ostrosti. Edina izjema je Branko Čakarmiš, ki sem ga že v prvi objavi izpostavil kot najboljšega člana žirije in je v večini primerov presenetil z izvirnim in dobrim komentrajem. Motile so me tudi izjave Lucienne Lončina, ob katerih se je včasih zdelo kot da hoče reči: “Ne morem verjeti, da je v taki zahojeni balkanski deželi, sploh kdo talentiran.”
Četrta leti na glasovanje, ki ne bi moglo biti bolj kapitalistično naravnano. Glasovalo se je lahko namreč cel teden, zato je zapiranje glasovalnih linij med šovom meni osebno izpadlo kot slaba šala.
Seveda pa ne bom kritiziral le šova, ampak tudi številne “profesionalne kritike”, ki imajo izredno izurjeno oko za talente, ki bi znali vse zapeti/zaplesati/narediti bolje in so oh in sploh, vsi sodelujoči pa fušajo in so na sploh bedni. Tem, ki so jih splet in forumi polni, bi povedal, da naj pokukajo iz njihove fantazijske deželice, v kateri so se sami oklicali kot kralje, v resnično življenje. Najlažje je kritizirati (saj je to naš nacionalni šport), ko pa je potrebno kaj narediti pa se vsi poskrijejo.
Vsem, ki so pa na odrih pripravili kvaliteten in gledljiv nastop, pa bi še enkrat čestital. Naslednje leto upam, da bomo videli nove talente in še zabavnejše oddaje.